[PL] Leeds United - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 25 Apr 2021, 16:52 Den tiende uavgjorte for sesongen, bytta ut 5 av de med seiere, så ville det vært poengdeling på topp nå gitt.
Får en til å tenke hva det hadde betydd for dette laget å ha en som kan levere 20 25 scoringer iløpet av en sesong...

Bruno er vår toppscorer, greit en del straffer osv men vi trenger en spiss som leverer 20 25 mål... Hadde vi hat en Van Persie eller Nistelrooy så tror jeg vi faktisk kunne ha vunnet ligaen.. M
post liked by: Blodfink, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

Leser på det uavhengige Leeds forumet at de spør hva som skjer.
Hvorfor så få innlegg i deres Wars of Roses tråd, spør de seg?
Måtte sjekke.
De har ca 130 svar og rundt 3150 visninger.

Vi har her 60 svar og fremdeles ikke nådd 700 visninger i vår Wars og Roses tråd.

Trenger flere medlemmer her inne.
Få over flere av de gode brukerne på United.no 😉.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Pink Final wrote: 25 Apr 2021, 20:29 Få over flere av de gode brukerne på United.no
Pass på så du ikke inviterer samme person flere ganger, da.. ;)
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

Steinar Stenseth wrote: 25 Apr 2021, 20:31 Pass på så du ikke inviterer samme person flere ganger, da..
Obs på den, alltid en fare det.
Noen av brukerne som har samme person bak nicket er enkelt å kjenne igjen.
Har merket meg ting som går igjen hos diverse brukere.

Det er imidlertid flere brukere der det hadde vært bra å få hit.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Det er overraskende enkelt, ja, @Pink Final. Dukket plutselig opp en ny, for meg, rett etter kampen i dag også, gitt. Moro å se at supporterklubben blir sponset litt, i det minste..

Enig i at det er flere der som skriver og argumenterer bra, så det hadde vært allright å fått dem hit også.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Her var det mye surmuling. :D På grensen til merkelig etter en veldig solid match på bortebane mot et bra lag. Leeds har vist i flere kamper denne sesongen at de er langt ifra noen kasteball. Men jeg skjønner selvsagt at man ikke sier seg fornøyd med uavgjort, da det alltid er seier og tre poeng som gjelder.. men det var ikke enkelt å spille fotball i dagens kamp. Jeg vet ikke hvor mange frispark Leeds lagde underveis, for jeg kom ut av tellingen etter bare to minutter. Og når kampen blir stykket opp pga frispark hele tiden så blir det vanskelig. Det bar preg over rivaliseringen mellom klubbene, mest fra Leeds-spillerne. Det kunne vært litt av en kamp med fullsatt stadion.

Men Leeds spilte på hjemmebane og fikk til nada. 0-0, solid bortematch fra vår side og hvor vi var det beste laget gjennom samtlige 90 minutter. Leeds-spillerne var litt mer tente, men spillerne våre kriget også godt. Vi fikk spart Pogba og Cavani til torsdag - og kunne kanskje nok kanskje gitt Bruno litt hvile på slutten også.
Jeg håper vi følger opp med en like solid kamp på torsdag og ikke minst på søndag, men at vi selvfølgelig scorer et par mål også.

Jeg synes den bakre fireren virkelig begynner å sette seg. Til og med Wan-Bissaka ser ut som en bra pasningsspiller for tiden. :D

Men jeg er enig i at Solskjær kunne gjort endringer litt tidligere. Jeg synes Pogba viste at han kunne utgjort en forskjell hvis han hadde fått flere minutter og det samme gjelder også Cavani.
post liked by: Buchan, red, Pink Final, Belfastboy, offside, messilingard
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Veldig bra oppsummert @Lingard.
Angående James så fungerte ikke han på langt nær så bra i denne kampen, som i første oppgjør på OT. OGS hadde trolig også kampen mot Roma i tankene, angående Pogba.
Ellers er det jo interresant å se hvordan Biesla la opp taktikken, det virket som det ikke var for å vinne kampen, men å hindre tap. Har satt seg i respekt han OGS.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Gårsdagens kamp var en OK prestasjon. Banespillet var i greit, Leeds lager mye frispark og kampen blir stykket opp. Defensivt så det veldig bra ut. Leeds produserte ikke mye sjanser og vi har god struktur i laget. Når vi begynner å forsvare oss så er vi vanskelig å bryte ned.

Problematikken er mer at vi ikke skaper noe særlig sjanser vi heller. Ballen blir spilt bort, mottakeren feiler i mottaket, det blir misforståelser i avgjørende situasjoner. Kort fortalt så feiler vi den avgjørende fasen av spillet. Leeds lå jo kompakt og strukturert og var gode defensivt de også. Når vi da i tillegg ikke klarer å produsere på dødball, som vi burde klart mot Leeds, ender dette 0-0. Vi fortjente ikke noe bedre eller dårligere heller.

Utover det, som nevnt tidligere av andre brukere, James fortjente ikke 76 minutter. Cavani trenger mer enn 5 minutter + tillegg, og hva er i det hele tatt poenget med å bytte på stillingen 0-0 i det 89. minutt? Vi drøyer jo mer tid enn motsatt ved å bytte da.

Jeg gikk selv over tallene over når Solskjær bytter, og selv om at kritikken er noe ufortjent angående kampledelse så er det nettopp kampledelse som gårsdagen som gjør at Solskjær blir utsatt for kritikk.

Ellers så var det også et bevis på at Greenwood ikke er god nok som nr 9. Det er ikke Rashford heller. Med Cavani sin alder og Martial sine variable prestasjons så skriker dette laget etter en midtspiss.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

MarcelLarsen
Posts: 11
Joined: 27 Nov 2020, 08:21
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 2

Ja, jeg synes også det var bra match, bra spill. Jeg håper at dette blir begynnelsen på en god serie.

Modedit: Det er ikke nødvendig å sitere det siste innlegget i et svar. - Messilingard
Post Reply