[PL] Leicester City - Manchester United (16-10-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12534
Liker mottatt: 4887

Mcilroy wrote:16 Oct 2021, 22:12 Nesten hver kamp framover nå er sesongens viktigste......
Ja, nå blir hver kamp som en finale å regne. Blir ikke lett den første som kommer på onsdag mot Atalanta heller.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Kampen mot Liverpool. Blir fort seier der. Alle tror vi skal tape osv, så jo hvordan vi tok innersvingen på City flere ganger. :P
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

selje
Posts: 119
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 327

Hvor mange flere kamper skal vi pine oss gjennom med Pogba sentralt på midtbanen? Jeg kan ikke fatte at OGS velger han sammen med Matic sentralt. Er null fart, ingen gjenvinning, ingen press, ingen løp og ingen innsats. Hvor mange frispark laget han i dag? Jeg kom ut av tellingen.. Han ser så tung ut i steget at det gjør vondt å se på for tiden.

Vi taper ikke kampen pga forsvaret i dag, men pga at midtbanen er helt fraværende i presset. Leicester fikk gjøre akkurat som de ville. Brendan Rodgers må ha stått og måpet på sidelinjen over det tafatte presset vårt i dag.

Når Ronaldo kom til klubben tenkte jeg at det enten ble Solskjærs åpenbaring, eller undergang. Mye tyder dessverre på det siste. Når både Pogba og Ronaldo starter sammen, så mister vi 2 spillere i press-spillet. Og da blir det rimelig håpløst for spillerne våre på midten som sliter seg ut ved å bli løpende imellom konstant.

Jeg håper at Rashford på kanten kan vekke opp Shaw igjen. Han har ikke vært i nærheten av spilleren han var før sommeren. Når Varane er tilbake så blir det forhåpentligvis bedre i forsvaret defensivt. Men om Harry eller Lindeløf blir makkeren hans er ikke like sikkert nå som det var før sesongen startet. Harry har vært grusom hittil i sesongen. Første målet imot i dag er sånn man nesten ikke kan tro skal skje på dette nivået. Står og sover når pasningen fra De Gea kommer, istedenfor å møte ballen som vi nå prøver å lære 10åringene jeg trener til daglig.

Dagens utblåsning. Ser frem til disse er tilbake i startelleveren; Varane, Scotty, Fred, Rashford og Cavani.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Sir Alfie Rey, RaoulDuke, Salte25, messilingard, Cola2
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12534
Liker mottatt: 4887

selje wrote:16 Oct 2021, 22:26 Står og sover når pasningen fra De Gea kommer, istedenfor å møte ballen som vi nå prøver å lære 10åringene jeg trener til daglig.
Det er helt utilgivelig det han gjør der. Startet kampen veldig shaky også med upressede feil og han hadde vel to-tre pasninger utover sidelinjen også. Det kan du ikke gjøre på dette nivået.

Jeg er også litt usikker på hvem Varane bør/vil få som makker. Pr. d.d. heller jeg mot Lindelöf.

Bra post du har @selje, og velkommen til forumet!
post liked by: Pink Final, Buchan, selje, Salte25, Cola2
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Belfastboy wrote: 16 Oct 2021, 22:32
selje wrote:16 Oct 2021, 22:26 Står og sover når pasningen fra De Gea kommer, istedenfor å møte ballen som vi nå prøver å lære 10åringene jeg trener til daglig.
Det er helt utilgivelig det han gjør der. Startet kampen veldig shaky også med upressede feil og han hadde vel to-tre pasninger utover sidelinjen også. Det kan du ikke gjøre på dette nivået.

Jeg er også litt usikker på hvem Varane bør/vil få som makker. Pr. d.d. heller jeg mot Lindelöf.

Bra post du har @selje, og velkommen til forumet!
Er vel mere Solskjær sin feil som velger han fra start. Maguire gjør det han får beskjed om. Så mener dette er mere Solskjær sin feil. Å når han så hvor shaky han var fra start av så burde han i det minste tatt han av.. Men neida han lot han spille hele kampen.......
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

selje
Posts: 119
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 327

Belfastboy wrote: 16 Oct 2021, 22:32 Det er helt utilgivelig det han gjør der. Startet kampen veldig shaky også med upressede feil og han hadde vel to-tre pasninger utover sidelinjen også. Det kan du ikke gjøre på dette nivået.

Jeg er også litt usikker på hvem Varane bør/vil få som makker. Pr. d.d. heller jeg mot Lindelöf.

Bra post du har @selje, og velkommen til forumet!
Takk for det :) Visste ikke om dette forumet før jeg så at kommentarfeltet på united.no var stengt :hah: Lindeløf er milevis foran i køen akkurat nå spør du meg.
Sir Alfie Rey wrote: 16 Oct 2021, 22:32 Er vel mere Solskjær sin feil som velger han fra start. Maguire gjør det han får beskjed om. Så mener dette er mere Solskjær sin feil. Å når han så hvor shaky han var fra start av så burde han i det minste tatt han av.. Men neida han lot han spille hele kampen.......
Jeg synes Harry har vært shaky i de aller fleste kampene han har spilt denne sesongen. Jeg håper ikke at OGS trenger å gi beskjed til en spiller på dette nivået at han skal møte ballen hvis han ser den blir for snau :hah:
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Cola2
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

selje wrote:16 Oct 2021, 22:39 Lindeløf er milevis foran i køen akkurat nå spør du meg.
Faktisk enig her. Vanskelig å sette ut Maguire selvfølgelig, men akkurat nå mener jeg Lindelof er bedre. Må også trekke frem gjennombruddspasningene til Lindelof. Han har vel to slike assist denne sesongen?
post liked by: Belfastboy, selje, Cola2
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12534
Liker mottatt: 4887

RaoulDuke wrote:16 Oct 2021, 22:55 Faktisk enig her. Vanskelig å sette ut Maguire selvfølgelig, men akkurat nå mener jeg Lindelof er bedre.
Litt merkelig at både Shaw og Maguire har hatt en dårlig sesonginnledning. De var kanskje de to beste i backrekka i fjor.
Jeg ble overrasket over at Solskjær valgte Maguire framfor Bailly i dag. Han er kanskje uortodoks og en smule vill i spillestilen, men er sikker på at han ikke hadde gjort en dårligere jobb enn Harry.
post liked by: selje, Pink Final
User avatar

selje
Posts: 119
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 327

Belfastboy wrote: 16 Oct 2021, 23:05
RaoulDuke wrote:16 Oct 2021, 22:55 Faktisk enig her. Vanskelig å sette ut Maguire selvfølgelig, men akkurat nå mener jeg Lindelof er bedre.
Litt merkelig at både Shaw og Maguire har hatt en dårlig sesonginnledning. De var kanskje de to beste i backrekka i fjor.
Jeg ble overrasket over at Solskjær valgte Maguire framfor Bailly i dag. Han er kanskje uortodoks og en smule vill i spillestilen, men er sikker på at han ikke hadde gjort en dårligere jobb enn Harry.
Enig. Mot et lag som satser på overganger, og med raske offensive spillere som Leicester har, så ville jeg også trodd at han valgte farten til Bailly. Når Bailly har fått spille regelmessig, og ikke vært plaget av skader synes jeg han har vært veldig solid. Men det blir vanskelig å bygge en form når han bare får et par kamper i ny og ne..
post liked by: Belfastboy, Pwint, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Pink Final wrote: 16 Oct 2021, 19:11 Må innrømmes at tvilen kommer snikende for første gang.
Kan Solskjær ta oss videre?
Jeg må samle tankene før jeg danner meg en mening.
Spillet i høst har sett svakere ut enn på lang tid.
Og det er kollektivt spill som savnes.
Tenkte det samme for første gang etter sist kamp. Og tenker dessverre mye det samme også etter denne kampen.

Vanskelig situasjon, for jeg ser helt ærlig ingen gode alternativer til Ole.

Etter at Bruno kom januar 2020 fant han det som da var vår beste 11er: 4231 med Shaw, Maguire, Lindelof, AWB, McFred, Rashford, Bruno, Greenwood, Cavani/Martial.

Lenge fungerte dette ganske så godt. Men med unntak av litt variasjon i Champions League i fjor høst (de to første kampene mot RB Leipzig og PSG), synes jeg vi på mange måter har stagnert der. Spesielt for forsvaret og den sentrale midtbanen synes jeg det har vært en veldig manglende evne til å rotere / gjøre endringer. F.eks. burde både Bailly og Donny vært spillere klare for å bidra i en kamp som den i dag.

Men til Ole sitt forsvar vil jeg gå så langt som å si: Det at han ikke fikk inn en ny sentral midtbanespiller i sommer, er en like stor feiltakelse som da Mourinho ikke fikk inn en ny midtstopper sommeren 2018. For sammenligner en midtbanen til United med det Chelsea, Liverpool og City har... blir det åpenbart hvilke mangler det er, og hvor mange av de som hadde gått rett inn i vår startellever.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Cola2, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@selje setter fasit over her. Med ei sentrallinje uten press er det tut og kjør for Leicester. Ronaldo, Pogba og Matic.

