[CL] Manchester United - Villarreal (29-9-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Det hjalp @Cola2 👍
Vi tenker likt på å ha et positivt grunnsyn.
Svært sjeldent jeg kritiserer laget, spillere og manager her inne.
Men etter den første omgangen kunne jeg ikke la vær.
Det vil si, jeg kunne latt vær - men da kunne jeg ikke skrevet noe om selve kampen,

Synes det er viktig å framstå troverdig.
Rose når det er noe å rose, men påpeke de gangene det virkelig går galt.

Det gikk heldigvis bra resultat messig.
Og vi lærte vel at det er med god grunn Wan-Bissaka er høyreback, og at Fred spiller mange kamper.

En veldig positiv ting matchen igjennom var synginga.
Støtte hele veien, og flott å høre sanger som «Pride of all Europe» og «Man United calypso» fra terrassene.
post liked by: Buchan, Cola2, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

United startet positivt, men så overtok Villareal.
Men takket være DeGea så ble det ikke mål i første omgang.
United deponerte bra på Villareal sitt mål og utlignet raskt. Og United hadde også noen feite sjanser. Spesielt hesdingen til Cavani, den så jeg i mål.
Everywhere you go, always take DeGea with you 😊
post liked by: Cola2, Pink Final, Pancho P
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pink Final wrote: 30 Sep 2021, 00:16
En veldig positiv ting matchen igjennom var synginga.
Støtte hele veien, og flott å høre sanger som «Pride of all Europe» og «Man United calypso» fra terrassene.
Tror nesten jeg hørte sangen din opp til Økern ;-)

Det som er normalt for de fleste av oss mennesker, er å starte å tenke negativt.
Er det ikke bedre at vi prøver å tenke tenke positivt ?
Vi vet at Mason, Ronaldo & Cavani er på banen, kommer muligheten for 1 av de så scorer vi.

Kan vi ikke som supportere legge vekk negative tanker og prøve, gjentar prøve å slutte å snakke/skrive negative ting om enkeltspillere på laget (de med disse meningene hadde vært OK å se på en gressmatte og med deres egen bortforklaring hvorfor det gikk dårlig for dem,)
Vi støtter ett lag, ikke en enkelt spiller. Går det dårlig, så er det ikke en enkelt spiller sin feil, men laget. (Til og med vanskelig å svelge for meg enkelt ganger.)
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Nå har jeg sett 0-1 målet noen ganger, og må si at dette er ekstremt svakt av Dalot. Han svikter totalt her. Han hadde en siste god mulighet til å stoppe målet ved å slenge seg fram for å blokkere, men i stedet ser det nesten ut som om han gir opp rett før skuddet kommer. Ekstemt svak kamp at han som er inne for AWB.
post liked by: Buchan, Cola2, Pink Final, Pancho P
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Det er synd. Digger Dalot, og synes han har sett brukbar ut hittil i sesongen. Men i dag blir han totalt avkledd av tempoet til Danjuma (#15 for Villarreal), han henger virkelig ikke med.

Vet ikke nok om denne vingen til Villarreal til å vite om han til vanlig er Traore-rask, eller om vi her fikk tydelig se at Dalot rett og slett ikke har tempoet som skal til for å være back for oss? (I hvert fall så lenge vi spiller med fire bak. Som ving-back kan man være litt treigere, slik som Marcos Alonso får det til å fungere i den rollen for Chelsea).
post liked by: Pink Final, Pancho P

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Litt rart at folk er so misfornøgde med Dalot, når mannen totalt mangler spilletid. Skal ikkje han som alle andre få nokre kamper fredningstid, som alle andre, sånn for å spille seg inn i tempo osv?

Mykje dobbelmoral her inne..

Vidar Dale Fjeld

Det som er bekymringsverdig er et tydelig spillemønster fremover i banen. Jeg er lettere sjokkert over at det ikke synes å ha bedret seg siden Ole kom. Vi er nesten totalt avhengig av ett eller to øyeblikk der enkeltmannsprestasjoner vipper kampene i vår favør. Kampen skal jeg forbigå i stillhet, men jeg tenker at dette mannskapet bør det være mulig å få mye mer ut av. Vi kan vinne enhver kamp, mot hvem det skal være, og vi kan nesten tape mot ethvert lag. Akkurat det er vårt største problem.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Otac wrote: 30 Sep 2021, 07:49 Litt rart at folk er so misfornøgde med Dalot, når mannen totalt mangler spilletid. Skal ikkje han som alle andre få nokre kamper fredningstid, som alle andre, sånn for å spille seg inn i tempo osv?

