[PL] Manchester United - Newcastle United (11-09-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Herlig ettermiddag!

Resultatet riktignok bedre enn kampen, men forståelig at det er en del rusk i maskineriet. Få treninger, mange nye fjes osv.

Pluss for prestasjonene til Ronaldo, Bruno, Varane og Shaw, resten var i beste fall bare sånn passe (Pogba også, to assist til tross).

Ser ut til at vi kommer oss ut av det ganske lette åpningsprogrammet med de poengene vi trenger - blir utrolig spennende å se hvordan vi står oss når storkampene kommer tett som hagl i oktober!
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Lingard wrote:11 Sep 2021, 19:22 Men den dårligste, i mine øyne, var utvilsomt AWB på backen. Utrolig skuffende opptreden fra Aaron i dag. Dårlige touch, dårlige pasninger og dårlige involveringer generelt. Jeg ble faktisk litt overrasket over at han fikk fullføre matchen
Ja enig i at AWB ikke var helt topp i dag. Jeg synes det er vanskelig å velge mellom Dalot og AWB. I en kamp som dette, hvor United har et solid overtak framover er det kanskje bedre med Dalot, men i kamper hvor vi møter gode motstandere tror jeg at jeg føler det tryggere med AWB. Hvis AWB kunne være så snill å treffe på innleggene sine, så ville han vanskelig å bytte ut med noen andre.
Lingard wrote:11 Sep 2021, 19:22 Forresten en veldig svak involering av kaptein Maguire på baklengsmålet i dag. Huff
Her ble det rimelig stor åpning på siden når Shaw krysset over mot motsatt side for å hjelpe AWB med å stoppe kontring. Hadde Shaw holdt siden sin, så hadde det ikke blitt mål tror jeg.
post liked by: Pink Final

Vidar Dale Fjeld

Imponert over Varane...og foreløpig skuffet over Sancho...men vi mangler fortsatt rytmen i laget...og det er noe som skurrer defensivt i midtbaneleddet. Hent Franck Kessié...er vel kontraktløs neste sommer eller noe.
post liked by: Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Torquemada wrote: 12 Sep 2021, 07:23 Her ble det rimelig stor åpning på siden når Shaw krysset over mot motsatt side for å hjelpe AWB med å stoppe kontring. Hadde Shaw holdt siden sin, så hadde det ikke blitt mål tror jeg.
Shaw kunne sikkert gjort noe annerledes, men jeg skjønner at han gjorde som han gjorde siden AWB var flere meter på feil side av Newcastle-spilleren. Men alt skjedde fordi Maguire feilberegnet totalt i forkant. Kapteinen vår kunne enkelt falt av og bare holdt seg på rett side av Newcastle-spilleren, men i stedet for gamblet han og gikk for en takling (litt uvant til han å være).
post liked by: Pink Final
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

@Lingard - Ikke uenig i det du skriver, det var flere ting som sviktet i forsvaret, og ikke bare ved målet til Newcastle. Maguire skal jo som kaptein holde kontroll på hele laget, men i går hadde han en del rot i eget forsvar som han i alle fall skal ha kontroll på.

@Vidar Dale Fjeld - ja han har vært svært god så langt. Kom seg fri på en corner også, og fikk en god mulighet til å sette ballen i mål. United begynner å få en solid luftstyrke på dødball - Maguire, Ronaldo, Varane, McT, Cavani
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Maguire har ikke startet spesielt godt denne sesongen. Får håpe han spiller seg opp, som han tidvis gjorde i fjor.
LUHG!
Post Reply