[PL] Manchester United - Burnley

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Solskjær "know nothing" om superligaen i post match intervjuet...Forstår at han ikke kan si noe på sparket der selvfølgelig. Men håper ikke han liker ideen...
post liked by: Pink Final, Buchan
LUHG!

Deleted User 430

Blodfink wrote: 18 Apr 2021, 19:23 Solskjær "know nothing" om superligaen i post match intervjuet...Forstår at han ikke kan si noe på sparket der selvfølgelig. Men håper ikke han liker ideen...
Kommer sikkert, som Keane sa, med en egen uttalelse om det senere. Kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at han liker den tanken. Er det én mann i systemet der oppe på toppen som vet hva fansen er verdt så er det han.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Blodfink wrote: 18 Apr 2021, 19:06
De må gjerne ta turen ned i år, Norwich kommer opp, de spiller fotball, mer sansen for det.
Jeg liker Burnley, jeg..
Etter at Stoke forsvant så "forsvarer" liksom de litt av det som var sjarmen med engelsk fotball for min del. Mye knokler og dueller, men når man ser at selv "store tøffe McTominay" har blitt ei "sutrekjerring" som roper og skriker etter nesten hver duell han taper så trengs det flere sånne møter for å herde disse fotballspillerne litt.. :)
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Steinar Stenseth wrote: 18 Apr 2021, 19:44 Mye knokler og dueller, men når man ser at selv "store tøffe McTominay" har blitt ei "sutrekjerring" som roper og skriker etter nesten hver duell han taper så trengs det flere sånne møter for å herde disse fotballspillerne litt.. :)
Ikke at McTominay ikke sutrer, men jeg la merke til at Burnley spillerne var vel så mye innom dommeren i dagens kamp. Personlig så er min mening at PLs spillestil, med flere tekniske spillere, mer tempo og mindre fysikk og snø på ballen er en av få utviklinger hvor ting faktisk har blitt bedre.
post liked by: Blodfink, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

messilingard wrote: 18 Apr 2021, 19:49 Ikke at McTominay ikke sutrer, men jeg la merke til at Burnley spillerne var vel så mye innom dommeren i dagens kamp. Personlig så er min mening at PLs spillestil, med flere tekniske spillere, mer tempo og mindre fysikk og snø på ballen er en av få utviklinger hvor ting faktisk har blitt bedre.
Joda, men når jeg tenker på sutring så er det mer hyl og skrik enn at de oppsøker dommeren. Akkurat den biten har jeg gitt opp for lenge siden, da verken forbund eller dommere overholder regelverket hva "omringe dommeren" gjelder. Er den skrikingen etter hver tapte duell fra voksne mannfolk jeg ikke takler :)

Er enig i at utviklingen i det generelle spillet i PL er positivt, men samtidig syns jeg ligaen trenger et og annet lag som spiller mer i retning av gamlemåten. Siden det ikke gis ut stilpoeng i fotball finner mye sjarme i de som kjemper sokkene av seg for poeng på et nivå de strengt tatt ikke hører hjemme, om man måler mot majoriteten av lagene på øverste nivå rundt omkring.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Steinar Stenseth wrote: 18 Apr 2021, 19:44 Jeg liker Burnley, jeg..
Har ikke noe i mot at det er mannfolk ute på banen, men Burnley sutra de au som blir nevnt, og de har en bevisst taktikk i å sabotere spillet, synes det kom ganske klart frem i dag. Det oser mer italiensk "mamma mia" enn britisk arbeiderklasse imo, hehe.
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Jeg mener vel at det du definerer som sutring gjelder stort sett alle PL klubber, inkludert Burnley. Når det gjelder dommere generelt så syntes jeg de er overbeskyttet mot sitt eget beste. La dommerne stå ansvarlig i media og forklare seg i stedet for å gjemme seg bak dommersjefen og VAR.