Smak på det, eit lag som mister ballen med Ronaldo, Pogba og Matic.
post liked by: selje
User avatar

Salte25
Posts: 274
Joined: 21 Jul 2019, 00:21
Liker gitt: 136
Liker mottatt: 97

Det er sjølvsagt urettferdig å samanlikna dagens United-lag med det United-laget eg vaks opp med på midten av 90-talet, men eg skulle så gjerne ha sett ein Roy Keane-type på den sentrale midtbanen (og som kaptein). Ein som verkeleg «går i krigen» og som ikkje er redd for å piska dei andre spelarane. Det er tydeleg at dagens United-lag manglar ein slik spelartype. Dessverre trur eg ikkje slike spelartypar lenger finst i den moderne fotballen. For nokre år sidan håpte eg at McTominay skulle verta den spelaren, men no er eg sanneleg ikkje sikker på på om han er moden nok for oppgåva...
post liked by: Cola2, Pink Final, selje
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16754

Pink Final wrote:16 Oct 2021, 16:50 Det Harry Maguire har prestert må være det svakeste av en United spiller siden Ronnie Briggs mot Sheff Wed 1/2-1961!
Hva er det som skjer Maguire??
Ikke altfor relevant, men kan utdype dette utbruddet mitt under match i går.

En litt vond men samtidig god historie er den om Ronnie Briggs.
Den storvokste 17 åringen på amatør kontrakt ble brått kastet inn da Harry Gregg og David Gaskell skadet seg samtidig.
Briggs slapp inn 6 på Filbert Street i debuten i 1-6 for Leicester.
Der gjorde Briggs en svak match.
Deretter spilte han en god FA cupmatch på Hillsborough i 1-1 matchen mot Wednesday.

Omkampen på Old Trafford endte i katastrofe foran mer enn 65.000 supportere.
Briggs gjorde tre brølere på 7 minutter og United lå under 1-4 til pause.
United tapte hele 2-7, det største hjemmetapet etter ww2 og Briggs gjorde visstnok en fryktelig match.
Etter match løp en gråtende Briggs av banen.
Etterpå fikk han trøst av Busby, som sa at det beste laget vant.
Det beste var imidlertid et brev Sheff Wed manager Harry Catterick sendte til United og Briggs.
Han skrev at Briggs hadde spilt svært godt i 1-1 matchen på Hillsborough.
Og at han som fotball manager trodde Briggs ville få en god keeper karriere.
Busby uttalte at det brevet fra Catterick var en av de fineste gestene han hadde opplevd i fotball.

Stakkars Briggs, han fikk ingen stor karriere.
Maguire reiser seg nok igjen.
Håper han klarer å legge gårsdagen bak seg og se framover.
post liked by: selje
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

selje
Posts: 119
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 36
Liker mottatt: 327

Jeg tror rett og slett trenerteamet undervurderte Leicester. På laguttaket kan det virke som de trodde dette skulle bli plankekjøring. Der Pogba og Matic kunne styre midtbanen og strø pasninger uten særlige problemer. Mye tyder på at trenerteamet trodde at Leicester kun kom til å ligge dypt og vente på kontringer (hvis dette var tilfellet kan du jo også lure på hvorfor Maguire ble valgt foran Bailly som er vår raskeste midtstopper).

Smak litt på disse erstatningene. Hvem er best på press, hvem har best tempo og flytter beina raskere? Før eller etter?
Fred -> Matic
Scotty -> Pogba
James -> Sancho
Cavani -> Ronaldo

Jeg begynner å bli mer og mer i tvil om salget av James og kjøpet av Ronaldo. Du kan si mye om James, men han var fantastisk defensivt sammenlignet med våre andre alternativer på kanten, samtidig som han var kontringssterk og løp skjorta av seg i hver kamp.
post liked by: Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Tror det er ganske bred enighet om at James ikke holdt et høyt nok nivå med ball. At han jobbet hardt defensivt og bidro i noen kontringer veier ikke for min del opp for manglende teknikk på siste tredjedel. Typisk James er jo å drible seg inn fra venstre, komme i en kanonbra posisjon for å deretter bomme eller sleive ballen vekk. Sancho er vel ikke veldig langt bak han på tempo heller, kanskje nivået under, men Sancho er absolutt ingen treg fyr.

Ellers veldig enig. Grunnen til at McTominay og Fred foretrekkes er rett og slett deres evner til å flytte beina. Solskjær har også sagt at han ønsker at vi skal løpe mer enn motstanderne våre. Cavani setter også et helt annet eksempel foran og evner å sette motstandere under press på en helt annen skala enn Ronaldo.
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply