[PL] Manchester United - Crystal Palace (05-12-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3926
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17111
Liker mottatt: 10960

Steinar Stenseth wrote: 05 Dec 2021, 16:55
Ryder wrote:05 Dec 2021, 16:44 Svimmel Maguire siste ti?
Kampene..?
😂
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4413
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2831
Liker mottatt: 9371

Sliteseier. Tror det er mange av våre gutter som skal få kjenne på det når Ragnick får tid til å sette sitt preg. Klarer ikke helt se for meg at Ragnick er fornøyd med presspillet i andreomgangen. Ellers er det mye av det samme som før, vi sliter offensivt. Føler det er litt enten dårlige valg eller dårlig utførelse på siste tredjedel. Vi har mye å jobbe med fremover, det er det liten tvil om.

Jeg er likevel fornøyd med i dag, førsteomgangen var bra selv om at vi ikke scorte. Vi sliter litt med å stå ut hele kampen, men jeg har troen på at Ragnick kan få til noe med dette laget.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3926
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17111
Liker mottatt: 10960

Fint for RR å gå inn til neste PL kamp med 3 poeng her, får nesten en uke på treningsfeltet pluss ubetydelig kamp mot YB.
post liked by: Pwint

Deleted User 480

Pink Final wrote: 05 Dec 2021, 16:57 Under dansen til ei japansk isdanser zoomet de inn det japanske keiser paret.
Da smalt det fra Dalby;
«Her ser vi mor og far» 😅😅

Herlig med 3 poeng,
😅 Artig! Var noen klassikere fra Dalby.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pancho P, Pwint

Deleted User 430

Pink Final wrote:05 Dec 2021, 16:57 Men slår ikke Terje Dalby under OL isdans i Japan.
Under dansen til ei japansk isdanser zoomet de inn det japanske keiser paret.
Da smalt det fra Dalby;
«Her ser vi mor og far»
Var vel Sølve Grotmol som sa det, under OL i Nagano, da han kommenterte ei amerikansk dame med kinesisk opphav?

Faktisk enda verre, om mulig, hvis det stemmer🤣

(Edit; Kommafeil)
Last edited by Deleted User 430 on 05 Dec 2021, 17:35, edited 1 time in total.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pancho P, PAK, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4664
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2594
Liker mottatt: 10530

Likte aggresjonen i forsvarsspillet. Hele tiden limt i ryggen på Palace-angriperne, som aldri fikk ta ned ballen i fred.
De skapte ingen ting bortsett fra på dødball, noe som er klar framgang.
post liked by: Pwint, Pancho P

Deleted User 108

@Sir Alfie Rey hva gjør Mckenna for dårlig da? Fortell oss gjerne hvordan han er på treningsfeltet og hva som er hans styrker og svakheter som assistenten til Rangnick.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, red

Deleted User 402

Deilig med seier og deilig med clean sheet. Vi så også tendensene til hva som kan komme for fullt med litt mer trening og tid. Laget er jo ikke vant med så intense 1.omganger. Tror de gikk litt tomme for krutt i beina:-)
post liked by: Pwint, Pancho P, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7573
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27042
Liker mottatt: 17617

Steinar Stenseth wrote:05 Dec 2021, 17:08 Var vel Sølve Grotmol som sa det, under OL i Nagano, da han kommenterte ei amerikansk dame med kinesisk opphav?

Faktisk enda verre, om mulig, hvis det stemmer
👍
Takk, bra å få det korrekt.
Jeg tok det på hæl’n - gadd ikke dobbeltsjekke.
post liked by: Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5043

Fikk ikke mulighet til å se noe av kampen, men sjekket innom når det var spilt ca 60 minutter og da sto det fortsatt 0-0. Var derfor nervøs når jeg kom hjem nå og skulle se resultatet. Ble veldig glad når jeg så 1-0 :) Sjekket målet nå, og det var jo en skikkelig goalgetter-scoring av.. FRED! :D

Hvordan var kampen? Noe særlig endring å spore i spillet vårt?

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Matchvinnerscoring av Fred!!
User avatar

Ryder
Posts: 4664
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2594
Liker mottatt: 10530

Pangaea wrote: 05 Dec 2021, 19:42
Hvordan var kampen? Noe særlig endring å spore i spillet vårt?
Definitivt. Mye mer aggressivt press, ganske vellykket også, og tøffere forsvarsspill med bakre firer høyere opp.
Men mye stress og dårlig presisjon med ballen, og vi ble dårligere når energien falt. Fortjent seier alt i alt, og slapp til mange færre sjanser enn normalt i år.
post liked by: Pwint, Pangaea
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Jeg synes det var mange positive tendenser i gårsdagens match, men kanskje spesielt før pause og da den første halvtimen. Det ble litt mer kaos etter hvert, selv om vi hadde nokså bra kontroll, hvis man ser bort ifra et par dødballer.

Gjenvinning av ballen høyt i banen ved flere anledninger og Palace slet med å få til noe spill på egen banehalvdel, men så var dette bare Palace da, men uansett en bra begynnelse.

Vi har fortsatt veldig mye å gå på, men jeg tror vi kan få oss en veldig fin seier mot Norwich neste helg om vi fortsetter sånn som dette. Og med fin seier, så tenker jeg 3-4 scoringer. Spurs klarte det i dag, så hvorfor skal ikke vi klare det samme?

Jeg likte formasjonen i dag og at Rashford fikk spille spiss. Han virket tent og ville nok vise seg frem for vår nye manager, men det ble litt sånn midt på treet, totalt sett. Jeg har uansett veldig stor tro på at han kan fungere i denne rollen under Rangnick. Det bør kunne bli en del scoringer fremover med Rash og Ronaldo på topp (av og til Greenwood og Martial) og med Sancho og Bruno bak der igjen.
Kampene fremover kommer tett som hagl, så det blir sikkert nok av spilletid på alle mann. Jeg håper ikke skaden til Lingard er av den alvorlige sorten, for jeg håper vi får se han spille litt under Rangnick før han kanskje forlater klubben allerede i januar. Tiden vil vise.

Ellers så må jeg bare rose reservebackene våre nok en gang. De viser at de kan være med å bidra når det trengs. Telles slo flere gode innlegg og får man satt opp han i skuddposisjon fra 20 meter og inn så blir det farlig med en gang og derfor er det bare tull at Ronaldo tar frispark. Jeg holder Telles og Bruno langt foran - egentlig Rashford og Sancho også. Ronaldo kan holde seg til straffene.

Dalot gjorde også mye bra i dag. Han klarte seg overraskende bra mot Zaha og hadde flere gode involveringer offensivt - også på scoringen, ikke minst. Hadde AWB funnet Greenwood der?
post liked by: Pangaea, Pwint, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2742
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3925
Liker mottatt: 5043

Takk for gode og informative poster. Høres ut som vi spilte relativt godt. Så blir det sikkert bedre etter hvert, når Ralf får bedre tid med gutta på feltet. Men en positivt start slik jeg leser det :thumb_up:
post liked by: Pwint
Post Reply