[LC] Manchester United - West Ham United (22-09-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8254

Veit ikkje om eg vil ta Solskjær på taktiske disposisjonar i dag, men no må vi for pokker begynne å møte opp når fløyta går. Skal vi ansette Roy Keane berre for å halde pre-match team talks? 🤔😁
post liked by: Pink Final, Blodfink, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 22 Sep 2021, 23:08
offside wrote: 22 Sep 2021, 22:49 Desverre, savner de taktiske egenskapene hos Solskjær. I cup og turneringer så må en være taktiker, her har Solskjær forsatt til gode å vise bedre taktiske egenskaper. Begynner å bli en del stygge riper i lakken for vår sympatiske trener.

Seneste mot Young Boys, det var ikke Paris vi møtte.

Savner, savner dette hos vår manager. De taktiske evnene i turneringer.
Det var kanskje ikke så mye han kunne gjort i kveld, men det gir mening det du skriver, det begynner å bli en del skuffende tap i turneringer.
Man er alltid skuffa etter tap meg inkludert. Men det er kjedelig at det skjer så ofte. Er kanskje ikke tilfeldig heller? Laget skulle vært godt nok til å slå ut West Ham. West Ham stilte ikke med de beste laget de heller.

I ligaen syntes jeg Solskjær er fantastisk, vi taper jo ikke borte lengere og vi har blitt en vrien motstander. Men jeg føler at han sliter mot kompakte lag som ligger dypt. Det et ofte slikt lag stiller når de er utslgsrunder.

Jeg tror ikke det er tilfeldig at det skjer så ofte. Men på den andre siden så gjør vi det utrolig bra i liga sammenheng. Vi evenr å vinne flere kamper på rad. Men som supporter må jeg ærlig si at jeg skulle gjerne hat litt bedre uttelling i cup. Om en så må være kynisk.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

offside wrote:22 Sep 2021, 23:05 Handler om å ha evnen til å vinne sånne kamper. Kan skape sjanser til midnatt. Men det handler om å kunne være kynisk nok til å ta de sierene. Les Mourinho mot Ajax. Er ikke tilfeldig når det skjer gang på gang med Ole. Kan godt kalle det uflaks i dag? Kanskje var semifinalene han røk i uflaks? Kanskje var finaletapet uflaks? Istanbul, Young Boys etc etc.

Skjer dessverre altfor ofte og det er ikke tilfeldig. Han mangler det å kunne ta sånne kamper.
Er ikke uenig i at det i enkelte av kampene du nevner har vært noen svake taktiske vurderingen som har blitt gjort, men finner det meget spesielt å klage på manageren etter en kamp hvor vi har fyrt av 27 skudd mot mål. Hvilke kyniske grep kan en manager gjøre for at spillerne ute på banen skal score mål? Hvilke taktiske endringer kunne han gjort som gjorde det mer sannsynlig at de som skøyt traff målet oftere eller fikk ballen i mål?

Det handler ikke kun om enten uflaks eller taktisk udyktighet. Blir litt for svart/hvitt etter min mening.
2 av 4 semifinaletap har kommet mot et lag som har vært mye bedre enn oss på det gitte tidspunkt i City. Chelsea-tapet var en svak prestasjon, men taktisk sett gjorde han jo det samme som da vi slo dem på bortebane i både LC og PL den sesongen. Er det da nødvendigvis en svak taktisk prestasjon av manageren i den kampen eller kan det være flere ting som spiller inn? Dagsform til de respektive spillerne, det mentale, alder, osv?

Mourinho vs. Ajax hadde blitt sett rimelig annerledes ut i etterkant hadde det ikke vært for at vi scoret 2 mål på 7 avslutninger. Det var en pinlig seanse, rett og slett. På samme måte som finalen i våres ville blitt husket veldig annerledes om vi hadde truffet målet mer enn 2 ganger på 14 avslutninger og scoret et ekstra mål.

Ja, det er skuffende å ryke ut av turneringer hele tiden, men det er ikke alltid de respektive managere sin feil selv om det har blitt veldig populært å skylde på dem. Det handler vel så mye om hvilke kort han har blitt tildelt også. Hittil har ikke kortstokken til Solskjær bugnet av kombinasjonen kvalitet og vinnermentalitet når han har spilt en toppet startoppstilling, men det gjør den i år. Derfor forventer jeg også et trofé når de beste stiller fra start, men at reservene taper en kamp i ligacupen hvor de helt tydelig har fått beskjed om å angripe og fyrer av et lass med skudd uten å klare å score handler ikke om manageren..
post liked by: Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Steinar Stenseth wrote:22 Sep 2021, 23:54 Er ikke uenig i at det i enkelte av kampene du nevner har vært noen svake taktiske vurderingen som har blitt gjort, men finner det meget spesielt å klage på manageren etter en kamp hvor vi har fyrt av 27 skudd mot mål. Hvilke kyniske grep kan en manager gjøre for at spillerne ute på banen skal score mål? Hvilke taktiske endringer kunne han gjort som gjorde det mer sannsynlig at de som skøyt traff målet oftere eller fikk ballen i mål?
Det må være lov å skylde på det taktiske når vi går målløs av banen - HJEMME PÅ OLD TRAFFORD. Jeg aner ikke hvor mange skudd vi hadde mot mål, men ser du skriver 27. Hvor mange av disse avslutningene hadde du troen på at skulle ende mellom stengene? Jeg kommer på ÉN og det var avslutningen til Mason bare sekunder etter at han kom på banen.

Jeg trodde ikke jeg kom til å være skuffet om vi tapte denne, men dette var faktisk skikkelig skuffende. Jeg kunne akseptert et tap bedre om West Ham hadde stilt i nærheten av et toppet lag, men selv da burde dagens mannskap klart seg greit, skulle man tro.. Men når vi begge spilte med B-laget fra start så synes jeg virkelig spillerne våre burde klart seg bedre. Vi fikk selvfølgelig en verst tenkelig start med baklengsmål før det var spilt 10 minutter, men sånt skjer når man ikke er på fra start.

Når man ikke evner å komme seg til store sjanser, så synes jeg det bør skje flere taktiske endringer.. og det gjelder ikke bare denne kampen. Jeg skjønner at det er lov for spillerne å tenke selv og at Solskjær & Carrick ikke kan skyte ballen i mål selv, men nei.. dette var nok en skuffende kamp.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Lingard wrote:23 Sep 2021, 00:27 Det må være lov å skylde på det taktiske når vi går målløs av banen - HJEMME PÅ OLD TRAFFORD. Jeg aner ikke hvor mange skudd vi hadde mot mål, men ser du skriver 27. Hvor mange av disse avslutningene hadde du troen på at skulle ende mellom stengene?
Da spør jeg deg også, hvilke taktiske grep fra en manager ville fått spillerne til å treffe målet flere ganger og scoret mål? Når du kommer til 27 avslutninger og har ballen i over 60% av tiden så er det vel strengt tatt kvaliteten på, og utførelsen til, spillerne som er problemet og ikke taktikken til manageren?
post liked by: Pink Final, JørgenT, Pancho P
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

offside wrote: 22 Sep 2021, 22:49 I cup og turneringer så må en være taktiker, her har Solskjær forsatt til gode å vise bedre taktiske egenskaper.
Er det første gang vi ryker i første hinder under Solskjær?
United har da stort sett vunnet sine rundematcher i cupene under Solskjær.
Det har blitt fem semifinaler, og av dem én finale.
Om man skal kritisere cup innsats, så må det i tilfelle være semifinale tapene.
Ikke de tidligere cuprundene, de er jo stort sett vunnet alle som en.

Jeg irriterer meg fremdeles over hvordan man klarte å kaste bort den semifinalen v Sevilla i fjor sommer.
Men, kan man legge det på Solskjær?
To horrible individuelle forsvarsfeil på slutten, syv gigantiske misbrukte sjanser i angrep.

Jeg er med på at United savner et tydeligere spillemønster offensivt.
Det mangler noe på den siste pasningen, det siste lille på de samtidige bevegelsene.
Om det er noe å ta Solskjær på, så må det være det.
Men, også her har det skjedd framskritt.
Noe bl.a Øyvind Eide har redegjort for på United.no.

Matchen i går kveld handlet om ett lag som lå kompakt i forsvar, og ett lag som hadde ballen.
United ble snytt for et soleklart straffespark tidlig, Mata traff tverrligger, utskjelte Martial serverte genialt til (litt oppskrytte) Dalot som ikke luktet den.
Der har man tre muligheter det ikke går an å legge på manager.
United burde vunnet dette.
De gigasjansene West Ham får på slutten er jo fordi United kaster ALT i angrep.

Men ja, jeg savner et enda tydeligere innarbeidet angrepsmønster.

:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Offside wrote:22 Sep 2021, 23:54 Men det handler om å kunne være kynisk nok til å ta de sierene. Les Mourinho mot Ajax.
Ja, Mourinho var ytterst pragmatisk og kynisk.
Jeg ‘forsvarte’ ham med nebb og klør på det forrige forumet 😁.
Han var en pokal garantist.
Kanskje er ikke Solskjær det?
Vi vet ikke ennå.
Kanskje har du rett?
Jeg føler imidlerid at laget er mye mer dominerende i banespillet nå enn vi var det siste året under Mou.

Litt tilfeldigheter spiller inn.
Celta Vigo bommet på åpent mål på tampen av semifinale nummer to på Old Trafford.
Hadde de scoret der, ville de gått til finalen på bortemålsregelen, og vi ville aldri fått noen finale mot Ajax.

Små tilfeldigheter kan utgjøre forskjellen på suksess og fiasko i enkeltkamper.
Over tid vil det nok jevne seg ut.
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

@Pink Final Nei det er ikke første gang, men som jeg påpekte at når det skjer såpass ofte i cup og turneringspill så må man begynne å lure. Ligaspill er annerledes enn cupspill. Du spiller mye mer på resultat, og jeg syntes vi ofte blir tatt på senga i denne type turneringer. Når det har skjedd så mange ganger med en manager som må en jo spørre seg hvorfor det skjer? Er det tilfeldig? Jeg vet ikke, jeg tror ikke det er tilfeldig. For all del vi spiller en fin fotball under Ole, og har mye ballbesittelse og det er den fineste fotballen jeg har sett siden SAF. Men jeg mener når man når man møter motstandere som dette, så må man først og fremst tenke resultat, trenger ikke å være pent.

Jeg håper selvsagt at du har rett, at det vil over tid jevne seg ut. Intet hadde gledet meg mer.

@Steinar Stenseth
Igjen når dette gjentar seg så ofte i cup og turneringspill så må man spørre seg hvorfor det skjer? Er det tilfeldig? Greit nok vi hadde en del sjanser i går men fortsatt syntes jeg det er svakt det vi leverer. Jeg snakker ikke bare om kampen i går men generelt når vi har møtt lag i cup/turneringer så chocker vi noen ganger. Kanskje bør man heller være kynisk spille på resultat i disse kampene. I ligaen spiller vi strålende men hvorfor ikke omstille i disse turneringskampene? Noen ganger så må man kunne omstille, og der syntes jeg Solskjær er svak altså.

Se på oss fks borte mot Young Boys, altså vi møtte ikke Bayern eller Paris vi burde strengt tatt ha dratt den kampen i havn. Når du ser runden før i Premier Lauge mellom Liverpool og Chelsea. Se på Thomas Tuchel, de får rødt kort og straffe i mot på Anfield. De klarer likevel å lande inn en uavgjort. Det er ikke lett altså, Klopps Liverpool er knallgode hjemme, og han angriper mye. Der må jeg Thomas Tuchel kred.

