[EL] Manchester United - AC Milan

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2039
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7543
Liker mottatt: 4308

Skjønner i grunnen ikke at folk er så sjokkerte, dette United laget har vi sett utallige ganger falle i kvalitet etter en storkamp slik som mot City. Fortjent resultat selv om United burde hatt to mål til.
Svakt keeperspill av Henderson.
United er stort sett bedre på bortebane, så jeg tror dette går veien.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1895
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13250
Liker mottatt: 5074

Ikke noen god kamp av United dette.
Bra mål av Diallo.
Ellers så var kampen preget av mange feilpasninger fra United sin side.
Milan fortjente minst uavgjort, men vil si at det var en smule svakt av Henderson på scoringen.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19099

Jeg synes det blir litt rart å skylde på Henderson...Jeg hadde ikke lagt skylda på de Gea om han slapp inn tilsvarende...de Gea har sluppet inn mange svakere avslutninger enn den Milan serverte der...

Det er bare å søke på "de Gea fails" på youtube det.

Bortsett fra det så har vi to solide keepere denne sesongen mener jeg.

de Gea har spilt seg opp etter to ganske så variable sesonger.
post liked by: Buchan, Pink Final
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2039
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7543
Liker mottatt: 4308

Blodfink wrote: 11 Mar 2021, 21:50 Jeg synes det blir litt rart å skylde på Henderson...Jeg hadde ikke lagt skylda på de Gea om han slapp inn tilsvarende...de Gea har sluppet inn mange svakere avslutninger enn den Milan serverte der...

Det er bare å søke på "de Gea fails" på youtube det.

Bortsett fra det så har vi to solide keepere dene sesongen mener jeg.

de Gea har spilt seg opp etter to ganske så variable sesonger.
Ja absolutt DeGea har hatt sine tabber, men på slike som dette er han stort sett god v
Ble vel litt feil formulert fra min side mot Henderson, skylder i grunnen ikke resultatet på han. Men det er absolutt en ball han kunne tatt, og som OGS også sier. Han har sett Hendo redde slike før. Men noen gedigen tabbe var det ikke, mange ting i denne kampen fra United sin side, som var mye verre enn dette 😊
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Litt skuffende, vi bør ta Milan hjemme. Litt av problemet vårt, vi klarer ikke å levere godt over flere kamper.

Vi spilte bra mot City, men skuffer hjemmet mot Milan. Det er kjensgjerning hos oss. Eksempel, vi slår Paris i Paris men ryker mot Istanbul borte.

Legger ikke skylda på Henderson, men det målet bør han ta. Jeg mener forsatt at De Gea er vår beste keeper.

Håper selvsagt De Gea er tilbake og vokter buret vi er ikke klar over hvor mange poeng han faktisk redder iløpet av en sesong. Tenk om han hadde hat Ferdinand og Vidic forran seg, hadde blitt sammenlignet med Van Der Sar.

Tror forsatt vi vinner mot Milan borte ganske greit.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1522
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2262
Liker mottatt: 4106

Solskjær sa i post-match at både Rashford og Cavani kanskje er tilbake for returoppgjøret. Og om noen så tweeten til Rashford, så synes jeg det virket på formuleringen hans at det er noe han også tenker.

Så potensielt ganske mye sterkere lag med Rashford, Shaw og Fred fra start. Og skjer jo ikke at AWB og Bruno byttes ut i returkampen med mindre vi virkelig har avgjort. Har troen, men det kommer en tøff kamp mot West Ham først nå til helgen.
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27078
Liker mottatt: 17638

red wrote: 11 Mar 2021, 22:52 Jeg synes det blir litt rart å skylde på Henderson
Enig i at vi ikke bør legge dette på bare en spiller.
Liker ikke når det pekes ut syndebukker.
(Hvilket det i liten grad gjøres i dette forumet).
Dette var først og fremst en svak match av laget som et hele.
Allikevel er det noen situasjoner som blir helt avgjørende.
Maguire missen, pluss sjansen til James.
Og hvordan Kjær får gå opp alene på 5 meter’n.
Markeringen glipper, det er et gjentagende problem (Everton).

Og hvorfor Henderson går ned og dermed ikke redder headingen er en gåte for meg.
De Gea blir stående oppreist lenge, en av flere store styrker han har som keeper.
Redd vi kommer til å savne spanjolen big time om han blir solgt.
Brannfakkel 🔥 = Hva er Henderson virkelig god på?
Som jeg har skrevet før.
Jeg synes han er en bedre all round keeper enn de Gea.
Men, jeg ser ingen store styrker hos Henderson.

Lite å glede seg over i går.
Scoringen til Amad var god.
Ellers synes jeg McTominay var minst dårlig.
Men, det var vel han som slapp Kjær på utligningen?
Det var svakt McSauce.

Nå må United angripe på San Siro.
Anser det som 50/50 å gå videre.

Håper vi slipper Semb som ‘ekspert’ i den.
Monoton i framføring og lite fagkunnskap å by på.

Edit: Jeg siterte da vitterlig @Blodfink.
Hvorfor kommer @red fram i boksen?
@RaoulDuke? 🤔.
Quotinga lever sitt eget liv? 😅
Last edited by Pink Final on 12 Mar 2021, 07:57, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Så på united.no at det var en der inne som slaktet Henderson! Oi oi oi!

Her har Hendo levert klassekamper etter klassekamper. Ja han kunne kanskje tatt den igår men De Gea hadde nok gjort flere tabber på alle de clean sheet kampene hans!

Er helt håpløst om vi lar en så ung og god keeper som Hendo gå til sommer for å beholde avdanka De Gea som er på vei ned!!!

Tror uansett Solskjær gjør Hendo til vår 1.keeper til sommeren og selger De Gea! Hu sutre kjerringa til De Gea hater Manchester og England så hun vil sikkert ha han hjem til Spania eller et annet land hun liker bedre!

Så Henderson er nok her når neste sesong starter og De Gea er solgt :P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27078
Liker mottatt: 17638

Det var mange på United.no som satte spørsmålstegn ved Henderson i går.
Flere diskusjoner både for og i mot Deano der inne.
Jeg la kun merke til én som slaktet ham.
I komm feltet under live artikkelen (SirPS).

Henderson er en habil keeper.
Og det er stas med et eget akademi produkt 👏.
Synes han har gjort akkurat hva som forventes i de fleste matcher.
Hverken mer eller mindre.
Den han slapp inn i går burde han ha tatt.
Hadde han bare blitt stående oppreist.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Vi leter aldri etter syndebukker @Sir Crap-A-Lot
Vi støtter alle som tar på seg den røde drakten om det er Henderson, De Gea, Fred, Lingard, Pogba eller Bailly. Ikke sant??
post liked by: Buchan, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4664
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2598
Liker mottatt: 10536

Henderson burde tatt den. Ikke noen stor tabbe, men tipper Henderson måtte ha stått så å si prikkfritt i De Geas fravær for å i det hele tatt bli vurdert som førstekeeper ut sesongen.

Har forresten tenkt litt på det med "førstekeeper"-greia. Det er liksom en vedtatt fotballsannhet at keeperplassen ikke skal utsettes for konkurranse. Man velger liksom en førstekeeper i sesongens første kamp, så blir det sånn resten av sesongen med mindre vedkommende driter seg skikkelig ut over lengre tid.
Hva er det med keepere som tilsier at de ikke tåler konkurranse? Hva er det med keepere som gjør at de trenger en annen trygghet enn utespillere? Jeg skjønner jo at det er en fordel å etablere relasjoner og forutsigbarhet, men sånn er det vel med hele laget?
Er det virkelig sånn, eller er det bare en myte som har fått festet seg?

(litt samme med konseptet "stopperpar", forresten).
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Blodfink wrote: 11 Mar 2021, 21:50 Jeg synes det blir litt rart å skylde på Henderson...
Det er vel ingen som deler ut skyld. :D Tror bare alle er enige om at de Gea muligens hadde tatt den headingen, derfor litt skuffet over Henderson akkurat på den situasjonen.
Pink Final wrote: 12 Mar 2021, 06:25 Ellers synes jeg McTominay var minst dårlig.
Men, det var vel han som slapp Kjær på utligningen?
Det var svakt McSauce.
Det var Matic som hadde ansvaret for Kjær, men spillerne på første stolpe, Shaw og McTominay, kunne nok også gjort en bedre jobb. Hvis man har sjansen til å være først på ballen på defensiv dødball så må man ta den. Alex Telles kunne muligens også fått hodet sitt på den, men han fulgte i alle fall spilleren sin.

Litt overraskende var det at Matic fikk sjansen fra start. Jeg skjønner at det i utgangspunktet ikke burde vært det pga at de beste spillerne også må hvile av og til og fordi Matic ikke burde starte i ligaen, men jeg trodde Solskjær var litt mer interessert i å få med seg et bra resultat i går. Nå må Fred starte og McTominay starte bortematchen.. om vi ønsker videre avansement. Ingen krise om vi blir slått ut, men selv med et litt redusert lag skal vi vinne borte mot Milan.. men vi trenger McFred på midtbanen sammen med Bruno. Eventuelt et comeback fra Pogba..
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14578
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23128
Liker mottatt: 19099

Pink Final wrote: 12 Mar 2021, 06:25 Edit: Jeg siterte da vitterlig @Blodfink.
Hvorfor kommer @red fram i boksen?
@RaoulDuke? .
Quotinga lever sitt eget liv?
Merkelig, det har vel skjedd enn gang før og.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ser for øvrig at engelsk media er misfornøyd med byttene i går, at det var et forsøk på å drepe kampen på 1-0. Vi hadde lite offensive krefter siste 20. Kan forstå den kritikken, samtidig så blir det fryktelig tynt med Pogba, Martial, Rashford og Cavani på skadestua. OGS var litt bundet med den kamptroppen i går. Hadde vel ikke så mye annet å gjøre kanskje.

Man håper på raske tilbakekomster for de skadede spillerne, hvis ikke blir dette fort en tung vårsesong.

Og så er det dødballer og baklengsmål, så denne oversikten i media:

Southampton, PSG (to ganger), West Ham, Sheffield United, Leeds, Manchester City og nå Milan har scoret mot United etter cornere denne sesongen. Everton og City scoret på frispark.

United slapp også inn kjapt tatte frispark mot Tottenham og Aston Villa. Newcastle scoret på United etter en kort corner.

Også helt greit at Henderson får kritikk, men jeg støtter opp om at laget sviktet i går. Det lå et baklengsmål i lufta hele kampen.
post liked by: Pink Final
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Det er absolutt forskjell på å gi kritikk og det å slakte en spiller. Nå ser det unektelig mørkt ut med avansement og da er veien til en pokal mye lenger...og en klubb som United lever av pokaler. Og akkurat nå vil jeg ha inn 3 nye midtbanespillere, og jeg har nesten lyst til å prøve McT som midtstopper over tid...
post liked by: Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27078
Liker mottatt: 17638

Blodfink wrote: 12 Mar 2021, 10:58 Merkelig, det har vel skjedd enn gang før og.
Ja.
Mener å huske at @Elkey quotet @Ryder for noen uker siden.
Også kom mitt nick @Pink Final opp.
En eller annen bug her.

Bruker’n min som lager krøll 😅🥴
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply