[PL] Manchester United - Liverpool (02.05.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Stolteste dag som United-supporter på veldig, veldig lenge.

Kynikeren i meg sier kanskje at heller ikke dette kommer til å bety noe i det lange løp. Men tror uansett det er en vekker for alle ledd i "businesskjeden", supportere er ikke nødvendigvis en gjeng lettkjøpte latsabber som er fornøyde så lenge de får se fotball fra sofaen. Det finnes et bristepunkt, og nå er vi der.

Jeg tror en suksessfaktor videre her blir om andre klubber henger seg på - spesielt ESL-klubbene men også andre. Om det kun blir en United-fans vs Glazer-fight, frykter jeg at etablissementet blir for sterkt. Da blir vi "bråkmakerne" og håret i suppa som ødelegger moroa for alle andre. Om dette derimot blir starten på et bredt opprør ikke bare mot grådige eiere aven håndfull klubber, men hele strukturen, kan det få betydning. De som tjener penger på produktet har ikke lyst til å se protester rundt hver kamp de skal selge, det er bra sikkert.
post liked by: messilingard, Pangaea

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Utrulig bra jobba av de som protesterte, og eg er evig takknemlig.

Jobben har berre sovidt begynt tenker eg, men det vil uansett gjere Glazers og deres marionetter oppmerksomme på at det finnes krefter som kan våkne om de går so langt som de denne gangen gjorde.

Uansett, brde det ikkje vært oppretta ein egen post om dette? Enkelte er jo veldig hårsåre for skriving under feil tema. Dessuten kan det jo hende at Pink ikkje finner ein kommentar han leiter etter om 28 år..
post liked by: messilingard, Pangaea
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

@Otac, akkurat gårsdagens demonstrasjon passet inn siden at den ble lagt til Liverpool-kampen.
Man kan eventuelt flytte diskusjonen over til Glazers tråden. De samme reglene gjelder som før, prøv å hold diskusjonstema til riktig tråd. En feil kan skje, men blir det gjentakende så blir ting moderert. Ellers så har faktisk Pink Final et poeng at det blir lettere å finne tilbake til ting dersom man har noe struktur og orden.
LoveUnitedHateGlazers

Vidar Dale Fjeld

Fansen gjorde det eneste rette...enkelte vil visst at fansen skal gå rolig rundt og si fy slemme Glazers og så gå hjem igjen...fortsett med dette ved hver hjemmekamp...skulle ønske jeg bodde i Manchester akkurat nå...få fart på en skikkelig organisert gjeng og demonstrer dag ut og dag inn...uten vold, men med virkemidler som skaper dårlig reklame for krokodillene fra Florida.
post liked by: messilingard, Blodfink, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

@messilingard , @Otac

Ja, det var nå naturlig å skrive litt i kamptråden i går, og det er fint å ha det ryddigst mulig her inne.


Jeg lagde en tråd nå, håper det er greit, tenkte på å lage den ved forrige protest, men fikk ut fingeren nå...
post liked by: messilingard
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Ja, da har forbundet straffet United med å sette opp kamp mot Liverpool 13.mai, Leicester 11.mai, (flytta fra 12.mai)....
LUHG!
Post Reply