[PL] Wolverhampton Wanderers - Manchester United (29-08-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2034
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7518
Liker mottatt: 4287

I dag må man kunne si at var en heldig seier, men slik er fotballen. Og heldigvis ble det tre viktige poeng. Utrolig viktig å vinne slike kamper.
DeGea fantastisk, Varane var bra, og Greenwood gjorde det igjen. Nå er det bare å vente på Viva Ronaldo.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Pink Final, Pancho P

Deleted User 108

Vi er heldige som har en ok reservekeeper. Eivind i redaksjonen på united.no må være rimelig storforlangende når dagens prestasjon fra keeperen fortjente en 7'er på børsen. Trist at redaksjonen også skal kaste seg på denne trenden at De Gea skal snakkes ned. Dagens klart beste Unitedspiller fortjener skryt og ikke bare et parentes.
post liked by: Pink Final, Buchan, red, Belfastboy, Pancho P
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7513
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26816
Liker mottatt: 17316

Ja det virker som det gis trynefaktor fra noen i redaksjonen hos United.no dessverre.
David de Gea er en bedre keeper enn Henderson mener jeg.
Raskere reaksjoner, lengre rekkevidde, står oppreist lengre, bedre pasningsfot! Spesielt ut mot høyresiden.
De Gea er også ute av 5 meteren sin, bare en myte at han ikke rykker ut som sweeper.
Men, han er svak på å plukke innlegg i feltet.
Har skrevet det så mange ganger i komm feltet på United.no.
Henderson er mer en all round keeper.
Har ingen ekstremferdigheter så vidt jeg klarer å se.
Blir nervøs når han ruser ut i feltet også.

Blir litt som da Williams liksom var bedre enn Shaw, eller at Tuanzebe visstnok utklasset Lindelöf på stopperplass.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2034
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7518
Liker mottatt: 4287

Helt enig angående DeGea. Han var en gigant, vartet opp med reaksjonsredning slik som vi kjenner han.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pancho P
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1878
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13029
Liker mottatt: 5000

Det har blitt en trend på united.no å slakte enkelte spillere.
Fred, Wan B, James er topp 3 for øyeblikket.
Ser så mange kommentarer som sabler ned hoggestabbene.
Og det merkelige er at de sjelden skryter av noen eller kommenterer kampen - kun komme med negative karakteristikker av spillerne.
post liked by: Pink Final, Pancho P

Deleted User 430

Helt enig, @Mcilroy. Vil kalle det på grensen til trolling å gi DDG en 7`er i dag. Spesielt når Shaw, Bruno og Pogba får et halvt poeng mindre og 2 spillere vurderes som bedre.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan, Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2563
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13289
Liker mottatt: 8497

Belfastboy wrote: 29 Aug 2021, 21:31 Det har blitt en trend på united.no å slakte enkelte spillere.
Fred, Wan B, James er topp 3 for øyeblikket.
Ser så mange kommentarer som sabler ned hoggestabbene.
Og det merkelige er at de sjelden skryter av noen eller kommenterer kampen - kun komme med negative karakteristikker av spillerne.
Heilt korrekt, Belfastboy. Kommentarfeltet før og etter kamp får fram det verste i folk. Eit ekkokammer av klaging, sutring og slakting av enkeltspelarar. Null analyse og kjappe, unyanserte kommentarar. Eg kan ikkje hugse at det har vore like gale tidlegare, men no spelar ofte hukommelsen meg eit puss😉
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Steinar Stenseth wrote: 29 Aug 2021, 21:43 Helt enig, @Mcilroy. Vil kalle det på grensen til trolling å gi DDG en 7`er i dag. Spesielt når Shaw, Bruno og Pogba får et halvt poeng mindre og 2 spillere vurderes som bedre.
Eg har tidlegare rekna meg for å vere i Camp Henderson, men eg trur no at eg må melde overgang. Hadde Deano stått like godt som Don David gjorde i dag, hadde han snusa på toppkarakteren på børsen på united.no.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3903
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16935
Liker mottatt: 10878

Deilig med 3 poeng idag. De Ge var stor.
Soleklart førstevalg.
Varane fikk en veldig bra debut, likte det jeg så.
Resten var ikke så mye å skryte av. Varsel lampene hos ledelsen må blinke rødt, det et ett skrikene behov for en defensiv midtbanespiller. Når det er sagt så er nok dagens kamp glømt om noen dager om hvordan de 3 poengene kom.
OGS har en stor jobb å gjøre. I tillegg må han bli litt tøffere når det gjelder uttak av kamptroppen, en har ikke fortjent å være i troppen og en annen er rett og slett ikke god nok.

Deleted User 430

Pancho P wrote:29 Aug 2021, 22:29 Eg har tidlegare rekna meg for å vere i Camp Henderson, men eg trur no at eg må melde overgang. Hadde Deano stått like godt som Don David gjorde i dag, hadde han snusa på toppkarakteren på børsen på united.no.
Dette virker å ha blitt et problem selv i redaksjonen hos united.no den senere tid. Virker ofte som noen har valgt side blant flere av spillerne. Noen skal beskyttes litt ekstra og får lett "bonuspoeng", mens andre "straffes" litt ekstra uansett hva.
For meg, personlig, spiller det ingen rolle om folk er Camp Henderson, Camp David eller ikke drar på camping i det hele tatt, men la i det minste brillene ligge igjen hjemme når det skal bedømmes eller kommenteres prestasjonen i de spesifikke 90+ minuttene, som du gjør her.

Selv er jeg jo helt klart en veldig "Pogba ut"-fyr, men jeg ga han selvfølgelig ikke en 6`er eller 7`er på børsen etter kampen mot Leeds av den grunn. Er man matchavgjørende i en kamp så må det vises på børsen, om man først skal avgi poeng, etter den gitte kampen uansett hvilken historikk og mening man måtte ha ellers.

Skjønner at karene i redaksjonen også "bare" er supportere og lar seg styre av følelser når alt kommer til alt, men jeg forventer faktisk et lite hakk mer seriøsitet fra dem enn alle oss "vanlige" sofasupportere når de skriver.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7513
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26816
Liker mottatt: 17316

Interessant diskusjon, både om de Gea spesifikt og supporterkultur generelt.
Sistnevnte hører kanskje mer hjemme i en annen tråd?
Feks tråden om supporteroppførsel på side 2 under fanen Generelt United.

Når det gjelder David de Gea i går, så er min mening at han aldri fortjener noen 9 eller 10 på børsen.
Jeg ga ham 8 hos United.no.
Han tar det han skal, rykker flott ut som sweeper en gang og har den mirakelredningen med venstrehånda.
Akkurat den type reflekser setter ham i en særstilling som keeper.

Jeg tror det noen av oss reagerer på er mistanken om at Henderson ville fått bedre enn 7 på børsen for samme prestasjon.
Så er det vel bare å innrømme som @Steinar Stenseth skriver at vi alle er supportere.
Og lar oss styre av følelser i større eller mindre grad.
Sympatier og antipatier.

For å skape en seriøs debattkultur har vi alle et ansvar for å holde oss noenlunde saklig.
Og spesielt som journalist.
Og til og med som trådstarter her inne mener jeg.
Førsteposten i en kamptråd eller en spillertråd bør være dønn hakke seriøs.
Det vil påvirke hva som kommer i postene under mener jeg.
På samme måte hva en journalist skriver i en artikkel.

Se her ja, da skrev jeg meg bort fra trådens tema.
Jeg quoter meg selv til nevnte tråd over.
Så ser vi om det blir mer snakk der,
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Mange som ikke imponerte i går, men det måtte kanskje forventes med den sommeren vi har hatt. Husker jo hvor katastrofe både vi og mange andre topplag så ut i fjor høst før det gikk seg til.

Jeg tenker vi kan være fornøyde med å ha fått 7 poeng i perioden før laget er ordentlig klart, det gode spillet kommer nok ut over september når den fysiske formen er på plass og spillerne blir mer vant til hverandre. Nå får stallen enten landskamper til å spille seg i form, eller to hele uker med uforstyrret trening.

Om vi nå kommer oss gjennom landskampene uten coronautbrudd eller skader ser vi nok mye bedre ut hjemme mot Newcastle om to uker. Kanskje med Ronaldo på topp :D
post liked by: Pancho P, Blodfink, Pink Final
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

AWB sitt løp inn for å redde på strek gjør at han fortjener et par poeng ekstra på børsen. Der var jeg helt sikker på at det ble mål. Forsvaret var bra i denne kampen, og når det ikke strakk til så gjorde DDG jobben. Han fikk en 9er på børsen til Manchester Evening News.

Hvis noen skal ha skylden for at Wolves slapp for lett til, så må man se på midten, og litt på Shaw. Sistnevnte hadde noen situasjoner hvor han ikke hang helt med.

Men på den andre siden er det rett å gi Wolves kred for hvordan de gjennomførte kampen. Mot Tottenham hadde de 25 muligheter, og mot Leicester 17 muligheter. Mot Tottenhan var det mye hard jobbing, og de greide svært ofte å ta ball fra motstander pga dette. Traoré kan bli en farlig mann hvis han blir bedre avslutter, alt det andre er der. WhoScored har Traoré som bestemann i alle de tre kampene mot Leichester, Tottenahm og United.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Torquemada wrote:30 Aug 2021, 15:27 Hvis noen skal ha skylden for at Wolves slapp for lett til, så må man se på midten, og litt på Shaw. Sistnevnte hadde noen situasjoner hvor han ikke hang helt med.
Vet du, akkurat dette tenkte jeg også underveis i kampen. Nå skal det sies at både AWB og Shaw slet voldsomt defensivt 1 mot 1 i denne kampen. Wolves kom på flere gode overganger og det å skal stoppe Adama Traoré 1 mot 1 når man ikke har sikring, det er det bare å glemme.. så jeg skjønner at de hadde problemer. De fikk en dårlig start og det preget dem sikkert resten av matchen.. men tilbake til Shaw. Litt for arrogant til tider.. og slapp.
post liked by: Blodfink, Torquemada, Pink Final

Deleted User 430

Torquemada wrote:30 Aug 2021, 15:27se på midten
Tok en kikk på sofascore sine tall.

Den sentrale duoen vår;
hadde 179 touch og 87,33% pasningssikkerhet
vant 3 av 16 dueller langs bakken.
mistet "possession" 28 ganger
hadde 5 "interceptions"
satte inn 2 taklinger
ble driblet forbi 7 ganger

Wolves sin duo;
hadde 141 touch og 84,68% pasningssikkerhet.
vant 6 av 11 dueller langs bakken.
mistet "possession" 30 ganger
hadde 1 "interception"
satte inn 5 taklinger
ble driblet forbi 1 gang.

Wolves` duo sin struktur og posisjonering virker, for meg, å være den store forskjellen her da det var såpass "open season" hos oss..
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14490
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22899
Liker mottatt: 18836

Adama hadde vel 7 driblinger forbi Fred stakkars. Trincao hadde vel noen og. Men til brasilianerens trøst har Wolves-vingen holdt på sånn i alle 3 kamper sålangt.
post liked by: Pink Final
LUHG!
Post Reply