(EL) Villarreal - Manchester United (26.05.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

@Pangaea Er nok helt riktig det. Godt førstelag på papiret, men en svak tropp overall. Så kan man jo diskutere om en Rashford på 70% er bedre enn James eller Diallo på 100%.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Jepp, skreiv om game-changers tidligere i dag, troppen må styrkes helst med 4 rett inn på laget kanskje. Vi går tomme i dag, Villarreal klart best siste 40 av 120 min, og ellers god kontroll defensivt egentlig, vi har litt trykk, men få sjanser.
post liked by: Buchan, Pink Final
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pangaea wrote: 27 May 2021, 00:09 Det må endres i sommer...
Jepp. Vi trenger ikke å være redd for å investere i posisjoner hvor vi allerede har gode spillere. Cavani kan ikke spille hver kamp og Martial kan være på vei ut. Kane blir nok alt for dyr, men en ny spiss bør vurderes.. selv om alle kantspillerne våre kan spille spiss også.

Greenwood og Rashford er gode spillere og kommer til å spille mye også neste sesong, men her trengs det absolutt forsterkninger. De har begge et høyt toppnivå, spesielt Rashford.. men vi har de siste månedene også fått sett bunn-nivået hans. Jeg håper Sancho blir klar før EM sparkes i gang, men dette kan vi ta i en annen tråd.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Minstekravet, slik jeg ser det, er minimum tre spillere som forsterker førsteelleveren. En midtstopper, en defensiv midtbanespiller og en høyrekant. Jeg tar gjerne en spiss også, men de prislappene til Haaland og Kane gjør at jeg tenker at vi har viktigere hull og fylle. André Silva, Calvert-Lewin eller Lautaro Martínez kan være gode alternativer dog, selv om at de ikke nødvendigvis vil forsterke førsteelleveren.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Trenger absolutt en bredere stall her. Minst 3 spillere som kan gå rett inn på laget, og absolutt en ny midtstopper.
Om dette var det siste vi så av DeGea så ble det en trist sorti.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Dette var skuffende. Svært dårlig håndtert kamp av OGS. Feil laguttak, seine og - etter min mening - feile bytter er avgjørende. Kanskje mest avgjørende var de seine byttene.

Jeg mener det er feil laguttak, fordi Pogba etter min mening ikke burde startet, og kanskje ikke Cavani heller. Fred og McTominay har vært fellesnevneren i mange av United sine suksesser under OGS, og det overrasker meg at Fred og McTominay ikke starter sammen. Cavani gjør en grei jobb, men kunne kanskje vært en supersub i denne kampen. Først slite de ut, og deretter sette han inn. Cavani og Pogba på benken ville vært flotte bytter å gjøre i 2. omgang. Supersub delux.

Byttene kommer alt for seint. United gir bort hele initiativet til Villareal i 2. omgang. For hvert bytte Villareal gjorde, så fremstod United enda svakere. Enkelte spillere var helt ferdig, og noen spilte regelrett elendig - som Rashford. Hvorfor den gutten har klippekort forstår jeg ikke. Han har ikke prestert spesielt godt denne sesongen etter mitt syn. Friske ben ville vært en stor fordel.
post liked by: offside, Buchan, Lingard
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Hadde Rashford bare vært giftigere. Dessverre altfor lite mål, i dag bommer han på en stor sjanse. Kjennemerket hans i år m

Vi mangler en spiss som kan levere mer mål. Man så jo alle innlegg gå på Cavani, en grunn til det. Han er vår sikreste spiller.

Ole må også ta på sin kappe de taktiske grepene. Vi blir slitne.

