[PL] Southampton - Manchester United (22-08-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Svak kamp. Forstår ikke helt planen inn mot denne kampen. Vanskelig å forstå hvordan Greenwood tapte spissplassen sin etter den kampen mot Leeds. Kan ikke forstå at Martial har vært bedre enn Greenwood på trening.
post liked by: messilingard, Blodfink

Deleted User 429

Gikk nok en gang glipp av kamp :(

Var det virkelig så elendig som kommentarer her og andre steder vil ha det til? Fulgte litt med på livestats underveis og tenkte "oi, her utspiller vi dem helt og totalt!" Kun målprotokollen der vi ikke er helt overlegne.
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16756

Beta wrote:22 Aug 2021, 18:22 Var det virkelig så elendig som kommentarer her og andre steder vil ha det til?
Man ser kamper ulikt.
Ikke sikkert min vurdering er riktig.
Som jeg skriver på en tidligere side, jeg synes United startet bra.
Hadde ballen, og skapte flere store sjanser.
Ball i tverrligger.
Så vinner Martial - ja Martial - ball og Soton redder på strek.
Pogba hadde et skudd som ble blokkert, kort sagt United hadde kontroll synes jeg.
Helt til 1-0.
Derfra og ut omgangen var det tynn suppe.
I 2 omgang er det til tider power play mot Soton buret.
Vi satt å snakket om det her en kameratgjeng, Soton kommer jo ikke over midtbanen.
Men, igjen dabber det av mot slutten av omgangen.

Min vurdering slik jeg så matchen.

Pogba var god med ball.
Fred hadde flere stygge feilpasninger, men vant også ball flere ganger.
Matic mangler tempo, som jeg også skrev under treningskampen mot QPR.
Der Langerød på United.no hyllet Matic.
Så ikke helt den, men vi ser matcher ulikt som sagt.

United spilte ikke en god match i dag.
Men sååå svakt var det heller ikke.
Kontrollerte mye av matchen.
post liked by: Buchan, Belfastboy, red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Bra oppsummert her @Pink Final. United hadde absolutt nok sjangser til vinne kampen mener jeg. Og Southampton sitt mål var av den heldige sorten, men de teller de også.
Det var litt skuffende at det ikke ble mer trykk på slutten, det var energi løst over det hele.
Og så litt nedtur når man tenker på kampen mot Leeds.
Det blir fort ramaskrik da, og halve laget er plutselig ikke godt nok, men Matic og Fred sammen har til nå ikke vært det store.
Martial slet også, Pogba synes jeg var den beste for United.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Pink Final wrote:22 Aug 2021, 18:39 Pogba var god med ball.
Fred hadde flere stygge feilpasninger, men vant også ball flere ganger.
Der er jeg helt enig i begge tingene du sier her.
Og etter scoringen kontrollerte United totalt og kjørte kampen. Southampton hang i tauene, men så ble det snudd helt rundt igjen. Plutselig var det Southampton som tok over initiativet og United trakk seg mer tilbake. Merkelig utvikling synes jeg.

Og for å ta med en ting til:
På United.no ser det ut til at medlemmene misliker Fred noe voldsomt. Der blir han gjort til syndebukk for at vi ikke vinner. I dag var det laget som sviktet, ikke en enkeltspiller. Der synes jeg de konkluderer litt vel kjapt. Martial, Wan B og Fred er visst yndige hakkekyllinger for veldig mange.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Tenker mange undervurderer Southampton litt også. De kampene de har uthvilte bein og får hele laget til å jobbe sammen er de faktisk ganske gode; de lå helt oppe på 3 plass etter 13 runder i fjor (før det begynte å rakne under det tette juleprogrammet).

Men jeg synes det er frusterende at vi ikke har fått inn en ny midtbanespiller i sommer. Pogba brukes nå på venstrekanten, Donny er tydeligvis ikke god nok defensivt til at Ole vil bruke han som en av to midtbanespillere i en 4231 formasjon, og Matic holder aldri i 90 minutter lenger. Det kommer med andre ord til å bli mye av McFred også denne sesongen, uten muligheten til å gi noen av de særlig med hvile.
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Vurderte å ta en gjennomgang av alle kampene Matic og Fred har startet sammen, men så fort at dette ble mye arbeid. Kan se på det etter jobb i morgen. Men jeg mistenker at de vil ha en lavere seiersprosent enn for eksempel McTominay og Matic eller McTominay og Fred. Nå har jeg ikke tall på dette enda, men det er hva jeg mistenker. Det begynner i alle fall å bli åpenbart at vi er alt for dårlig dekket sentralt i banen. Spesielt dersom McTominay skal pådra seg noe langsiktig. Dersom Solskjær ikke stoler på Van de Beek så burde han prioritert å få bedre dekning sentralt. Evt får han forsøke å selge noen spillere slik at han får nye midler til rådighet nettopp for å hente forsterkninger sentralt.

