[PL] Chelsea - Manchester United (28-11-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13095
Liker mottatt: 5013

Pink Final wrote:28 Nov 2021, 21:07 Straffa var ikke soleklar.
Jeg synes det så ut til at Bailly skulle hatt et frispark i situasjonen rett før straffa.
Og der mener jeg VAR burde gått inn og sett på hva som egentlig skjedde.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pwint, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18973

Otac wrote:28 Nov 2021, 21:02Er han?
Ja, det er han. Men som jeg har skrevet før (tror jeg), jeg synes nok ikke han var en viktig og riktig signering. Og det er meget godt mulig at han begrenser oss, at det er mer ødeleggende enn det er hjelp. Men han har nå 10 mål for oss. Kun 2 assist. Han er bedre i CL enn PL, han har 4+2 i PL og 6+0 i CL. Dette hører hjemme i spillertråden btw...
post liked by: Pancho P, Otac
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Pink Final wrote:28 Nov 2021, 21:07 Skjønner at du ikke liker Ronaldo, men begynner å minne om et korstog mot ham nå.
"Liker" han ikkje eg heller, men i denne Fred situasjonen er det jo 100% Freds feil. Kan anten sende pasninga og Ronaldo scorer eller invitere til ein 1-2 vegg med han. Gjekk for det dårligste valet. Når det er sagt, god kamp av Fred. Meiner også stopparane var ganske gode i dag. Men det skal (i fare for å bli ein Maguire hater) ikkje så mykje til å prestere betre enn "andre stopparar" i stallen.

Deleted User 480

At både Maguire og Shaw var ute, KAN jo være en medvirkende grunn til at det var tettere bakover enn tidligere. Vikarene deres var hakket vassere. Vel og merke pga. at Harry og Luke er ute av form. På sitt beste er de jo høyst habile. Jmfr. landslaget. Det er jo lov å tenke at det ikke var så dumt for dem med en "pause".
post liked by: Pink Final
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Videre i Champions League. 1-1 mot det som antakelig er topp 3 lag i verden for tiden. Overgangen vekk fra Ole har foreløpig vært mindre smertefull enn fryktet. Ny trener til uka. Og et veldig mye bedre program i Premier League fremover:

02-12-21 Arsenal (H)
05-12-21 Crystal Palace (H)
11-12-21 Norwich (A)
14-12-21 Brentford (A)
18-12-21 Brighton (H)
27-12-21 Newcastle United (A)
30-12-21 Burnley (H)
03-01-22 Wolverhampton Wanderers (H)
15-01-22 Aston Villa (A)
22-01-22 West Ham (H)
08-02-22 Burnley (A)
12-02-22 Southampton (H)
19-02-22 Leeds (A)
26-02-22 Watford (H)

Krysser fingrene for noen litt bedre måneder, alltid veldig spennende når en ny manager tar over. Selv om det er et tett kampprogram, så bør programmet åpne for at vi skal kunne utvikle oss veldig bra de neste tre månedene.

Edit: Redigerte feil borte/hjemme.
Last edited by red on 29 Nov 2021, 13:50, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Pink Final

Vidar Dale Fjeld

JørgenT wrote: 28 Nov 2021, 22:29
Pink Final wrote:28 Nov 2021, 21:07 Skjønner at du ikke liker Ronaldo, men begynner å minne om et korstog mot ham nå.
"Liker" han ikkje eg heller, men i denne Fred situasjonen er det jo 100% Freds feil. Kan anten sende pasninga og Ronaldo scorer eller invitere til ein 1-2 vegg med han. Gjekk for det dårligste valet. Når det er sagt, god kamp av Fred. Meiner også stopparane var ganske gode i dag. Men det skal (i fare for å bli ein Maguire hater) ikkje så mykje til å prestere betre enn "andre stopparar" i stallen.
Om Fred hadde scoret hadde han vært konge...så her inne er det mange eksperter som nok hadde fått jobb i TV2.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Nei straffa var ikke soleklar, bare krystallklar. Det er bare på united.no og her at en frikjenner W-B for å meie ned en spiller i eget straffefelt.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Vi tenker ulikt en del av oss.
Helt innafor det på et forum, så lenge vi holder oss til sak og er saklige.
Selv er jeg sånn at i 50/50 eller t.o.m 40/60 har jeg lett for å favorisere United.
United sjåvinistisk.
Hvor feil eller riktig det måtte være her på Unitedforum.
Men som sagt, selv med United briller er det viktig å være i nærheten av virkeligheten.
Om man er enten super positiv til alt, eller motsatt - så mister man vel troverdighet som skribent?