Nei det er godt sessongen ferdig for i år. Nå trenger jeg pause fra United.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Er også enig med @Elkey vdr Rashford. Har skuffet meg i år. Er vel egentlig mer en kant enn en spiss. Like giftig som en hoggorm....
post liked by: Blodfink, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Synes laguttaket var greit, Rashford har en posisjon og har klippekort, var skeptisk til ham før match, Fred fra start og Pogba venstre ville vært mitt valg om jeg var boss, noe jeg ikke er. Greenwood gjør en bra match og blir bytta.
post liked by: Buchan, Elkey
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Angående laguttaket så tenker jeg litt at vi burde holdt igjen en av de offensive spillerne for å kunne bytte oss opp. Innbyttere endrer jo ofte kampbilder. Det er jo bare å tenke hvordan Cavani, Greenwood eller Pogba kunne gjort dersom de hadde kommet inn fra benken. Da hadde Emery fått noe å tenke på. Alternativet kunne vært å startet med Matic eller Van De Beek med McTominay dersom Fred ikke var klar. Og heller byttet oss bedre og mer farlig.
post liked by: Elkey, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Enig i at om Ole skulle gjort noe annerledes så ville det vært Fred <> Rashford, også Pogba frem som venstrekant.

Er atter en gang kritisk til at Ole ikke gjør tidligere bytter. Og spesielt det at han ikke reagerer når vi ikke lenger holder følge i ekstraomgangene (etter at Villarreal har gjort 5x bytter) er ille. Vi kaster i praksis bort 30 min der vi kunne avgjort dette før straffekonk.

Skulle gjerne sett Henderson > DdG på straffene også. Først og fremst fordi han er bedre, men også fordi det rent psykisk ville fått Villarreal spillerne til å tenke seg litt ekstra om før de tar straffen sin.

Det er selvfølgelig veldig lett å være etterpåklok... Men merker at jeg er overraskende lite skuffet. Dvs, dette kan ikke sammenliknes med følelsen av å snuble på oppløpet i kampen om et PL-gull, eller å tape en CL-finale. Det føles mer som om det er et feilskjær i vår vei tilbake til å bli en ordentlig toppklubb igjen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Det virker som vi alle er enige i at Solskjær burde foretatt seg endringer underveis i kampen. Rashford, som har hatt en traurig vår, fikk fullføre samtlige 120 minutter. Heldigvis, HELDIGVIS, scorte han på straffesparket. Han var faktisk så dårlig i kveld at det sikkert kommer til å komme en video på youtube med alle involveringene hans.. bare for at noen skal ha noe å le av.

Hadde vi startet som vanlig med McTominay og Fred på midtbanen så hadde vi hatt Rashford, Greenwood eller Pogba på benken som kunne kommet inn etter pause og gjort en forskjell. Men vi hadde faktisk flere på benken som kunne bidratt mer enn det Rashford gjorde på banen. James hadde en fin opplevelse sist match og det samme hadde hvertfall Donny van de Beek. Vi trengte å få balltempoet opp og dette kunne garantert Donny hjulpet oss med. Vi skal heller ikke glemme Mata som sikkert kunne gjort en fin figur, spesielt mtp hvor lite Bruno fikk til å bidra.

Jeg ser at David de Gea blir latterliggjort av flere på Twitter og vi er nok alle skuffet over prestasjonen hans, men denne kampen burde vi avgjort mye tidligere.
Solskjær sa i intervjuet etter kampen at Villarreal scoret på den eneste avslutningen de hadde på mål, men vi hadde faktisk bare to selv.. til tross for at vi dominerte banespillet. Så dette tapet må Solskjær ta på sin kappe, for her kunne han gjort flere ting annerledes. Utrolig skuffende. Jeg hadde unnet Solskjær denne tittelen og ikke minst spillerne..

Man kan jo undre seg hvorfor Solskjær ikke gjorde endringer underveis. Ville han ikke ta den vanskelige avgjørelsen med å ta av en spiller i en finale? Eller trodde han at det var farlig å gjøre endringer for at Villarreal skulle ta over? Pogba og McTominay gjorde det bra på midtbanen, men jeg er sikker på at både Fred og van de Beek også hadde klart seg bra.. siden Villarreal lå ganske lavt i banen. Men det ble heller til at Unai Emery byttet Villarreal inn i kampen, for i ekstraomgangene var våre spillere slitne og da var det plutselig Villarreal som var nærmest seier. Vi får bare komme oss over denne skuffelsen og håpe at neste sesong blir bedre.. men da trengs det noen nye spillere.
post liked by: Blodfink

Vidar Dale Fjeld

Straffekonk er bingo uansett...Ole skulle byttet litt før, men alt i alt summerer det opp Manchester United for tiden. Nesten...hadde vi vunnet hadde Ole blitt hyllet av alle som nå er skuffet. Emery var smartere og lurere enn Ole. Men først og fremst er det for mange ordinære spillere på laget, det er nesten der også. Men jeg synes Ole har gjort en ok+ jobb jeg...men, en trofeløs neste sesong så er det nok kroken på døra. Det må handles i minst alle ledd...og ikke på siste dag i overgangsvinduet...
post liked by: offside, Otac

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Enig med red og Vidar over her.

