[PL] Manchester United - Brighton

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12526
Liker mottatt: 4887

messilingard wrote: 04 Apr 2021, 23:03 Jeg har troen, men her er det bare for gutta å brette opp ermene, finnes ingen lette matcher på denne tiden av året!
Er enig i at det blir tøft helt til slutt, men de lagene bak oss skal da vinne mange kamper og det er sikkert noen matcher de i mellom også hvor det blir gitt bort poeng.
Ser også at Everton også kan ligge 8 poeng bak oss hvis de vinner de to kampene de har til gode på oss.

West Ham og Leicester møtes neste runde. Runden etter er det Everton og Tottenham som møtes. Og runden etter der er det West Ham og Chelsea. Everton har da bortekamp mot Arsenal. Chelsea og Leicester har også igjen City borte.
post liked by: messilingard, Buchan, Pink Final

Deleted User 108

Buchan wrote: 04 Apr 2021, 22:33 Så bra at både Rashford og Greenwood scoret i dag. Lenge leve akademiet.
Til og med Welbeck er fra vårt akademi så alle målene kom fra vårt blomstrende fotball-akademi.
post liked by: Buchan, Pink Final

Deleted User 430

Blodfink wrote: 04 Apr 2021, 23:07 Det handler om å bruke kjeften, men det handler også om å spille godt, gå foran spillemessig. Det er helt greit å være uenige om Maguire, jeg er ingen stor fan, sånn er det. Men tidvis synes jeg han står frem. Så skal ikke avskrive ham overhodet.
Jeg skulle også ønske at det av og til kom tydeligere frem litt temperatur ute på banen, men samtidig hører jeg han godt utpå der og da er jeg tilfreds med det. Spesielt når det kommer frem at han tydeligvis tar det i garderoben i stedet.
Enig i at det er helt greit å være uenige om han, og har ingen planer om å omvende noen. Syns det bare er moro at man kan se forskjellig på ting og tang, selv om jeg ikke alltid skjønner hvorfor, eller hvordan, forskjellen i synet på saker er/kan være så stor :)
post liked by: Buchan, Blodfink, Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Eneste jeg tar med fra denne kampen er 3 poeng.

Resten av kampen var en skuffelse. Vi er milevis unna City.

Klarer ikke helt å juble over 3 poeng, men får ta det positive. Det er at vi fikk 3 poeng. Det er vel det.

Spiller vi sånn mot Tottenham til søndag så taper vi.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

offside wrote: 05 Apr 2021, 00:15 Spiller vi sånn mot Tottenham til søndag så taper vi.
Ja, vi må opp noen hakk helst. Er bekymra for angriperne, Rashford halter og Cavani er rusten. Martial ute for sesongen sannsynligvis. Mye ansvar for Greenwood, må håpe han fant tilbake til den gode formen fra forrige sesong i går da.
post liked by: Pink Final, offside
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Forhåpentligvis så finner ikke Tottenham frem noe spesielt heller. Tottenham har vært ustabile de også.

Enig med tanke på våre offensive. Den mest opplagte løsningen slik jeg ser det er å flytte Pogba lenger frem i banen. Forhåpentligvis fungerer han bedre sammen med Bruno dersom begge er i mer offensive posisjoner.
post liked by: Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ja, Spurs er ikke til å bli helt kloke på, litt typisk om de henter frem en god dag mot oss.
messilingard wrote: 05 Apr 2021, 13:44 Enig med tanke på våre offensive. Den mest opplagte løsningen slik jeg ser det er å flytte Pogba lenger frem i banen. Forhåpentligvis fungerer han bedre sammen med Bruno dersom begge er i mer offensive posisjoner
Ja, Pogba spilte jo ganske så bra lengre frem i banen før landskampene, men det var i posisjonen til Rashford.

Om Rashford blir skadet og Cavani ikke finner formen, må det jo bli Pogba på venstre. Rashford danker kanskje Cavani ut av laget som spiss evt. også.
LUHG!

Deleted User 429

Pogba kan prøves på høyre synes jeg. Aldri feil med en god høyrefot på høyresiden i United!
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16738

United.no med artikkel i dag om hvor på tabellen United ville vært uten comebackene.

United gjorde nok et comeback mot Brighton, og har nå sikret 25 comeback poeng denne sesongen.
Flest i PL.
United.no satte opp en tabell der United lå på 14 plass uten de 25 poengene.
Den tabellen var svært haltende, da den ikke trakk fra de øvrige 19 klubbene’s comeback.

Jeg telte over og kom fram til dette:

Antall comeback poeng pr 4/4

Arsenal 15 poeng
Aston Villa 5 poeng
Brighton & H.A. 3 poeng
Burnley 5 poeng
Chelsea 8 poeng
Crystal P 4 poeng
Everton 6 poeng
Fulham 1 poeng
Leeds 7 poeng
Leicester 19 poeng
Liverpool 10 poeng
Man City 2 poeng
Man United 25 poeng
Newcastle 4 poeng
Sheff United 4 poeng
Southampton 7 poeng
Tottenham 6 poeng
West Brom 7 poeng
West Ham 8 poeng
Wolves 13 poeng

Tabell uten comeback poeng 20/21 pr 4/4

Man City 72 poeng
Tottenham 43 poeng
Chelsea 43 poeng
West Ham 41 poeng

Everton 41 poeng
Liverpool 39 poeng
Aston Villa 39 poeng
Man United 35 poeng
Leicester 35 poeng
Leeds 35 poeng
Crystal P 34 poeng
Brighton & H.A 29 poeng
Southampton 29 poeng
Burnley 28 poeng
Arsenal 27 poeng
Fulham 25 poeng
Newcastle 25 poeng

Wolves 22 poeng
West Brom 14 poeng
Sheff United 10 poeng

Man United8 plass, ikke 14 plass.

Ps! Blir ikke helt rett denne tabellen heller, da jeg kun har trukket poeng.
Ikke ‘gitt poeng’ til klubben som ledet matchene.
Egentlig uinteressant fremstilling på mange måter.
Det viktige er jo hvor United er etter 90 minutter, comeback eller ei.
Per nå har United et godt grep om 2 plassen.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Skrev ikke noe her i løpet av kampen, men det er vel trygt å si at Solskjær overrasket oss med keepervalget. Vel, vi sa jo før kampen at vi trodde det var jevnt, selv om de fleste trodde på DDG her. Nå ser det ut som rollene er snudd, og DDG blir cupkeeper, men vi får se. Uansett hvordan det blir ut sesongen, så tror jeg det ligger an til at Henderson blir førstekeeper fra neste sesong (om han ikke er det allerede).

Kjipt for DDG, men på den annen side så hadde han aldri mistet plassen om han spilte så overjordisk som han gjorde i mange sesonger (men ikke i de siste 2-3). På sitt beste var han en menneskelig vegg, og gjorde fantomredninger på rekke og rad. Husker f.eks. en kamp mot Everton der han var helt umulig :D
post liked by: Blodfink
Post Reply