[PL] Manchester City vs Manchester United (07.03.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Der blåser han! Der blåser han! United har slått City 2–0 i fotball!
Vi er best i Manchester! Vi er best i Manchester!
Vi har slått City 2–0 i fotball!
Det er aldeles utrolig!
Vi har slått City!
Colin Bell, Francis Lee, Mike Summerbee, Paul Power, Vincent Kompany, Kun Agüero, Kevin de Bruyne, Pep Guardiola, Kippax Street Stand, vi har slått dem alle sammen, vi har slått dem alle sammen. Ben Thatcher, can you hear me?
Ben Thatcher, jeg har et budskap til deg....osv 😁😜🔴⚪️⚫️
post liked by: Belfastboy, Torquemada, Buchan, offside
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1846
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12545
Liker mottatt: 4887

Pink Final wrote: 07 Mar 2021, 19:55 Der blåser han! Der blåser han! United har slått City 2–0 i fotball!
Vi er best i Manchester! Vi er best i Manchester!
Vi har slått City 2–0 i fotball!
Det er aldeles utrolig!
Vi har slått City!
Colin Bell, Francis Lee, Mike Summerbee, Paul Power, Vincent Kompany, Kun Agüero, Kevin de Bruyne, Pep Guardiola, Kippax Street Stand, vi har slått dem alle sammen, vi har slått dem alle sammen. Ben Thatcher, can you hear me?
Ben Thatcher, jeg har et budskap til deg....osv
Haha, hvilken herlig Lillelien parodi. Og bra du tok med Thatcher på slutten der.

Deilig seier - og nå er det sikkert "noen" som har mistet internettforbindelsen sin igjen...
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Pangaea wrote: 07 Mar 2021, 14:20 En av 21-kampers rekkene ryker i dag. Håper det blir Citys
(men har egentlig ikke veldig stor tro på det, det må jeg innrømme...)
Veldig glad for at jeg tok feil med parentesen, at det var vi som slo deres rekke :)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 07 Mar 2021, 19:31 City har mye ball, men United vinner fortjent.
Når det gjentar seg gang på gang mot Guardiola er det ikke flaks eller tilfeldigheter.
Det er godt forberedt taktisk.

Forventet aldri at United skulle styre denne.
Trodde City skulle produsere mer, og være mer overlegne.
I min bok er United fremdeles det nest beste laget i PL.
Ikke kun på tabellen, men på prestasjon over tid.
Helt enig. Og så skal vi heller ikke glemme at vi hadde like mange skudd på mål som City hadde. Synes egentlig vi hadde veldig god kontroll, kanskje med noen unntak. Fortjent seier. Skikkelig herlig. Gullet er fortsatt for langt unna, men vi tok et solid steg mot sølv med denne seieren. Viktig å følge opp selvsagt, men dette var en meget viktig seier!
post liked by: Buchan, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7394
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16757

Belfastboy wrote: 07 Mar 2021, 19:58 Og bra du tok med Thatcher på slutten der.
Haha.
Ben er nok ikke like kjent som Maggie.
For de som ikke husker i farta, Ben var City back for 15+ år siden.

...Ja, er nok noen som ikke kommer til å skrive inne på United.no nå 🙄
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Herlig dette, men samtidig så er det ikke noe nytt at United lykkes mot antatt bedre motstand, om de klarer å produsere mot flere av de antatt dårligere så skal jeg si meg fornøyd. Storforlangende muligens, men de 11 poengene vi ligger bak irriterer noe veldig...
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Tenker den oppfatningen henger litt igjen fra i fjor. For mot "big 6" (City, Liverpool, Spurs, Chelsea, Arsenal), står vi med bare 5 av 21 mulige poeng (7 kamper) før denne kampen. Mens det er mot de lenger ned på tabell vi har plukket mye poeng denne sesongen:

Image
post liked by: Pink Final
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg må si at jeg er fornøyd med jobben i forsvar og keeper i dag. Strålende god jobb der bak.
Men når vi har ballen på midten, så er det fremdeles for mye tullefeil. Jeg blir så lei av Fred når han skal forsøke å drible av 3 motspillere 25 meter fra eget mål.

Så er jeg enig i at de 11 poengene vi er bake er irriterende. Særlig når jeg tenker på grusom unødvendige tapte poeng, hvor arbeidsmoral har vær helt elendig. I tillegg har dommere gjort flere fryktelige feil som har kostet poeng.

Det er egentlig ikke så veldig mye som mangler før vi hadde vært helt oppe i ryggen på City.
Tap mot Sheffield U, og flere unødvendige uavgjorte resultater. Her er det fort 11 poeng til sammen.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

red wrote: 07 Mar 2021, 22:07 Tenker den oppfatningen henger litt igjen fra i fjor.
Tenker på WBA, Sheffield, Palace (begge kamper) og Everton, med seiere der hadde vi vel ledet PL nå?
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Kan ta med Arsenal i de irriterende poengtapene også...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Nydelig resultat, bra taktisk gjennomføring!

Så ser vi jo hvor mye resultatet har å si for fortellingen rundt kampen. Synes vi løste de samme oppgavene omtrent like bra mot Chelsea, egentlig, men da manglet vi marginer og bittelitt kvalitet på siste tredel, noe vi hadde i dag. Da var det mange som skjelte ut laget (ufortjent), mens alle hyller laget i dag (fortjent).

Sånn sett lærte vi lite nytt, selv om mange hadde "glemt" at vi er ganske gode ganske ofte. Synes fortsatt vi ser at noen spillere er veldig slitne og litt ute av toppform, men jaggu jobber de hardt for laget og manageren.

Forresten, synes vi er blitt markant bedre på to ting, som begge handler om coaching:
1. Vi presser mye bedre og mye mer koordinert og samlet enn før. Tok City fullstendig på senga første 10, og det var melodien i stort sett hele første omgang mot Chelsea også.
2. Vi er blitt bedre til å spille av motstanderens høye press. Fortsatt ikke perfekt, men sitter med mye mindre angst nå enn for bare noen måneder siden. Dette handler også om mønstre og bevegelser og trygghet.
post liked by: Lingard, Buchan
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ryder wrote: 08 Mar 2021, 08:27 1. Vi presser mye bedre og mye mer koordinert og samlet enn før. Tok City fullstendig på senga første 10, og det var melodien i stort sett hele første omgang mot Chelsea også.
2. Vi er blitt bedre til å spille av motstanderens høye press. Fortsatt ikke perfekt, men sitter med mye mindre angst nå enn for bare noen måneder siden. Dette handler også om mønstre og bevegelser og trygghet.
Enig i dette. Fantastisk at vi er blitt bedre på dette området. Vi så det samme høye presset mot Chelsea sist og vi så det samme mot City i går. Nå gjelder det bare at vi blir flinkere til å bryte ned lag som legger seg lavt i banen også.

Enorm kamp i går. Forsvaret fungerte veldig bra og særlig Shaw leverte nok en god kamp, men de andre skal også ha mye skryt. Wan-Bissaka som igjen hadde FULL kontroll på Sterling. Og midtstopperne som igjen leverte en god kamp mot god motstand. Jeg ble litt redd da Mahrez fikk utfordre Shaw 1 mot 1 pga de enorme dribleferdighetene til den algeriske fotballspilleren, men heldigvis skjedde ikke dette så ofte, men det var vel et par ganger hvor Shaw fikk kjørt seg.

Hele laget skal ha skryt for seieren i går, men må bare nevne Martial også, siden det er en stund siden han hadde en like god prestasjon som gårdagens. Jeg måtte nesten le da han satte inn en takling på egen banehalvdel sånn at vi vant ballen. Det er sånn det skal det være. Jeg håper han fortsetter i samme spor mot AC Milan på torsdag og West Ham på søndag. Det var utrolig synd at han ikke økte ledelsen til 3-0 halvveis ut i 2. omgang, men jeg tipper han sov godt i natt uansett pga den gode kampen han spilte.

Nå må vi bare følge opp med en like bra prestasjon neste søndag.
post liked by: Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det som er gledelig etter kampen er at man ikke sitter med den følelsen at det var en heldig seier. Jeg synes den var fortjent, tror det er en av de beste kampene til United jeg har sett denne sesongen. Måtte det bare vare i de på følgene kampene.

Deleted User 108

Var på jobb i går så jeg så ikke kampen.
Ser den nå, med hvilepuls. Er imponert over gutta. Synes vi er klart best. Er vel nærmere å score tre enn City redusere. Trygg Henderson i mål. Gode midtstoppere. Shaw like fantastisk som alltid. Bruno løp over 12 km.
En fullt fortjent seier over kanskje verdens beste lag akkurat nå.
Post Reply