[PL] Manchester United - Crystal Palace (05-12-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4415
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2833
Liker mottatt: 9374

Manchester United vs Crystal Palace
Premier League
Søndag 05.12.2021 kl. 15.00
Old Trafford

Dommer: Craig Pawson
Statistikk
Seiere United 38
Uavgjorte 12
Seiere Palace 9

Fem siste oppgjør
Crystal Palace 0 - 0 Manchester United
Manchester United 1 - 3 Crystal Palace
Crystal Palace 0 - 2 Manchester United
Manchester United 1 - 2 Crystal Palace
Crystal Palace 1 - 3 Manchester United

Skader United
Raphael Varane, Paul Pogba, Edison Cavani, Luke Shaw, Aaron Wan-Bissaka, Nemanja Matic (Oppdateres med informasjon så fort dette er tilgjengelig)


Ralf Ragnick skal lede United for første gang. Og han møter en nøtt vi har slitt med å knekke på hjemmebane de siste årene. Vi har ikke vunnet hjemme mot Crystal Palace siden september 2017. Spørsmålet nå er hvor store endringer kan vi forvente av Ragnicks lag fremover? Programmet fremover er veldig tett og det blir lite tid på feltet for Ragnicks del. United har sluppet unna de siste skadeproblemene hittil i år, men mot Arsenal så var hele 6 stk utilgjengelig. Basert på erfaringer så vil skadene begynne å komme rundt denne tiden av året når kampprogrammet er som verst.

Vi har uansett en ny manager og nye managere pleier å vinne sin først kamp med United. I alle fall siden Sir Alex ga seg. Moyes vant borte mot Swansea (han vant forøvrig CS mot Wigan den sesongen også.) Giggs vant 4-0 mot Norwich samme sesong. Van Gaal tapte borte mot Swansea (Unntaket som bekrefter regelen). Mourinho vant borte mot Bournemouth, og Solskjær vant som kjent borte mot Cardiff. Vi kan legge til Carricks seier mot Villarreal i årets gruppespill i Champions League.

Det er uansett kamp og vi er nok alle enige om at Ragnick har en stor jobb foran seg for å snu denne skuta. Skal jeg komme med et tips så vil det være en tydeligere defensiv organisasjon hvor vi forhåpentligvis klarer å fremstå som et lag fremover. Får vi litt fart i beina til de offensive spillerne våre også så kan vi snart tro på bedre tider!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Forresten, ved juletider så har som kjent folk det travelt med ditt og datt. I tillegg er det fryktelig mye fotballkamper som skal spilles, og lages tråder til. I den forbindelse så lurer vi på om det er noen som er interessert i å bidra med kamptråder fremover? Send en PM til meg, eller noen andre i moderatorteamet dersom du er interessert.
post liked by: Pancho P, Pwint, Pink Final, Blodfink, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 108

Blir spennende å se Rangnicks første lagoppstilling og hvordan inngangen til denne kampen blir. Fortsetter vi å slippe inn kampens første mål eller går vi i strupen på Palace og endelig gjør Old Trafford til et fort igjen. Tar nok tid før alt sitter, men noe annerledes kan vi vel se/føle fra første match med ny manager kanskje?

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Tipper det blir fokus på defensiv tryggheit gjennom god organisering heller enn å gå i strupen.

Deleted User 108

Så du tror ikke på noe presspill @Otac . Ligge defensivt og forsvare oss mot Palace er altså taktikken til vår nye manager? Kjenner ikke til hans taktikk utenom det jeg har lest de siste dagene. Men er det defensiv trygghet han satser på mot svake lag skjønner jeg ikke den unisone hyllesten han har fått.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27078
Liker mottatt: 17645

Kjenner heller ikke så godt til Rangnick.
Ikke mange dagene siden jeg lærte at han er gegenpressets gudfar.

Han har snakket om å presse høyt, og på den måten også skape større defensiv trygghet.
Blir spennende å se om det kommer endringer alt til matchen i morgen.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Mcilroy, joda. Men først og fremst å ha god organisering bak, høgare tempo, og gjennom det meir sjangser. Han sa på presentasjonen sin at laget var dårlig balansert, og at vi slapp inn for mange mål. So eg trur vi ser eit lag i bedre balanse, og kontroll bak. Og meir press på ballfører framover, når vi har kontroll bakover.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4415
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2833
Liker mottatt: 9374

For min del så er det ikke nødvendigvis viktig hvor på banen vi setter inn presset på motstander. Det er mer hvordan vi presser motstanderen som er viktig i mine øyne. Jeg syntes ofte United gir motstandere vel mye plass og tid. Ofte er presset veldig halvveis og da blir det enkelt for motstander å tre igjennom ledd eller finne rom. Vi kan godt ligge godt organisert, men aggressiviteten må opp noen hakk.

