[PL] Tottenham Hotspur - Manchester United (30-10-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Tottenham Hotspur vs Manchester United
Premier League
Lørdag 30 oktober kl 18.30
Tottenham Stadium

Dommer: Stuart Attwell

Innbyrdes

Man United: 92
Uavgjorte: 50
Tottenham: 53

Liga 83-43-42
FA cup 6-5-5
Liga cup 2-1-5
Cup vinner cup 1-0-1
C Shield 0-1-0

*Regner LC finalen 09 som uavgjort.
93-49-53 om vi inkluderer seier i str konk.

Siste fem

PL 2021 Spurs - United 1-3
PL 2020 United - Spurs 1-6
PL 2020 Spurs - United 1-1
PL 2019 United - Spurs 2-1
PL 2019 Spurs - United 0-1

Skader United

Raphaël Varane - kan rekke matchen.
Anthony Martial - kan rekke matchen.
Amad Diallo

Suspensjoner United

Paul Pogba, rødt v Liverpool

Matchen som kan ‘redde Solskjær’ ifølge mer eller mindre troverdige media.
United kommer fra en forferdelig opplevelse mot Liverpool.
Og alle vet hva denne matchen betyr.

Får vi tettet forsvaret?
Får vi opp intensiteten?
Er vi på fra start?
Vil planen i angrepet materialisere seg ute på matta?
Spørsmålene er enda mange flere.

Media har sagt at Solskjær skal opp til eksamen hver gang vi møter et storlag.
Det begynte borte mot Spurs i 2019, den gang vant United 1-0.
Eksamens pratet har fortsatt, og nå på lørdag er det kanskje for første gang noe i det.

Kom til å tenke på noe ironisk.
Husk at Spurs i sin tid ville ha angrepsspilleren Solskjær.
Men Solskjær sa nei.
Selv om han nok der ville fått spille mer.
Solskjær var så lojal.
Selv ønsker jeg å ‘betale tilbake’ ved å støtte ham.
Tenk om han hadde sagt ja den gang.
Hva det ville betydd for United for 20ish år siden.
Det kan jo t.o.m være at han hadde vært Spurs manager i dag.
Hvilken ironi!

Jeg pleier å ta med mer eller mindre relevante historier rundt våre mostanderne.
Har ikke så lyst denne gang.
Nevner kort at Spurs på sin nye arena har Englands største Home End.
South Stand tar hele 17,500 og er ‘diamanten’ i byggverket.

På gamle White Hart Lane hadde de jo sin home end på langsiden.
The Shelf side hadde 3 nivåer.
Med seter bak, og selve hyllen med ståplasser på nivå 1 og 2.
Hylla tok 20,000 stående og var en av de mest berømte langsidene.
Andre var Kippax, Man City - The Kop, Birmingham og Longside, Burnley.

Når man leser gamle bøker står det om Red Armys erobring av Shelf Side.
Om det er sant vet jeg ikke.
De skriver at når de tok The Shelf så sa Spurs gutta:
«Nei, nå står vi på Park Lane»
Året etter når Red Army var på Park Lane sa de:
«Nei, vi står på Paxton nå»
😅
Vet ikke hvor mye sannhet det er i det.

Uansett, nå på søndag er det nok ikke så mange som tenker på The Shelf side.
Tankene er på ei annen hylle.
Hvordan går det med United?
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Shady, Ryder, Buchan, Blodfink, Lingard
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Er det innafor å kjenne på en matthetsfølelse foran kampen mot Tottenham? Intense dager for klubben, manager og spillere og alle rundt, uansett ståsted. Vi "må" vinne, spillere for sin egen del, Ole for sin drøm om å få fortsette som manager for klubben sin, og for supportere som trenger en opptur om en ikke skal grave seg lenger ned i gjørma. Jeg er fortsatt for at Ole bør skiftes ut, men akkurat nå håper jeg for klubbens del at vi gruser Tottenham. Jeg lever lett med Ole ut sesongen bare vi får rette opp de siste kampers inntrykk.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pancho P

Deleted User 430

Vidar Dale Fjeld wrote:27 Oct 2021, 19:19 Er det innafor å kjenne på en matthetsfølelse foran kampen mot Tottenham?
Tenker det er veldig innafor å føle nøyaktig det man gjør til enhver tid👍

Selv kjenner jeg på det som kanskje er det motsatte. En spenning i kroppen og litt høye skuldre. Første gang på ekstremt lenge den følelsen har kommet 5-6 dager før en kamp.