Eller syntes jeg at @RaoulDuke hadde et veldig godt poeng. Jeg forstår ikke hva Martial har gjort for å danke Greenwood ned fra spissplassen. Martial var ekstremt anonym i førsteomgang. Skal han spilles i form får han heller gjøres det fra benken, vi har ikke råd til en lat nr 9 på topp. Greenwood spilte seg ikke ut mot Leeds. Snarere tvert i mot etter min mening. Ikke at Sancho gjør en fantastisk kamp, men jeg er temmelig sikker på at han ville vært et bedre alternativ enn Martial fra start i dag. Rett og slett fordi han er bedre fotballspiller.

Spillemessig i dag så syntes jeg vi har alt for lite kontroll store deler av kampen. Vi gir vekk initiativet mot slutten av andre omgang når kampen skal avgjøres. Mye på grunn av at Pogba flyttes inn sentralt for å sette innpå Lingard. Man kan mene mye om Jesse Lingard, men jeg tror ikke at han vil lykkes i United. Lingard er egentlig best når vi skal kontre og angripe hurtig. Mot en lavtliggende motstander med tre stoppere kommer han ikke til sin rett. Lingard har rett og slett ikke de egenskapene som skal til for å endre dagens kampbilde. Personlig mener jeg at Solskjær og Lingard begge burde skjønne at det er til begges interesse at Lingard selges. Han kan fortsatt få en fin karriere i PL, men på benken for United utgjør han lite nytte.

Solskjær er nok klar over dette, men etter signeringene av Sancho og Varane har kravene økt. Og spiller vi ikke bedre enn i dag skal vi slite med topp 4. Og jeg tror ikke Glazers godtar en ny sesong uten CL.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

Dette var et kaldt gufs fra tidligere under OGS, hvor det virker som det byttes på laget kun for byttenes skyld... 1.omg var jo slett ikke bra bortsett fra treffet i tverrliggeren. Jeg synes nå Soton kriget oss i filler overalt på banen, og all den sutringen mot dommeren er bare flaut av enkelte utpå der.


Martial var Martial...Er jo ikke kampklar, men han har da sett slik ut kampklar au...

2.omg var bedre frem til Soton tok over igjen. Pogba var jo god til tider, synd ikke han satte den som strøk stolpen. Alle i forsvaret surra en del. Maguire surra fælt, verre enn mot Leeds. Han må skjerpe seg.


Greenwood og Pogba får godkjent fordi de skapte det som var, resten traff ikke på mange pasningene...Savnet av Cavani var meget stort. Selv om det paradoksalt nok går utover Greenwood. Bruno med assist til assisten til Pogba til Greenwood. Og en god heading. Matic/Fred spilte jo som de pleier, varierer fælt.

Det positive er at det ikke ble tap, og tangering av rekorden til Arsenal på bortebane. Dette kunne endt med både seier og tap, å forære så mye dødball til Ward P er ikke lurt. United hadde panikk til tider.

de Gea redder oss fra tap tror jeg, på den ca 20 min før slutt fra Armstrong.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Litt skuffa etter kampen i går, vi burde tatt Southampton.
Spillemessig syntes jeg det ikke var så dårlig, vi hadde til tider et godt etablert trøkk og trillet mye ball.
Men laget mangler en goalgetter som jeg har etterlyst før.

Matrial var svak, men jeg vet ikke hva vi kan forvente av han. Han har vært ute lenge .

Vi må bli mer effektive og vippe de her kampene over til seier.

Det sies at Ronaldo er misfornøyd i Juve. Det er ikke mange alternativer for han,
Real er ikke internerte, Paris henta Messi.

Det som gjenstår for han er evt City eller Oss?

Hente Ronaldo kunne gitt oss et løft.
De innleggene som ble slått inn i går, tenk å ha en Ronaldo ruvende i felter der inne?
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Får ikke panikk av dette, det er tidlig og vil svinge. Samtidig illustrerer jo kampen mange av de samme problemene vi har slitt med lenge:

Vi evner ikke å kontrollere kamper mot svakere lag som flyter på entusiasme, press og innsats. I stedet for å frustrere dem, senke tempoet og spille rundt presset, blir vi oppjaget og stressa og lar oss presse til feil etter feil. Og det henger sammen med kvalitet på midten, mener jeg. Fortsatt stort forbedringspotensial i DM-posisjonen.

Jeg tror den nye linja dommerne har lagt seg på, der de tillater ganske mye mer, vil komme hardtpressende lag til gode. Jeg liker denne linja, selv om det førte til baklengsmål for oss i denne kampen (taklinga på Bruno ville gitt frispark 10 av 10 ganger i fjor). Men dette er noe vi må være obs på framover og tilpasse stilen etter.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Som flere over her også skriver; det er et reelt problem United har på den defensive midtbanen sin. Matic var direkte skrekkelig i går, mest fordi stort sett alle pasningene hans gikk sideveis eller bakover. Hva er han egentlig i laget for da? United har ikke Chelseas muligheter til å ta Kanté ut av elleveren, og med disse tilgjengelige spillerne burde man kanskje sett på mulighetene for en trebackslinje for å dekke over en svak midtbaneduo. Vanskelig å klandre Solskjær for valget av midtbane, da McTominay ikke var 100%. Men denne stallen skriker etter en holding midfielder!
Dette syntes også veldig godt på hvor ukomfortable stopperparet så ut. De ble veldig ofte eksponert, og måtte enten ut og støte eller ble trukket ut på kantene. Varane kommer ikke til å se bra ut før man får ordnet opp i rotet på midten.

Ellers er det merkelig å bruke Martial fra start, og her må Solskjær tåle kritikk. Hva har han egentlig bevist det siste året som tilsier at han bør få spille midtspiss for United?

Trøsten får være at United har flere klassespillere som er på vei inn i startelleveren. Tror vi fort får se både Sancho og Varane fra start mot Wolves, og med Cavani som joker.
post liked by: Blodfink

Deleted User 429

Harry Greaves wrote:23 Aug 2021, 14:39 Matic var direkte skrekkelig i går, mest fordi stort sett alle pasningene hans gikk sideveis eller bakover.
Merkelig at han da samtidig var den spilleren som var mest sentral i spillsekvenser som førte til sjanser (målt i xG).
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22226
Liker mottatt: 18071

Matic var bra frem til han gikk tom for suppe, kunne med fordel ha vært bytta ut 10-15 min. før kanskje. OGS brukte faktisk "excellent" om opptredenen hans.

OGS sa etter kampen at tanken bak Martial inn og Greenwood til høyre var det å få i gang Martial pluss at man hadde to spisstyper på banen samtidig, hvor Martial skulle drifte ut til venstre og Greenwood drifte inn fra høyre. Det er jo en grei plan, men det fungerte dessverre dårlig. Martial trenger jo minutter, men det kan vel koste poeng i enden om han ikke finner formen.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Harry Greaves wrote:23 Aug 2021, 14:39 Dette syntes også veldig godt på hvor ukomfortable stopperparet så ut. De ble veldig ofte eksponert, og måtte enten ut og støte eller ble trukket ut på kantene. Varane kommer ikke til å se bra ut før man får ordnet opp i rotet på midten.
Enig, samtidig kan ikke midtbanen ta skylda for horrible personlige feil og pasninger som upressa blir slått til gokk. Og den omstendelige langdryge stilen og føring av ball (spesielt Maguire) var tilbake i går, etter at kurven hans har pekt opp.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Skjønner at OGS vil spille Martial i form, men kanskje det bør skje fra benken og ikke fra start? Gi ham siste halvtimen?

Er ikke altfor irritert på uttaket, en manager må håndtere hele troppen og av og til ta sjanser med uttaket. Mange av dere husker vel det som ble kalt "Fergie tombola". Synes det var mest synd at ikke Greenwood fikk bygge videre på opplevelsen fra forrige kamp, som var hans beste som spiss i mine øyne.

Når det er sagt - synes kritikken mot Martial overalt om dagen går over alle støvleskaft. Liksom ikke måte på hvor lat og udugelig han er. Jeg er også usikker på om han kommer til å ta det aller siste steget, men alle United-supportere bør klare å huske hvor god han kan være på sitt beste. Mangler åpenbart både selvtillit og kamptrening, men det betyr ikke nødvendigvis at han er ubrukelig eller ferdig.
post liked by: Pink Final
Post Reply