Bra laguttak som i 75 minutter kjøyrte over Villareal.
Kan man virkeleg foreta bytter etter 60 minutter når United er på sitt beste? Nei.

Men etter 75-80 minutter burde OGS ha begynt å bytta nokre spillere. Da var det mange slitne bein utpå.

Men slik det var igår so er det lite krutt å bytte inn. Veldig dårlig etter de 11-12 beste på United.

Henderson burde heilt klart ha blitt bytta inn på slutten.
post liked by: offside
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Sa i går at jeg skulle komme med en børs for gårsdagens kamp. Bruker heller karakterskalaen 1-6 fremfor de surrete greiene 3-10, som ikke gir mening.

De Gea - 3.
Dersom man ser bort i fra straffesparkene så gjør egentlig De Gea en grei kamp. Ingen grove feil, kan ikke lastes på målet til Villareal heller. Samtidig så sitter jeg med en følelse av at han muligens hadde reddet den for 3 år siden. En ting er i alle fall sikkert, De Gea bør aldri stå en straffespark konkurranse igjen for United. Han satser alt for tidlig til en side, gjerne et sekund for tidlig. Rett og slett fryktelig.

AWB - 3,5.
AWB gjør egentlig ikke noe dårlig i denne kampen, men han bidrar samtidig nærmest null offensivt. Greenwood vandrer mye sentralt og det er rom på høyresiden, men AWB utnytter det typ aldri. Han er nødt til å forbedre ferdighetene sine 1v1 offensivt. Hadde en god kamp defensivt dog.

Bailly - 2.
Jeg er egentlig fristet til å gi han 1. Mulig jeg fortsatt er litt irritert over "kravene" hans for mer spilletid. Lager ekstremt mye unødvendige frispark, selv om at en del av var av den billige sorten. Jeg er litt usikker på om det han eller Shaw som har ansvaret for å ta ut løpet til Moreno så gir han egentlig ikke så mye trekk for det. Han bruker også fryktelig unødvendig tid med ball på motstanders banehalvdel, jeg telte tre ganger hvor han mottar ball og går fremover, bruker 6-7 touch og ti sekunder fremfor å spille ballen videre. Brassespark i egen femmeter skal heller ikke skje, akkurat slike påfunn som gjør at han ikke kan stoles på.

Lindelöf - 3.
Lindelöf gjør heller ingen stor kamp. Litt av problemet er jo at han ikke klarer å være forsvarssjef når det kreves. Er egentlig direkte svak på Villarreals mål, selv om at jeg skylder litt på at vi setter linja ekstremt høyt. Syntes likevel at veier opp at han forsøker å trekke opp tempoet i kampen. Bruker som regel få touch, og fører han ballen så gjør han det med tempo. Jeg mener likevel at United må oppgradere Lindelöf, Uniteds nest beste skal være god nok til å lede forsvaret uten noe problemer, det klarer ikke Lindelöf.

Shaw - 3,5.
Han lukter på fireren på grunn av at han forsøker offensivt. Men blir trekt på grunn av baklengsmålet hvor Shaw egentlig følger ingen løp. Blir selvsagt litt skadelidende av at Rashford.

McTominay - 5.
Drar litt til og gir han 5eren. Uten tvil vår beste. Driver fremover med ball, vinner dueller og legger ned en enorm innsats. Synd at resten av midtbanen ikke var like tent og fokusert.

Pogba- 2,5.
Hadde jeg vært spiss på Villarreal hadde jeg lagt meg mellom midtstopperne og Pogba. Ventet til Pogba får ballen og sprintet inn bakfra. Pogba er den eneste påståtte verdensklasse spilleren jeg har sett som ikke klarer noe så grunnleggende som det å orientere seg på banen. Han gjør mye bra også, men han mister en del baller, slår bort ballen i situasjonen før Villarreal får frispark også. Pogba leverer langt under pari for hva jeg tenker vi bør kunne forvente av han. Håper han blir solgt så vi får lukket kapittelet Paul Pogba en gang for alle.

