[CL] Young Boys - Manchester United (14-09-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

Det her er en fryktelig skuffende start på CL.
Jeg håper og tror at Solskjær får gutta til å ta tapet som ett lag.
Stå sammen, være United.

Får nå kommer media til å ta fram knivene.
Luckhurst og de som er enda verre enn han.

Er det noe Solskjær er flink på, så er det å beskytte spillerne utad.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Altså, selv med 10 mann MÅ vi klare å holde bedre på ballen enn i andre omgang. Mangler struktur, blir bare rot. Så lenge vi ikke kan stole på at de individuelle kvalitetene på siste tredel avgjør, har vi ingen ting å falle tilbake på.
Kamper som denne gir OGS-kritikerne vann på mølla, og det er ikke så lett å argumentere mot…

Med hånda på hjertet: Kunne dere sett for dere f.eks Chelsea eller City kollapse på denne måten selv med 10? Mot Young Boys?

Sorry, ser sikkert lysere på det i morra, men dette var muggent tvers gjennom.
Last edited by Ryder on 14 Sep 2021, 21:13, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

OGS sa på PK før kamp at det var sikkert og visst at de hadde hatt sine nedturer, og så ble det jaggu en til gitt. Man mister jo trua av slikt...Svikter når det gjelder begynner å passe ganske bra dessverre. Jeg er ikke sikker på avansement fra gruppa, det var jeg ikke før kampen heller...Eller når jeg så trekningen...
LUHG!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16319
Liker mottatt: 10526

Først og fremst skal det være såpass nivå forskjell at United skal prestere mye bedre selv med en mann mindre. Slutter helt å spille.
Det røde kortet er vel ikke noe å diskutere synes jeg. Dessuten oppstår det fra en teknisk feil fra en fyr uten tekniske ferdigheter.
Siste målet velger jeg å ikke kommentere.
Men ikke så veldig bekymret for at vi ikke skal gå videre, men kommer til koste litt mer i form av å ikke kunne hvile de beste. Og YB blir knust på gressmatta på Old Trafford.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Vidar Dale Fjeld wrote: 14 Sep 2021, 20:50 Vår største svakhet er vår defensive midtbane...den er direkte svak...kan koste oss dyrt sesongen sett under ett. Ikke rødt? Nei, sikkert bare på alle andre enn unitedspillere... :P
Enig i at vår svakhet ligger på den defensive midtbanen. Selv om at vi egentlig kontrollerer kampen før det røde kortet. Så skal det sies at Fred legger ned en formidabel innsats i dag. Han er vel den med best løpskapasitet siden Ji Sung Park.

Du sier noe angående at det er rødt kort på alle utenom Unitedspillere. Da kan jeg være enig i at det er rødt.. ;) Ikke at jeg evner være spesielt objektiv når det gjelder United. Ikke prøver jeg spesielt hardt heller.
post liked by: Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16319
Liker mottatt: 10526

Ryder wrote: 14 Sep 2021, 20:59

Med hånda på hjertet: Kunne dere sett for dere f.eks Chelsea eller City kollapse på denne måten selv med 10? Mot Young Boys?
Svar på det: NEI, ganske sikker på både Chelsea og City hadde dominert kampen ut.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

RedTrafford wrote:14 Sep 2021, 21:17 Men ikke så veldig bekymret for at vi ikke skal gå videre
Uten Ronaldo hadde jeg vært sikker på at vi røyk rett ut akkurat nå. Ellers er jeg veldig enig i at det er meget skuffende opptreden etter utvisningen.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Enig at dette var skuffende saker. Utrolig skuffende kamp etter utvisningen. Så kan man diskutere opp og ned i mente hvilke taktiske grep som burde vært gjort. Det blir selvfølgelig pes i media etter dette. Og spesielt at Bruno og Ronaldo gikk av.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

Dette blir leven i mediene, det er jo MUFC for svingende, alle storklubber må tåle slikt når de grunnstøter.
post liked by: Buchan
LUHG!

