[PL] Manchester United - Aston Villa (25.09.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Forsåvidt ikke så halvgale kamper. Vi spiller ok i dag, så kan ikke klandre Solskjær men jeg savner et mer tydligere angrepsspill og plan. Jeg savner at vi har en bedre plan mot lag som ligger dypt.

Altså sparking av Solskjær, det er litt teit å spekulere i dette allerede nå. Som alle andre trenere i dette yrket så er dette er yrke hvor man blir målt på resultater. Vi har Solskjær for hele denne sessongen det er jeg ikke bekymret for, så vil han avlegge eksmen i Mai. Da vil man se resultatene. Forsatt er det lenge igjen til Mai.
post liked by: Cola2, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Han sitter trygt om United er med i toppen (minst topp 4, slik at penga er sikret) og helst et eller annet cup-eventyr, selv om dette nok er underordnet topp 4-plassering. Så i utgangspunktet ikke så tøffe krav. Jeg regner med at de ikke fortsetter å tape 75 prosent av kampene. Fremgangen er beskjeden, den går på topp-4. Ellers ser jeg ikke sånn kjempe-fremgang. Stemning og plan er nok bedre som man har skrevet før, spillemessig gjenstår mye. Men dette hører hjemme i annen tråd..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
offside wrote:25 Sep 2021, 16:05 Altså sparking av Solskjær, det er litt teit å spekulere i dette allerede nå
Jeg spør om hvor mange tap han tåler? At du synes det er teit er helt greit.
post liked by: offside, Otac
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

@Blodfink kan ikke være uenig i det du skriver. Men som jeg sier tiden vil vise
post liked by: Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Ikke godt å si hvor mange tap OGS tåler fra de som sitter på kontrakten, men samtidig tviler jeg sterkt på at med ny manager så skulle plutselig AWB greie å slå ett brukbart innlegg, eller Fred med geniale pasninger og ikke minst Maguire slutte med elendige valg osv osv osv. Så sant at Glazer ikke får hull i lommene og en ny manager kan kjøpe et helt nytt lag.
Nei tror ikke det.
Skrev ett innlegg i sommer at jeg syns OGS har gjort en bra jobb til nå, men at jeg ikke tror det han som løfter de store pokalene når den tid kommer. Står fortsatt på det.

Nei nå er vi negative i minuttene etter nok en skuffelse, best å vente til dagen etter tror jeg. :angel:
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Det må da være lov å kritisere når man taper såpass ofte. Jeg regner som sagt med at dette ikke fortsetter. Men etter en glimrende start ift i fjor, så ligner nå dette på i fjor...Everton, Leicester og Liverpool må antageligvis gi 7 poeng om vi ikke skal halse etter hele sesongen. 9 om vi skal vinne pokalen. Inni der er det to CL-kamper som kan definere sesongen litt tidlig. Effektivitet blir viktig. Jeg er skikkelig spent på de neste 4 ukene.
post liked by: offside, Otac, Pink Final
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 25 Sep 2021, 16:23 Det må da være lov å kritisere når man taper såpass ofte. Jeg regner som sagt med at dette ikke fortsetter. Men etter en glimrende start ift i fjor, så ligner nå dette på i fjor...Everton, Leicester og Liverpool må antageligvis gi 7 poeng om vi ikke skal halse etter hele sesongen. 9 om vi skal vinne pokalen. Inni der er det to CL-kamper som kan definere sesongen litt tidlig. Effektivitet blir viktig. Jeg er skikkelig spent på de neste 4 ukene.
Hvis man ser kampprogrammet så er det beimtføft. Oktober, November blir tøft.

