[PL] Manchester United vs Wolves / Lørdag 22.09.2018

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply

Seier/Uavgjort/Tap?

Seier
6
100%
Uavgjort
0
No votes
Tap
0
No votes
 
Total votes: 6
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Lørdag 22.09.2018 klokken 16:00

Turnering: Premier League
Sted: Old Trafford


Forrige oppgjør mellom lagene i 2011/12 sesongen endte med 4-1 seier;


United kommer fra CL kamp borte mot Young Boys - deav 3-0 seier.
Wolves kommer fra 1-0 seier mot Burnley.

United vs Wolves siden 2003 (grunnet mange år nedover i divisjonene):
United 6 seire mot 2 Wolves seire (kun ligasammenheng).
United med 3 cup seire.

Artig funfact om Wolves;
21. mai 2007 solgte daværende eier Jack Hayward klubben til Steve Morgan for £10!

Sir Jack, som ble 84 år i 2007, hadde lenge sett seg rundt etter en passende etterfølger som eier i klubben. Han uttalte tidlig at det var noen krav til en ny eier; det måtte være en brite (ikke uten grunn at Sir Jack kalles for «Union Jack») og at vedkommende måtte være villig til å satse et visst antall millioner pund i klubben. Hvis man fant den rette eieren, skulle Sir Jack selge klubben for en symbolsk sum. Mange har lurt på om dette var en PR-triks for å skaffe publisitet rundt klubben, spesielt etter at Graham Souness fikk et bud på klubben avvist.

Men Sir Jack holdt sitt ord og 100 % av andelene i Wolves ble overført til Steve Morgan. Formelt sett het det at «Hayward Family Trust selger Wolverhampton Wanderers til Carden Leisure Ltd for £10.» Samtidig forpliktet den nye eieren seg til å investere £30 millioner i klubben.

Wolves spillestall:
Nr. Posisjon Spiller
2 Irland F Matt Doherty
5 England F Ryan Bennett
7 Portugal A Ivan Cavaleiro
8 Portugal MB Rúben Neves
9 Mexico A Raúl Jiménez (på lån fra Benfica)
10 Portugal A Hélder Costa
11 Portugal K Rui Patrício
15 Frankrike F Willy Boly
16 England MB Conor Coady
17 England MB Morgan Gibbs-White
18 Portugal MB Diogo Jota
19 Spania F Jonny (på lån fra Atlético Madrid)

21 England K John Ruddy
27 Marokko MB Romain Saïss
28 Portugal MB João Moutinho
29 Portugal F Rúben Vinagre
30 England F Kortney Hause
31 England K Will Norris
32 Belgia MB Leander Dendoncker
33 Brasil A Léo Bonatini
37 Spania MB Adama Traoré
England F Dominic Iorfa
England F Ethan Ebanks-Landel


Vrien kamp mot et ballspillende lag. Forventer riktignok intet annet enn 3 poeng.
Never change a winning team sies det. Matic ute, Fellaini sammen med Pogba og Fred er vel den mest sannsynlige midtbanen. Sanchez til venstre virker vel klart etter hvile i midtuken. Håper de 4 bak får fornyet tillit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Fin kamptråd [mention]Ketil Cantona[/mention]
( [mention]RaoulDuke[/mention] lager også bra tråder ☺️)
Savner pollen øverst hvordan man tror det går.

Artig fun fact om sir Jack Hayward :thumb_up:

Forventer seier hjemme mot Wolves, om United vil kjempe i toppen denne sesongen.

Matic og Rashford soner karantene, og må stå over.
Fred, Fellaini og Pogba sentralt?
Med Lingard og Sanchez på kantene og Lukaku på topp?

Som du skriver er Wolves et ballspillende lag,
Så de mot Everton, der de var fullt på høyde.
Selv mot City la de seg ikke bak, men presset høyt og forsøkte å spille sitt spill.

Wolves er et godt lag, men Manchester United er enda bedre.
Dette bør bli seier.

United har ikke tapt hjemme mot Wolves siden 1979/80 sesongen.
Forøvrig United’s eneste hjemmetap den sesongen.
1979/80 var også det foreløpige farvellet til Wolves som en klubb i toppen av tabellen.
Etter den tid har de vært et heislag.
Ja, på slutten av 1980 tallet var de helt nede på nivå 4.

Wolves er en av kun fem klubber som har vunnet alle de fire proffdivisjonene.
De øvrige 4 er Burnley, Portsmouth, Preston og Sheffield United.

