[PL] Manchester United - Brighton

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Manchester United - Brighton

Premier League, runde 30.

Old Trafford, Manchester
Søndag 4.april 2021 kl. 20:30


Tidlig ute, men da er det gjort.

5 siste møter:

2020-09-30 League Cup Brighton 0-3 Manchester United
2020-09-26 Premier League Brighton 2-3 Manchester United
2020-06-30 Premier League Brighton 0-3 Manchester United
2019-11-10 Premier League Manchester United 3-1 Brighton
2019-01-19 Premier League Manchester United 2-1 Brighton

Allerede møtt Potter`s lag 2 ggr. denne sesongen, intet storspill, men 6 mål scora og 2 seiere ble det.



All time: 25 kamper, 17 seiere 5 U og 3 tap i favør United. To av tapene kom under Mourinho.

United har aldri tapt en hjemmekamp for Brighton om mine kilder har rett. 10 seiere og 2 uavgjort.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Brighton er bedre enn tabellplasseringen skulle tilsi, de skaper mange sjanser men lider veldig under mangelen på en klassespiss. De er også i ganske bra form.

Likevel en kamp vi rett og slett bør og må vinne.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Blodfink wrote: 24 Mar 2021, 22:07 United har aldri tapt en hjemmekamp for Brighton om mine kilder har rett. 10 seiere og 2 uavgjort.
Dine kilder treffer midt i blinken.

De to uavgjorte kom i hhv 1980/81 FA cup og i 1982/83 liga.

Jeg har skrevet om den FA cup matchen minst en gang før.
Det er visstnok sånn at man lærer raskest av å få et sjokk eller ved repetisjon 😱🤓
Om dere får sjokk av at jeg repeterer - aldri så galt at det ikke er godt for noe - da husker dere FA cup matchen 3 januar 1981 🧐😁

På nrk tippekamp gikk Everton - Arsenal.
United - Brighton var ikke engang på kupongen, ergo ingen pling.
I pausen av Efc - Afc leste nrk ankeret i Marienlyst studio opp de 12 matchene på kupongen.
I tillegg husker jeg at studioverten (95% sikker på at det var Karen Marie Ellefsen) sa noe alà: Den største overraskelsen til pause av de FA cupkampene som ikke står på kupongen er på Old Trafford der Brighton leder 2-0 mot Manchester United.

Jeg har brukt farger her, men det var ingen fargerik opplysning å få for en ivrig United tenåring i sofa’n ved siden av Lfc brutter’n.
De på sin side ledet oppskriftsmessig hjemme mot non League klubb Altrincham, Uniteds gode naboklubb.

Etter Everton - Arsenal og de foreløpige 12 rette tegnene på kupongen vel opplest, opplyste Karen Marie om at United - Brighton har endt 2-2.
Der blir det spilt omkamp.

Den lørdagen er forøvrig siste gang de fire store i nord-vest har spilt hjemme samtidig.

Everton v Arsenal
Liverpool v Altrincham
Man City v Crystal Palace
Og Man United v Brighton & Hove Albion.

United vant omkampen på Goldstone Ground i Hove påfølgende midtuke.

Tilbake til lørdag 3 januar.
På Anfield returnerte den gang utfryste Bill Shankly til klubben han trente i over 14 år.
Shankly ble med Altrincham bussen vestover fra Greater Manchester.
Og han var med i Alty garderoben på Anfield før match.
Der i bortegarderoben ga Shanks en pep talk til the Robins.
(Vel og merke utfrosset av Lfc styret.
Ikke av spillerne og The Kop der han var elsket).

Apropos utfrossede klubblegender den lørdagen i 1981.
På Maine Road returnerte Big Mal som ny manager for Crystal P.
Malcolm Allison hadde fått sparken i City 2-3 måneder i forveien.
Allison fikk en strålende mottakelse av Kippax.
Klipp av Big Mal som løper mot Kippax Street Stand med armene over hodet ligger på You tube.

På Old Trafford søndag om ei uke skal klubblegende Ole Gunnar Solskjær og hans elever forhåpentlig hedre Stretford End og oss United fans med en ny seier mot Brighton & Hove Albion.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Endelig PL igjen, etter disse (for meg) uinteressante landskampene.
Da må vi gjøre litt ekstra ut av det her inne synes jeg:

Dommer Mike Dean
Linjedommere Darren Cann, Daniel Robathan
Fjerde dommer Chris Kavanagh
VAR Peter Bankes
VAR assistent Matthew Wilkes

United skader Greenwood, Jones, Martial og Mata.
United kanskje ute? Lindelöf og Rashford

Brighton & Hove A skader Andone, Lamptey, March og Webster.

United hjemme 7-3-4 29-19
Brighton & Hove A borte 5-4-5 16-17

Både United og Brighton gjør det bedre borte enn hjemme denne sesongen.
United er 5 beste hjemmelag og 3 beste bortelag.
Brighton er 17 beste hjemmelag og 12 beste bortelag.

United har vunnet fem strake mot måkene, og scoret 3 i fire strake av disse.

United har fire strake clean sheets i PL.

Bruno Fernandes har 7 matchvinner scoringer denne sesongen, flere enn noen andre PL spillere.

Brighton & Hove Albion håper å vinne tre strake for første gang siden oktober 2018.

Danny Welbeck kan bli første spiller til å score 3 mål mot sin tidligere klubb United i PL æraen.

Mulig Brighton & Hove Albion lag

Sanchez
Veltman ~ White ~ Dunk ~ Burn
Gross ~ Lallana ~ Bissouma ~ Trossard
Welbeck ~ Maupay


Gjensyn med Welbeck.
Ex Lfc Lallana 😝 som utlignet i 1-1 matchen på Old Trafford i oktober 2019.
Kommer til å holde et øye på Ben White.
Han får en del skryt inne i komm feltet hos United.no.
Leverer forhåpentlig ikke opp til hypen i kveld.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Ryder wrote: 25 Mar 2021, 10:38 Brighton er bedre enn tabellplasseringen skulle tilsi, de skaper mange sjanser men lider veldig under mangelen på en klassespiss. De er også i ganske bra form.

Likevel en kamp vi rett og slett bør og må vinne.
Enig i alt dette. De har fått veldig dårlig betalt for godt spill i det siste. Håper vi vinner i det som sikkert blir en jevn kamp, men har en dårlig følelse. Får bare håpe at minst én av Bruno/Rashford/Pogba er i form nå, for vi trenger det trekløveret på slutten for å sikre andreplass. 1-0 Cavani kanskje?
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Forventer også en tøff kamp i kveld. Forhåpentligvis har Pogba fått spilt seg i gang med Frankrike, Bruno fått litt overskudd etter karantene og Rashford fått rehabilitert beina i det minste. Cavani har også hatt to uker med trening så det bør hjelpe på skademessig.

Uansett, slik ståa er nå så er det kun seier som er godt nok. De to neste månedene blir viktige for United og Solskjær videre, tre poeng i dag er en god start.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 108

Jeg er veldig svak for Trossard. Synes han er en fryktelig god fotballspiller.
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Ikveld tror jeg vi kan forvente en skikkelig walk in the park. Her har jeg tro på at vi kjører over dem fra start til slutt. Tipper vi scorer 4 eller 5 mål. Står Deano i mål har jeg troa på nok en clean sheet fra vår nye nr 1 :)

Deleted User 108

Deano står vel helt sikkert i mål @Sir Crap-A-Lot hvis han er vår nummer 1.....
Spennende hvem som står i mål i dag. Viktig kamp så det er nok vår 1.keeper som står i dag.
Akkurat nå står de nok ganske likt. Ingen av dem er verdensklasse, tipper det kommer inn en ny topp-keeper i sommer, ihvertfall hvis De Gea blir solgt.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Trossard er en bra spiller, sansen for ham.

Angående keeperplassen: Jeg satt opp Henderson i konkurransen først, men feiga ut, (ynkelig nok)...

I utgangspunktet tenkte jeg det absolutt var mest logisk at Henderson står etterpå. Hvorfor tror alle at det blir de Gea?
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Blodfink wrote: 04 Apr 2021, 14:24 I utgangspunktet tenkte jeg det absolutt var mest logisk at Henderson står etterpå. Hvorfor tror alle at det blir de Gea?
Ikke enkelt å gjette hva Solskjær gjør.
Jeg tenker at Solskjær er lojal mot spillere til de spiller seg ut.
De Gea har ikke spilt seg ut, han har stått bra.
Har vært på barsel i Spania.

Deano har gjort hva som forventes av ham , faktisk litt under pari mtp utligningen til AC Milan.
Han har ikke spilt seg inn mener jeg.

Imidlertid sto han begge cupmatchene før landslagspausen.
Keeperplassen mer åpen enn på lenge.
Jeg tror de Gea fortsatt er førstekeeper i PL.
Blir allikevel ikke overrasket om Henderson står i kveld.
Last edited by Pink Final on 04 Apr 2021, 14:37, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Fordi DdG har startet hver eneste PL kamp der han har vært tilgjengelig.

Men hvem vet, et valg må tas. Men jeg tror de kanskje venter til i sommer med å gjøre endringer.

Personlig så tror jeg Ole kommer til å fortsette med en todeling til neste sesong også, men at Henderson da også får CL / at de altså blir hakket mer likestilte. Barcelona gjorde vel dette en periode (?)
post liked by: Pink Final
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Mcilroy wrote: 04 Apr 2021, 14:22 Deano står vel helt sikkert i mål @Sir Crap-A-Lot hvis han er vår nummer 1.....
Spennende hvem som står i mål i dag. Viktig kamp så det er nok vår 1.keeper som står i dag.
Akkurat nå står de nok ganske likt. Ingen av dem er verdensklasse, tipper det kommer inn en ny topp-keeper i sommer, ihvertfall hvis De Gea blir solgt.
Nei tenker De Gea står, men dette er kun fordi han skal få en verdig avsluttning av klubben etter mange års tjeneste. Men fra neste sesong er det Deano som er nr 1. Derfor selges De Gea i sommer :)
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Jeg var også usikker i lagkonkurransen. Feiget ut jeg også, tror det er 60/40 i favør De Gea. Egentlig så håper jeg litt at Henderson står. Liker å ha en leder bak der. Så får man heller ofre De Geas ekstreme ferdigheter på strek, for en som er god på strek.

Personlig så tror jeg hverken De Gea eller Henderson godtar å dele spilletiden som en løsning. Begge mener nok at de bør være den ubestridte førstekeeperen. Tror heller ikke på et keeperkjøp i sommer, i alle fall ikke en som skal være noe mer enn en utfordrer. Litt som Romero har vært for De Gea. Men da er det selvfølgelig avhengig av at en av de to beste drar. Donnarumma blir ledig, men han lukter det Juventus eller PSG av hvis man spør meg.

Litt tilbake til kampen så håper jeg virkelig at vi ikke pådrar oss noen nye skader offensivt. Fortsatt tett kampprogram så dersom det er muligheter for å bytte ut noen tidlig så håper jeg virkelig at Solskjær gjør det fremfor å bytte etter 75 min som han pleier.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 108

Manchester evening news mener å vite at Henderson er vår nye 1.keeper og dermed står i dag. MEN sliter veldig med ryktet sitt for tiden, så hva de mener å vite er nok ikke helt fasiten.
post liked by: Pink Final, Blodfink
Post Reply