Bortsett fra det så håper jeg vi slipper å se mer av halvveis høyt press. Altså at de foran setter inn et press for at de bak blir stående på midten. Skal vi presse høyt så må hele laget presse høyt. Kampen mot Liverpool var vel skrekkeksempelet på hvor enkelt det er å spille av press når fire stykker presser og resten ligger bakpå.

Med tanke på morgendagens kamp så tviler jeg på at vi kommer til å gå rett i strupen på Palace, men jeg tror samtidig ikke at vi kommer til å parkere bussen på hjemmebane heller. Ragnick snakket om kontroll og balanse på pressekonferansen, så jeg tror @Otac er inne på noe.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4669
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2599
Liker mottatt: 10552

Skal vi presse godt og effektivt, må det være koordinert og organisert, det holder ikke å bare be spillerne presse og løpe som hodeløse høns.
Med én dag på feltet og knapt nok det, tviler jeg på at vi får se noen total forvandling i så måte. Men litt mer aggressivitet får vi nok se allerede på søndag.
post liked by: Måns
User avatar

Måns
Donor
Posts: 202
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 671

Ser ikke bort fra at Lingard kan få "en ny vår" under Rangnick, muligens også Donny. Begge har høy intensitet i spillet sitt. Men litt mer usikker på hvordan/om Pogba passer inn i den nye spillestilen
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5046

Pogba forsvinner om noen måneder uansett, så jeg gidder ikke å bekymre meg så veldig om det sirkuset lenger. Har gått lei av hele mannen for å være ærlig. Kan være SÅ god, men er altfor ujevn til å kunne kalles en verdensklassespiller.

Mer spent på å se om Lingard får noen sjanser under ny manager. Samtidig er det ikke akkurat så lett å konkurrere med Rashford, Greenwood og Sancho, eller Bruno sentralt. Han skulle strengt tatt ha sikret seg transfer i sommer, men håpte vel å få en reell sjanse i drømmeklubben etter den fantastiske sesongen i West Ham.

Håper vi ser litt endring i spillet allerede til denne kampen, men vet det har vært få muligheter til å jobbe med ting. Sikkert bare på video. Uansett bør vi egentlig vinne denne kampen her. Skal vi komme oss inn i CL igjen eller ta opp kampen med de tre første, så MÅ slike kamper vinnes, uansett hvem som er manager. Men vi får se. Palace er et potensielt bananskall for mange.
post liked by: Måns

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg håper United under Ragni lander på noko sånt fast:
Rashford - Greenwood - Sancho
Fernades - Lingard som indreløpere

So kan Ronaldo eller Cavani komme inn som superinnbyttere etter 64 minutter.

Der har du eit målfarlig angrep med stor løpskapasitet og løpsvillighet. Alle fem er målfarlige.
post liked by: Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3932
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17158
Liker mottatt: 10982

Måns wrote: 04 Dec 2021, 14:04 Men litt mer usikker på hvordan/om Pogba passer inn i den nye spillestilen
Han passer hverken inn i den ene eller andre spillestilen :dead:
post liked by: Måns

Deleted User 402

Gleder meg til kamp i dag! Ny start, forventninger og alt det der.

Stor forandring på gang? Kanskje, men hvor mye kan vi forvente på så kort tid? Tja...det vil vise seg. Mistenker, av det jeg leser rundt omkring, at litt for mange forventet "total forvandling". Litt tidlig, kanskje?

Håper å se et lag med litt ny energi og angrepslyst. Og færre idiotiske baklengs, tusen takk!
post liked by: Pink Final, RedTrafford
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3932
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17158
Liker mottatt: 10982

Gleder meg til kamp idag, spennende å se hva vi får til og ikke minst hvem som starter.
Tror også som @Jan Anders antyder, at det vi ser mest forandring er nok energien.
Så kommer forhåpentligvis Ralf Rangrock fotballen etterhvert :D
Uansett, forventer seier og ett løft spillemessig idag.

Deleted User 429

Palace er vel et av de lagene som Solskjærs United har hatt flest slitekamper mot. Vi får neppe se en stor forandring på hvordan laget spiller i dag, men håper det ser litt mer ut som topp mot bunn i dag. Håper det er litt mer kontroll på kampen, litt mer sjanseskaping mot etablert, litt mindre sårbart mot kontringer.

Ellers kanskje greit at det er Palace som er først ut for Rangnick. Deres styrker har vært våre svakheter. Burde gi Rangnick en god sjanse til å se hvor laget står.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Bør kanskje legge til at jeg ikke har sett Vieras "nye" Palace. Stilen hans er vel noe annerledes.
post liked by: Pancho P, Pink Final
Post Reply