[CL] Atalanta - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

red wrote: 03 Nov 2021, 01:13
Ryder wrote: 02 Nov 2021, 23:31 Går forresten ikke an å være happy med uavgjort i denne kampen. Om vi taper mot Villareal (50/50-sjanse for det) og Atalanta slår Young Boys, er vi ute om Atalanta slår Villareal hjemme i siste kamp.


Så gitt det scenariet du skisserer, har vi potensielt råd til å tape med 1 mål mot Villarreal neste kamp (da har vi lik innbyrdes målforskjell), og likevel avgjøre det på egenhånd i siste kamp mot Young Boys (ved hjelp av generell målforskjell, punkt 5).
Image
I så fall har Villareal fem plussmål før siste kamp og vi har null. Det er mulig, men krever to/tremålsseier for oss og to/tremålstap for dem.

Vidar Dale Fjeld

Jeg er bekymret på klubbens vegne og jeg er bekymret på lagets vegne. Hadde det ikke vært for Ronaldo hadde Ole vært uten jobb. Det betyr i klartekst at vi ikke er et lag, vi er elleve individualister som av og til gir ballen til hverandre. Hva vil Ole med laget, hva er det han prøver på? Tynn suppe spillemessig...så er det dette med å være glad for at laget vinner, kontra det å ville se progresjon og en vei ut av uføret. Og jeg ser ingen...Jeg heller mot det at Ole og hans stab har for lite ballast og mangel på autoritet og formidlingsevne.
post liked by: red

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Bailly god, men fyren er ikkje smart nok til å holde tilbake det bittelille når han går inn i taklinger som ikkje er direkte utslagsgivende. Han og Jones er like der. Knall gode men for skadeutsatte pga spillestil. Gir Bailly 3 kamper maks mellom kvar skade. Han hadde vel tendensen til ein skade i går også.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Alltid greit å få roet seg ned etter kamp, da tenker man kanskje litt klarere enn under kampens hete.
Dette Atalanta laget synes jeg er bedre enn det Tottenham laget som de møtte på lørdag.
Angående plan, så gikk de først ut med tre stoppere, og så måtte de forandre når Varane ble skadet.
Og som alltid når United ikke vinner, det er ingen plan, spillerene springer bare rundt og finner på ting av seg selv.
Det var jaggu bra at så mange var enige på det første målet til Ronaldo da 😊
Det andre målet er ingen selvfølge skal gå i mål, det var klasse, nesten som man skulle sett Salah 😊
Snakkes mye om individuell brillianse, men jeg tror neppe Solskjær legger opp til individuelle feil, slik som i går. Eller det har vært en gjenganger med personlige feil.
Det første skal DeGea ta, den andre så var det vel Bailly som glapp sin mann om jeg ikke tar helt feil, mulig Maguire opphevet offsiden. Ellers så var Bailly veldig god, og Maguire ditto dårligere.
Bailly, Varane og Lindelöf hadde kanskje vært det beste mot City, men så var det disse skadene da.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pangaea, Blodfink

Deleted User 402

Mye man kan si om kampen i går. Det jeg legger merke til er noe jeg synes har skjedd ofte denne sesongen. Vi starter bra, får et mål imot,(eller får ikke uttelling) og så brer usikkerheten seg i laget. Skuldrene heves og spillet preges av frykt og usikkerhet.

Noen som ser noe av det samme?

Må innrømme at jeg er litt bekymret for City-kampen med skader i forsvaret og en Maguire helt ute av form..
post liked by: Buchan, PAK, RedTrafford

Deleted User 108

Er det bare vi som vinner på individuell briljanse. Salah har aldri vunnet kamper for Liverpool pga. De Breuyne har aldri gjort det for City?
Cantona gjorde det aldri for Ferguson. Nå er vi sint når De Gea vinner kamper for oss. Gjorde aldri Schmeichel eller Van der Sar det?
Når Mendy storspiller for Chelsea blir vi jo så fascinert.
Atalanta er et herlig lag. Det nærmeste vi kommer Liverpool i spill og press kanskje? Får ikke mye ro med ballen i bena mot dem. Derfor egentlig overraskende at Pogba spilte, han elsker jo et touch eller to for mye på ballen. Synes Solskjær kan begynne å stole på Bailly og van de Beek framover. De gjør nok ingen dårlig innsats hvis de får sjansen.
post liked by: Buchan, Pangaea, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Uavgjort borte mot Atalanta er ikke noe kriseresultat - isolert sett. For min del handler det vel mest om at gamle feil og mangler viser seg på nytt og på nytt. Og om at vi nå har en stall av en kvalitet vi har drømt om i mange år, likevel klarer vi ikke å kontrollere fotballkamper, likevel er vi avhengig av denne litt sånn paniske og kaotiske skippertakmentaliteten for å få et resultat. Det er gøy når det lykkes og aldri kjedelig, men så veldig bra? Hm.

