[PL] Tottenham Hotspur - Manchester United (30-10-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17363

Jan Anders wrote:30 Oct 2021, 20:43 som han sier, fansen var glimrende i dag! Kommentarfelt, se og lær av fansen som går på kamp!
Artig at dere gikk på match sammen.
Kommentarfeltet er noe for seg selv.
Gå inn å se på forumet hos Tottenham Norge.
Klart de er skuffa, men de omtaler da sine egne med respekt.
Bra forum, knuser komm feltet men milevis bak Unitedforum
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10420

Begge trenerne trengte svar fra spillerne sine, bare en av dem fikk det. Bra taktisk plan, bunnsolid gjennomføring.
Så er det jo samtidig en retur til det «gamle», til tiden da vi var underdogs. På sikt trenger vi å få den samme innsatsen, konsentrasjonen og strukturen også i en mer offensiv formasjon - men dette var akkurat det vi trengte nå. Umulig å gå fra 0-5 til champagnefotball, dette steget var så bra som vi kunne håpe på.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, red, Pancho P, pixma, RedTrafford, Lingard, Buchan

Deleted User 402

@Pink Final Vi var på flere titalls kamper sammen da jeg bodde der borte. Herlig fyr som tok vare på og lærte opp en ung nordmann. Andy, med flere, lærte meg hva det vil si å være United-fan.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pancho P, pixma, Pangaea, Buchan
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13081
Liker mottatt: 5011

Herlig og vel fortjent seier i kveld.
Sånn vil vi se mer av.
Tottenham uten avslutninger på mål viser at det fungerte bak.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan

Deleted User 402

¨Denne passer godt i kveld.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Buchan, Blodfink

Deleted User 108

Wan Bissaka var min man of the match i dag. Deilig med Varane tilbake også.
Herlig den der @Jan Anders
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Buchan
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7524
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26854
Liker mottatt: 17363

Nydelig, takk skal du ha @Jan Anders
Enig ang MOM @Mcilroy
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Men hva har skjedd med Harry Kane? Nok en fryktelig kamp i dag.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2809
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8319

Takk for tips folkens. Ble veldig hyggelig. Fikk nye venner og en ekstremt bra kamp. Skikkelig god stemning. :)
post liked by: Pink Final, red, Pancho P, Belfastboy, Buchan, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Mcilroy wrote: 30 Oct 2021, 22:27 Men hva har skjedd med Harry Kane? Nok en fryktelig kamp i dag.
Jepp! Spurs skulle nok cashet inn i sommer når dem hadde sjansen.

DEILIG og STERK borteseier. Nei, vi er overhodet ikke friskmeldte, men dette var selvfølgelig et steg i riktig retning. Jeg leser flere plasser at Spurs var helt elendige og ja, det var dem. Men hvorfor? På grunn av Ole Gunnar og spillerne våre.

1. omgang var relativt jevnspilt hvor vi hadde hver våre periode. Spurs kom seg til noen farligheter på dødball, mens vi hadde noen halvsjanser og fikk også scoringen som forandret kampen helt. Spurs var utrolig tafatte etter pause og hadde lite å komme med, annet enn flere cornere som vi heldigvis fikk ryddet unna 1 etter 1. Før vi kontret inn 2 og 3-0. Fantastiske mål, alle sammen.

Så får Spurs og selvfølgelig Nuno Espírito Santo ta på sin kappe at de ikke fikk til å skape noen farligheter etter pause, men dette fortjener også selvfølgelig Solskjær skryt for.
I dag satt formasjonen og taktikken helt perfekt og det er lite man kan ta han på i dag, men neste uke kommer to ekstremt viktige kamper. Først CL mot Alalanta på tirsdag, før vi tar imot City på OT lørdags formiddag. Ganske sikkert en revansjelysten gjeng som gikk på et horribelt hjemmetap i dag mot lille Crystal Palace.

Det spørs om vi ikke får se samme formasjon i begge disse kampene også. Det er lenge siden vi har sett AWB så frisk ute på backen og ikke minst McTominay og Fred sentralt. Helt ekstremt så de gutta løper.

Det negative er at vi har flere gode offensive spillere som får lite spilletid, mye pga Cristiano Ronaldo kommer til å spille det aller, aller meste. Nå blir nok Cavani lite involvert på tirsdag siden han gikk av med krampe (?) i dag, men både Rashford og Greenwood er fit for fight. Men jeg er litt bekymret for spilletiden for Sancho, men noe må Solskjær ofre.. for å få resultatene han trenger.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan, Blodfink

Deleted User 430

Kampen i dag var det jeg kaller "job well done".
Fikk det jeg ønsket meg før kamp. Innsats og tegn på at de virkelig ønsker å bære den røde drakten, uavhengig av hva manageren heter. Trenger ikke være sprudlende festfotball så lenge hver enkelt gjør jobben sin.

AWB min soleklare BB. Syns gutten har tatt små steg offensivt over en lang periode nå, men kampen i dag er nok første gangen jeg har sett tydelige tegn på at han faktisk var ving frem til han kom opp på seniornivå. Gutten kan hvis han tør å slippe seg løs!

Dette var bare første steg på veien tilbake for laget, men for å ta helt av her (og dra strikken så langt at den ryker);
Hvor deilig hadde det ikke vært å vinne ligaen nå, i visshet om at tapet mot Liverpool var det vi trengte.
"Thank you, Liverpool. Couldn`t have done it without you"..... :hah:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Mcilroy wrote:30 Oct 2021, 22:27 Men hva har skjedd med Harry Kane? Nok en fryktelig kamp i dag.
Han sluttet å spille for i Spurs i sommer. Møter bare opp ut oppsigelsestiden...
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan, Pwint
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Fikk ikke sett kampen i dag, men utrolig deilig med en solid seier. Har sett målene nå i ettertid, og det var tre flotte mål.
Etter hva jeg har lest her inne så var det en fortjent seier.
post liked by: Pink Final

Deleted User 108

Jeg så andre omgang igjen på tv2sport nå. Herlig å se at under hver stopp i spillet gikk spillerne og snakket med hverandre. Et klapp på skulderen, noen ord, en tommel opp. Virket giret, konsentrert. Så ut som om de pepet opp hverandre. Spesielt De Gea så ut som en kaptein ut i omgangen der. Ivrig og gestikulerende. Herlig å se.
post liked by: Pink Final
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Mcilroy wrote: 30 Oct 2021, 22:27 Men hva har skjedd med Harry Kane? Nok en fryktelig kamp i dag.
Blir nok City spiller i Januar såfremt ikke Spurs forlange for mye penger for han.

Vidar Dale Fjeld

Hmm...jeg står fortsatt på at dette ikke var noen særlig god fotballkamp. Men jeg har full forståelse slik situasjonen var, at den var kjærkommen og viktig, og at målene var klasse, spesielt 1 og 2. Men for meg ble spillet stakkato og det manglet flyt. Supporteren i meg synes dette var strålende og at vi nå er på rett vei...prøver jeg å se kampen objektivt er dette en halvveis dag på jobben for laget. Denne formasjonen var en "kriseoppstilling", som hadde som eneste hensikt å ligge kompakt og nekte Tottenham rom. Lykkes med det, men spillet går tregt i etablert og Tottenham gjorde det enkelt for oss med å presse "alt" i sentrum, i et overbefolket område. Nuno har dårligere flyt med Spurs enn han hadde med Wolves. Boring Arsenal er blitt til boring Spurs under han.
post liked by: Pink Final, Blodfink
Post Reply