Nei, du har helt rett i at det ikke gis ut stilpoeng i fotball. Men jeg personlig liker nok heller lag som forsøker å bygge opp gjennom kombinasjonsspill og ferdigheter fremfor å slå ballen så høyt man klarer med adresse en stor mann. Burnley hadde jo faktisk et ganske frekt angrep hvor de kombinerte seg forbi Lindelöf og AWB i situasjonen før de fikk corneren de scoret på. Utover det så liker jeg å se intensivt arbeid i det defensive, der må man jobbe ærlig og hardt uavhengig av tekniske ferdigheter.
post liked by: Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Uniteds dårligste spiller i kveld var uten tvil Henderson. Han får en svak 3er av meg, av 10 mulige.
Forventer at DDG står neste kamp, Henderson trenger en tydelig tilbakemelding.
post liked by: Pink Final, offside
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Torquemada wrote: 18 Apr 2021, 21:53 Uniteds dårligste spiller i kveld var uten tvil Henderson. Han får en svak 3er av meg, av 10 mulige.
Forventer at DDG står neste kamp, Henderson trenger en tydelig tilbakemelding.
Bortsett fra de 2 mentale kollapsene står han bra synes jeg, kunne ha plukka ned corneren som førte til scoring også. Han plukka jo ned neste corner. Men ja, han kan ikke holde på slik.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Hadde United spilt fotball som Burnley ville jeg skammet meg.
Var jo tendenser i den siste tiden med Mourinho.

Det sagt så respekterer jeg at Burnley spiller erkebritisk.
Da snakker jeg ren fotball taktikk og ikke stygt spill.
Burnley har ikke økonomi til å hente spillere som har ferdigheter til tiki taka.
Huddersfield prøvde å SPILLE ut motstander under Werner.
Ære være dem for forsøket, men de falt fullstendig igjennom.
Jeg tror Burnley fansen heller vil spille litt primitiv fotball å overleve i PL, enn å spille som Norwich eller Huddersfield og rykke ned.

Jeg liker en kombo av flere stilarter i PL.
Tre tabu setninger følger:
Rask Man City tiki taka på sitt beste er en nytelse å se på.
Vel og merke når de bruker tempo i spillet sitt.
Liverpools gegenpress også.
Og Leeds intensive, nærmest naive fotball er underholdning.
Jeg synes faktisk det kan være moro å se på Burnley også.
De evner ofte å styre matchene dit de vil.
En av de morsomste matchene jeg husker i nyere tid er da Burnley slo Liverpool 2-0 på Turf Moor for noen år siden nesten uten å ha ball.
Men de dominerte matchen allikevel er min påstand.
Fikk Klopp’s Lfc akkurat dit de ville.

Engelsk fotball som vi vokste opp med på 1980 tallet var annerledes.
Mye kriging og rett i angrep.
Men, det var variasjon den gang også.
Manchester United har vel aldri spilt den erketypiske engelske fotballen etter ww2.
Ikke lemping opp på en svær target spiss.
United har spilt med vingspill og flate innlegg i boksen hvor man har fylt på med to bølger av spillere.
Og angriperne har ofte rullert på plassene underveis i matchene.
Det er ihvertfall slik jeg har sett og forstått Manchester United.
Har gitt mitt bidrag av den forståelsen i tråden TAKTIKK OG FORMASJON.
West Ham og Spurs med mye av det samme.
Såkalt finere og mer sofistikert fotball har vært kjennemerket til de tre.

Liverpool hadde sin pass and move.
Sikre pasninger på kryss og tvers.
Lignet litt på nåtidens tiki taka.
Til tider kjedelig å se på synes jeg, vel og merke når spillet gikk sakte.

Husker det ble sagt for 40 år siden at det var forskjell på engelsk og skotsk ligafotball.
Der den skotske ble regnet som mer spillende faktisk.

Mange forbinder vel engelsk fotball med mye av det Burnley står for nå.
For meg vekker det minner fra tippekamp og den gang de engelske klubber og spillere spilte all action fotball uten kyniske defensive hensyn.

Edit: Ved gjennomlesning ser jeg at minst to steder virker jeg å motsi meg selv.
Utdyper evt mer senere.
post liked by: red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Torquemada wrote: 18 Apr 2021, 21:53 Uniteds dårligste spiller i kveld var uten tvil Henderson. Han får en svak 3er av meg, av 10 mulige.
Forventer at DDG står neste kamp, Henderson trenger en tydelig tilbakemelding.
Enig, syntes han virket meget ustødig. Det er det som bekymrer meg med Henderson at han blir enda en ny engelsk keeper som skal være lovede men så kommer tabbene.

United fans er godt vant med gode keepere, så det er godt vi har store krav til keepere.

Når det gjelder engelske keepere så ligger det nesten en forbannelse der.

Intet hadde gledet mer om Henderson brøt dette og ble Englands nr 1.

Når hadde England sist en verdensklasse keepere? Da snakker jeg om Buffon, Van Der Sar, Neuer nivå? David Seamen kanskje?

Har vært mye forhåpninger, og mye skuffelser...
post liked by: Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Problemet med Henderson er at han har en absurd iver til å gå etter baller han har null 'business' med. Det er nærmest en grunnregel i læreboka at keeper skal ikke gå i duell i feltet, vertfall på den måten Henderson har gjort flere ganger nå -- langt utenfor femmeter, og i en ren duell. Kommer du for sent, er det mål (som det hadde blitt her om ikke VAR fant en 2mm offside). Han er rett og slett heldig ettersom han slapp unna begge gangene, og vi vant kampene. Tenk hadde vi tapt denne 1-2 pga hans spill... Minner meg faktisk litt om noe av Neuer fant på i starten. Alt for offensiv, og det var enten på håret at det gikk bra, eller så gikk det ikke bra. Og Henderson er ikke like god som Neuer, langt derifra.

Sånn er det å være keeper i United. En feil, bare en liten en, og du blir "slaktet" i media. DDG har håndtert dette i et tiår. Henderson må lære, og lære raskt. Samtidig som en keeper i en klubb som United ikke har luksusen av å kunne "lære på jobben".

Har ikke mista troa på ham, for all del, men dette var bekymringsverdig. Blir helt sikkert harde ord internt.
post liked by: Pink Final
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Pink Final wrote: 18 Apr 2021, 23:11 Jeg liker en kombo av flere stilarter i PL.
Enig! Det gjør at vi som lag også må være i stand til å variere hvordan vi spiller. Og jeg tror det for fotballen sin del også fører til at det blir mer nyskapning.
Pink Final wrote: 18 Apr 2021, 23:11 Ikke lemping opp på en svær target spiss.
Image
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

@red haha Fellaini ja.
Upopulær spiller som faktisk ble en slags favoritt hos undertegnede etterhvert.
Ga alltid alt.
United har jo hatt noen få slike svære target spillere.
Zlatan var vel også en, selv om han selvsagt hadde så mye mer å by på enn fysikk.
Lukaku ble også brukt slik av Mourinho.
Likte ikke den delen av spillet under Mou.

Tidligere var det Joe Jordan, og Wyn Davies før der hadde en kort karriere i United for 50 år siden.

I hovedsak har ikke United spilt med en tanksenter som kun er der for å vinne dueller etter lange oppspill/høye innlegg.

Det finnes ikke all verdens med info om spillestiler på 1940 og 1950 tallet.
Men det er nok info til å vite at de to store klubbene den gang spilte veldig ulikt.
Wolverhampton manager Stan Cullis forfektet Charles Rep’s teorier.
Altså Drillo fotball.
Manchester United manager Matt Busby introduserte at de fem angriperne hele tiden byttet posisjoner (Boka til Alec Shorrocks, Winners & Champions).
Dessuten brukte han vingspillet.
Når man ser klipp fra United scoringer er det påfallende hvor mange som er scoret etter flate innlegg fra vingen.
Om det er på 1940 eller på 1990 tallet.
post liked by: Torquemada
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply