[PL] Manchester United - Liverpool (24-10-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

selje
Posts: 119
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 327

Greit nok at folk er ute etter Maguire. Han har vært elendig. Men hva med Shaw. Han har ikke hatt en eneste god kamp denne sesongen, og har så og si skyld i samtlige baklengs i dag. Er bekymringsfullt hvordan forsvaret er nå. Og de kan ikke stå så høyt med laget med de spillerne de har bak nå. Helt ufattelig at det ikke tas tak mot slike kamper. Orker ikke skrive om Pogba eller Ronaldo. Alle vet hva som må skje. Taktikkendring og noen luksusspillere må vekk. De fungerer ikke i laget og ødelegger mer enn de gjør nytte for seg.
post liked by: RedTrafford, Buchan, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ronaldo og Pogba ut!

Pogba fordi han er lat.

Ronaldo fordi han er forskjellen på i år bersus i fjor. Eg fatter ikkje at folk kan være so frelst av dette kjøpet. Ser vi samme kamper? Ser vi samme sure holdningene? Ser vi latskapen til Ronaldo når Cavani jobber som en hund? Smitter denne latskapen?
post liked by: Blodfink, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Buchan wrote: 24 Oct 2021, 20:32 Og jeg som trodde dette skulle bli en skikkelig trippel igjen, med Viking, Oilers og United seier. Kun de to første som gjorde jobben her.

ikke så verst det da, jeg fikk 1 av 3...
post liked by: Buchan
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16726

Ingen forsøk på å gi et annet bilde av matchen enn det reelle.
Men, Manchester United gikk ut med et høyt press.
Man lå ikke bak og ventet.
Og hadde Bruno satt den sjansen kunne, kunne matchen blitt annerledes.

Dessverre, å gå høyt ut for så å bli løpt rett igjennom.
Det er for svakt.
En populær øvelse er å finne syndebukker.
Fred er for veik, Pogba for omstendelig med ball i beina, McTominay for enkel, Ronaldo er en luksus spiller, og smitter resten av laget med dårlig innstilling.
Joda, det er poenger i alt dette.

Men det som slår meg er at dette LAGET ikke henger sammen.
Det er en intensjon der, de gikk høyt ut.
Tanken var åpenbart å ta styringen over matchen.
Men, og dette smerter å skrive, planen er ikke god nok.
Det er ikke samhandling nok dessverre.
Det er en plan der, men den er ikke god nok.
Og det må til syvende sist falle tilbake på manager.
Det sagt, Solskjær må ikke sparkes om det ikke finnes en god erstatter.
post liked by: Pancho P, Pwint, Buchan, Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

@Pink Final mye fornuftig der. United ble straffet hardt, men gikk ut ganske naivt. Neville sa Solskjær har vært veldig god på å kontre, hvorfor gjorde han ikke det igjen? Vi har klart å ta Liverpool de gangene vi har lugget lavt, selv med Mourinho.
I dag var bunnpunktet nådd for Solskjær. Men det har vært et symptom gjennom hele sesongen.

Jeg savner mer taktiske evner fra Solskjærs side, bare for å minne på Chelsea fikk uavgjort på Anfield med en mann mindre. Vi fikk bank 11 vs 11.

Det handler så klart om innstilling fra spillere, taktikk osv.

Jeg er ikke så stor fan av å bare fyke Solskjær, for han har fått til mye bra også, det må vi ikke glemme. Vi har fått mye glede etter gjenåpningen av PL. Han viste mye bra, og vi var solide borte, men enn solide.

Men det er klart, det er et resultatorientert yrke. Jo større klubb jo større forventinger til resultater. Dessverre for Solskjær så har det blitt noen riper i lakken nå. Gårsdagens ripe får man ikke bort så lett. Sluppet inn 9 mål på 2 PL kamper, tapet mot Leicester svei også.

Hvis han ikke kommer ut av denne mølja som han er i nå så varer han ikke til jul. Enkelt og greit. Nå er det faktisk opp til Solskjær å vise hva han er god for. Nå kommer det tøffe kamper på rekke og rad. Her må han slå tilbake, og det er han nok klar over selv. Hvis han ikke klarer å slå tilbake så er det dessverre over og ut. Det sier seg selv om vi skulle tape mot både Tottenham og City så vil man jo bli nødt til å ta grep for å begrense skadeomfanget og prøve å lande inn en 4 plass.

