[PL] Manchester United - Leicester City (11.05.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Deleted User 430

Pangaea wrote: 11 May 2021, 20:33Lee Grant
Kunne latt Elanga bli værende. Han skal jo ikke spille på torsdag..
Barthez spilte vel venstreving mot Leeds en gang i tiden. Riktignok treningskamp, men det er jo strengt tatt dette også. Dvs, det var.. Bruno inn også...
post liked by: Pink Final

Deleted User 429

Synes det er en selvfølge å sende utpå de beste når det enda er en (riktignok bitteliten) mulighet for å vinne ligaen. En halv omgang er uansett ikke nok til at de rekker å bli slitne.
post liked by: red, Pink Final
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

De trener ikke denne uken, så jeg tror nok de tåler noen minutter her i dag.
post liked by: red
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Er vel lov å si at det har vært klasseforskjell her i andre omgang. Tror ikke vi har hatt skudd på mål enda, og føles som vi har vært på bakfoten hele tiden. Men det positive, hvis vi taper slik som det ser ut til, er at det blir svært vanskelig for Liverpool å klare CL. Det kjipe er at City blir ligamester nå, men vi visste de ble det uansett. Var bare snakk om tid. Som Ferguson sa, før eller siden går man tom for kamper.

Med uavgjort mot Liverpool kan de maks få 67 poeng. Med seier i dag, har Leicester allerede 66...
Last edited by Pangaea on 11 May 2021, 20:45, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Kommer hjem, slår på tv - første jeg ser er Mata slå inn i feltet og Bruno skyte med urent treff og utenfor.
Den så jeg i nota.
Come on you Reds

Hvordan har matchen vært?
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ble oppringt av en Liverpool-kompis nå, han var fortvilet. Det er ingen garanti for at vi slår Liverpool om 2 dager, går veldig mye prestisje i den kampen nå...Om United skulle vinne er det jo et dobbelt dødelig sår for scouserne.

Ser for meg et veldig tent Liverpool som skal hevne laguttaket ikveld.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 11 May 2021, 20:44 Hvordan har matchen vært?
Middels, men flott mål med Mata/Amad/Greenwood, markeringssvikt ggr. 2 på baklenggsmålene. Mye rom for Leicester til tider.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Blodfink wrote: 11 May 2021, 20:49 Middels, men flott mål med Mata/Amad/Greenwood, markeringsvikt ggr. 2 på baklenggsmålene. Mye rom for Leicester til tider.
Takk, fikk ikke sett matchen i kveld.
Rakk kun de siste 10.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Pink Final wrote: 11 May 2021, 20:50 Rakk kun de siste 10.
Vanligvis hadde du fått med deg et par mål ;)
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Liker aldri å tape, men det var ikke overraskende. Alle kan takke FA for dette. Håper på et tent lag mot Liverpool, er litt bekymret når ikke Maguire spiller. Tuanzebe eller Bailly, lukter ikke krutt av noen synes jeg.
post liked by: Pangaea, Pink Final

Deleted User 429

Skuffende andreomgang. Har blitt så vant til at laget spiller bedre i andre enn i første at jeg egentlig tok det som en selvfølge at det kom til å skje i dag også. Men, kan ikke være alt for skuffet når kampprogrammet ble som det ble.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Buchan wrote: 11 May 2021, 21:03 Liker aldri å tape, men det var ikke overraskende. Alle kan takke FA for dette. Håper på et tent lag mot Liverpool, er litt bekymret når ikke Maguire spiller. Tuanzebe eller Bailly, lukter ikke krutt av noen synes jeg.
Tuanzebe var ganske god i dag. Kan kanskje stille spørsmål på første målet til Leicester, men det er ikke hans skyld at Matic ikke følger løpet inn i rommet Axel etterlater bak seg når han støter frem.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Beta wrote: 11 May 2021, 21:06 Tuanzebe var ganske god i dag. Kan kanskje stille spørsmål på første målet til Leicester, men det er ikke hans skyld at Matic ikke følger løpet inn i rommet Axel etterlater bak seg når han støter frem.
Tuanzebe hadde en middels til dårlig kamp. På det første målet hvor Telles allerede har støtet opp, skal Tuanzebe falle av fremfor å følge mann opp i banen. Dette burde han se før han velger å følge mann opp i banen. Er helt grunnleggende taktisk kunnskap i et zone-forsvar. Ellers så slet han generelt med presisjonen i pasningsspillet. Skal ikke si at han hadde en forferdelig kamp, men noe god kamp var det langt i fra. Trenger åpenbart spilletid og får neppe det i United neste år.
post liked by: Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Trodde kampen gikk 21.00. Var ute å handlet og får inn notification at lagoppstillingen er klar. Fikk ikke sett mye av kampen, kun de siste 15.

Kjedelig å tape, men men ikke så mye å gjøre med dette. Trøsten får vel være at Liverpool ikke får champions leauge neste år. Vi er forsatt i god rute til å ta 2 plassen.

Håper på en bedre forestilling til torsdag....
post liked by: Buchan, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Har aldri forstått all kritikken mot Maguire, og nå når han manglet, så ble det kanskje åpenbart for noen av de kritikerne hva vi mangler når han er ute? Jeg føler meg vertfall mye tryggere med Maguire bak der enn med både Tuanzebe og Bailly. Håper Maguire er tilbake, spesielt til EL-finalen. Blir spennende å se hvem som blir Lindeløfs partner fram til da. Har virket som Bailly er nummer tre i køen, men han oser ikke akkurat soliditet.

For Maguires del så håper jeg virkelig han rekker EM, og at skaden ikke er veldig alvorlig. Tenk så kjipt å ikke være skadet på flere år, så kommer det et mesterskap, og du må være hjemme.

For Uniteds del hadde det sikkert vært greit, men for ham personlig så er jeg sikker på han er meget lysten på å kanskje vinne noe med England. For en gangs skyld har de faktisk en reell mulighet.

Vel... blir sabla vanskelig kamp mot Liverpool. De har hatt mye hvile og vi har mildt sagt ikke det. Liverpool MÅ vinne, så det blir helt sikkert en vanskelig kamp for oss. Håper vi vinner, eller vertfall ikke taper. Å blåse dem av banen hadde vært herlig, men sier ikke nei takk til en overtids Fernandes-matchvinner på straffe heller :P
post liked by: Buchan, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Angående stopperne som spilte i dag vs. Maguire, så kan det tenkes at også han ville sett litt dårlig ut om han spilte med kun reserver som idag. Maguire og Bailly har da spilt gode matcher sammen. Jeg er jo en som har snudd mtp. Maguire, var ikke spesielt imponert før litt inn i denne sesongen. Maguire har da vært ute på bærtur han au. Men han har forbedret seg.

Tror en stopper er på blokka, men ikke førsteprioritet. Marquinhos er drømmen.

Kampen i dag ble jo en treningskamp, håper de unge sitter igjen med noen gode opplevelser. Det er jo ikke lenge siden et mye bedre United-lag røyk ut mot Leicester i cupen heller...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ble vel omtrent som forventet når en så laguttaket, lever godt med dette.

Synes Amad viser mye bra - tøff og sterk i kroppen er han også, den lille flisa. Elanga har nok et stykke igjen. Greenwoods modenhet vises ekstra godt når han er en av flere unggutter - han har kommet langt.
Skuffende igjen av Donny. Han MÅ sette mer preg på kampene og ta mer ansvar, synes dessverre han virker litt veik/knekt psykisk. Mata synger vel også på siste verset. Williams og Telles? Lengre unna å utfordre AWB og Shaw enn noen gang.
Derimot veldig god kamp jevnt over av Matic. Tuanzebe gjør mye bra i duellene, men mye rart i pasningsspillet. Bailly litt blassere enn vanlig, ingen store feil men heller ikke mange plusser.

Alt i alt var det vel ikke så mange som spilte seg nærmere førstelaget. Tror nok Amad viste nok til å styrke sjansene sine, og Matic bekreftet at han fortsatt kan gjøre en jobb. Når det gjelder stopperplassen er det vel omtrent 50/50 om det blir Bailly eller Tuanzebe.
post liked by: Lingard, Pink Final
Post Reply