(Var overraskende rolig før kampen på søndag og hadde en god følelse siden det var snakk om fullstappet OT mot erkerivalen for første gang på en liten evighet og tok det for gitt med "full pupp" fra de 11 utvalgte.)

Nå er jeg ekstremt spent på å se reaksjonen til spillerne og hva de er villige til å gjøre for å løfte klubben opp av grøfta. Har et brennende ønske om at de skal vise at de vil spille for Manchester United, uavhengig av hva manageren heter, og at innsatsen er deretter.
Om innsatsen er nok til å skaffe poeng nok til å "redde manageren" eller ikke er egentlig sekundært i akkurat denne kampen for min del, men hjerte og innsats må vises for å bevare litt stolthet over lag og spillere i tiden fremover også.
post liked by: pixma, Pancho P, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Ingenting er bedre enn om United spiller bra til helga. Bør jo gå i krigen alle mann.
post liked by: Pancho P, Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Blir ekstremt spennende. Resultatet, selvsagt, men også hvilke valg OGS gjør når han nå har kniven på strupen. Om det skulle bli en overbevisende seier, er det slett ikke uviktig hvilket lag og tilnærming det skjer med.

- Omfattende rotasjon ("straff"), eller gi dem som tabbet seg ut sjansen til oppreisning? Mer typisk Solskjær å gå for det siste, selv om vi ganske sikkert får 1-2 endringer. I så fall må det være ekstremt demotiverende for " de nest beste", når selv ikke et klovneshow som mot Liverpool får konsekvenser. Samtidig - omfattende endringer vil være en innrømmelse av feil fra OGS.
- Defensiv soliditet eller insistering på at grunnplanen vil virke til slutt? Her tror jeg vi får se en noe mer forsiktig tilnærming.

Mange spørsmål også rundt enkeltspillere:

- Fortsette med Maguire, som har kostet laget mye nå med tanke på individuelle feil? Spiller nesten helt sikkert, evt rapporteres det en "fake" liten skade. Settes ikke ut.
- Fortsette med Shaw, som har vært nesten like svak? Antagelig, mest fordi erstatteren ikke holder mål.
- Fortsette med McFred? Om tanken er å demme opp, antagelig. Men kan faktisk se for meg en start for Donny i denne kampen, utrolig nok.
- Bruno i samme rolle? Han spiller helt sikkert, men får han beskjed om å ligge dypere?
- Fortsette med Greenwood og Rashford? Tipper Rashford spiller, mens Greenwood får hvile til fordel for enten Lingard (dersom vi prioriterer defensiven) eller Sancho (om vi går for gull).
- Ronaldo eller Cavani? Synes denne skriker etter Cavani, men blir nok Ronaldo.

Glad jeg ikke er i Solskjærs sko før denne kampen. Når det gjelder endringer blir det gjerne feil samme hva han gjør. Tape med reservene - "Hvorfor spilte ikke Shaw og Ronaldo"? Tape med samme lag - "Hvor mange ganger skal han prøve og feile?" Vinne med reservene - "Hvorfor har han ikke gjort dette for lenge siden"? Det eneste som gir ham en slags fred er om han kjører de samme gamle og disse plutselig fungerer som et lag igjen.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink, PAK
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Tenkte på det samme, vanskelig laguttak...Håper han starter både Ronaldo og Cavani i alle fall, han benker nok ikke Ronaldo. Maguire og Shaw bør benkes, men enig i at Telles er en dårlig erstatning...Kanskje Varane blir klar, kjør inn Bailly au.
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Blodfink wrote: 27 Oct 2021, 21:03 Ingenting er bedre enn om United spiller bra til helga. Bør jo gå i krigen alle mann.
Heilt klart det beste, men eg eg mest einig med @Vidar Dale Fjeld her. Eg kjenner meg litt matt og motlaus, ikkje berre pga tapa i det siste, men fordi vi sannsynlegvis må starte litt på nytt igjen.

Alt er eigentleg perfekt med dette laget. Legenda Solskjær som sjef med Carrick og Phelan i trenarteamet. 'Cultural Reboot' med fokus på angresfotball og unge spelarar. Eg har i større grad enn på lenge følt at vi har spelarar det er lett å like. Det er så pokkers synd at det ser ut til å gå skeis med Ole Gunnar sitt prosjekt.

Om klubben sparkar Solskjær og vél å gå i ein heilt annan retning, f.eks. med Conte eller Zidane, trur eg eg kjem til å gå inn i ein apatisk tilstand. Eg håpar (om Solskjær må gå) at dei som tar avgjerslene vil finne ein trenar som vil bygge vidare på det som har blitt bygd opp, slik at dei siste åra ikkje har vore forgjeves.
post liked by: Pink Final
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 480

Blodfink wrote: 27 Oct 2021, 21:40 Tenkte på det samme, vanskelig laguttak...Håper han starter både Ronaldo og Cavani i alle fall, han benker nok ikke Ronaldo. Maguire og Shaw bør benkes, men enig i at Telles er en dårlig erstatning...Kanskje Varane blir klar, kjør inn Bailly au.
Håper Varane blir klar. Vil bety mye!
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Pancho P wrote:27 Oct 2021, 21:48 f.eks. med Conte eller Zidane
Tror ikke det blir noen av de til trøst, hehe..
Pancho P wrote:27 Oct 2021, 21:48 Eg har i større grad enn på lenge følt at vi har spelarar det er lett å like.
Liker bare halvparten jeg, strengt men sant, hadde gladelig bytta halve laget.
post liked by: RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Blodfink wrote: 27 Oct 2021, 21:50
Liker bare halvparten jeg, strengt men sant, hadde gladelig bytta halve laget.
Det synest eg var veldig strengt😂 Eg synest vi hadde mange litt anonyme og kjedelege spelarar under Mourinho, van Gaal, Moyes og faktisk Sir Alex sine siste år. No har vi Rashford, Greenwood, Cavani, Ronaldo, Sancho, McTominay, Fred (som ikkje alle er så begeistra for), Shaw, Varane, Maguire, Lindelöf, AWB og de Gea. I tillegg har vi fine typar som Mata, Lingard, Matic, Bailly, Jones og Henderson. Martial har også ein X-faktor, sjølv om vi ikkje ser den for ofte. Skal eg vere heilt ærleg, har eg ikkje vore like glad i ein spelartropp sidan 90-talet.
post liked by: Pink Final, PAK, Blodfink, red
It's Squeaky Bum Time!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Blodfink wrote:27 Oct 2021, 21:50 hadde gladelig bytta halve laget.
Kanskje litt brannfakkel, og det er ikkje "personleg", men eg kunne godt kutta så og seie heile troppen. DDG kan jo godt bli verande, Shaw, Bruno, Cavani og Greenwood. Resten kan reflektere hardt og lenge over kvifor dei i det heile spelar fotball.
post liked by: Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Mye utenomsnakk her nå. Tottenham - Manchester United :|
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 402

Tenk om vi kunne fått en opptur. At United spiller en god kamp og at vi ender opp med 3 poeng. Ønskedrøm? Kanskje, men vi trenger en liten opptur nå om så kortvarig.
post liked by: Blodfink, JørgenT
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Vidar Dale Fjeld wrote: 28 Oct 2021, 07:13 Mye utenomsnakk her nå. Tottenham - Manchester United :|
Sant, hører hjemme i annen tråd. Kanskje mod. kan flytte innlegga ?
LUHG!

Deleted User 108

To managere og lag som sliter og britiske medier kaller dette Sackclassico. Tottenham med mer defensiv fotball nå enn før. Blir langt fram til mål for Harry Kane. Men plutselig finner han vel scoringsformen til helgen.
post liked by: Blodfink
Post Reply