Til tross for mager poengfangst har vi vel ikke hatt uflaks i noen kamper, heller tvert imot - så det kunne vært enda verre.

Det er fortsatt mulig å endre/snu dette, men jo lengre tid det går med de samme problemene, jo mindre tro får jeg.
post liked by: PAK, RedTrafford, red, Pangaea, Pancho P, Blodfink, Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Angående byttene så traff de jo bra med Greenwood siden han var involvert i begge målene. Pogba burde gått av banen tidligere, nå er han inne i en slik periode, der det ser ut som han ikke bryr seg.

Bra du er tilbake @Jan Anders, var litt bekymret for deg, etter den meldingen du la ut etter kampen 😊
post liked by: Blodfink

Deleted User 402

@Buchan Jo, takk:-) Går fort over selv om man kan bli litt svett av dette laget....
post liked by: Buchan, Blodfink
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Jan Anders wrote:03 Nov 2021, 08:45 Vi starter bra, får et mål imot,(eller får ikke uttelling) og så brer usikkerheten seg i laget. Skuldrene heves og spillet preges av frykt og usikkerhet.
Noen som ser noe av det samme?
Enig med deg, bortsett fra at jeg ville brukt ordet forsiktig eller kontrollert (foruten Liverpool kampen). Vi kunne hatt første mål både mot Liverpool og Atalanta i går. Kortidshukommelse her, så mulig andre kan supplere.

Men tilbake til ordet kontrollert;
Generelt sett (selvfølgelig med unntak) så synes jeg vi starter kamper med, for å bruke et enkelt utrykk; balltrilling. Solskjær har selv uttalt; "vi må ta kontroll over kampene".
Så får vi et balltap og en overgang i mot som ender med mål. Deretter blir det som du sier, at skuldrene heves og til tider panisk fotball.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Ryder, Pancho P, Blodfink, Buchan
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Som dere andre er jeg frustrert over at vi aldri helt vet hva slags United vi får se, det virker litt tilfeldig og det føles ikke som vi har kontroll. Samtidig føler jeg behov for å si at vi ofte rotet det til under Ferguson også, eller nesten gjorde det. Hvor ofte måtte vi finne et seiersmål på slutten av kamper, eller hvor ofte var det heseblesende avslutninger med Vidic som blokkerer på streken eller Rio som stopper et angrep når han har to angripere mot seg? Bare for å redde en knapp 2-1 seier mot Norwich eller noe slikt? Vi glemmer ofte dette, men det var definitivt en del av realiteten også under geniet Ferguson. Både vi og Ferguson selv brukte å si at United liker å gjøre det vanskelig, "arse twitching" osv.

Det føles likevel annerledes nå (nær sagt naturligvis), vi har ikke reell kontroll slik det likevel ofte føltes som under Sir Alex.

Likevel, isolert sett så er dette et helt greit resultat. 2-2 borte mot kanskje den største trusselen mot gruppeseier/avansement. Det er det underliggende jeg er mer bekymret for, at de samme problemene i spillet vårt kommer såpass ofte, at trenerteamet tilsynelatende ikke klarer å løse det. Vi kan enkelt og greitt ikke basere oss på å "redde inn" kamp etter kamp etter å komme under, eller at Ronaldo skal score "worldies" hver kamp. Det er ikke bærekraftig. Vi må få en basiskontroll på kamper der vi stort sett 'eier' spillet men kanskje stanger mot et godt forsvar. Selv om vi er veldig gode til å komme tilbake, så vil ikke det alltid fungere mot de beste lagene. Jeg er rett og slett bekymret for City-kampen. Hadde tatt 0-0 med begge hender og føtter akkurat nå. Eller mer sannsynligvis 3-3 siden vi nesten aldri holder nullen :D
post liked by: Buchan, Ryder, Pancho P, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vi klarer svært sjelden å holde ballen i laget over lengre perioder og dermed frustrere motstandere og lokke dem fram.

Jeg nekter å tro at vi har spillere med dårligere basis- og pasningsferdigheter enn andre såkalte topplag. Så da må det handle det om bevegelse, posisjonering og instruksjoner rundt hva vi gjør i bestemte situasjoner. Dersom motstander presser vår feilvendte DM, hvor plasserer resten seg da? Og så videre. Det er jo kjedsommelig å snakke om dette igjen og igjen, men det har vært et problem så lenge at det ikke bare handler om individuell form og innkjøring av nye spillere. For meg ser det ut som panikken kommer fordi spillerne ikke vet hva de skal gjøre og må bruke et sekund eller to etter at de har mottatt ballen på å orientere seg. "Å ja, nå kommer han løpende der, det bruker han ikke å gjøre" osv.
1-1-målet var derimot instinktivt, Greenwood og Bruno tok riktige valg på ett touch, gjort mulig av at spillere var i bevegelse i forkant. Men hovedregelen synes alltid å være at spillerne våre er nødt til å rekognosere og tenke seg om før de gjør noe. Ingen ting er automatisert.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Meget velskrevet matchrapport som tar en god del ting på kornet:

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 50461.html
post liked by: red, PAK, Pancho P, Buchan, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Ryder wrote:03 Nov 2021, 11:34 Jeg nekter å tro at vi har spillere med dårligere basis- og pasningsferdigheter enn andre såkalte topplag. Så da må det handle det om bevegelse, posisjonering og instruksjoner rundt hva vi gjør i bestemte situasjoner.
Dessverre ser det mer og mer ut som om skoen trykker hos manager/trener apparat.
Vi klarer jo ikke holde i ballen om ikke tempoet er lavt.

Jeg har trodd at Solskjær skulle ordne dette på sikt.
Men det ser ikke slik ut.
Han overlever nok ikke i manager stolen utover 21/22.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Buchan wrote:03 Nov 2021, 08:36 den andre så var det vel Bailly som glapp sin mann om jeg ikke tar helt feil, mulig Maguire opphevet offsiden.
Begge stoppere gjør feil der ja, Bailly blir overspilt og for stor avstand mellom ham og kollegaen. Maguire skal klare å avskjære Zapata der. Fra stedet Zapata scoret fra til der han mottok ball var det 34 yards, Maguire hadde 20 yards å løpe...Og ja, han opphever offsiden.
post liked by: Buchan
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Pink Final wrote: 03 Nov 2021, 11:49
Ryder wrote:03 Nov 2021, 11:34 Jeg nekter å tro at vi har spillere med dårligere basis- og pasningsferdigheter enn andre såkalte topplag. Så da må det handle det om bevegelse, posisjonering og instruksjoner rundt hva vi gjør i bestemte situasjoner.
Dessverre ser det mer og mer ut som om skoen trykker hos manager/trener apparat.
Vi klarer jo ikke holde i ballen om ikke tempoet er lavt.

Jeg har trodd at Solskjær skulle ordne dette på sikt.
Men det ser ikke slik ut.
Han overlever nok ikke i manager stolen utover 21/22.
Ikke nødvendigvis dårlige basis og pasningsferdigheter, problemet er at de ikke klarer dette når tempoet og intensiteten i kamper er høy. Jeg kobler dette til det jeg kaller fotballinteligens og den naturlige ballbehandlingen som ligger i "blodet"...du kan øve på det meste og bli veldig god, men du klarer ikke den siste biten som skiller de ypperste fra de gode. Der forsvinner det mange sekunder i fremdrift kollektivt, og til en viss grad i omstillingen til det defensive. Jeg mener at Fred og McT ikke har de kvaliteter som skal til...Bruno har de og Pogba til en viss grad, men han har et for stort ego til å la ballen gå hurtigere. Bruno er en villsau som ikke klarer å temme seg selv, og gjør egentlig de riktige tingene, mens hans medspillere mangler tankesettet som Bruno har...blir bare synsing fra meg, men selv tror jeg på det. Vi mangler mye på midtbanen når jeg tenker meg om. :angel:
Post Reply