For meg var Fred en av de tre beste i går, og ville vært bestemann med scoring.
Ok at han prøvde å lobbe.
Ble for lite kraft, noe som ikke er ukjent når Fred skyter/passer ball.
Ronaldo er Ronaldo.
Ingen presspiller, i likhet med flere andre på dette laget.
Ronaldo har imidlertid ekstreme evner som matchvinner.

Nok om det.
I likhet med @red er jeg spent på om vi får se taktiske endringer allerede i desember.
Det er et tett program fram til 18/12.
Forventer ikke de store endringene før tidligst boxing day matchen på St.James Park 27/12.
post liked by: Ryder, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13327
Liker mottatt: 8515

Vidar Dale Fjeld wrote: 29 Nov 2021, 05:50 Det er bare på united.no og her at en frikjenner W-B for å meie ned en spiller i eget straffefelt.
Tja, det er vel ikkje uvanleg å vere litt partisk på ei supportarside? Trur du ville ha sett liknande reaksjonar på eit Liverpool- eller Chelsea-forum. Lurer forresten på kva Wan Bissaka skal gjere annleis i den situasjonen. Skal han la vere å klarere ballen? Smart av Silva å kaste fram eit bein slik at han konstruerer straffa. Det er greitt å dømme straffe, men eg synest det er frykteleg strengt å slakte AWB for denne situasjonen.
post liked by: Pwint, Pink Final, Ryder, Belfastboy, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Enig, det er instinktivt av AWB å ville klarere, og umulig å stoppe bevegelsen i tide. Silva får jo ingen ting ut av touchen sin, men rutinert å slenge ut beinet akkurat tidsnok og bli truffet. Så det er nok straffe, sparker du motstanderen i beinet før ballen, så er det rimelig greit - uansett intensjon. Men at det er så "klønete" og "ubetenksomt" er jeg uenig i. Det er snakk om hundredeler i real time, fotball foregår ikke i super slo-mo.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Kunne vært skrevet i supporter tråden.
Vi United fans er ulike, har ulike erfaringer, ulike forventninger, man ser også matchene subjektivt.
En fotball kamp har ikke nødvendigvis et objektivt fasit svar.

Selv går jeg fort i forsvars modus på klubbens, managerens og spillernes vegne.
Har holdt med United i over 45 år.
I rundt 20 av disse har vi vært best.
Har alltid hatt venner som holder med andre klubber.
GODE venner.
Allikevel blir det jo banter og godmodig mobbing.
Nå som United ligger nede kommer det litt meldinger.

Når jeg da går inn her kjenner jeg at det fort begynner å koke om andre United supportere er like kritiske, eller MER kritiske.
Bl.a derfor ga jeg meg til slutt i komm feltet hos United.no jeg også.
Orker ikke å lese at United relatert stoff og United skryt er SPAM.
F.o.m den var det over og ut der.

Bagasjen min er bl.a mange år på Store Stå med Vålerenga.
Supportere som i hvert fall var ENORMT lojale.
Kunne bli sinne og skuffelse under match.
Men allikevel støtte til KLUBBEN og LAGET.
Det har farget meg.

Noe annet er kamp opplevelser.
På 80 og tidlig 90 tall ble svært få matcher vist på TV.
Ergo hadde man mindre grunnlag for å bedømme laget og spillerne.
Rundt 1984 oppdaget jeg Pink Final, Manchester Evening News.
United skribenten der var David Meek.
Vet ikke om det har vært en bedre fotball journalist i UK noensinne?
Måten han beskrev kampene på i match rapportene var ytterst respekt fullt.
Samtidig som han gjenga virkeligheten.
Spillerne leste også match rapportene hans.
At presse rommet på Old Trafford bærer hans navn sier vel alt.
David Meek press lounge
Må bare ta med et sitat fra Meek der han beskriver Bests andre mål mot Benfica i QF i europacupen 1966.
"I can still see him, slim, boyish, dark hair shining in the floodlights as he scythed through the Benfica defence.

George's second goal was the finest I saw in 37 years reporting on Manchester United.
"I remember leaping to my feet, against all press box etiquette, so stunning was the fluid movement from a boy of 19."

Jeg kommer derfra.
Store Stå Bislett og David Meek.

Så skjønner jeg at andre er ekstremt skuffet over hva klubben er nå.
Og hvordan laget spiller.

Det er ingen fasit på å være supporter.

Bortsett fra at man bør være saklig.
Ordet saklig dekker ganske mye som ikke trenger å utdypes mer her i kamptråden.
post liked by: njha, Belfastboy, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13095
Liker mottatt: 5013

red wrote:29 Nov 2021, 01:05 02-12-21 Arsenal (A)
05-12-21 Crystal Palace (A)
Liten feil i de to første kampene, men de går på Old Trafford og ikke hhv. Emirates og Selhurst Park, det får vi ta til våren.
Men er helt enig i at skal de være med i topp 4, så må de begynne å plukke trepoengere NÅ, og da helst allerede mot Arsenal på torsdag.
post liked by: Pink Final, red
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

For min del handler det også litt om å ta utgangspunkt i realitetene. Selvfølgelig skal det ikke være sånn at Chelsea har 70 prosent possession, 24-3 i skudd og vi er avhengig av en gedigen tabbe for å få poeng mot et lag vi i teorien skal være på like fot med. Selv om ett poeng er bra i seg selv borte mot ligalederen, er det jo rimelig tydelig at vi er langt unna der vi bør være. Det kan ikke bli sånn at det blir den aksepterte normalen at vi opptrer som Burnley.

Samtidig - det er der vi er nå, og jeg gidder ikke å påpeke etter hver bidige kamp og i hver bidige post hvor gode vi burde vært i en drømmeverden. Nå er utgangspunktet at vi har vært lekk som ei sil og latterliggjort i flere kamper på rad. Så har vi hatt to tøffe bortekamper mot god motstand, med fire poeng og ett innsluppet mål som fasit. Det er fortsatt langt fra så bra som vi bør kunne forvente - men det er framgang. Vi kommer ikke til å forvandles over natta, selv med Rangnick, så da tar vi det vi får inntil videre.

Litt samme med eiersituasjonen. Ja, vi skulle hatt mye bedre eiere, som verken blødde oss for penger eller hele tiden ansatte feil folk. Men å gnage på det hele tiden, som om det er kul umulig å forme et ok fotballag bare på grunn av at sjefen er en dust, orker jeg ikke. Å bli kvitt dem er etter alt å dømme et langtidsprosjekt, de har absolutt ingen grunn til å selge seg ut selv om United skulle bli et midt-på-tabellen-lag.

Det jeg prøver å si er vel at det går an å ha to tanker i hodet samtidig - være kritisk til alle nivåer i klubben, men samtidig gi seg selv lov til å være glad og fornøyd over "småting" som poeng og mål. Både være kritisk til det store bildet og være tilfreds med enkeltresultat.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Blodfink, red

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Ryder, samtidig kan det sikkert være minst like irriterende for oss som er kritiske (sikkert til det meste i dine auge), at ting blir framstilt som «positive».

At kampen mot Chelsea var god, at Ragnick er en frelser, at OGS ikkje har snøring (og at Ronaldo er en som avgjør kamper, 1,1p i snitt, og glatt ignorerer at han ødelegger resten av spiller).

Ting er heilt ræva hos United for tida. Det må vi tåle å høyre. Like godt som vi som er realistiske må tåle å høyre at ting er fint og flott og sånn.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Otac wrote:29 Nov 2021, 19:06 Ting er heilt ræva hos United for tida. Det må vi tåle å høyre.
Det tåler vi å høre.
Hører det fra Arsenal, Chelsea, Everton, Liverpool og Spurs kompiser.
Og hører det fra en håndfull her på forumet.
Tusen takk for påminnelsen 🤝
post liked by: Pancho P, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Otac wrote: 29 Nov 2021, 19:06 @Ryder, samtidig kan det sikkert være minst like irriterende for oss som er kritiske (sikkert til det meste i dine auge), at ting blir framstilt som «positive».

At kampen mot Chelsea var god, at Ragnick er en frelser, at OGS ikkje har snøring (og at Ronaldo er en som avgjør kamper, 1,1p i snitt, og glatt ignorerer at han ødelegger resten av spiller).
Nå må du bestemme deg. Vi er altså ræva på alle måter, men OGS var god nok? Han er vel stort sett den eneste i klubben som får godkjentstempel av deg?

Så kan du godt legge bort stråmannen. Og heller lete opp (og gjerne quote) eksempler der jeg (eller noen andre) faktisk skriver at Chelsea-kampen var tipp topp eller at Rangnick er en frelser. Så kan de som alltid mener United-fansen bare er sytete og klagete gjøre det samme. De finnes kanskje på begge sider, men de er mange færre enn en kan få inntrykk av.

Jeg er sikkert for kritisk jeg også i manges øyne. Men jeg gidder ikke bruke hver post på Ronaldo eller Glazers, det er flere i denne klubben som bidrar til både problemer og løsninger.
post liked by: Pink Final, red, Pancho P, Pwint
Post Reply