Han har ikke råd til så mange flere feilskjær.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

offside wrote: 25 Oct 2021, 08:30 @Pink Final mye fornuftig der. United ble straffet hardt, men gikk ut ganske naivt. Neville sa Solskjær har vært veldig god på å kontre, hvorfor gjorde han ikke det igjen? Vi har klart å ta Liverpool de gangene vi har lugget lavt, selv med Mourinho.
I dag var bunnpunktet nådd for Solskjær. Men det har vært et symptom gjennom hele sesongen.

Jeg savner mer taktiske evner fra Solskjærs side, bare for å minne på Chelsea fikk uavgjort på Anfield med en mann mindre. Vi fikk bank 11 vs 11.
I Solskjærs første halvannet år, la vi oss lavt og kompakt og kontret mot de beste lagene - med svært godt resultat.
I fjor begynte vi å legge oss høyere og møte de beste på deres egen banehalvdel, bokstavelig talt. Men med mindre hell resultatmessig. 0-0 både på Anfield og Stamford Bridge var likevel gode prestasjoner, der vi lyktes godt med høyt press og høy intensitet og konsentrasjon gjennom 90 minutter.
Nå virker det som om vi tror at vi kan møte disse lagene på like fot, uten å jobbe skjorta av oss uten ball. Jåle oss til sjanser og jukse på defensiven. Liverpools første mål er et godt bilde, der vi prøver å presse, men der spillerne er for sløve og går i press et halvsekund for seint - én etter én - helt til ballen ligger i nota. Ingen er påskrudd og i forkant.

Nei, det er ikke "the United way" å legge seg bakpå eller å erklære seg selv som underdog. Men spesielt i år har jeg sett mye naivitet i spillet. en altfor stor tro på den offensive kraften i laget på bekostning av det defensive. Nå tror jeg Solskjær må prioritere trygghet - ikke nødvendigvis gjennom formasjonsendring, men gjennom hvordan spillerne posisjonerer seg og løser rollene sine.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pwint, PAK, Pancho P, Blodfink

Deleted User 430

Ryder wrote:25 Oct 2021, 09:15 Men spesielt i år har jeg sett mye naivitet i spillet. en altfor stor tro på den offensive kraften i laget på bekostning av det defensive. Nå tror jeg Solskjær må prioritere trygghet - ikke nødvendigvis gjennom formasjonsendring, men gjennom hvordan spillerne posisjonerer seg og løser rollene sine.
Veldig enig. Har hatt det på følelsen siden han tok over at han rett og slett ikke har mannskapet, les riktig/ønsket midtbanemann, til å spille sånn han egentlig ønsker, men at de i år har forsøkt å utvikle spillet for alle rundt sånn at den dagen den riktige/ønskede spilleren kommer inn så "sitter" det for resten. Blir som det berømte "høna og egget", men det er tydelig at offensiv kraft ikke er nok i seg selv og da må han mer "back to basic" frem til sistemann er på plass.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100



Se hvordan vi ligger her, ikke mye hjelp å få for McTominay og Fred....

Det er lett å se hvordan spesielt Fernandes og Rashford ligger veldig høyt til enhver tid. Antagelig fordi de har fått lov/instruksjoner om det, for at de skal kunne hugge til umiddelbart når vi vinner ballen. Men det er minst én fritatt spiller for mye, spesielt når heller ikke Ronaldo gjør all verdens defensiv jobb.

Jeg har lagt merke til at Bruno ofte går i press alene. Mulig det er instruksjonen, men heller mer mot at det er entusiasmen eller frustrasjonen som tar overhånd. De andre spillerne er i alle fall sjelden med på det, og ikke fort nok, og da får vi situasjoner som 0-1 i går som forplanter seg bakover i laget. Han trenger å bli mer disiplinert, eventuelt få andre instrukser.
post liked by: RedTrafford, Blodfink
Post Reply