[PL] Manchester United - Liverpool (13.05.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det er jaggu bra at topp 4 er sikret, ellers så kunne det blitt nervepirrende. Trenger en seier nå slik at man ikke skal spille EL finale med null selvtillit. Og så må det gå og organisere laget litt bedre på dødballer i mot. For det har vært begredelig denne sesongen.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Støtter det du skriver der @Buchan, om det skulle rakne helt i de to siste kampene, så står vi med 4 poeng mer enn forrige sesong.

Det er i grunn bare Liverpool på øvre halvdel som har markant poengforskjell fra forrige sesong, Wolves og Burnley tar også en del mindre poeng, men det er vel mer som forventet. Så sesongen rent resultatmessig for de fleste lag ligner en del på den ifjor, til tross for at denne sesongen er så "spesiell".


Og laget må ta bedre valg i "key moments". Både bak og fram på banen.
post liked by: Buchan
LUHG!

Deleted User 430

Kampen i sin helhet er det like greit å la passere i stillhet. Tom tank og helt dødt over hele linja..
Det jeg dog lurer på i all praten om Henderson sine prestasjoner i dag, hvilke jeg forresten er helt enig i, er om det bare er jeg som lurer på hvorfor i alle dager han går i duell med egen spiller i forkant av 1-1 målet og bokser ballen til motstander på 16. meteren?
Skal han ut der så må det jo være for å plukke ball, ikke bokse i duell med McT?!?

I mine øyne var det veldig svakt keeperspill på 3 av 4 baklengs i dag. Sier ikke at han skulle ha reddet det siste målet, men snakk om å åpne 80% av målet for en venstrebent spiller... At han får en 5`er på børsen på united.no er for meg en gåte. Kan ikke få 2 plusspoeng for å være egenutviklet..
post liked by: Buchan, red, Pangaea, Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Jeg innså i dag hvor viktig Maguiere er for dette laget. Vi lekker som en sil uten vår bauta.

Jeg håper virkelig at vi kan koste på oss en stopper til iløpet av sommeren, for jeg ville ikke turt å ta sjansen på å bruke Maguiere i hver bidige kamp. Syntes faktisk han har spilt altfor mye kamper.

En midtstopper og en spiss, så ville jeg vært meget meget fornøyd...

Skuffende å tape, men det som skuffer mest hvor lett vi gir bort ballen og sjanser.

Jeg mener fremdeles at De Gea er vår beste keeper...
post liked by: Buchan, red, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Steinar Stenseth wrote: 14 May 2021, 00:14 Kampen i sin helhet er det like greit å la passere i stillhet. Tom tank og helt dødt over hele linja..
Det jeg dog lurer på i all praten om Henderson sine prestasjoner i dag, hvilke jeg forresten er helt enig i, er om det bare er jeg som lurer på hvorfor i alle dager han går i duell med egen spiller i forkant av 1-1 målet og bokser ballen til motstander på 16. meteren?
Skal han ut der så må det jo være for å plukke ball, ikke bokse i duell med McT?!?

I mine øyne var det veldig svakt keeperspill på 3 av 4 baklengs i dag. Sier ikke at han skulle ha reddet det siste målet, men snakk om å åpne 80% av målet for en venstrebent spiller... At han får en 5`er på børsen på united.no er for meg en gåte. Kan ikke få 2 plusspoeng for å være egenutviklet..
Image

Ja, Dean står både for nærme målet og for langt til siden der.

Ble veldig overrasket, for generelt har han vært mye mer aggressiv og hissig på å sweepe ut enn det de Gea har vært. Også bare fryser han slik.

Forventer at David får starte EL finalen nå.
post liked by: Buchan, Pangaea, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det er lett å grave seg litt ned nå etter 3 tap på 8 dager, selv om jeg skulle vært den foruten spesielt tapet mot Liverpool. Men at vi skulle ligge an til en 2 plass hadde ikke jeg sett for meg i oktober/november. Så blir det en litt spesiell avslutning på sesongen med så tette kamper, og spillere som må snike seg til OT flere timer i forveien.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

red wrote: 14 May 2021, 00:24 Også bare fryser han slik
Det verste er at han ikke fryser, heller, men faktisk bevisst rygger helt tilbake. Han var jo langt ute da ballen ble spilt. At han deretter tar et par steg lengre ut mot stolpen gjør det hele enda mer uforståelig for min del.
Gutten er et talent, for all del, men hadde han ikke vært egenprodusert ville det aldri vært så stor hype rundt han..

