[EL] Manchester United - Granada CF

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Manchester United - Granada FC
Kvartfinale Europa League Second Leg
Torsdag 15.04.2021 kl. 21.00
Old Trafford

Sammenlagt 2-0

Skader United
Eric Bailly(Covid-19), Anthony Martial(Kneeskadet), Daniel James(Kneeskadet), Phil Jones(Generelt skadet)

Suspensjoner United
Luke Shaw, Scott McTominay, Harry Maguire

United møter Granada til returoppgjøret på Old Trafford. Vi har en 2-0 ledelse fra det første oppgjøret, men fikk Maguire, Shaw og McTominay suspendert. Med skader på Martial, og muligens James offensivt ser det tynt ut fremover i banen også. Granada hadde en tøff, fysisk og kynisk spillestil i det første oppgjøret og spørsmålet er om vi får hvilt noen av nøkkelspillerne til helgens kamp mot Burnley.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Håper at vi endrer litt på laget.

DDG, Telles, Tuanzebe, Williams, Matic, Mata, Diallo og Beek bør jo være aktuelle i denne kampen her.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

DDG, Telles, Tuanzebe og Matic er nok ganske sikre kort med Shaw, McTominay og Maguire suspendert. Skal jeg tippe vil også De Beek være aktuell.. Forhåpentligvis vil Rashford bli benket i hele denne kampen. Det siste vi trenger er en skade offensivt. Krysser fingrene for at James vil være tilbake, for jeg tviler på at Rashford blir benket dersom Amad er alternativet.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Håper virkelig det blir reservelag i denne, ta en sjanse og satse på at de nest beste klarer å holde Granada i sjakk.

Samtidig som man rangerer EL ganske så langt ned på entusiasme-tabellen, ønsker man jo ikke å tape.
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Granada har en veldig stygg spillestil, så tror kanskje Ole ikke kaster for mye unge og urutinerte spillere utpå.

Som messilingard skriver er nok DdG, Telles, Tuanzebe og Matic involvert. Det samme tror jeg også Fred, Lindelof og AWB er, slik at vi får:

Matic - Fred
Telles - Tuanzebe - Lindelof - AWB
DdG
Også håper jeg at han tør å sette opp et angrep ala:

Greenwood
James - van de Beek - Amad
Slik at Rashford, Pogba, Bruno og Cavani kun brukes om helt nødvendig.
post liked by: messilingard
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

red wrote: 12 Apr 2021, 16:19 Matic - Fred
Telles - Tuanzebe - Lindelof - AWB
DdG
Den her regner jeg som ganske sikker. Williams kan selvfølgelig komme inn på høyrebacken, og Van De Beek kan spille sentralt. Men med de utskiftningene som må bli gjort allerede gjør at jeg tror Solskjær velger så mye kontinuitet som mulig bakover i banen, bortsett fra keeperplassen selvsagt.
red wrote: 12 Apr 2021, 16:19 Greenwood
James - van de Beek - Amad
Skal jeg tippe så tror jeg at vi kommer til å se Bruno fra start. Selv om at han også kunne trengt litt overskudd så ser jeg det ikke som sannsynlig at Solskjær velger vekk han. Spesielt ikke om Pogba og Rashford hviles. Et alternativ er selvsagt å starte med Cavani og sette Greenwood på kanten.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Marcus Rashford sjekket inn på The Lowry..

Vet ikke helt hva jeg syntes om det, forhåpentligvis så starter han i alle fall ikke kampen.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Enig med @messilingard i at den bakre sekseren+GK er ganske satt gitt alternativene. Eneste usikre kortet slik jeg ser det, er om Pogba går inn for Matic. Som jeg skrev i tippe-tråden, så tror jeg ikke det blir et kjempeungt/-reservepreget lag. Vi har brent oss på det før, og det er litt for risikabelt. Derfor 99% sikker på at minst en av Pogba / Fernandes stiller fra start. Håper at Fernandes får hvile, men langt fra sikker på det altså. Derfor satte jeg opp Pogba. Håper også Rashford får hvile fra start, men ikke sikker der heller. Men tenker at så lenge vi er solide bakover med mange sikre kort der, så burde det være rom for litt mer eksperimentering framover, som f.eks. med VDB fra start, og kanskje James også. VDB må jo få noen flere sjanser, og så får vi håpe han spiller bedre enn han har gjort hittil.

En av grunnene til at jeg tror Pogba er med fra start, er at Granada viste i forrige kamp at de spiller grisestygt, og da er det bra med et fysisk beist som Pogba utpå der.

Så håper jeg vi tar en grei ledelse til pause, og at f.eks. Diallo og kanskje Shoretire kan komme innpå i løpet av kampen. Litt overrasket av manglende spilletid på Diallo, men kanskje han sliter litt med tempoet eller fysikken enda, i tillegg til manglende engelsk-kunnskaper. Får tro han blir mer sentral neste sesong. Av en eller annen grunn har jeg veldig tro på ham. Har meget høye basisferdigheter, og har den såkalte X-faktoren.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan, Blodfink
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058



Litt for toppet lag for min smak.

Men får håpe at vi gjør rask prosess, slik at vi får se både van de Beek og Amad i minst 30 min.

Og en kan jo forstå Ole. Med seieren over Spurs, er vi så godt som sikret topp 4, og EL er vår sjanse for et trofe denne sesongen.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Manchester United spiller sin 27 kvartfinale i Europa cup, alle turneringer inklusive.
(Champions Cup, Cupwinners Cup, Inter City Fairs Cup, Uefa Cup, Champions League og Europa League).

I 17 av de tidligere kvartfinalene har United gått videre til semifinale.
Det er dessverre 2 mindre enn Liverpool som har vært i 19 europeiske semifinaler.
Mye tyder på at United når sin 18 semifinale i kveld.

Jeg vil at United vinner denne cupen.
Det vil Solskjær også, og han starter et sterkt lag.
post liked by: Belfastboy, Buchan, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Jeg kliner til! Vi gruser dem 6-0
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Cavani gjør 1-0.
Ellers har Lindelöf ryddet opp 3x i eget felt i starten.
post liked by: Belfastboy, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Cavani is back!!!!

5 igjen nå bare!

Er så lett mot et så dårlig lag!

Herlig :))))
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Nydelig spill i forkant av United - og bang i mål fra Cavani!
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ai ai, først en grusom pasning i kontringen og så en perle fra Cavani sekunder etterpå. Good times.
post liked by: Belfastboy, Pink Final
LUHG!
Post Reply