“In football, if you don’t score a goal then you cannot win.”
post liked by: Blodfink, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Langt ifra nokon krise endå. Berre eit poeng bak. Spillet og styrken på motstandarane er det verre med. Eg klarer ikkje å slutte å irritere meg over at Ronaldo blei prioritert, når vi sårt trengte defensiv midt. Kanskje den viktigaste posisjonen på bana. Med eit rivjern der bak hadde vi vore topp 2-3 i verden.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Otac wrote:25 Sep 2021, 20:51 Ronaldo blei prioritert, når vi sårt trengte defensiv midt.
100% enig i at vi trenger en ny dm, men jeg tror ikke akkurat disse tingene henger sammen. Tipper det er så "enkelt" som at de totale utgiftene for en ny dm i år ville overgått utgiftene for CR7. Uten noen spillersalg virker det som det rett og slett ikke var mulig å få til mtp. penger tilgjengelig og da ville de sittet igjen med valget mellom CR7 eller ingen.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ikkje nødvendigvis. Men sannsynligvis. Bortsett fra Sancho, som egentlig var fjorårets kjøp, so visste alle at DM var det vi trengte aller mest. Dette fekk United ikkje til. De sli an på to billige spillara som dukka opp. Varane og Ronaldo. Varane kjøpet digger eg. Ronaldo trur blei kjøpt fordi han har enorm verdi for markedsføring og oppmerksomheit. Eg trudde vi hadde slutta med å kjøpe spillara anna enn de vi har bruk for.

Deleted User 430

Vi trengte vel både en dm og en cb, @Otac..? Lindelöf er en spiller jeg liker veldig godt, men han er ikke den som tar oss helt til toppen år etter år. Hadde vi gått for en dm så ville vi, slik det ser ut, ikke fått Varane. Hadde vi hatt råd til å ikke hente han når muligheten først var der?
Blir litt som høna og egget, rett og slett. Jeg aner ikke hva som ville vært mest riktig, men siden vi endte opp med de kjøpene vi gjorde så har jeg tiltro nok til de som styrer det sportslige nå at de har gjort sine undersøkelser ang den/de ønskede dm`en(e) både før og etter kjøpet av Varane for å se hva de hadde økonomi til.

Mener du forresten at vi ikke har bruk for CR7/en annen ny spiss?

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Eg trur det er veldig mange interesser i United anna enn sportslige, som er med å bestemmer. So nei, lite tiltru her.

Vi hadde fint klart oss uten en ekstra spiss i år ja.

For å snu på flisa. Trur du United gjør det best slik laget er no, eller med Ronaldo ut og f.eks Rice inn?

Deleted User 430

Otac wrote:25 Sep 2021, 21:47 For å snu på flisa. Trur du United gjør det best slik laget er no, eller med Ronaldo ut og f.eks Rice inn?
Jeg tror vi ville blitt mer stabile defensivt med Rice, helt klart, men siden det virker som vi ikke hadde råd til en dm uansett så blir vel spørsmålet om vi ville tatt like mange poeng hittil om vi hadde fjorårets stall + Rice fremfor de vi har nå? Det tviler jeg meget sterkt på..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

Det var vel forsøk på å kjøpe en DM, Camavinga ville til Real. Ikke at han hadde gått rett inn å dominert i PL. Men håper de prøver seg på en eller annen i januar. Men blir nok til sommeren.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Nok en trasig kamp, men man må bare finne seg i at det er dette nivået vi er på akkurat nå. Med mindre vi møter motstandere som virkelig passer oss (som f. eks Leeds).
Kjedelig med skade på Maguire og Shaw, men de begge har muligens godt av en liten pause.. bare det ikke er alvorlig. Man merker at spesielt Luke har sluppet seg litt nedpå etter den fantastiske fjorårssesongen..

xG
1.93 - 1.57
Og tar vi bort straffen på 0.76, så er det svake tall, dessverre. Jeg vet man ikke skal legge for mye i disse xG-tallene, men de gir en fin pekepinn. Det skapes en del sjanser, men ingen som er veldig store. Jeg synes Greenwood var vår friskeste i dag. Han gjode mye bra - selv om han kunne vært litt mindre egoistisk i et par situasjoner.. og de gangene det virkelig kunne blitt farlig så fikk han en dårlig førstetouch som spolerte det hele, men uansett vår beste, etter min mening.
post liked by: Blodfink, Pink Final
Post Reply