Uten å gå for mye inn på kampen i går så er jeg fremdeles skeptisk til Oles taktiske evner, for skal du være med på alle fronter så må du kunne omstille taktisk også til tider.

Men som @Pink Final er inne på, kanskje vil det jevne seg ut med tiden.
Jeg syntes vi spiller strålende i ligaen, og den fotballen vi har sett under Solskjær har vært en glede!

Men det er bare så forbanna irriterende å feile i de her kampene, alts om det er EL,CL, Liga Cup eller FA-Cup.
Jeg vil så gjerne at vi klarer den kneika!

PS;

Jeg skrev nok litt i skuffelse i går, men jeg blir nok litt grinete når vi taper særlig i CUP. Jeg vil så gjerne..........

Kanskje har vi tilfeldighetene på vår siden neste gang.

Men for også å legge til fra dagens daglbadet;
18 ganger har han mislyktes som Manchester United-manager i forskjellige turneringer. Finaletapet mot Villarreal i Europa League forrige sesong er det nærmeste Solskjær har kommet edelt metall.
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

I liga belønnes seier, med 3 poeng vs 1 poeng for uavgjort.

I utslagsrundene i cup handler det om å ikkje tape. Taper man ikkje, so vinner man. Ergo må defensiv tryggheit prioriteres.

Denne omstillinga er United dårlige på. Det forteller også 27 skudd på mål meg.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Fikk bare sett highlights i går (glemte at den gikk på Viasat og den møkkakanalen lar deg ikke skifte abo på timen), så jeg skal ikke uttale meg så mye om kampen. Men generelt: Antall avslutninger alene kan si en del om eventuell dominans i banespill, men lite om "flaks/uflaks". Om du skyter 20 skudd fra 30 meter fordi du ikke klarer å bryte gjennom, er det ikke noe kvalitetstegn og trenger ikke bety at du fortjener å vinne kampen.
Dessverre har jeg ikke klart å finne noen som publiserer xG-tall fra ligacupen, men ut fra de sjansene som ble vist på høydepunktene kunne det ikke vært rare greiene.

Hadde ikke noe sterkt ønske om å gjøre det sterkt i ligacupen i år, sånn sett klarer jeg ikke å være for skuffa. Men hadde gjerne tatt 2-3 runder til som arena for matching av de nest beste.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

offside wrote: 23 Sep 2021, 08:14 Igjen når dette gjentar seg så ofte i cup og turneringspill så må man spørre seg hvorfor det skjer? Er det tilfeldig?
Ikke tilfeldig når man ser at spillerne som har spilt disse kampene stort sett er de samme spillerne. .Er en grunn til at vi har hentet et par "proven winners" til denne troppen og veldig få av de vi så i gir vil ikke spille en semifinale og/eller finale i en viktig turnering.
Noen av kampene har det, som sagt, vært laber kvalitet på det taktiske fra manager og teamet hans, men det kan faktisk ikke bli sånn at hvert tap i en gitt turneringsformat faller på en mann som står på sidelinjen.

Tar det uansett som et meget godt tegn at det blir en liten "mini-krise" av det. Betyr bare at troen på noe større er i ferd med å plante seg :)
Personlig er jeg nesten overlykkelig over å se at vi har en manager som ikke fremstår så personlig desperat etter et trofé som LC at han parkerer bussen på hjemmebane, med reservelaget, for å gå videre til neste runde. Har står på sitt, gutta må lære seg å håndtere det å spille denne type "alt eller ingenting"-kamper på vår egen måte. De som ikke takler det er heller ikke gode nok til å spille de større kampene. Enkelt og greit.

Når det gjelder Young Boys, rødt kort, Tuchel osv så var det nylig et par meget gode faktabaserte artikler om disse temaene på united.no, så jeg legger ved link til dem fremfor å stjele innholdet.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/regne ... skje-tror/

https://www.united.no/kommentarer/uanse ... ted-taper/

Mye kunne vært gjort annerledes mot Young Boys, helt klart, men frem til Lingard sin famøse målgivende så satt selv Nigel Winterburn i kommentatorbua og pratet om hvilken topp taktisk gjennomført kamp det hadde vært fra Uniteds del. Han har jo litt erfaring fra kynisk og defensivt arbeid og han mente det kunne være en skikkelig "kick off" for laget, samholdsmessig, å dra i land en uavgjort i den kampen. De skapte jo null og niks så lenge de ikke fikk forært det av oss og Solskjær var kynisk som pokker. Tar man summen av de to artiklene og denne type uttalelser så ser man også hvor mye spillerne har å si i det hele.

Dette er, som sagt, mye med komplisert enn en ren "svart/hvitt"-vurdering av en managers taktiske ferdigheter..

Helt til sist ang Dagbladets tekst. Solskjær har deltatt i 11 eller 12 forskjellige cup-turneringer siden han tok over. Ganske imponerende da å ha mislykkes 18 ganger... :D
Sist jeg sjekket var et tap i et gruppespill ikke det samme som å mislykkes i turneringen, men.. Det selger jo ikke aviser :D
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote:23 Sep 2021, 06:44 Er det første gang vi ryker i første hinder under Solskjær?
Første gang vi ryker i første forsøk i en turnering hvor det er vinn eller forsvinn fra kamp 1, ja.
post liked by: Pancho P, Pink Final

MatthewJones
Posts: 1
Joined: 23 Sep 2021, 13:04
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 2

Hey alle sammen. Hyggelig å kunne joine forum.
Leser mye fornuftig av fans som åpenbart har en del kunnskap, også i historisk perspektiv.
Det er sagt tidligere av andre, og sikkert her også, men man kan lure på hvor mye Pep, Tuchel eller Klopp hadde fått ut av nåværende stall. Antageligvis en del mer, først og fremst organisatorisk mellom dype ledd på midtbanen og forsvaret. Der virker vi shaky altfor ofte.
Siste PL champions (også forbi Kante's sesong i Lei når de tok tittelen) har alltid en kvalitetsspiller foran back-4. Tross sommerens knall-shopping, så fatter jeg ikke at vår desidert svakeste posisjon (skjønner at Rice var/er høyt ønsket) gikk uten påfyll.
Synes vonBeek spilte ok i går, mye energi og han dekker en god del av banen, mulig han kan heller læres opp til dypere stilling fremover bench-warming. Matic, Fred og McTominay vil ikke bære oss til (tunge) trofeer, dessverre.
På litt enklere plan, så synes jeg det var litt pussig at OGS gikk smilende fra tunnel til dugout i starten av 2.omgangen. Lite strategisk.
post liked by: Lingard, Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Steinar Stenseth wrote: 23 Sep 2021, 01:43 Da spør jeg deg også, hvilke taktiske grep fra en manager ville fått spillerne til å treffe målet flere ganger og scoret mål? Når du kommer til 27 avslutninger og har ballen i over 60% av tiden så er det vel strengt tatt kvaliteten på, og utførelsen til, spillerne som er problemet og ikke taktikken til manageren?
Du er veldig ivrig på å fortelle om alle disse avslutningene vi hadde i går. Klikk deg inn på fullmatchesnshows.com og se høydepunktene på nytt, for det var ikke mange av avslutningene som kan kvalifiseres som målsjanser.

Jeg skrev i forrige innlegg at de store sjansene uteble og det samme sa Solskjær i et intervju etter kampen.
Ryder wrote: 23 Sep 2021, 10:45 Fikk bare sett highlights i går (glemte at den gikk på Viasat og den møkkakanalen lar deg ikke skifte abo på timen), så jeg skal ikke uttale meg så mye om kampen. Men generelt: Antall avslutninger alene kan si en del om eventuell dominans i banespill, men lite om "flaks/uflaks". Om du skyter 20 skudd fra 30 meter fordi du ikke klarer å bryte gjennom, er det ikke noe kvalitetstegn og trenger ikke bety at du fortjener å vinne kampen.
Dessverre har jeg ikke klart å finne noen som publiserer xG-tall fra ligacupen, men ut fra de sjansene som ble vist på høydepunktene kunne det ikke vært rare greiene.
Jeg kan fortelle deg at det ikke var rare greiene, nei. Hvis man etter gårsdagens kamp satt og var fornøyd med prestasjonen til United og det de skapte, så tror jeg man burde se kampen på nytt. Eventuelt finne ut av hva som er gode sjanser og hva som ikke er gode sjanser. Flere av spillerne spilte en brukbar kamp, men det hjelper lite når resultatet ble som det ble. Avansement i ligacupen hadde vært veldig bra for samtlige av spillerne som startet i går. Jeg forventet hvertfall mer av det laget som startet i går da jeg så lagoppstillingen til West Ham.
post liked by: Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Enkelt og greit...Jeg tror Ole må vinne noe med laget i år. Dette er svart/hvitt, men enkelte ganger så er det bare slik. Fotballen er brutal på toppnivå, spesielt når en har en forhistorie som Manchester United. Stallen blir større av kvalitetsspillere, da må det nødvendigvis balanseres med spilletid, også i viktige kamper. Det er en toppspillers eneste ønske, å bidra i de store kamper og turneringer...nå har vi noen luksusproblemer og jeg ser ikke bort fra at spillere forlater oss i Januar. Vel å merke om ikke grådigheten etter kontanter er større enn ærgjerrighet som fotballspiller...kanskje ikke på slutten av en karriere, men vi får se.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pink Final, Pancho P
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det er jo masse faktorer, men MUFC er jo en tittel-jagende klubb. «This club is about trophies» har jo OGS selv sagt og mange andre i klubben med ham. Eierne er sikkert fornøyd bare man hanker inn topp 4 og når en kvartfinale i CL. Tilskuerne fyller opp OT og butikken ellers ruller å går. Jeg krever ikke titler, men vil jo helst ha de uansett. Det er jo kronen på verket liksom. Om det ikke skulle bli titler denne sesongen, tror jeg OGS får 1 sesong til på å skaffe pokal(er).
post liked by: Pink Final, Pancho P
LUHG!

Deleted User 430

Lingard wrote:23 Sep 2021, 16:11 Du er veldig ivrig på å fortelle om alle disse avslutningene vi hadde i går.
Av den enkle grunn at det ikke nødvendigvis er managerens skyld at vi ikke scorer mål. :)
Jeg finner det merkelig at manageren skal få skylden for det taktiske når han ganske tydelig har gitt de 11 på banen alle muligheter til å gjøre det de kan for å få de målene som trengs i form av offensivt spill, ballinnehav og avslutninger. Enkelte ting, som hva de som til enhver tid er på banen gjør med denne ballen kan faktisk ikke en på benken lastes for.

Noen ganger, som i går, så må det være greit å rette fingeren mot kvaliteten som ble utført ute på banen fremfor å peke mot benken, tenker nå jeg.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Vidar Dale Fjeld wrote:23 Sep 2021, 16:11 Jeg tror Ole må vinne noe med laget i år. Dette er svart/hvitt, men enkelte ganger så er det bare slik.
Dette tror jeg også. Dvs., jeg mener faktisk han mer eller mindre må det for å beholde jobben. Ikke nødvendigvis fordi han har gjort en dårlig jobb om han ikke klarer det, men, som du skriver, pga. at vi er den klubben vi er.
Om det er hans egen feil at det ikke lykkes, om det er spillerne som ikke presterer godt nok/har nok kvalitet i de avgjørende øyeblikkene eller en kombinasjon spiller da mindre rolle siden fotballen tross alt er så brutal.

Til syvende og sist er det han som ev. må ta støyten og at akkurat den biten er såpass "svart/hvitt", men det er ikke ensbetydende med at det kun er hans feil.
post liked by: Pink Final, red, Pancho P
Post Reply