De Gea er bankers på finalelaget. Hvis ikke begynner selv jeg å tvile på dømmekraften til OGS :D
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Buchan
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Steinar Stenseth wrote: 14 May 2021, 00:14 I mine øyne var det veldig svakt keeperspill på 3 av 4 baklengs i dag. Sier ikke at han skulle ha reddet det siste målet, men snakk om å åpne 80% av målet for en venstrebent spiller... At han får en 5`er på børsen på united.no er for meg en gåte. Kan ikke få 2 plusspoeng for å være egenutviklet..
Blir kanskje litt mye fokus på keeperen her i en kamp der egentlig hele forsvaret + Fred var helt på bærtur, og jeg beklager for å ha bidratt til det. Men angående sitatet her, så er det ikke første gang Henderson går i duell med egen spiller, gjerne langt ute i feltet. Det blir bare helt feil, egentlig en elementær feilvurdering, og det virker nesten som han ønsker å bevise at han er myyyye bedre i feltet enn DDG. Men så ender han opp med å gjøre grove feil. Opplegg som det her minner jo litt om Joe Hart når han begynte å gjøre det dårlig (og mistet plassen både på England og Man City).

Men så skal vi vel ikke hausse opp DDG for mye heller, for vi slapp jo inn 3 mål mot Roma, og han har ikke vært på det samme nivået som tidligere (når han riktignok var helt utenomjordisk).

Vi får bare se hva som skjer i sommer og fram til neste sesong. Solskjær har en tøff nøtt der, det er sikkert.

PS: Selv ga jeg Henderson en 4er, og synes ikke det var strengt. Samme med Bailly, mens Lindeløf slapp unna med 5.
post liked by: Pink Final, Buchan

Deleted User 430

Steinar Stenseth wrote: 14 May 2021, 00:39 Blir kanskje litt mye fokus på keeperen her
Syns det er helt på sin plass å belyse situasjonen, jeg. Tror ikke jeg har lest at noen gir han, ene og alene, skylden for tapet, så litt prat og fokus på enkelte avgjørelser mener jeg må være lov.
Hadde en utespiller vært involvert i like mange av baklengsmålene ville han garantert fått høre det..

Ellers helt enig i vurderingen din om at det virker som han ønsker å bevise litt for hardt at han er klar. Blir fort litt for ivrig/offensiv i enkelte situasjoner og det blir kostbart. Både i form av baklengs og, ikke minst, at det (potensielt) sprer usikkerhet bakover.
Ikke første kampen det skjer, heller, og det er det ein bekymrer meg mest.

De Gea slapp inn 3 mot Roma, ja, men spilte samtidig en veldig god kamp. Hadde vel 10 redninger, tror jeg, og var vel ikke direkte involvert i baklengsmålene på samme måte som i dette tilfellet, om jeg husker riktig. Henderson hadde 4 redninger i går. Stor forskjell på de prestasjonene i mine øyne.

Kan bli en brutal sommer for Solskjær, ja. Misunner han ikke avgjørelsen som må tas for den MÅ de treffe blink på..

Edit;
Hvorfor står det at jeg har "quotet" meg selv når det er @Pangaea sitt sitat jeg svarer på?
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Roy Keane splitter jo fans gjennom sin pundit-rolle, jeg synes han er spot on etter matchen i går, Ole ser sjokkert ut, og troppen er altfor dårlig. CL-exit osv. Jeg så kommentarene hans etter matchen igår, og det han sier er sant.

Minst 3 i verdensklasse må inn skal det bli noe i nærheten av gamle høyder.
post liked by: Lingard
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

messilingard wrote: 13 May 2021, 22:27
Blodfink wrote: 13 May 2021, 22:21 Ja, det kan ikke bli verre...Men United har slitt med dødballer i mot med ham på banen, det er ikke fantasi, det er fact.
Ja, vi har slitt på defensiv dødball i mot denne sesongen. Men med han nå så har det ikke vært sånn uttelling.
Syntes vi ser ganske tydelig hvor lite organisert vi er i dag. Bailly blir for vill, Lindelöf for passiv, Luke Shaw for ambisiøs.
Vi er dårligst i PL denne sesongen på dødballer i mot, så Maguire har så absolutt vært til stede.

Vi har aldri sluppet inn flere mål på hjemmebane heller.
post liked by: messilingard
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Steinar Stenseth wrote: 14 May 2021, 08:49 Hvorfor står det at jeg har "quotet" meg selv når det er @Pangaea sitt sitat jeg svarer på?
Har opplevd det samme selv ett par tre ganger.
Kommer opp et annet brukernavn enn vedkommende jeg quotet.

Til sak:
Synes du er spot on som det heter på godt norsk.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply