[CL] Manchester United - Atalanta (20.10.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

messilingard wrote:21 Oct 2021, 11:07 Ser også på united.no at Fred får 5,5 av Dag Langerød. Jeg forstår ikke så mye av hvorfor. Syntes Fred gjorde en god match, han kommer inn med en helt annen frekvens i beina enn for eksempel Matic. Han takler, vinner baller og beskytter våre stoppere på en god måte. Føler at Dag Langerød bedømmer Fred utifra de oppgavene han ikke er satt til å gjøre i stedet for om han løser sine oppgaver. Det er ikke Fred sin oppgave å levere målpoeng, det han derimot gjør veldig bra er å øke intensiteten i spillet vårt. Spesielt defensivt.
Det var forunderlig å se karakteren fra Langerød. Ble nesten sjokkert når jeg så den. Hva skal til for at Fred får belønning for den jobben han gjør?
Og tar jeg ikke mye feil, så havner nok Fred under 6 fra leserne også. Han starter gjerne på 3-4 fra mange av de. Og jeg tror nok noen gir han 3 uavhengig om de har sett kampen eller ikke. De vil ha en hakkekylling, og det er Fred.
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

messilingard wrote: 21 Oct 2021, 11:07 Det er et par ting jeg mener er fair å kritisere fra førsteomgangen. Den ene er at vi slipper inn for enkle mål, og det andre er at vi spiller bort for mange baller. Vi kan begynne bak i banen og der er det mye å ta tak i. På det første målet så er Lindelöf for passiv i den første situasjonen, ingen plukker opp løpet fra Atalantaspilleren på høyresiden og hverken Shaw eller Maguire evner falle tidlig nok til å ødelegge vinkelen på innlegget. McTominay henger også bakpå med å ta ut løpet inn i boks, men jeg mener at det først og fremst må være noen som tar vekk rommet hvor innlegget ble slått. På corneren i mot så blir McTominay for veik i sin duell, Shaw havner midt i mellom og Maguire på etterskudd. Alle tre burde gjort det bedre og Demiral slår mer eller mindre tre spillere i samme duell. Det blir for enkelt etter min mening.

Angående det offensive i førsteomgangen så blir vi for aggressive etter min mening. Jeg forstår at en vesentlig del av Brunos spill er å ta risiko med ball, og at han derfor vil slå vekk en del baller. Men når du ikke lykkes på tredje og fjerde forsøk så bør det femte forsøket være et sikkert valg. De som betaler prisen for at vi mister ballen er McTominay og Fred som løper som galninger sentralt. Vi må evne å holde ballen i laget, om det så bare er for å hvile våre midtbanespillere. Ingen som holder ut 90 min med totalt Hawaii og våre offensive spillere har en tendens til å jukse litt defensivt, noe som gir mer ansvar til de to sentralt defensivt.
Jo da, det er lett å finne mange feil ved begge baklengsmålene. Men det er likevel en del av bildet at det er de to eneste vi slipper til. Alle lag gjør mange feil i hver kamp, så er det dessverre litt tilfeldigheter og evt dyktighet hos motstander som avgjør hvor straffet man blir. I går ble vi straffet hardt.

Angående Bruno og trygge valg - hadde han fulgt det rådet ville han ikke spilt gjennom Fred og Rashford helt på tampen av omgangen. Men jeg skjønner poenget, risikoen må være kalkulert til en viss grad, ALT han gjør trenger ikke være matchavgjørende!
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, red
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Mål preger fotball kamper, og det preger nok mange negative kommentarer om første omgang. Nå hadde jo ikke Atalanta flust med sjanser, men United har en jobb å gjøre, for å luke vekk feil som gjør at de slipper inn mål så lett.
Det var 3 flotte mål av United, til mer jeg ser Ronaldo sitt mål, jo bedre blir det.
Tror ikke det er mange andre spillere som scorer slike mål.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Blodfink, Cola2

Deleted User 402

Siden jeg nevnte hvor vakkert det var å høre Stretford End i går så har jeg en liten drøm. 6-8-10000 "safe-standing" plasser midt på Stretford End. Da hadde vi kanskje fått høre gode, gamle "left-side", "right-side", "tunnel" igjen:-) Sentimental drøm? Sikkert , men det hadde vært fantastisk! Nå må det bygges videre på den supporterkulturen som er i ferd med å komme tilbake.
post liked by: Belfastboy, Buchan, Pancho P, Pink Final, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

Det har vært veldig god stemning på matchene i høst, og egentlig før covid 19 også.
God stemning på Old Trafford.
Artig tanke @Jan Anders.
Som du har nevnt noen ganger gjorde Mufc det meste feil etter at Stretford End ble revet i 1992.
Bare å plassere family stand på SE tier 1.
Det er så uforståelig.

Right side//left side//tunnel side.
Også kommer dagens tilskuerantall opp på lystavle der J stand er nå.
Høyt antall som alltid til akkompagnement fra Stretford End loyal supporters//loyal supporters :heart:
post liked by: Buchan, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Angående stemning på OT, så hevder enkelte av de som går på kamper, at må man tilbake til kampen mot Barcelona i 2008, og kampen mot Real Madrid i 2013. SAF sin siste sesong.
Så man kan trygt si at stemningen på OT, ikke speiler stemningen blant oss tastatur krigere helt 😊
post liked by: Belfastboy, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Canto wrote:20 Oct 2021, 23:40Dag Solheim
Jepp, FFK-supporter au han, freksting på sin hals
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote:20 Oct 2021, 23:38 kunne ikke vært mer fornøyd med IPTV-løsningen som jeg kjøpte i stedet for.
Samme her
LUHG!

Deleted User 402

Pink Final wrote:21 Oct 2021, 15:45 Som du har nevnt noen ganger gjorde Mufc det meste feil etter at Stretford End ble revet i 1992.
Bare å plassere family stand på SE tier 1.
Det er så uforståelig.
Ja, og i tillegg plasserte de en haug med executive seats midt på Stretford End....det området hvor den harde kjerne stod rundt tunnelen før. Er det mulig, liksom!

For øvrig fornøyelig å se at du er litt "hissig" inne på United.no i dag:-)
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Pink Final, Buchan, Pancho P, Cola2
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Jan Anders wrote:21 Oct 2021, 19:34 For øvrig fornøyelig å se at du er litt "hissig" inne på United.no i dag:-)
Sikkert godt å få ut litt frustrasjon over noen av de folka der inne.
Bra du tok Bruno/Daffy figuren også. Det er litt av en klovn.
Må ha blitt ampert til slutt der ettersom de fjernet alt sammen.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

@Jan Anders og @Belfastboy.
Blir så lei den negativiteten som rår der inne.
Ja Daffy/Bruno, hvem tror han at han lurer?
I beste/verste fall seg selv.
post liked by: Belfastboy, Buchan, Pancho P, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Jaså, blei det temperatur på united.no? No fekk eg lyst å blande meg inn. Spesielt dersom dei nemnde "herremennene" var involvert...
post liked by: Belfastboy, Buchan, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Pink Final wrote:21 Oct 2021, 20:56 Ja Daffy/Bruno, hvem tror han at han lurer?
Tror nok at alle er like "dumme" som han sjøl.
Han har kommet tilbake hit også nå😯
Får gjøre som sist - å bare overse han og tie han ihjel
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P, Cola2

Deleted User 480

Pancho P wrote: 21 Oct 2021, 21:08 Jaså, blei det temperatur på united.no? No fekk eg lyst å blande meg inn. Spesielt dersom dei nemnde "herremennene" var involvert...
Prøvde å finne det, men noe var slettet i sensuren forsto jeg. Det er jo på popcorn-underholdningsnivå med nevnte, og for den del Sir Paul Scholes...
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Cola2
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Ja skikkelig hissig på grøten i dag inne på United.no @Pink Final 😀.
Man begynner å lure i blant, høres jo ut som United tapte kampen. Men det var vel kanskje noen som trodde det etter første omgang, og ble litt skuffet 😊
post liked by: Pink Final, Pancho P, Belfastboy, Cola2
User avatar

Topic author
Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Fann lite sjølv, men det påtakeleg kor mykje negativitet det er etter ein seier. Om ein ikkje klarer å glede seg over kampen i går, skjønar eg ikkje poenget med å følge eit lag. Då er det betre å sjå på NM i fingerhekling...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Synest likevel dei vanlege "Fred bashers" var stille i fjøset i dag 🤔🤔🤔
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Buchan, Pink Final, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
Post Reply