[PL] Chelsea - Manchester United (28-11-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

1 poeng hadde jeg tatt gladelig imot før avspark i dag.
Og etter kamp skal vi være sjeleglade for at vi fikk det poenget.
Blir mye å jobbe med for den nye manageren, for individuelt spiller for spiller er United kanskje et bedre lag enn Chelsea. Men så er det det da at de opptrer som en enhet - et lag, mens United blir det alt for mye en og en og lite samhandling.
post liked by: Pink Final, Pangaea, Pancho P

Vidar Dale Fjeld

Totalt overkjørt i 85 minutter...vi får sjanser pga store tabber hos Chelsea...stakkers Ragnnick. Fred og Matic gode.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Blodfink wrote:28 Nov 2021, 19:26 hehe, klarte ikke å dy meg. Jeg er nok bare veldig skuffet over hva United har blitt
Enig i det. Føles veldig lenge siden nå at vi stadig var i CL-semifinaler og -finaler, og vant serien nesten på bestilling. Det er vondt å tenke på hvor vi var og hvor vi er nå. Men jeg må prøve å se det positive i det, vertfall i dag. Kan liksom ikke tenke meg at så mange gode spillere ikke kan få til noe veldig bra sammen, hvis rammeverket er godt nok. Det er der jeg håpe Ralf Rangnick kan gjøre susen. Vertfall nå før han faktisk er på plass. 0-1 i første kamp så er han sikkert verdens verste trener igjen, men slik går jo verden, vertfall på visse steder, heh.
post liked by: Pink Final, Pwint, Pancho P, Blodfink

Deleted User 430

1 poeng borte på en dårlig dag pleier å være et godt tegn, men dette var helt grusomt å se på.
Spillerne dekker over pinligheten ved å løpe litt denne gangen, men bortsett fra resultatet er dette statistisk sett årets verste kamp.
Vi blir fullstendig overkjørt.

Med fare for å bli alt for negativ så gruer jeg meg til en fremtid med kontinuerlig høyt tempo med de balltrillerne vi har på midten. Deres mangler blir bare enda tydeligere da..
Vi får håpe alle brudd skjer på motstanders halvdel, hvis ikke kommer vi aldri over midtstreken igjen. 😳
post liked by: Pancho P, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Greier å være fornøyd med ett poeng, ble jo tross alt ikke ydmyket igjen.
Vi møtte PL beste lag til nå, mens vi er spillemessig midt på tre lag.

Første gang vi har prøvd litt press spill, men ble litt for mye nesten og litt for sent hele veien ja.
Men tenker at det er muligens starten på ett eller annet i riktig retning.
Innsatsen var mange hakk opp fra Watford, City og Pool kampen.
Tenkte å skryte av Fred idag, sikkert for første gang, men det var før det elendige forsøket av en lobb.

Dessuten er jeg sikker på at det noen spillere i dette laget som aldri kommer til å løfte ett trofe med dette laget.
post liked by: Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Er i Nordsjøen så jeg fikk ikke sett kampen var ikke det store forstår jeg. Så pass at jeg måtte sjekke to ganger at jeg ikke var inne på Red Cafe 😀
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Tror vi skal være glad de hadde Werner og ikke Lukaku fra start som studio drøfter nå.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Enig det @Pink Final
Werner burde fått seg en korona vaksine istedenfor scoremål vaksine.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Lukaku har ikke vært så fantastisk denne sesongen heller (bortsett fra helt i starten), men han er jo tross alt likevel en bedre målscorer enn Werner.

Glad vi har DDG bakerst vertfall. The Wall for å (på en måte) spinne videre på ordspillet til Valen på united.no.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Godt utsagn av de Gea, og slik ærlighet er en av grunnene til at jeg liker ham enda bedre nå. Så hjelper det at han spiller skjitbra også da ;)
Spanjolen mener også at han ser en bedring i United.

– Vi slapp inn en masse mål. Vi slapp til mange sjanser imot. Vi spilte svakt, men nå forsvarer vi oss godt og vi kjemper for hver ball. Vi fremstår som et lag. Jo, det er bare to kamper, men å kjempe for hver ball er et minimum. Derfor er jeg stolt av laget.

– Det føltes som om vi var i fare gjennom hele kampen, men vi forsvarte oss godt. De misbrukte noen store sjanser, men de ga også oss én som vi scoret på.

– Uavgjort er ikke godt nok, men akkurat nå er dette et stort poeng for oss.
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 480

Hvis jeg skal banne litt i min egen kirke, som (ikke selverklært) "fanboy". Når Carrick først har startet med Ronaldo på benken, hvorfor sette han inn når vi leder? -Og ta ut Sancho som hadde spilt seg godt opp, og begynner å ligne mer på den Sancho mange trodde vi hadde kjøpt.

Selv om som flere nevner Fred hadde en I hovedsak god kamp, så koster nok fort den egotrippen hans oss et mål. Skulle åpenbart spilt bedre plassert medspiller i den situasjonen.

De Gea har to-tre helt matchavgjørende inngripner tidlig i kampen. Summa summarum, 1-1 et OK resultat på "Brua'.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Og snart blir det heavy metal og rock and roll. :D
post liked by: Pink Final, Pwint

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Håpløst å bytte inn Ronaldo der. Meir statisk spiller skal man leite lenger etter.

Sancho såg kjørt ut, so greit å bytte han ut, men burde bytta med Lingard. Litt meir defensivt bytte er ok der når man leder.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Hadde Fred ikke vært Fred, men i stedet passa ballen til nr. 7 så hadde vi vunnet kampen tør jeg å påstå, men enig i at klimaet i denne kampen ikke passer Ronaldo veldig godt. Samtidig er han en matchvinner uansett hvordan man snur og vender på det.
post liked by: RedTrafford
LUHG!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Blodfink wrote: 28 Nov 2021, 20:50 Hadde Fred ikke vært Fred, men i stedet passa ballen til nr. 7 så hadde vi vunnet kampen tør jeg å påstå, men enig i at klimaet i denne kampen ikke passer Ronaldo veldig godt. Samtidig er han en matchvinner uansett hvordan man snur og vender på det.
Er han?
Har ikkje United tatt i snitt 1,1 poeng pr kamp siden han joina no sist?
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Pink Final wrote:24 Nov 2021, 21:34 Anthony Taylor dømmer, og på SoMe er Chelsea fansen misfornøyde.
Taylor er fra Wythenshave, Manchester og har familie som er United fans.
Er vel vi United fans som bør være minst fornøyd med Mancunian Taylor i kveld.
Straffa var ikke soleklar.
Eller for å si som Carrick: «Jeg synes ikke det var straffe».

Nb!
Jeg skylder ikke på Taylor.
Bare påpeker at fordommer angående dommer, motspillere og ikke minst egne spillere FØR match veldig ofte viser seg å ikke stemme når matchen blir spilt.

@Otac.
Skjønner at du ikke liker Ronaldo, men begynner å minne om et korstog mot ham nå.
post liked by: Pancho P, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply