[EL] AS Roma - Manchester United (06.05.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

I denne kampen var det veldig tydelig at det å bruke Pogba bak på midtbanen ikke er tingen. Bailly var heller ikke egnet til å styrke forsvaret. Shaw og vdBeek var heller ikke en kombo som skapte gnister. Mye som ikke var på stell i dag, med unntak av Cavani og DDG
post liked by: Buchan, Lingard, Pangaea, Pink Final, pixma
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Pink Final wrote: 06 May 2021, 22:58 Burde latt være å svare.
Lar meg lokke utpå.
Klarer bare ikke å la en del av påstandene stå uimotsagt.
Da vil jeg si det er ekstra lurt å sette ham på ignore. Så slipper du å lokkes ;)
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Grattis med finale, folkens!

Men for en fæl kamp, det må sies. Man kan jo skjønne at det preger laget mentalt å gå inn i kampen med firemålsledelse. Men blir både irritert og ikke så rent lite bekymra over hvor langt ned de tillater seg å synke. Vi slipper inn tre mål og er kun en DDG i 17/18-form fra å slippe inn sju-åtte - og det er ikke en gang en overdrivelse. Dette kunne faktisk blitt spennende, og det er helt utilgivelig. Vi trenger ikke nødvendigvis feie over dem, men vi MÅ klare å kontrollere kamper mye bedre enn dette. Det eksponerer en skjørhet i laget jeg virkelig skulle ønske vi ikke hadde.

Rart å bytte halve forsvaret når vi allerede hadde trøbbel defensivt, burde heller gitt noen offensive spillere (andre enn Rashford som fortsatt burde fått hvile) en omgang.

DDG og Cavani begge enorme, Bruno skaper også mye. Ellers var det mye treningskamp-innstilling og -prestasjoner fra resten. Ser ut som Pogba enten må spille lenger fram eller ikke i det hele tatt. Forsterker argumentet om at vi trenger en klassespiller til DM neste sesong.

Beklager surheten etter at vi er klare for finale, men ble bare så utrolig provosert underveis... :p
post liked by: Pangaea, Blodfink, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ja, det ble finale!

Og det var muligens fortjent over to kamper. Det viser stillingen sammenlagt, 8-5 i favør United. Og selv om at man kan forstå at United spillerne kanskje allerede hadde hodene sine på Villa Park og Aston Villa til helgen så var oppsiktvekkende hvor svake vi var. Spesielt defensivt i andre omgangen.

Årsakene til dette tror jeg er flere ting, for det første så var det våre nest beste som spilte i andre omgangen. Eric Bailly har vært ute med Covid-19, og selv om at det er begrenset hvor mange ganger man er oppe i makspuls som midtstopper så kan det ha påvirket den fysiske formen hans. Kombinasjonen med dårlig kamp- og fysisk form mistenker jeg at spilte en rolle i hans dårlige prestasjon. Nå har han signert en ny kontrakt, så blir neppe hentet en ny stopper. Men Bailly må heve seg flere hakk før han er i nærheten av Lindelöf.

Brandon Williams og Alex Telles virker også helt ute av form. Brandon Williams har spilt 12 kamper denne sesongen for førstelaget og notert ned 478 minutter med seniorfotball. Også vet jeg at det har vært noe bekymringer rundt holdningene og profesjonaliteten hans, og at han hadde en skade i januar. Men dette er jo alt for lite for en spiller i hans alder. Håper virkelig at han lånes ut neste sesong, så får vi se om han kan svømme eller om han synker. En ny sesong som denne vil være å kaste bort talentet. Han trenger spilletid. Det verste er jo at AWB ikke har prestert veldig bra heller, så Brandon Williams burde kanskje fått noe mer spilletid enten han hadde fortjent det eller ikke, sånn for å lage litt konkurranse.

Alex Telles er også helt ute av form, sliter med den defensive posisjoneringen og har ikke det samme trykket offensivt som når han kom til klubben. Og han hadde noen kamper i høst som var ganske bra, PSG borte for eksempel. Syntes uavhengig av Luke Shaws form at han har fått ufortjent lite spilletid, spesielt nå på våren. Han har hele 8 minutter med Premier League fotball denne våren. Og United har spilt 18 kamper i PL. Telles har også spilt 6 EL og 3 FA-Cup kamper i vår for totalt 700 minutter fotball totalt. Ikke at jeg har noe problem med at Luke Shaw er førstevalget, det er vel fortjent, men når backupen er såpass ute av form at jeg blir alvorlig bekymret dersom vi pådrar oss noe skader så er det noe som ikke stemmer. Og med Luke Shaws skadehistorikk så kunne det vært lurt å holde litt tilbake, litt føre-var-prinsippet.

Det samme gjelder også Van De Beek. På nyåret har Van De Beek spilt 78 minutter i PL fordelt på 6 kamper, i EL har han spilt 3 kamper med en total på 140 minutter, og til slutt har han spilt 4 kamper for 293 minutter. Jeg mener ikke at Van De Beek har spilt bra, men jeg skal stå på påstanden om at han heller ikke har fått noe særlig mulighet til å overbevise Solskjær at han fortjener noe mer. Forhåpentligvis så får han noe spilletid i EM, får spilt på seg selvtillit og kommer tilbake til neste sesong og får kjempet seg til mer spilletid. Når det kommer til spilleforståelse så tror jeg det kun er Bruno, Mata og Matic som er foran han. Og de to siste har en del års erfaring. Det som jeg syntes peker på at ting er på vei i riktig retning er at han nå har begynt å vende opp, spille mer i lengderetning fremfor å konstant spille ballen i støtte på førstetouchet. Jeg har i alle fall ikke gitt at han opp enda, men neste sesong øker kravene.

Men nå som at jeg først har vært inne på dette med de nest beste og spilletid. Etter min mening så har Solskjær hatt mye flaks med at vi har hatt relativt få skader. Vi hadde en periode i februar hvor ting så mørkt ut, men sett under et så har vi vært heldige. Spesielt defensivt. Luke Shaw har jo faktisk heller ikke vært skadet i 2021, noe som er bra. Spørsmålet er jo hvor mye er det verdt å dra denne strikken? Litt av poenget mitt er at Solskjær er nødt til å begynne og stole på sine nest beste. Slik ståa er nå så er det helt ute av form dersom vi skulle få en skade på noen av våre beste. Det er ikke vits for klubben å hente spillere for å forsterke troppen dersom de ikke skal brukes.

Ellers var det Pogba. Paul Pogba er ikke en god nok sentral midtbanespiller for United. I alle fall ikke med det forsvaret bak. Han slurver med ball, er ofte feilposisjonert og for å være helt ærlig så er han en byrde defensivt for de resterende gutta. Når han da i tillegg ikke presterer med ball så var det på sin plass at han ble byttet ut. Jeg har ikke noe problem med at han startet kampen, alternativet var Matic gitt at McTominay skulle hviles, men sånn hvis vi ser 2 år frem i tid, så er Paul Pogba 30 år. Skal vi virkelig resignere en spiller som aldri har prestert godt over tid, blir ekstremt dyr og som er veldig skadetplaget? Da har jeg ikke engang tatt med slangen Raiola i vurderingen. Eller skal vi selge han til sommeren for et tap, men heller benytte ressursene våre på en erstatter vi kan stole på og som ikke har en agent som konstant skal lage helvete? Jeg heller veldig mot det siste alternativet, jeg henter heller Sancho som en erstatter for det kreative og en sentral midtbanespiller som innehar grunnleggende defensive ferdigheter.
post liked by: Lingard, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
Post Reply