[EL] AC Milan - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

grumpy
Posts: 33
Joined: 18 Dec 2020, 10:49
Liker mottatt: 28

Synes OGS undervurderte Milan i første kamp. Milan er et lag som har hatt en større restrukturering enn det vi har hatt men er på vei opp, riktig nok med færre penger enn tidligere (foreløpig ifl. ryktene). De har en 3-4 klassespillere og var seige i går også. Synes de kom på noen farligheter som virkelig kunne blitt til noe.
Vi er totalt sett et bedre lag selv om vi var langt under pari i går, selv om det har noe med motstander å gjøre. Kunne like gjerne vært EL-finalen vi så i går. Uansett utrolig deilig å gå videre, og deilig å se Pogba tilbake.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Slik så jeg spillerne:

Henderson Har ikke så mye å gjøre i starten.
Trygg og gjør det han skal ellers.
Gir noen returerer, men bedre enn å prøve å holde og miste.
Flott redning på headingen til Zlatan.
Denne gang rakk han å få opp armen og hadde styrke til å slå over.

Wan-B Begynner svakt, spiller seg opp.
Er med framover og slår også innlegg.
God 1v1 defensivt, flere gode taklinger.

Lindelöf M.o.m. Enorm defensivt ikke minst i duellspillet. Gode taklinger. To gode raid framover.

Maguire Også god i forsvar, rydder opp.
Også med fram flere ganger.
Vinner hodedueller i angrep, men intet sluttprodukt.
Noe vi dessverre har blitt vant med.

Shaw Nest bestemann i går.
Minuset var da han ble knust av Zlatan i lufta, men hvem blir ikke det?

McTominay Løper mye og er viktig med sin fysikk.
Bedre med ball etterhvert.

Fred Fryktelig med ball i første omgang. Tar seg opp han også, og viktig før målet.
Stor frekvens i beina.
Viktig defensivt.

Fernandes Sliten? Mye feilvalg med ball. Løper mye.
Svak match.

James Jobber som en galeislave, og får til flere innlegg.
Mangler det tekniske registeret.

Greenwood Må innrømme at jeg ikke la så mye merke til ham i går.
Ikke et godt tegn (kanskje mer for meg enn Greenwood 😁)
Ser imidlertid at han prøver å komme seg til avslutninger.

Rashford Doktoren er helt ute av det.
Lagets svakeste i går.
Byttet mot Pogba ved pause.

Pogba Har enorm innflytelse på at United vinner dette.
Enestående med ball, har dessuten fysikk til å gjøre det han prøver på.
Strålende scoring.
post liked by: offside, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det som er gledelig er at vi har tettet igjen bakover, det syntes jeg var et problem helt siden SAF gav seg. Forsvaret lakk.
Den defensive grunnstrukturen har blitt mye bedre.

Men jeg savner mer offensiv kreativitet, det er flere kamper der jeg føler vi ikke skaper all verden.
Vi har mye kvalitet foran i banen, jeg føler ikke alltid vi klarer å få det helt ut. Jeg mener at laget trenger mer offensiv skyts for å ta det neste steget.

Jeg etterlyser fremdeles en ren høyrekant, og vi bør vel også se på mulighet for å hente inn en ny spiss som skal erstatte Cavani.

Uansett fint å gå videre, jeg tror vi skal kunne klare å ta oss til finalen.

Jeg mener vi bør kunne komme til finalen, om vi ikke trekker Arsenal. Der kan det bli jevnt.
Jeg tipper det fort kan bli helengelsk finale.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ingen hurra-forestilling, men som mot West Ham er det solid og profesjonelt gjennomført - i en periode der vi både har mange skader og flere nøkkelspillere åpenbart er helt på stålet.

Herlig å se at forsvaret stepper opp når vi sliter med kvalitet og overskudd framover. Fortsatt gjenstår å finne balansen mellom sjanseskapende angrepsspill og defensiv soliditet, men vi klarer akkurat å tippe over på plussida. Landslagspausen kommer nok som bestilt for en gangs skyld, håper hele troppen pådrar seg mystiske halvskader og trekker seg fra oppdrag... 😉
post liked by: Pink Final, Blodfink

grumpy
Posts: 33
Joined: 18 Dec 2020, 10:49
Liker mottatt: 28

Ryder wrote: 19 Mar 2021, 09:20 i en periode der vi både har mange skader og flere nøkkelspillere åpenbart er helt på stålet.
Helt enig. Var flere som var mindre entusiatisk enn vanlig og unormalt mange rare og feil valg - spesielt Bruno var langt unna der han pleier å være. Rash virket nesten som han kjente på et eller annet? Synes det var tendenser til kjekling mellom våre spillere også. Tror mye av jobben til OGS fremover er å holde på entusiasmen og få opp mentaliteten i spillergruppen. Ha det gøy igjen!
Tror det er første gang jeg har sett at Wan-Bissaka har en konkret defensiv svakhet. Ble parkert hele to ganger ved milan-spillerens medtak og med et ytterligere rykk ved neste touch fikk han 3-4 meter på backen vår.
post liked by: Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

grumpy wrote: 19 Mar 2021, 09:46
Helt enig. Var flere som var mindre entusiatisk enn vanlig og unormalt mange rare og feil valg - spesielt Bruno var langt unna der han pleier å være. Rash virket nesten som han kjente på et eller annet?
Rashford var åpenbart skadet, og har vært det lenge. Er bekymret for bruken av ham, må jeg innrømme.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

grumpy wrote: 19 Mar 2021, 09:46 Tror det er første gang jeg har sett at Wan-Bissaka har en konkret defensiv svakhet. Ble parkert hele to ganger ved milan-spillerens medtak og med et ytterligere rykk ved neste touch fikk han 3-4 meter på backen vår.
Det er ikke ofte man ser noen ta seg forbi Wan-Bissaka så lett, nei. Men hvis jeg ikke tar feil så var det Theo Hernándes ved begge anledninger og den fyren er helt ekstremt rask. Han løp blant annet opp James i en annen situasjon- eller om han ikke løp han opp, så hadde han i hvert fall ingen problemer med å holde følge med tempoet til James.. og det sier det meste. Hernándes gjorde egentlig mye bra offensivt i går fra sin venstrebackposisjon. Spennende type.

Fint med nok en bra defensiv match. Hele forsvaret virker, dessverre for David de Gea, bedre med Henderson i mål. Lindelöf får fortjent mye skryt. I går var han veldig god. Spørs om ikke det er Henderson vi må satse på hvis forsvaret skal levere på denne måten de gangene han står i mål. ++ kanskje det kommer en bra defensiv midtbanespiller inn i sommer som kan hjelpe forsvaret enda mer.

Det var ellers gledelig å se Pogba igjen. Jeg var redd han skulle se litt rusten ut, men overhodet ikke. Han var vel den av de offensive som så best ut, hvertfall med ball.

Neste match er FA cup. Det blir veldig spennende å se om Henderson får fornyet tillit, eller om de Gea står.
post liked by: Blodfink
Post Reply