Wolves absolutt beste tid var i årene under Stan Cullis.
«The iron manager» ble han kalt.
Fordi han var hard med spillerne sine, og krevde høy disiplin.
Cullis hadde studert det ungarske landslaget.
Og han var dessuten fascinert av Charles Reep så vidt jeg vet.
(Reep var mannen som forsket på hvor mange eller rettere sagt få trekk man trengte for å score mål, og som Drillo ofte henviste til)
Wolves under Cullis var et direkte angripende lag, som scoret mange mål.
Cullis var manager fra 1948-1964.
(Kanskje er Mourinho en slags moderne Cullis?
Jeg vet ikke, bare gjetter utfra hva jeg har lest om Cullis)

Han og Matt Busby blir regnet som de to store managerne på den tiden.
Wolves og United var også 1950 åras to store lag.
To klubber med ulik spillestil, og med to ulike managerer.
Busby trodde på frihet på banen, og laget hans ble kjent som det mest underholdende laget i England.
United ble mer og penere omtalt i media enn Wolves.
Det likte ikke Cullis, selv om han og Busby hadde den største respekt for hverandre.
Cullis manglet dessuten personligheten som Busby hadde, ifølge lektyre som omtaler de to.
Da Stan Cullis i 1964 ble sparket fra Wolves på råttent vis, skrev Matt Busby et brev til Wolves styret, hvor han ga uttrykk for hvor dårlig han syntes de behandlet Cullis.
Bill Shankly ble også med og tok Cullis i forsvar.
Managerne har bestandig hatt et kollegialt samhold, på tross av ulikheter (Busby og Cullis var svært ulike) og rivalisering.
Cullis ble så skuffet over Wolves styret at han bestemte seg for å bryte med fotball.
Han kom dog tilbake som manager for Birmingham (1965-1970).
Uten suksess med dem.
Hans egen sønn mente han ikke klarte å tilpasse seg opprørskulturen på 1960 tallet.
Spillerne hadde ikke lengre den samme respekten og disiplinen.

I litt ‘nyere tid’ huskes 5-0 seieren mot Wolves 1981.
Før avspark ble et bord og noen stoler plassert på Old Trafford’s gress.
Der ute satt formann Martin Edwards, den nye manageren Ron Atkinson, samt Storbritannias dyreste fotballspiller- Bryan Robson.
Robson undertegnet kontrakten ute på gresset!!
Selve kampen så han fra tribunen.
Mannen han skulle erstatte, Sammy Mcilroy scoret 3 mål.
Hatrick fra Sammy Mac!
Den siste Busby Babe som han ble kalt scoret sitt eneste hatrick,
Og på Railway Main Stand satt Bryan Robson.
£ 1,5m mannen som skulle overta.
Mcilroy var god, men Robson var bedre.
Mye bedre, United’s beste spiller på 1980 tallet.

Det blir ingen underskrifter på Old Trafford denne gang.
Det blir ikke engang direkte overført på TV.
Tv2 premium har i all sin visdom valgt bort United - Wolves.

Hvordan se kampen?
I opptak senere på kvelden?

Som United fans er vi privilegerte som får se majoriteten av kampene live på TV.
Wolves fansen bl.a er ikke like privilegerte.

Tror på målrik kamp mellom rivalene fra 1950 åra.

3-2 til de røde og svarte mot laget i gull og svart. :celebrate:
Last edited by Pink Final on 20 Sep 2018, 21:20, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Fin kamptråd @ Kjetil Cantona, og som vanlig interresant å lese historie fra deg @ Pink Final. Paul Ince spilte der 2002-2006. For dem som husker gamle Liverpool spillere så var Emlyn Hughes også innom Wolverhampton. Av norske spillere så har Håvard Flo, Gunnar Halle, og Steffen Iversen. Alle spilt for Wolverhampton.
Er faktisk litt spent på denne, United og nyopprykkede lag har en tendens til å bli trøblete. Men håper vi forsetter den gode trenden. Har troen på seier.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

What?? Ikke direkte på TV?? Vi er bortskjemte, men dette er uansett skandale! :| :D Er sikker på 3 poeng, aldri et godt tegn å være skråsikker når det kommer til fotball, men denne går inn :champion:
LUHG!
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Nydelig kamptråd [mention]Ketil Cantona[/mention], veldig fint at andre også gidder. Pappapermisjonen gir meg ikke nok tid til å ordne så mye. Jeg har bare oppdatert tittel og poll siden jeg er altfor OSD og ordensfreak. Håper det går greit.
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Tok meg den friheten. Er så få dager til kampdag.
Det blir enten en Stream av kampen, eller så vil den trolig gå i reprise senere på kvelden på enten PL1 eller PL2.

Ikke ofte vi blir "bortprioritert", men må si tross av at det er kjipt, ikke er den mest spennende kampen.
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Fra United.no
Ingen Dalot for United.



– Ingen skader etter kampen . Bare småtterier, ingenting viktig. Jeg vil si at Marcos Rojo er den som fortsatt ikke trener med laget, og Ander Herrera er heller ikke klar til å spille. Han er imidlertid i siste stadium av rekonvalesensen.

– Phil Jones er ok, mens Matic og Rashford ikke er tilgjengelige som følge av suspensjon.

Manageren kunne også røpe at Diogo Dalot, som hadde en så fin debut mot Young Boys, ikke kommer til å bli involvert i lørdagens kamp.


Hva med Wolves’ tilbakekomst til Premier League?

– Veldig bra. De dominerte i fjor, og vi vet alle at det ikke er så lett å dominere i Championship, selv om man har det beste laget. De dominerte fra begynnelse til slutt, så veldig, veldig bra. De har vært en flott tilvekst til Premier League.

– De har skaffet seg poeng gjennom godt spill, og har fått alle, inkludert meg selv, til å føle at de vil få en stabil sesong, langt unna problemene en nyopprykket klubb vanligvis får.

På pressekonferansen fikk Mourinho også spørsmål om agent Jorge Mendes, en mann som har vært svært sentral i arbeidet med å hente portugisiske spillere til Wolves:

– Jeg har ikke pratet med ham på lang tid, men når vi prater sammen er ikke det jobbrelatert. Han er agenten min, og det er alt.

– Men jeg synes at det som gjøres i Wolves er bra, ikke bare på grunn av portugisisk innflytelse gjennom en portugisisk manager, portugisisk stab og portugisiske spiller. Det dreier seg også om å hente de rette spillerne, og de har en blanding av unge, men også erfarne, stabile spillere. De har den portugisiske landslagskeeperen, de har Moutinho, en spiller med over 100 landskamper, og de unge er spillere med stort potensial. Ved å se på trenerstaben og spillerne skjønner iv at dette er et veldig, veldig godt lag.

Om midtstopperkonstellasjonene:
– Jeg synes at laget løser de defensive problemene bedre enn tidligere. Jeg vil ikke si at det skyldes Bailly eller Jones, eller nå Smalling eller Lindelöf, men laget er mer kompakt nå, mer solid. Lagånden, samarbeidet, empatien og kommunikasjonen; alt dette er med på å gjøre laget bedre, og gode resultater gir selvtillit. Så jeg synes vi er i bedring som lag. Jeg vil ikke si at dette bærer Chris eller Victors navn, men laget som helhet spiller bedre, og alle er del av det laget som spiller.

Mourinho pratet også mer om Diogo Dalot, men begrunnelsen for at 19-åringen blir droppet til lørdagens kamp, kommer i egen sak.

Ellers var dette stort sett det som ble sagt i denne delen av pressekonferansen. Resten vil først bli frigitt klokken 23.30 fredag kveld.

thomas
Posts: 1
Joined: 19 Aug 2018, 17:48

Noen som sitter på en link til en ok streaming side? Blir svett av å tenke på og ikke få sett kampen live :|
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Installer Acestream, evt Soda player på Mac. Søk etter "football streams reddit" på google. Så leter du etter acelinker som ser ut som en lang rekke nummer og tall ;)
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Blir nok full satsing på ligacupen, er vel det som er mest realistisk med dagens MU lag.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Ja [mention]pixma[/mention] det er nok i cupene sjangsene er best denne sesongen.

Jeg var ganske positiv til Mourinho da han kom.
Har det siste året blitt stadig mer skeptisk.
Begynte å bli optimistisk igjen etter de siste kampene, men kom godt ned på jorda igjen i dag.

Håper den litt mer positive stilen fra de siste kampene kan bli normen framover.

For å få noe ut av sesongen blir det viktig å slå ut Derby på tirsdag kveld.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

United og nyopprykkede lag, er ingen god match for United. Har ikke fått sett kampen, men Mourinho sa selv at de fortjente mer en uavgjort. Jeg føler av og til a alt ikke kan skyldes på Manageren. 8 poeng bak teten er ikke bra, håper vi gjør det bedre i CL dette året.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Uff, dette var labert, som du sier Pink Final, ned på jorda igjen...
LUHG!
Post Reply