[PL] Manchester United - Liverpool (13.05.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1846
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12545
Liker mottatt: 4887

red wrote: 13 May 2021, 23:05 Helt latterlig keeperspill av Dean der,
Den reagerte jeg også på. Gjorde det veldig enkelt for Salah
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Belfastboy wrote: 13 May 2021, 23:07 Den reagerte jeg også på. Gjorde det veldig enkelt for Salah
Jepp. Skal ikke legge noe skyld på Henderson for det siste baklengsmålet, men han kunne gjort det LITT vanskeligere for Salah.. ingen tvil om det.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

red wrote: 13 May 2021, 23:05 Helt latterlig keeperspill av Dean der, fryser helt - burde kommet seg 4-5 meter lengre ut.
Må si jeg ikke forstår valget av han som førstekeeper.
Klart keeper teknisk dårligere enn de Gea.
post liked by: Belfastboy, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Det er to idiotiske dribleraid som gir 2 mål, og ellers en haug upresisjon...Og markeringssvikt på de to andre.

Det er jo noe OGS har snakket om gang på gang, tunglærte ser det ut som..
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1846
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12545
Liker mottatt: 4887

Det måtte bare gå sånn da. Et lag med slitne bein og lite å spille for, mens motstanderen møter uthvilt og har alt å spille for.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Forstår det ikke kjempemye jeg heller, selv om jeg har forsøkt å være positiv til Henderson. Det er faktisk mulig at ingen av dem er på det nivået vi trenger nå, som er litt skremmende.

Kanskje Henderson kan komme dit, men problemet er at vi ikke har "råd" til å ha en keeper som lærer på jobben. Konsekvenser for feil er for store (uten at jeg sier han er direkte skyld i noen av målene her). Tror derimot at DDG hadde gjort en bedre jobb på noen av disse redningene, slik som før 1-3 målet (om jeg husker riktig).
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

For en elendig fotball kveld. United taper mot Liverpool og Viking mot Rosenborg 😢
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Nei, etter å ha sett 1-3 må nytt, må jeg si det er veldig nær hva man kan kalle en keepertabbe. På det nivået her, SKAL den holdes.

Jaja, hele laget var for dårlige i dag, spesielt i forsvar. Alt for mange idiotiske balltap, og vi gir rett og slett ballen til dem altfor ofte. Slikt holder ikke, selv mot et relativt ustabilt Liverpool-lag. De viser i dag at de fortsatt kan straffe lag når de får sjansen.

Først og fremst veldig, veldig skuffa. Hater å tape mot fuckings Liverpool :cry:
Last edited by Pangaea on 13 May 2021, 23:17, edited 2 times in total.
post liked by: Buchan
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Jepp, begynner å lande veldig på at Henderson ikke er klar for å stå for United jeg også. På 3-1 målet kommer skuddet etter feil av både Shaw og Fred, men Henderson skal jo slå den ballen ut til corner. I stedet forsøker han å holde den og gir heller en farlig retur. På siste målet så ser han ut som en juniorkeeper.

Det er vel og bra med selvtillit, men i fotball så er det prestasjonene som måles. De har vært så som så. Tenker at De Gea burde stå mot Fulham og Villareal. La Henderson få sesongavslutningen mot Wolves. Hvordan det ender det vet jeg ikke, men jeg liker det ikke. De Gea har jo hatt sine feil denne sesongen han også.
post liked by: Pangaea, Blodfink, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Belfastboy wrote: 13 May 2021, 23:10 Det måtte bare gå sånn da. Et lag med slitne bein og lite å spille for, mens motstanderen møter uthvilt og har alt å spille for.
Vi ga dem 4 lette mål synes jeg, og mange grusomme valg ellers. Men jeg skal være ærlig og si at jeg forventet tap før match, men ikke helt på denne måten. Tabbekalas liksom...
post liked by: Buchan, Belfastboy
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

messilingard wrote: 13 May 2021, 23:16 Jepp, begynner å lande veldig på at Henderson ikke er klar for å stå for United jeg også. På 3-1 målet kommer skuddet etter feil av både Shaw og Fred, men Henderson skal jo slå den ballen ut til corner. I stedet forsøker han å holde den og gir heller en farlig retur. På siste målet så ser han ut som en juniorkeeper.

