[PL] Manchester United - Liverpool (02.05.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jeg tenker at det største spørsmålet er om Cavani eller Greenwood starter. Tipper Cavani, og hadde vært godt å ha hans bevegelser og press-spill på topp, men kan også være han blir "spart" til Roma. Ellers er det to lag som egentlig er best offensivt, selv om United har mye mer defensiv balanse nå, ikke minst pga at Liverpool mangler Van Dijk.

Videre så er jeg litt uenig i all kritikken Rashford får. Okay, jeg forstår godt hvorfor han får kritikk, spesielt når han spiller på høyrekanten der han ikke kommer helt til sin rett. Men han er uansett et uromoment som motstanders forsvar MÅ ta hensyn til. Han er livsfarlig på løp i bakrom, og er mye i bevegelse. Det skaper rom for andre.

For Solskjær er det sikkert et valg om å svekke spillet til Pogba, eller svekke spillet til Rashford. Ingen er supergod på høyre. Per nå har han gått for å spille mer på Pogbas styrker, ved å plassere ham på venstrekanten. Kan jo se fornuften i det, selv om jeg også gjerne skulle sett Rashford tilbake på venstre der han er mye farligere. Men selv på høyre, så ser jeg fornuften i det. Vi får en større trussel på den kanten enn vi ofte har hatt, samtidig som Shaw+Pogba kan skape trøbbel på venstre, pluss Fernandes overalt han vandrer. Totalt sett skaper nok dette oppsettet mer rom, som f.eks. Fernandes kan utnytte godt.
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Kan være at Ole finner plass til James i dag også. (Selv om jeg ikke har tippet det i den andre tråden...). For Liverpool er helt nødt til å vinne denne kampen for å klamre seg fast til et lite håp om CL neste sesong. Og dermed bør det bli godt med bakrom å løpe i for oss.

Deleted User 402

Tviler på at det blir kamp i dag. Fansen har stormet banen for å protestere.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Tja. 2 timer igjen. Vi får se hva som skjer.

Får håpe det ikke blir vold, verken av eller mot supportere.
post liked by: Blodfink

Deleted User 429

Jan Anders wrote: 02 May 2021, 15:21 Tviler på at det blir kamp i dag. Fansen har stormet banen for å protestere.
Fint det egentlig. Glazers vil nok begynne å bli nervøse hvis laget ikke får lov av supporterne til å bruke Old Trafford før Glazers selger seg ut.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Fantastiske bilder! Så lenge det ikke er noe vold mot spillere eller andre ansatte i klubben, som sikkerhetsvakter etc, så stiller jeg meg 100% bak denne protesten! Blir kampen utsatt, fint. Blir det walkover-seier til Liverpool, helt greit.

Jeg gledet meg til kamp, men disse bildene er enda bedre!

LoveUnitedHateGlazers
post liked by: offside, Pangaea, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blir spennende å følge med på utviklingen... Dette kan vel neppe være gledelig for Glazer
post liked by: Pangaea, Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Det morsomme her er at det ikke har vært så mye fans på Old Trafford siden seieren mot City i mars 2020!
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Heilt nydeleg!

Å stå utafor OT er berre tull og har ingen effekt.

Hadde de berre hatt med seg spader og grapser og gravd opp heile matta. Ein utsatt eller avlyst kamp idag hadde vore supert!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Otac wrote: 02 May 2021, 16:13 Hadde de berre hatt med seg spader og grapser og gravd opp heile matta. Ein utsatt eller avlyst kamp idag hadde vore supert!
Nei det syntes jeg ikke, det hadde bare vært idioti. Flott at de protesterer, men ødeleggelse av eiendom og lignende er lite hensiktsmessig og jeg vil tro det kunne gjort mer skade for Manchester United.
post liked by: Pangaea

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

offside wrote: 02 May 2021, 16:25
Otac wrote: 02 May 2021, 16:13 Hadde de berre hatt med seg spader og grapser og gravd opp heile matta. Ein utsatt eller avlyst kamp idag hadde vore supert!
Nei det syntes jeg ikke, det hadde bare vært idioti. Flott at de protesterer, men ødeleggelse av eiendom og lignende er lite hensiktsmessig og jeg vil tro det kunne gjort mer skade for Manchester United.
Eg trur det er uunngåelig. Det må vi tåle.

Det er uansett uendeleg mindre skade enn Glazers står for.
post liked by: messilingard, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Limte dette inn på united.no, og gjør det her også. Lettere å diskutere her tross alt, når en kommentar ikke drukner blant 100 andre. Fantastisk innlegg av en bruker på redcafe. 100% enig.

99% of those in attendance today are generational United fans who fill terraces up and down the land - and further afield - wherever and whenever United play. Yet we have bleeding hearts here condemning their actions, the same people who have never set foot in Manchester before, let alone the ground. Go figure.

We have the best supporters in Britain, bar none. If any fanbase can eradicate a parasite, it’s ours. Well in, lads.
post liked by: Blodfink, red, messilingard
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

HENDERSON
AWB
Lindelöf
Maguire
Shaw
Fred
McTominay
Greenwood
Bruno
Pogba
Rashford
post liked by: Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Meldes om at kampen er utsatt... Hvor lengen er ikke kjent..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18056

Wow, har ikke fått med meg noe som helst av dette før nå, kom akkurat inn døra her, dette var mye mer en forventet!
LUHG!
Post Reply