Greenwood - 4,5.
Greenwood leverer en god kamp. Har blant annet et innlegg som Cavani burde omsatt til noe bedre. Han er fantastisk 1v1 offensivt. Får litt trekk for at han ikke er mer farlig. Dersom han ønsker å bli spiss for United må han forbedre bevegelsene sine i boksen. Syntes likevel at han leverer en god kamp, vår beste offensive spiller etter min mening.

Bruno - 2.
Hadde det vært noen andre enn Bruno hadde jeg kanskje beveget meg opp på 3. Men kravene til Bruno er umenneskelige fordi prestasjonene hans har vært umenneskelige. Villarreal har stål kontroll på Bruno. Han prøver selvsagt å til noe, men forsøkene blir bare mislykket. Bruno fremsto ikke som en leder i går. Vet ikke om det kun er jeg som syntes dette, men de kampene hvor Bruno har vært kaptein så føler jeg at han leverer dårligere. Etter min mening så har Bruno spilt alt for mange kamper i år. Litt på grunn av skader på andre spillere, men også fordi Solskjær ikke stoler på våre nest beste.

Rashford - 2.
Jeg er fristet til å gi han 1. Foyth selv etter et knee i ansiktet og en kraftig forslått nese har Rashford fullstendig i lomma. Jeg kan egentlig ikke huske å ha sett Rashford så svak på venstresiden. Han ser helt utslitt ut. Har han fornuften i behold så trekker han seg fra EM og bruker sommeren til å bli frisk. Alle vet likevel at det ikke skjer. Håper virkelig på at vi henter Sancho, for vi trenger et godt alternativ til Rashford slik at han faktisk kan hviles noe underveis i sesongen. Dersom Rashford skal spille like mange kamper pr sesong som han gjør for øyeblikket så blir det en kort karriere på han.

Cavani - 4.
Scorer vårt eneste spillemål. Løper og sliter, jobber steinhardt. Prater på seg et gult kort på grunn av at dommerens inkompetanse. Blir mye nesten for han. Lager frisparket som fører til Villarreal sitt mål. Vanskelig å trekke han for det, siden at det i utgangspunktet ikke skal være farlig.

Fred - 4. Eneste innbytteren jeg vurderer. Gjør en OK kamp. Gir oss løpsstyrke sentralt når vi trenger det. Har ikke noe særlig å trekke han for. Har ingen forventninger om at han skal komme inn og endre et kampbildet, det er ikke hans rolle.

Solskjær - 1,5.
Jeg er kanskje litt streng. Samtidig så føler jeg at det er hans sitt ansvar når han venter så lenge som han gjør med byttene. Jeg frykter nok litt at Solskjær ikke er kynisk nok til å vinne finaler. Etter min mening så var Uniteds benk i går bedre enn Villarreal sin. Bortsett fra spissplassen. Emery forsto det at å ha friske bein på banen er et bedre alternativ enn det motsatte. Solskjær blir rett og slett utklasset på benken av Emery. Det at Pogba spilte 116 minutter i går når han ser såpass svak ut er for meg et mysterium. Eller at Rashford fullførte kampen. Jeg tror fint at Matic, Van de Beek, Mata, James eller Amad kunne prestert like bra eller bedre bare på grunn av at de hadde friske bein. Men Solskjær sin passivitet lar Villarreal ta over kampen i ekstraomgangene. Jeg stusser også på valget av Pogba sentralt. Jeg mener fortsatt at Solskjær er riktig mann for United, men gårsdagens prestasjon var ikke akseptabelt.

Det tapet her er ikke avgjørende for om Solskjær sitt prosjekt vil lykkes eller ikke. Men det var en solid ripe i lakken.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Vidar Dale Fjeld wrote: 27 May 2021, 06:59 Straffekonk er bingo uansett.
Den er ikke det i følge forskningen, den var vel publisert på United.no, for sliten til å utdype nå.
LUHG!
Post Reply