[PL] Manchester United - Everton (02.10.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13318
Liker mottatt: 8514

Otac wrote: 02 Oct 2021, 15:27 En seier på siste fem. Alt for dårlig med det mannskapet. Ein statistisk variabel, eller er vi ikkje betre?
Er ofte ueinig med deg, men her er vi på linje. Altfor dårleg med dette mannskapet. Vil ikkje seie at det var frykteleg ufortent, heller.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Dette er skuffende, klare ikke å holde nullen i en eneste kamp.
Med dette offensive registeret så må det gå an å skape litt mer.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Synes vi gjør en ok kamp frem til byttene. Er ikke så ofte jeg er misfornøyd med Ole sine bytter, men det er så unødvendig å bytte på 2x mer offensive spillere (Sancho, Ronaldo) etter 57 minutter, når vi leder 1-0 og har god kontroll på kampen.

Edit: Fortsatt bare (potensielt) 3 poeng bak toppen. Men vi har hatt en (på papiret) lett serieåpning, så vi må virkelig løfte oss for å holde følge etter landslagspausen, for da kommer det et skikkelig tøft program:

16-10-21 Leicester (B) [PL]
20-10-21 Atalanta (H) [CL]
24-10-21 Liverpool (H) [PL]
30-10-21 Tottenham (A) [PL]
02-11-21 Atalanta (A) [CL]
06-11-21 Manchester City (H) [PL]
Last edited by red on 02 Oct 2021, 15:52, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Alltid like interessant å se dette laget spille. I perioder er det høyt balltempo, motsatte bevegelser og god flyt, men så fort de ikke får uttelling på første eller eneste forsøk er det plutselig en eller annen som mener at det må roes med og det skal trilles rolig i bakre rekker for å bygge opp via den og den spilleren.

Får inntrykk av at de enten får litt for mye frihet til å "tenke selv", eller om det bare er at vi har for mange "tenkende" spillere som kåler det til for seg selv 20 min etter instruksene er gitt i garderoben.
Selv en Liverpool-kompis merker at vi periodevis spiller veldig bra, så det er ikke sånn at det er helt krise, heller.
Begynner dog å bli på tide å få satt 90 minutter med flyt. Rett og slett gjøre dem litt mer roboter på det området og få ting til å gå litt mer på automatikk..
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Buchan, Pink Final, Belfastboy, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Bedre med Cavani innpå enn Ronaldo. Jobbet knallhardt, og er god i press. Ronaldo prøver å konservere for mykje av kreftene, til å score mål. Men like viktig å ikkje slippe inn.
post liked by: Pancho P, offside, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17368

Rar match, der United har initiativet nesten hele veien.
Men som flere skriver, det mangler noe på den siste pasningen.
Litt slurv, men det tyder vel mest på dårlig samhandling.
Hvem man skal skylde på der vet jeg ikke.
Mest nærliggende å si manager og trener teamet.
Dessuten glir de som kniv gjennom smør når de kontrer på oss.
Må da gå an å ta både ballfører og/eller tette de lukene når man er 4 eller 5 mot 2 eller 3.

Fornøyd med trøkket og viljen.
Misfornøyd med utførselen.
post liked by: Pancho P, Buchan, Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Synes det er ganske positive kamper både fra Fernandes (alt vi skaper går gjennom ham), Greenwood, Martial, AWB (første omgang var han best, dessverre svak etter pause), Lindelöf, Varane og Shaw. Sanchos innhopp hans klart beste innsats så langt, nå begynner han å komme i form.
post liked by: Pink Final, Cola2

Vidar Dale Fjeld

Synes dette var en underholdende kamp jeg...vi sliter i etablert, men det er ikke noe nytt. Bra tempo fra begge lag og uavgjort synes fair. Og forsvaret er ikke blitt dårligere med Lindeløf. Lindeløf har hevet seg og Maguire gjør stadig oftere feil.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18961

11 kamper på rad med baklengs på Old T nå.
LUHG!
User avatar

Salte25
Posts: 274
Joined: 21 Jul 2019, 00:21
Liker gitt: 136
Liker mottatt: 97

Skuffande resultat i dag. Eg tykkjer me tidvis speler god fotball, men det sviktar ofte i avgjerande augneblink, både offensivt og defensivt. Det kan av og til verka som om me ikkje heilt har marginane på vår side. Samla sett tykkjer eg me har vore best i nesten alle kampar så langt denne sesongen. Unntaka er fyrsteomgangen mot Villareal, dei siste 55-60 minutta mot Young Boys, og Wolverhampton-kampen. Sistnemnte er eit døme på ein kamp der me likevel greidde å vippa marginane til vår fordel og vinna på ein vanskeleg dag.

Heldigvis er ikkje sesongen avgjort enno, og det hadde jo vore keisamt om me vann 5-0 i kvar kamp, som verkar å vera forventningane til mange tastaturkrigarar i kommentarfeltet på united.no.
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P, Belfastboy
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1880
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13088
Liker mottatt: 5012

Apropos tastaturkrigere på United.no.
I kveld så jeg det var en som lanserte Ronaldo som spillende manager ut sesongen!!
Må være greit å litt perspektiv på hva man skriver/ønsker.
post liked by: Buchan, Pink Final, Cola2, Pancho P, Salte25, RedTrafford
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Hvor var Varane på 1-1 scoringa.......
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Det var generelt veldig mye som gikk galt på den scoringen: Først Fred som mister ballen, etterfulgt av at han er for veik i duellen + havner på feil side av spilleren. Så klarer ikke AWB å blokkere passningen innover i banen, etterfulgt av at Lindelof og Shaw selger seg samtidig. Og til slutt som du skriver, Varane som burde/kunne kommet seg foran Townsend om han hadde spurtet for fullt hele veien tilbake.

Merker jeg er mer forbanna på poengtapet i dag enn jeg var etter Aston Villa sist helg. Antakelig pga vi i store deler av kampen spiller bedre fotball (lagmessig) enn vi har gjort tidligere i sesongen... hvilket gjør det ekstra ergelig at vi ikke klarer det.
post liked by: Pink Final, Cola2, Pancho P, Blodfink, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13318
Liker mottatt: 8514

Belfastboy wrote: 02 Oct 2021, 20:37 Apropos tastaturkrigere på United.no.
I kveld så jeg det var en som lanserte Ronaldo som spillende manager ut sesongen!!
Ronaldo som manager, Cavani som oppmann og Mata som materialforvaltar - då snakkar vi ligagull!
post liked by: Cola2, Salte25, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10424

Så også noen som vil ha Neville og Scholes inn i trenerteamet. Må jo bli suksess, med deres track record som managere…
post liked by: Belfastboy
Post Reply