Deleted User 430

Ryder wrote:14 Sep 2021, 20:59 Med hånda på hjertet: Kunne dere sett for dere f.eks Chelsea eller City kollapse på denne måten selv med 10? Mot Young Boys?
Sender ut en liten trøst og sier at City har tapt borte mot Shaktar og hjemme mot Basel, begge gangene med 11 mann, i tillegg til å bli sendt ut av turneringen av Lyon etter tap på hjemmebane, før de "lærte" seg å spille CL..

ALLE lag går på en smell i ny og ne. Måten vi gjør det på i dag er bekymringsfullt, men vi har ikke røket ut av turneringen enda. Om noe så er det bedre å få denne smellen i første kamp, sånn at vi har 5 kamper å rydde opp i rotet på..

Bortsett fra det så er det bare å ta frem popcornet og glede seg til å lese både nettartikler og kommentarfelt de neste timene. :D
post liked by: Buchan, Pink Final, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Blodfink wrote: 14 Sep 2021, 21:45 Dette blir leven i mediene, det er jo MUFC for svingende, alle storklubber må tåle slikt når de grunnstøter.
Ja selvfølgelig må de tåle det, men det er rimelig fyr i United supporterne på diverse medier 😀
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

Det er mye følelser i fotball, og nå var vel alle supportere positive før denne kvelden, nesten alle i hvert fall. Det går over om det vinnes kamper og avanseres fra gruppa. Muligheter er det jo, jeg har ikke behov for å slakte noen i grunn, det er jo to hendelser som får konsekvenser, men spillemessig kollaps og om bytter og slikt kunne vært gjort annerledes analyseres nok heftig på bakrommet i klubben.
post liked by: Buchan, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

‘Formildende’ med kunstgress.
Og to vonde hendelser med rødt kort og Lingard’s feilpasning.

Ellers var dette svakt over hele fjøla, med unntak av de Gea og 1-0 målet.
Mangel på grunnspill i kveld, jeg vet ikke om kunst gresset kan spille inn her?
Svakt spill okke som.
På en kveld som dette er det så absolutt berettiget å kritisere.
Det jeg (og flere) ikke liker er de som nå hiver seg på tastaturet med bombastiske fordømmelser av Solskjær og enkelt spillere.
Folk som stort sett kun titter fram når United taper.

United.no redaksjonen må gjerne stille spørsmål ved denne ‘prestasjonen’.
Mye mer på sin plass det enn å kritisere Pogba etter Frankrike - Sveits eller klandre Ronaldo for ikke å ha returnert før.
Og det bare noen dager etter at samme redaksjon skrev at Ronaldo returen var det største, større enn Solskjær retur.
(Klar over at det er ulike journalister).
Vingling og kappe snuing bygger ikke opp kredibiliteten.
post liked by: Buchan, Belfastboy, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Pink Final wrote:14 Sep 2021, 22:15 Det jeg (og flere) ikke liker er de som nå hiver seg på tastaturet med bombastiske fordømmelser av Solskjær og enkelt spillere.
Folk som stort sett kun titter fram når United taper.
I kveld orker jeg ikke å se på kommentarfeltet på united.no.
Jeg er ganske sikker på at det er 4-5 stykker som er i sitt ess der nå som sjelden er å se etter gode kamper, men i kveld kryper de nok fram igjen
post liked by: Buchan, Pink Final

Deleted User 430

Pink Final wrote:14 Sep 2021, 22:15 Mangel på grunnspill i kveld, jeg vet ikke om kunst gresset kan spille inn her?
Det er nok det berømte "hullet" på midten som er avgjørende for dette, etter mitt syn. Det hullet var ikke så veldig synlig den første halvtimen, siden vi kan spille rundt det, men så fort vi får en mann mindre så kommer mangelen av en som kan spille av press tydelig frem.
Dette kommer bare enda tydeligere frem på en våt kunstgressbane hvor ballen går raskere enn normalt mot en motstander som løper enormt mye.
post liked by: red, Buchan, Pink Final
Post Reply