[PL] West Ham United - Manchester United (19-09-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Deleted User 429

Fantastisk og veldig rettferdig at dette ble tre poeng! De Gea er tilbake i sin beste utgave nå. Utrolig gøy at det er Jesse som scorer det avgjørende målet!
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8257

Atkinson sende nettopp inn ein søknad om førtidspensjon. Aldeles latterleg dømming. Ai, kor herleg det er å ha De Gea tilbake i verdensklasse 😄😄😄
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Blodfink, RedTrafford, offside
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

De har blitt livredde for å gi United straffer. Det var så surt med den i mot på slutten. Enda deiligere at De Gea redder, for en berg og dalbane. Denne kampen var uhyre spennende.

Syntes vi gjør en ok match. Ronaldo er rett og slett fantastisk. Alt som skjer av sjanser går via han. Han har et mål, og det er å komme i avslutningsposisjon. Gjør du det ofte nok så blir det mål. Han søker hele tiden mål og avslutninger. Her har resten av angrepsspillerene mye å lære!

Så var det deilig at Lingard fikk den revansjen. Tror Lindgard kan bli en viktig spiller for oss i årets sessong. Vi trenger matchvinnere og det har vi.

Glorry, Glorry!
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

FY FAEN De Gea :heart: :heart:

Noble HA HA HA. Komme liksom inn fra benken for å sette straffen, ler meg hjel.

Men dette er nok en kamp som lugger nokså mye syns jeg, selvom WH er ett bra lag.

Og jeg tar heller denne pluss tabben i Sveit fra Lingard.

Enig det det skrives om dommeren, han har tydeligvis noe imot Ronaldo.
Det var en klar straffe. de andre er ok nok.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Pink Final, offside
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8257

Eg trudde faktisk at VAR var på rett veg, men etter at dei ikkje greip inn mot Atkinson sitt horror show og straffen imot Vestergaard, er det klart at britane ikkje får dette til. Back to the drawing board...
post liked by: Blodfink, Belfastboy, RedTrafford, messilingard, red, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

2 klare straffer til Ronaldo imo

Takk til OGS for glimrande bytter!!
Matic var veldig god når han kom inn.
Lingard avgjerande.
post liked by: Blodfink, Pancho P, messilingard, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

Må vel få følger for Atkinson. Synes Solveig G sier bra ting om situasjonene
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote: 19 Sep 2021, 16:47 Frustrerende greier ja, har hatt 1-1 på tipset i dagesvis, gjorde om til 1-2 i siste liten på United.no... :hah:
Det gikk jaggu veien
post liked by: Pancho P, Belfastboy, RedTrafford, Pink Final
LUHG!

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Otac wrote: 19 Sep 2021, 17:07 2 klare straffer til Ronaldo imo

Takk til OGS for glimrande bytter!!
Matic var veldig god når han kom inn.
Lingard avgjerande.
Den sistevar 100%, den første var nok grei. Flott mål av Lingard! Blei skikkelig glad då han putta den perla!
Var på ein måte litt fortent at WHU's straffe ikkje vart mål. Følte det var fortent.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Pink Final, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Av og til er fotball helt nydelig!
Herlige revansjer for Lingard og De Gea, synes også Wan-Bissaka svarte bra etter Sveits. Og må ha vært nydelig for Solskjær at innbytterne sto for assist og seiersmål, det var nok av idioterklæringer på Twitter da byttene skjedde.

Veldig fortjent at vi vinner, selv uten de to straffene vi skulle hatt (den første er klink uforståelig at vi ikke får). Ruskete til tider, men vi er best stort sett hele kampen.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Belfastboy, Pink Final

Deleted User 430

Fotball er følelsee og lidenskap, både på tribunen og foran skjermen, men syns strengt tatt at dommerne burde legge igjen det hjemme før avreise. Har i helgen dessverre fått bekreftet min største frykt med regelendringene om at dommerne skal dømme etter egen tolkning.. Komplett skandale over hele linja!

Det gjør dog at 3 poeng i dag smaker så uendelig mye bedre. Driter fullstendig i spillet generelt, pasningsfeil og lite bevegelse. Vi plukker poeng som en kommende mester for pokker!
post liked by: Pancho P, Belfastboy, pixma, messilingard, Pink Final

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Det at dommaren nølte på straffa til WH seie alt om de andre straffe situasjonene.
post liked by: Blodfink, red, messilingard, Pink Final, Pancho P
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Fantastisk deilig seier, i alle fall sett i ettertid. Selv om at det kokte vel over når Atkinson bestemte seg for at Ronaldo ikke skal få straffe uavhengig av de reelle fakta. Kjedelig at dommere som åpenbart har blitt påvirket av krefter utenfra, les Klopp, fortsatt skal dømme. Straffen til Shaw er isolert sett OK, men det er kjedelig at åpenbare lovbrudd ikke blir straffet på begge sider av midtstreken.

Spillemessig så syntes jeg det også var greit. Vi skaper noe sjanser mot et gjerrig West Ham. Irriterer meg litt over Bruno som til tider har vel tunnelsyn mot Ronaldo, men samtidig så er to ekstremt farlige. Bruno hadde også en situasjon hvor han ble spilt igjennom av Lingard og skøyt rett på keeper fra rundt 25 meter, holdt på å rive ut alt hår i den situasjonen. Hadde Ronaldo, Pogba og Bruno fått øynene opp for Greenwood tror jeg han fort hadde hatt en scoring eller to. I banespillet har Greenwood åpenbart tatt steg, han er svært vanskelig å ta ballen i fra og en god dribler, avslutningsferdighetene har det aldri vært noe feil med. Skulle bare ønske at resten av gutta kom seg ut av tunnelen.

Maguire var dagens absolutt svakeste etter min mening. Skulle ønske resten av gutta hadde satt han mer på plass, for det er virkelig enkle feil som blir begått. Noe bør i alle fall gjøres, vi kan starte med å rive klippekortet hans i to.
post liked by: Pink Final, Pancho P, red, Blodfink, offside
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Fikk ikke sett kampen, men endelig gikk marginene Uniteds vei til slutt.
Så glad for Jesse og DeGea, dette trengte de.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

WE GOT LINGARD
jESSE LINGARD
I JUST DON'T THINK YOU UNDERSTAND
HE'S SCORING ALL THE GOALS
HE'S LOOKING UP TO SCHOLES
WE'VE GOT JESSE LINGARD!

Fytti katta den scoringen smakte nok godt for Jesse. Det er så typisk Lingard og ta med seg ballen innover i banen og curle ballen mot lengste hjørne på den måten. Dessverre for oss og Lingard så går disse avslutningene litt for ofte utenfor, men i dag smalt den inn i krysset. Helt nydelig!

Jeg fikk dessverre bare sett 2. omgang av dagens kamp, så har ikke så mye på hjertet akkurat nå.. annet enn at disse tre poengene smakte helt latterlig godt. Lingard med mål og de Gea med strafferedning. :D
Jeg har ikke sett noen repriser av den straffesituasjonen til West Ham der AWB taklet en eller annen West Ham-spiller, men det så ut som vi var litt heldige der? Ikke vet jeg, men smått utrolig at Ronaldo ikke fikk én eneste straffe.. da spesielt den siste er soleklar. Hvorfor grep ikke VAR inn her? Det holdt på å koste oss seieren. Det er greit nok at de to første situasjonene ikke ble straffe, men det kunne vært dømt på den hvor han ble holdt igjen. Han hadde aldri nådd ballen uansett, men veldig urutinert av West Ham-spilleren og holde han i trøyen på den måten. Og skal man få bort all trøyeholdingen i feltet er man nødt til å ta disse, synes jeg.. men det er mulig jeg må se situasjonen noen ganger til.

Det var også fint at Sancho fikk seg en god opplevelse selv om han ikke var direkte involvert i vinnermålet, men jeg er ellers enig med @messilingard om at Greenwood fort kunne stått med en scoring eller to hvis de andre offensive spillerne hadde sentret ballen av og til.
post liked by: offside, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Når det gjelder West Ham - syntes Declan Rice var god. Har ikke vært 100 prosent overbevist om ham tidligere (god, men verdt den typen sum? hm...) men synes han ser stadig bedre ut. Skaper også ganske mye framover, ikke bare defensiv stabilisator. Blir interessant å følge ham gjennom sesongen, om han fortsetter framgangen ser han mer og mer ut som den brikken vi mangler.
post liked by: Pink Final
Post Reply