Mykje dobbelmoral her inne..
Tja.

I de fleste posisjoner på banen kan man kompensere for en manglende egenskap ved å være tilsvarende god i andre ting.

F.eks. er Olivier Giroud ekstremt treig til å være spiss, men gjør opp for seg med svært god posisjonering, fysikk, avslutningsegenskaper, osv.

Og som en av to stoppere, eller en av to-tre midtbanespillere så kan en i tillegg kompensere/justere ved å spille på egenskapene til hverandre.

Men som back, spesielt når en spiller med fire bak, havner en såpass ofte i 1v1 på kant mot raske vinger, at en gjerne ikke kommer unna manglende hurtighet.

Vi prøvde å få det til å fungere i flere år med Daley Blind, og så hvor ofte det ble utnyttet.

Det er ingen som har avskrevet Dalot, men det har vært en svakhet i spillet hans over flere år nå, og er noe som må løses på et vis om han skal klare å bli fast back for ass.
post liked by: Pink Final

Deleted User 429

Rart at Dalot er treig når det var han som var den aller raskeste i troppen når Lukaku la ut resultatene av Uniteds egne målinger?
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Problemet i går var vel at han konsekvent lå for høyt hver gang United fikk brudd imot, i alle fall før pause. Etter pause ble han fintet bort hver gang.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Dalot er nok rask på 40 meter han, men etter gårsdagens kamp er det tydelig at akselerasjonen over de første 5-10 meterne ikke er hans styrke. Når han i tillegg ligger feilplassert så er det selve oppskriften på katastrofe når han møter eksplosive spillere som i går.
post liked by: Pink Final, Torquemada
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Synes generelt vi, spesielt denne sesongen, har vært veldig svake på det man i håndballen vel kaller kontradekning. Alle lag får kontringer mot seg, men det er mye man kan gjøre for å minimere risikoen. Har inntrykk av at spillerne blir altfor hissige på å stupe inn og selger seg i stedet for å falle av. Maguire mot Newcastle, Varane på 0-1 i går, pluss flere andre. Må holde hodet kaldere.
post liked by: Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Vidar Dale Fjeld wrote: 30 Sep 2021, 08:22 Det som er bekymringsverdig er et tydelig spillemønster fremover i banen. Jeg er lettere sjokkert over at det ikke synes å ha bedret seg siden Ole kom. Vi er nesten totalt avhengig av ett eller to øyeblikk der enkeltmannsprestasjoner vipper kampene i vår favør. Kampen skal jeg forbigå i stillhet, men jeg tenker at dette mannskapet bør det være mulig å få mye mer ut av. Vi kan vinne enhver kamp, mot hvem det skal være, og vi kan nesten tape mot ethvert lag. Akkurat det er vårt største problem.
United startet med høyt press mot Villareal for å nekte dem å trille ball. Det virket ikke særlig lenge Emery var forberedt. Midtbanen fungerte ikke i store deler av kampen, og det var sror avstand i forsvaret. En årsak her kan jo være at det var tre nye inn i forsvars fireren. Tror planen var der, men utførelsen var der ikke, og man skal heller ikke ta fra Emery noe som helst for at det ble slik.
Jeg tror at den utskjelte Mcfred duoen kanskje hadde klart seg bedre her.
Men OGS traff bra på byttene, og det sammen med DeGea ble avgjørende til slutt . Der har OGS en bra statistikk.
Når det gjelder spilleplan/mønster så tror jeg nok at den er der, og jeg mener man ikke kommer som nummer to i PL og er det laget som scorer nest mest bare pga av enkeltmannsprestasjoner, spesiel ikke forrige sesong da Rashford ikke var på topp, heller ikke Greenwood og Martial. Men ja Bruno kom inn i Januar og gjorde sin del, og vel så det.
Angående det mannskapet vi har så ja det bør være mulig å få mer ut av, og det er at problem at vi aldri vet hva som kommer. Kan vinne en kamp og tape neste, enig i det.
Men det jo aldri kjedelig å være United supporter for tiden da. :D
post liked by: Pancho P, Pink Final, Torquemada
Post Reply