[PL] Watford - Manchester United (20-11-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16318
Liker mottatt: 10526

Lurer på om Ole mener selv at han er rett mann, ikke det han sier, men det han mener innerst inne.
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@messilingard, sjølvsagt er problemet komplekst.

Eg trur ikkje noko meiner at problemet til United KUN er OGS heller. Men det argumenteres tilsynelatande for det. Fordi man ikkje tar seg tid til å nyansere nok. Men her har leseren like mykje ansvar som skriveren.

Sjølvsagt meiner eg ikkje at Ronaldo har all skyld. Men forholdsmessig meir enn det her inne argumenteres for.

F.eks so meiner eg no at OGS må gå. Og eg har argumentert pro OGS heile veien.
post liked by: messilingard

Deleted User 480

@Schmeichel Jeg er enig i alt du skriver, med unntak av at jeg gjerne ville hatt Cavani og Ronaldo sammen på topp. Har sett snurten av det, og synes det var lovende.
post liked by: Blodfink
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

@Canto Det har du forsåvidt rett i. Jeg mener likevel at Cavani er en større ressurs for laget enn Ronaldo. Man skal ikke undervurdere gnisten og motivasjonen en slik råskap og spesielt arbeidsmoral Cavani har. Og hva det skaper for resten av laget. Det er noe med han, og jeg mener han av mange er undervurdert.
Når Ronaldo ikke jager på topp, så setter jo det en standard for resten av laget også, som jeg tror @Otac prøver å påpeke.

Jeg mener med andre ord at Cavani på mange måter burde stå foran Ronaldo i køen. Dette hadde Ronaldo naturligvis aldri godtatt, noe som er synd. Jeg tror Ronaldo hadde vært en spiller det hadde vært bedre å sette innpå fra 60-65 minutter. Gitt at han altså hadde akseptert en slik rolle.
post liked by: Otac
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Otac wrote: 20 Nov 2021, 18:25 @messilingard, sjølvsagt er problemet komplekst.

Eg trur ikkje noko meiner at problemet til United KUN er OGS heller. Men det argumenteres tilsynelatande for det. Fordi man ikkje tar seg tid til å nyansere nok. Men her har leseren like mykje ansvar som skriveren.

Sjølvsagt meiner eg ikkje at Ronaldo har all skyld. Men forholdsmessig meir enn det her inne argumenteres for.

F.eks so meiner eg no at OGS må gå. Og eg har argumentert pro OGS heile veien.
Nå er vi litt mer på samme frekvens.

Nei, OGS er ikke vårt eneste problem. Vårt aller største problem er manglende styring fra toppen av. Greit nok at Glazers er på toppen de blir vi neppe kvitt med det første, men det burde vært noen med fotballkompetanse som styrte klubbens sportslige strategi. Det er etter min mening et større problem enn Solskjær.

Og jeg er helt enig at Ronaldo ikke har vært en suksess. Samtidig så er det vanskelig å kritisere Ronaldo for individuelle feil som blir begått på egen bane halvdel. Ronaldo kan ikke fortelle Maguire at han ikke skal miste ballen til Cleverley og meie han ned etterpå. Det må Maguire forstå selv. Slik jeg ser det så har Ronaldo i alle fall noe å bidra med offensivt. Selv om at jeg gjerne ser Cavani få flere kamper fra start så fort han blir skadefri. Vi blir bedre i presspillet med Cavani og det betyr noe i dagens fotball. Jeg ser også gjerne at Donny får en mulighet til å spille. Det fortjener han etter dagens prestasjon.

Men dersom vi skal begynne et sted så er det å sparke Solskjær det mest naturlige. Det er hans ansvar å ta ut laget. Det er hans ansvar å sørge for at spillerne er motiverte. Det er hans ansvar at vi har et offensivt spill. Når han feiler på alle disse områdene så må man ut. Det er slik toppfotballen er.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Schmeichel, heilt på linje med deg.

Og det at Ronaldo i ein alder av 36 år aldri hadde godtatt å sitte på benken, kva forteller det oss?

Eit kjempestort problem servert rett i fanget på OGS.

Eg veit jo ikkje, eg synser jo bare. Slik som alle. Men eg ser ikkje vekk ifra, eller, eg trur det det er eit stort problem. Også at Cavani som jobber som ein hest, og har laget bra med mål, blir satt på benken.
post liked by: Schmeichel

Deleted User 480

Er begeistret for Cavani jeg også. Jeg tror også ting ville sett litt lysere ut med en frisk Cavani (og Varane.)

Så mener jeg også at Ronaldo's manglende press-spill ikke burde gjøre at de andre ikke presser. Ronaldo har andre styrker.

Det generelt manglende press-spillet ble påpekt av ekspertene til TV 2. Som forøvrig i dag var bedre en vanlig. (Eide og Huseklepp.)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Vi vet vel strengt talt ikke om Ronaldo hadde godtatt tid på benken. Kan jo hende han hadde taklet det greit.

Cavani var ikke på benken i dag. Antagelig ikke kampklar.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18061

Cavani mye skadet dessverre ja
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18061

Så ikke 3-1 og 4-1 før nå...3-1 bør de Gea ta? Han har vært bra, men det glipper inn noen enkle innimellom.
LUHG!
Post Reply