Det er vel og bra med selvtillit, men i fotball så er det prestasjonene som måles. De har vært så som så. Tenker at De Gea burde stå mot Fulham og Villareal. La Henderson få sesongavslutningen mot Wolves. Hvordan det ender det vet jeg ikke, men jeg liker det ikke. De Gea har jo hatt sine feil denne sesongen han også.
Hvis jeg prøver å analysere/tenke høyt, så tenker jeg at Henderson har fått ut sesongen til å vise seg verdig. Solskjær må ta et veldig vanskelig valg på slutten av sesongen, og jeg tror ikke det er gitt at det er Henderson som blir førstekeeper neste sesong.

Akkurat nå er jeg glad det er DDG som sikkert kommer til å stå i EL-finalen. Selv om han er dårlig i feltet, så vet vi hva han kan gjøre som skuddstopper, og han føles mer sikker, rett og slett. Gjør ikke mange feil. Faktisk svært få direkte feil.
post liked by: Buchan, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Vi er fortsatt et nummer for små, og når 1-2 spillere eller flere har en slik dag som i dag blir det jo helt sjanseløst.
post liked by: Lingard
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Merker også at jeg begynner å bli virkelig provosert av dette misbruket av Marcus Rashford på høyre. Han er jo helt håpløs der ute og presterer stort sett alltid når han til venstre. Solskjær er nødt til å slutte med å sy puter under armene på Pogba slik jeg ser det. Enten signerer han en ny kontrakt og skifter agent, spiller bra sentralt eller til høyre og blir stabilt god eller så bør vi selge han. Ser @Dag Langerød er enig med meg i sin kommentar på United.no
Rashford utgjorde ingen særlig forskjell til høyre, men scoret så fort han var flyttet ut til venstre.

Tre ganger til skapte Shaw og Rashford også gode sjanser etter det byttet.

Jeg kan forstå grunntanken med Rashford på høyre, men det er etter hvert blitt så mye bevis på banen om at dette ikke fungerer.

Det fungerer i alle fall ikke i en sesong hvor det nesten ikke er tid til øving på treningsfeltet.

Legg det vekk – om noe så er det Pogba som får gjøre det beste han kan borte på høyrekanten.
Noe må i alle fall gjøres. Vi kan ikke hive bort Rashford som etter min mening er en av verdens beste venstrekanter for at Pogba kanskje skal ha en god kamp. På tide for Solskjær å våkne opp!
post liked by: Lingard, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pangaea wrote: 13 May 2021, 23:15 På det nivået her, SKAL den holdes.
Nå, ja.. SÅ dårlig var ikke avslutningen til Trent, men Henderson skal få den bort til et ufarlig område. Men først og fremst utilgivelige feil av Fred og spesielt Shaw etterpå. Grusomme personlige feil på hvert eneste baklengsmål. Det er skuffende og alt for dårlig. Man sitter liksom og tenker at Fred kanskje har det som skal til for å være en del av dette United-laget, da han har vært ganske bra i svært mange kamper denne sesongen, men noen ganger er han helt ekstremt dårlig.. og da er det pasningene det går på.

Ellers skuffende av Cavani og misse den gratissjansen etter 4 minutter. Der skal det stå 1-0..

Men keepersituasjonen i klubben er det vanskelig å bli klok på. En meget skuffende og dårlig involvering av Henderson på 1-3 målet, men se også på utligningen til Jota. Overhodet ingen keepertabbe av Henderson, men det hadde ikke forundret meg om de Gea faktisk hadde reddet den avslutningen på en eller annen måte.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18076

Solskjær virket helt sjokkert. Skuffet mann.
LUHG!
Post Reply