[CL] Manchester United - Valencia FC / Tirsdag 02.10.2018

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Dette var en ny, helt elendig fotballkamp av United. Det er ikke Mourinhos skyld at klubben på sikt er så dårlig som den har blitt, men det er jaggu hans skyld at taktikken er som den er.

- Bare legg merke til hvor stor avstand det er mellom spiss og midtbane neste gang United vises på TV. Lukaku, mannen med to trebein, skal altså holde på ballen mot 2-3 forsvarere, og vente på at midtbanen kommer joggende etter. Taktisk håpløst.

- Alexis trenger et lag med tempo og bevegelser for å fungere, han drar sjelden opp nivået på egenhånd. Derfor funker han i lag som Barca og City (og Chile), og i Arsenal på de gode dagene. Og derfor ser han også helt grusom ut i United, det er en spiller som ikke har noe som helst å gjøre i et Mourinho-lag.

Vi går altså ut med en defensiv profil (ja, det var en feig tilnærming på kampen selv om vi hadde et visst press i starten) hjemme mot Valencia, som er bunn 6 i La Liga. I en kamp som betyr så vanvittig mye for både fans og for Mourinho. Den eneste forklaringen jeg kan komme opp med er at Mourinho rett og slett ikke vet hvordan man skal spille moderne angrepsfotball.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Eller at frykten for å tape en kamp er større en gleden av å vinne en kamp, slik trur jeg Mou tenker.

Busby Babes
Posts: 25
Joined: 09 Aug 2018, 14:37
Liker mottatt: 1

Skuffende kamp igjen, selv om det er bedre enn de to siste. Harry Greaves oppsummerer veldig godt. Angrepsspillet vårt er skremmende dårlig, vet ikke hva jeg skal si en gang.

Må legge til at Rashford aldri bør få ta en corner igjen.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Bestandig en fryd å lese analysene dine [mention]Harry Greaves[/mention].
Husker du var kritisk til Mourinho på det gamle forumet, og dine (bange) antagelser har (dessverre) slått ut i full blomst.

Fotballen under Mourinho er faktisk helt ufattelig baktung.
Det blir enorme spilleflater, fra de 8 mest defensive spillerne helt opp til den ensomme pluggen Lukaku.

Tross trøstesløst spill, håper bestandig på seier.
Nå på lørdag er det jo Newcastle.
Ledet av Rafa Benitez.
Det er bestandig en ekstra tilfredsstillelse i å slå lag «kelneren» er sjef for.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18971

Stakkars Sanchez, han beskytter jeg. Han passer ikke inn i elendigheten til Mou og Woodward, anbefaler til alle [mention]Harry Greaves[/mention] analyse av United: https://unitedforum.no/viewtopic.php?f=5&t=78
LUHG!
Post Reply