[CL] Villareal - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3904
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16948
Liker mottatt: 10884

Manchester Evening News-journalist Samuel Luckhurst skjønte lite av hvorfor Carrick valgte å spille med Martial fra start.

- For fjerde gang denne sesongen starter Martial for United. For fjerde gang denne sesongen har det ikke vært noen grunn til å starte med han. Rart valg av Carrick å ha han med i elleveren sin, skrev han på Twitter.

Det er akkurat det.
post liked by: Blodfink, Pwint

Deleted User 430

RedTrafford wrote:23 Nov 2021, 21:21 Manchester Evening News-journalist Samuel Luckhurst skjønte lite
Tror du glemte et punktum der...
post liked by: Pink Final, Ryder, Belfastboy, Pwint, red, Buchan, Pancho P, PAK
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7520
Liker mottatt: 4292

Fikk ikke sett kampen, men for en herlig borteseier. Utrolig viktig, for laget og moralen.
Flott at Sancho fikk et mål, og selvfølgelig også buss kasteren.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Da vant vel United gruppen sin, da De unge guttene spilte 3-3 mot Atalanta.
post liked by: Pink Final, RedTrafford
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Pancho P wrote: 23 Nov 2021, 20:49 Robbie Savage framhever Fred etter kampen. Noko rusk, som alltid, men svært viktige involveringar før begge måla. Pokker så gode vi var etter byta😁 Og Viva Ronaldo (frå ein ikkje-fan boy...)!
Man er flink til å slakte Fred når det går dårlig, så han fortjener skryt etter gårsdagens match. Det er alltid litt rusk når han spiller, men han gjør som regel enormt mye bra også. Så det var helt nydelig at han fikk seg en god kamp etter å ha vært litt dårlig den siste tiden. Også Lindelöf var god i går.. og for ikke å snakke om spanjolen i buret.

Ellers helt nydelig at Sancho tegnet seg på måltavla til slutt. Jeg liker VELDIG godt det jeg har sett av han de to siste kampene.
Gruppevinnere! Hvem hadde trodd det etter bortetapet mot Young Boys i september? Eller etter de dårlige kampene mot Atalanta og Villarreal der Ronaldo reddet oss på overtid..

Det er uansett utrolig moro med avansement. Jeg gleder meg helt vilt til CL-trekningen. Det er så sykt god stemning. :D På en god dag kan vi yppe oss mot hvem som helst - kanskje også over 2 kamper.. men da må vi selvfølgelig fremstå mer solid enn det vi har gjort til nå. Laget vårt er ikke fullstendig krise, spesielt ikke offensivt.. snarere tvert imot og derfor bør det være mulig å skåre et par mål uansett hvem vi møter. Men defensivt må vi virkelig skjerpe oss - derfor hadde det smakt uendelig godt med clean sheet mot både Chelsea og Arsenal, men akkurat dét er nok for mye å be om.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

Det var jo ikke noen praktkamp, vi skaper ekstremt lite den første timen og er litt småheldige som ikke slipper inn mål i denne perioden.
Men slike kamper hadde vi mange av under Fergie i Europa. Kjedelige forestillinger der vi gjorde akkurat nok. På Old Trafford hadde Villareal en xG på 2,45, i går var den på 0,64. Vi hadde mye mer kontroll defensivt, også sammenlignet med begge Atalanta-kampene.

Jeg er ikke skolert nok til å si hvorvidt det handler om små taktiske justeringer fra Carrick eller bare bedre utførelse/konsentrasjon. Jeg tror nok Donny var mer defensivt disiplinert som 10-er enn det Bruno normalt er, med en dypere utgangs- og gjennomsnittsposisjon (han lå i snitt dypere enn Fred). Noe det defensive ble bedre av, mens det offensive fikk lide.

Ser en del kommentarer rundt omkring som forbanner spillerne, som mener de så "enorm forskjell" på innsatsen i går kontra de siste kampene under Solskjær, og mener det er et bevis på at de kastet Solskjær under bussen. Kjøper ikke den, altså, kjente igjen mange av de samme problemene (svake på å spille av press, mange tilfeldigheter offensivt), det var jo ikke akkurat noen sprudlende champagnefotball. Det KAN jo også være et tegn på at instruksene har vært for dårlige tidligere.

Jeg tror heller ikke Solskjær hadde våget å benke Bruno og Rashford i en så viktig kamp. At de snudde kampen da de kom inn, kan være et argument for at Carrick spilte kortene helt riktig - slite dem ut før vi satte inn kavaleriet. Men også for at han burde spilt dem fra start, da de de rett og slett er bedre enn erstatterne.
post liked by: offside
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

@Ryder Mye bra du nevner her, husker selv slike kvelder med Ferige i Europa. Var ikke all verden, men var ofte nok.
Vi kan takke en god keeper som holder oss inne i kampen, så utnytter vi en feil i Villareal og da er kampen avgjort.
Jeg tipper nok at Villareal føler de burde tatt denne kampen.

Uansett vi vinner borte, og der bør vi være fornøyde med. Atalanta Young Boys ender U, så da er vi videre til neste runde. Jeg er ganske sikker på at vi tar Young Boys hjemme og det sikrer vel gruppeseier.

Spent på å se hvordan vi kommer til å respondere mot Chelsea borte.
Chelsea scoret hele 4 mål på Juve.
De virker kruttsterke, og etter min mening så seiler de som favoritt til å vinne ligaen.
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

offside wrote: 24 Nov 2021, 10:26
Uansett vi vinner borte, og der bør vi være fornøyde med. Atalanta Young Boys ender U, så da er vi videre til neste runde. Jeg er ganske sikker på at vi tar Young Boys hjemme og det sikrer vel gruppeseier.
Tror vi er gruppevinnere selv om vi skulle tape mot Young Boys. Om vi taper og Villareal slår Atalanta, havner begge på 10 poeng. Ganske sikker på at poeng og målforskjell i innbyrdes oppgjør teller foran generell målforskjell. Og der kommer vi foran Villareal.
post liked by: offside

Deleted User 402

post liked by: Ryder

Vidar Dale Fjeld

Lurer på om alle hadde vært like fornøyd med Carrick når en strengt tatt burde ligget under med mer enn ett mål etter de første 60 minutter. En total feil inngang til kampen som nær hadde kostet avansement om ting hadde gått mot oss. Men dette blir altså hyllet når en blir til de grader avslørt. Jeg skjønner det om en supporter er mellom 10-20 år, men voksne supportere som har fulgt klubben i årtier synes altså at dette var strålende...Vi er DdG unna å havne i rennesteinen...men skjønner jeg er på kollisjonskurs med de fleste her inne.

Deleted User 402

Nå har jeg lest meg litt bakover i tråden. Jeg ser at det gledes over målene, seieren og at vi er videre i champions league. Ser ingen steder at kampen som helhet hverken hylles eller omtales som strålende, men kan selvsagt ha gått glipp av noe. Hvorfor skal man ikke kunne glede seg over seier og avansement? Tror ingen her inne nå tror eller mener at alt er greit og at sesongen er reddet eller noe slik. Jeg leser i alle fall ingen av innleggene slik, men kan jo tolkes ulikt.

Litt usikker på hva du reagerer på for å være helt ærlig.
post liked by: Lingard, Ryder, Pink Final, Belfastboy, Pancho P
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Vidar Dale Fjeld wrote: 24 Nov 2021, 10:51 Lurer på om alle hadde vært like fornøyd med Carrick når en strengt tatt burde ligget under med mer enn ett mål etter de første 60 minutter. En total feil inngang til kampen som nær hadde kostet avansement om ting hadde gått mot oss. Men dette blir altså hyllet når en blir til de grader avslørt. Jeg skjønner det om en supporter er mellom 10-20 år, men voksne supportere som har fulgt klubben i årtier synes altså at dette var strålende...Vi er DdG unna å havne i rennesteinen...men skjønner jeg er på kollisjonskurs med de fleste her inne.
Enig med Jan Anders over her. Vi gleder oss over seier, to scoringer og avansement videre i Champions League. Som gruppevinnere til og med.

Når det er sagt så er det lov til å ha en god keeper, men burde vi faktisk ligget under med mer enn ett mål før 60 min? Villarreal hadde en brukbar sjanse etter 4 minutter, men som de Gea reddet. Selv om vi supportere sitter med hjertet i halsen, så er dette en avslutning de Gea tar 10 av 10 ganger. Ny god sjanse etter 26 minutter, men det skal mye til for å overliste de Dea - også fra den posisjonen. Men etter 58 minutter var vi heldige. Den redningen var helt latterlig bra.

Men hvordan inngang mener du laget burde hatt til kampen? Villarreal er ikke et dårlig lag og det er ikke bare å sparke Solskjær og forvente at vi rundspiller Villarreal på Estadio El Madrigal et par dager senere.
post liked by: Ryder, Pink Final, Belfastboy, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

Vidar Dale Fjeld wrote: 24 Nov 2021, 10:51 Lurer på om alle hadde vært like fornøyd med Carrick når en strengt tatt burde ligget under med mer enn ett mål etter de første 60 minutter. En total feil inngang til kampen som nær hadde kostet avansement om ting hadde gått mot oss. Men dette blir altså hyllet når en blir til de grader avslørt. Jeg skjønner det om en supporter er mellom 10-20 år, men voksne supportere som har fulgt klubben i årtier synes altså at dette var strålende...Vi er DdG unna å havne i rennesteinen...men skjønner jeg er på kollisjonskurs med de fleste her inne.
Jeg ville heller trodd at "voksne supportere" klarer å huske noen år tilbake til hvordan vi faktisk brukte å framstå i bortekamper under Ferguson. Det var veldig sjelden spesielt sprudlende, gjespet meg gjennom de fleste av dem.
At motstanderen har noen sjanser på hjemmebane er ikke noen falitterklæring, og xG-tallene (0,64 -1,23) forteller at de ikke hadde mange store og at vi vant fullt fortjent til slutt.
Ser heller ikke mange som "hyller" prestasjonen, men det er vanskelig å se det som annet enn en viss framgang. Det er ikke mange ukene siden vi ble fullstendig overkjørt av det samme laget, på hjemmebane. Det er bare noen dager siden selveste Watford gjorde som de ville med oss.
Ingen friskmelder dette laget, og var det i det hele tatt noen som ventet at vi skulle få se en splitter ny utgave? Med så å si det samme teamet på benken?

Inntil vi har ny manager på plass, handler det om å stoppe råta som har satt seg i laget. Det kan fortsatt hende vi får bank av Chelsea, men vi har i alle fall gjennomført en ok match og er videre i Champions League. Det var langt fra noen selvfølge før gårsdagens kamp.
post liked by: messilingard, Pangaea, Pink Final, Belfastboy, Pancho P

Vidar Dale Fjeld

Villareal var et tafatt lag, et lag som gjorde store individuelle feil i nær sagt alle lagdeler, som vi stort sett står og ser på i 60 minutter, men klart at dette var en genistrek fra Carrick all den tid han visste at det var slik kampen kom til å gå. Dårlige avslutningsegenskaper fra Villareal fratok de store sjanser. De kløner det til for seg selv i gode posisjoner foran vår sekstenmeter, og tar ikke gode overganger når de har de, men spiller ballen på tvers og bakover. I 60 minutter evner vi ikke å ta kontroll over midtbanen, all den tid vi ikke har en ballfordeler som kan slå en ball fremover. Vi blir stående og se på motstander. Bruno ute av startelleveren er noe av det dummeste jeg har vært med på. Og siden det nevnes SAF her til det kjedsommelige så var han strengt tatt heldige med sine 2 titler i CL. Det er bare å se kampen på nytt, spesielt de første 60. Elendig coaching og feil startellever.
User avatar

Pangaea
Posts: 2713
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3857
Liker mottatt: 4926

Med fare for å kanskje være litt selvmotsigende, så var ikke alt gyllent og dominerende under Sir Alex heller. Ofte så det ut som vi var på glattisen, lå litt dypt og fikk en del halvsjanser mot oss. Men så vant vi ballen når motstander var i ubalanse, og vant jevne kamper på kontringer. Slik jeg tolker det, vertfall nå i ettertid, så var det en slags felle, eller "trigger point". SAF ville få motstander framover slik at vi slapp å stange imot et dypt lag i to blokker. Og når vi så vant ballen skulle det gå framover med lysets hastighet (ok, nesten da..). Mye av dette prøvde Solskjær seg på også, ofte med stor suksess. Det er nesten litt tragisk at når han forsøkte å sette laget høyere og dominere ballinnehav, så gikk laget i oppløsning og han fikk sparken. Litt forenklet selvsagt, helt sikkert andre faktorer som spilte inn også, men det er hovedsakelig det han prøvde på i år. Han trodde vi var gode nok til å spille mer på framfoten. Carrick gikk for så vidt tilbake til det som ofte fungerte tidligere, både for SAF og Solskjær. Og det fungerte vertfall i går, og det er jeg veldig glad for. Spørs hvordan det går mot Chelsea som virkelig har imponert i det siste, men kanskje kan vi overraske der også??
post liked by: red, Belfastboy, Pancho P

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Enig med @Vidar Dale Fjeld, vi skal slå Villareal 8 dager i veka. Men flakset oss til ein seier etter å ha blitt dominert i første timen. Hadde Villareal scoret so hadde de lagt seg lavt, og United hadde vært fortapt. Det skjedde heldigvis ikkje.

Vi supportere har sakte og umerkeleg senka kravene våre etter kvart som år i pokalørkenen har gått. Vi skal knuse den gruppa vi er i, og skal dominere lag ute i Europa og i PL. Sånn bortsett i fra ein 5-6-7-8 lag eller i Europa/PL som vi skal kjempe i toppen med. Og uhell vil skje. Vi vil tape kamper. Men å sitte i kamp etter kamp mot Villareal, Young Boys, Sevilla, Watford med klumpen i halsen, det er ikkje United verdig. Glazers og Ed har mykje av skylda. Men vi supportere også. Vi stiller for lite krav til eigarane og Ed. Og legger alt på skuldrene på manager.

Slik som no, når OGS må gå. Syndebukk for Glazers og Ed. 5th manager skal no snart under hoggestabben i eit system som ikkje fungerer. Og vi supportere får nytt håp, og Glazers kjøper seg eit nytt år eller to.

Forøvrig akkurat det samme som eg skreiv for tre år siden, berre då nummer 4.
Post Reply