[CL] Manchester United - Atalanta (20.10.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Buchan wrote:20 Oct 2021, 23:28 Canto skrev: 4 minutter siden
...og der begynte Morten Langli på rantet sitt. Da ble det "Spioner blant dyra" her gitt!

Buchan:
Jeg må bare skru ned lyden når han snakker, det verste er at vi betaler penger for dette.
Enig, blir for dumt med det fokuset etter denne kampen.
Alltid negativitet, alltid.
Jeg tror ærlig talt Liverpool.no hadde protestert hadde det vært motsatt.
Hadde det sittet en halvsleip United fan i studio etter at en annen United fan kommenterte matchen med små stikk - de hadde protestert.
United supportere er for snille.
Vi godtar dette, og forsvarer dem til og med.
Selv om det er slik rett som det er år etter år etter år.
post liked by: Pancho P, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Canto wrote: 20 Oct 2021, 23:26
Sorry. Tar det tilbake. Hadde målgivende og.
Haha, jeg rev meg i håret før pause jeg også. Men det er pakka vi får. Prøver han mindre, blir det mindre resultat - enkelt og greit. Så han må bare få holde på. Har sett antydninger til at folk begynner å ta ham for gitt, men han står altså bak 90 prosent av det vi skaper i stort sett hver kamp.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Buchan, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Skjønner egentlig ikke helt at dere gidder sponse TV2 slik de holder på. Jeg sluttet før årets sesong og kunne ikke vært mer fornøyd med IPTV-løsningen som jeg kjøpte i stedet for. I dag var vel den mest negative Paul Scholes hos BT Sports, men han er en av mine favoritter så jeg er villig til å gi han litt mer slack enn hva jeg gidder gi Morten Langli. Han får heller holde seg til ishockey eller trav.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 480

[quote="Pink Final" post_id=28040 time=1634765558 user_id=62

Enig, blir for dumt med det fokuset etter denne kampen.
Alltid negativitet, alltid.
Jeg tror ærlig talt Liverpool.no hadde protestert hadde det vært motsatt.
Hadde det sittet en halvsleip United fan i studio etter at en annen United fan kommenterte matchen med små stikk - de hadde protestert.
United supportere er for snille.
Vi godtar dette, og forsvarer dem til og med.
Selv om det er slik rett som det er år etter år etter år.
[/quote]
Enig. Burde vært protester fra supporterklubb. Savner av og til han..var det Dag Solheim han het? Dengang Canal+ hadde PL. Trivelig type.
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Man skal ga god helse og sterkt hjerte for å være Manchester United supporter, for det kan røyne på i blant. Men det er bare fantastisk når kvelden ender slik som dette.
post liked by: Pancho P, Blodfink

Deleted User 480

messilingard wrote: 20 Oct 2021, 23:38 Skjønner egentlig ikke helt at dere gidder sponse TV2 slik de holder på. Jeg sluttet før årets sesong og kunne ikke vært mer fornøyd med IPTV-løsningen som jeg kjøpte i stedet for. I dag var vel den mest negative Paul Scholes hos BT Sports, men han er en av mine favoritter så jeg er villig til å gi han litt mer slack enn hva jeg gidder gi Morten Langli. Han får heller holde seg til ishockey eller trav.
Høres bedre ut. Mulig det blir en vurdering etterhvert. Siste sesongen til TV2 nå. Får se hva som kommer etter.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Buchan

Deleted User 430

Otac wrote:20 Oct 2021, 23:05 Du venta ei stund med denne ja.
Du kjem til å sjå det du også etterkvart.
Ventet? Har sagt det hele tiden at han er et bra kjøp, jeg. 😉

6 mål på 7+1 kamper og matchvinner i 3 av dem. Ser ut til at vi endelig fått det vi har savnet i noen år nå, en notorisk målscorer.

Jeg nyter det ihvertfall og enda bedre blir det om laget finner ut at de skal spille hele kamper på samme måte som de gjorde i 2. omgangen i kveld.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Canto wrote:20 Oct 2021, 23:42 Siste sesongen til TV2 nå.
CL må du nok "nyte" på Tv2 frem til 2024 om du ikke tar til fornuften, gitt..
post liked by: Pink Final, Pancho P, Buchan, messilingard
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Steinar Stenseth wrote: 20 Oct 2021, 23:46
Otac wrote:20 Oct 2021, 23:05 Du venta ei stund med denne ja.
Du kjem til å sjå det du også etterkvart.
Ventet? Har sagt det hele tiden at han er et bra kjøp, jeg. 😉

6 mål på 7+1 kamper og matchvinner i 3 av dem. Ser ut til at vi endelig fått det vi har savnet i noen år nå, en notorisk målscorer.

Jeg nyter det ihvertfall og enda bedre blir det om laget finner ut at de skal spille hele kamper på samme måte som de gjorde i 2. omgangen i kveld.
I dag gikk han jo både i press og tok tunge defensive løp på slutten. Så han kan jo når han vil og nok står på spill.

Intensiteten fra 2. omgang må gjenskapes ja, da kommer vi til å kjøre over mange.
post liked by: Buchan, Pink Final

Deleted User 480

Steinar Stenseth wrote: 20 Oct 2021, 23:46

CL må du nok "nyte" på Tv2 frem til 2024 om du ikke tar til fornuften, gitt..
Ja. Stemmer. Glemte det i farten.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ryder wrote: 20 Oct 2021, 23:50 I dag gikk han jo både i press og tok tunge defensive løp på slutten. Så han kan jo når han vil og nok står på spill.
Det gjer det faktisk endå verre, at han kan men som oftes ikkje vil.
post liked by: JørgenT

Vidar Dale Fjeld

Det var en god kamp, og en strålende andreomgang. Men det er dette vi får med Manchester United, og strengt tatt har fått med Ole ved rattet. Dette her er ikke et negativt innlegg, jeg bare synes å se en trend på at det blir bare nesten med laget. For det burde ikke være slik...jeg sitter med en snikende følelse at de selv mener de er bedre enn det de er...for en klubb er ikke bedre enn det dårligste nivået de har "inne" Og vi har litt for mange slike...Men magisk stemning og DdG begynner å nærme seg verdens beste igjen...også et tankekors når en tenker på hvor ofte han har reddet oss...have a smile :blush:
Last edited by Vidar Dale Fjeld on 21 Oct 2021, 11:37, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink

Deleted User 108

Herlig med litt champions league drama igjen. Jeg sa til barna mine i pausen at vi hadde fortjent bedre og at dette hadde vært noe av det beste United hadde gjort denne sesongen selv om det var 0-2. Deilig med uttelling i andre omgang og gutta fikk det de fortjente.
Fra og ligge sist til å styre gruppa på 45 minutter. Deilig.....
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

TV2-ekspertene nærmest lo av Solskjær da han hevdet at vi var ganske gode også før pause, men her er jeg helt enig med Ole.
De scorer på sine to eneste sjanser, vi har 3-4 store vi brenner. Vi åpner dem opp enkelt flere ganger, og resultatet til pause var definitivt flatterende for Atalanta.

Blir i det hele tatt forundret over i hvor stor grad også såkalte eksperter lar seg påvirke av resultat/mål når de skal vurdere spillet. Jada, målene teller mer enn noe annet, men det må gå an å se litt bak målkolonnen og faktisk vurdere spillet litt kjølig og ikke la seg rive med av stemningen. Jeg så jo også flere som mente at United var OK i førsteomgangen mot Leicester, mens de i mine øyne hadde vært helt forferdelige, 1-1 til tross.

Helt nøkternt var dette en kamp vi skulle vunnet klarere, og kanskje også ledet inn til pause. Ikke at det er så fantatisk, det var et redusert Atalanta tross alt, men vi var det beste laget i store deler av kampen.

Bruno og Ronado stjeler overskriftene som alltid, men vil også gi litt ros til Fred og Wan-Bissaka for kampen. Synes Fred gjør jobben sin til punkt og prikke, vinner ballen i press, trygg i posisjons- og pasningsspillet og kommer også til to store sjanser. AWB var trygg defensivt, men bidro også mer offensivt enn vanlig. Jeg mener fortsatt hardnakket at han kan passere folk om han bare tør, og det gjorde han spesielt i andre omgang.
post liked by: messilingard, Buchan, Belfastboy, Pink Final, Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Og det første en sa var at Atalanta hadde totalt kolaps i 2 omgang og ikke en dritt om at MU spilte nydelig fotball, ja de gutta får det sagt.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Det er et par ting jeg mener er fair å kritisere fra førsteomgangen. Den ene er at vi slipper inn for enkle mål, og det andre er at vi spiller bort for mange baller. Vi kan begynne bak i banen og der er det mye å ta tak i. På det første målet så er Lindelöf for passiv i den første situasjonen, ingen plukker opp løpet fra Atalantaspilleren på høyresiden og hverken Shaw eller Maguire evner falle tidlig nok til å ødelegge vinkelen på innlegget. McTominay henger også bakpå med å ta ut løpet inn i boks, men jeg mener at det først og fremst må være noen som tar vekk rommet hvor innlegget ble slått. På corneren i mot så blir McTominay for veik i sin duell, Shaw havner midt i mellom og Maguire på etterskudd. Alle tre burde gjort det bedre og Demiral slår mer eller mindre tre spillere i samme duell. Det blir for enkelt etter min mening.

Angående det offensive i førsteomgangen så blir vi for aggressive etter min mening. Jeg forstår at en vesentlig del av Brunos spill er å ta risiko med ball, og at han derfor vil slå vekk en del baller. Men når du ikke lykkes på tredje og fjerde forsøk så bør det femte forsøket være et sikkert valg. De som betaler prisen for at vi mister ballen er McTominay og Fred som løper som galninger sentralt. Vi må evne å holde ballen i laget, om det så bare er for å hvile våre midtbanespillere. Ingen som holder ut 90 min med totalt Hawaii og våre offensive spillere har en tendens til å jukse litt defensivt, noe som gir mer ansvar til de to sentralt defensivt.

Ser også på united.no at Fred får 5,5 av Dag Langerød. Jeg forstår ikke så mye av hvorfor. Syntes Fred gjorde en god match, han kommer inn med en helt annen frekvens i beina enn for eksempel Matic. Han takler, vinner baller og beskytter våre stoppere på en god måte. Føler at Dag Langerød bedømmer Fred utifra de oppgavene han ikke er satt til å gjøre i stedet for om han løser sine oppgaver. Det er ikke Fred sin oppgave å levere målpoeng, det han derimot gjør veldig bra er å øke intensiteten i spillet vårt. Spesielt defensivt.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Ryder, Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply