[PL] Crystal Palace - Manchester United (03.03.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pink Final wrote: 04 Mar 2021, 08:59 Kanskje burde Solskjær rotert mer?
Samtidig roterer han omtrent til hver kamp.
Ref lagoppstillings konkurransen her.

Mot Real S var vel alle midtbanespillerne minus Fred,Matic og Fernandes skadet.
Hvem skulle spilt midtbane der?
Han hvilte de tre som alltid starter:
Maguire, Fernandes og Rashford.
Fernandes og Rashford fikk en omgang hver, totalt unødvendig etter mitt syn. Det er noe annet å hvile helt enn å spille halve kamper.

Viktige spillere, for all del, men vi ser dessverre resultatet av slitasjen nå. Jeg elsker Marcus Rashford, men det han leverte i går var rett og slett uakseptabelt. Totalt uinteressert/utkjørt (heller mot det siste, han er ikke typen som ikke bryr seg). Bruno løper mye som alltid (han var den eneste som giddet å holde oppe det høye presset, stakkars, resten kom luntende etter altfor seint), og han var sentral i den gode perioden i 1. omgang, men mislykkes med alt etter pause.

Tenker at det er greit å ta sjansen på at de holder fra start, men da må du samtidig være åpen for å justere underveis. For meg er det helt uforståelig at Rashford får stå på banen i 90 minutter mot Palace. Solskjær må jo se underveis at han ikke er "på riktig sted" for å spille viktig kamp? Spilte som han hadde løpt maraton dagen før og deretter vært på fylla.

I slike kamper, der vi er ganske store favoritter, har jeg også mer tro på å "bytte oss opp" i løpet av kampen i stedet for å "bytte oss ned". Spre litt frykt gjennom å sette på kanonene den siste halvtimen i stedet for å bytte Cavani mot James.

Tipper Solskjær holder dem på banen for "øyeblikket med magi" vi vet at begge er i stand til, selv om de har dårlige kamper. En vanlig kritikk mot OGS er jo at han vektlegger individuelle kvaliteter og frihet framfor mønstre og system. Baksiden av dette er selvsagt at du blir mer avhengig av enkeltspillere framfor "rollespillere" som kan gå inn og gjøre en jobb i maskineriet uten at kvaliteten daler ekstremt mye.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Belfastboy

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ryder wrote: 04 Mar 2021, 10:30 Fernandes og Rashford fikk en omgang hver, totalt unødvendig etter mitt syn. Det er noe annet å hvile helt enn å spille halve kamper.

I slike kamper, der vi er ganske store favoritter, har jeg også mer tro på å "bytte oss opp" i løpet av kampen i stedet for å "bytte oss ned". Spre litt frykt gjennom å sette på kanonene den siste halvtimen i stedet for å bytte Cavani mot James.
Lett å være etterpåklok.

Tenk om desse tre fekk kvile, evt bytta inn etter 60 min.
Hadde det blitt mindre klaging av det?
Det trur ikkje eg. Meir klaging.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Hadde sikkert vært like mye klaging da ja, bare litt annerledes.

Tror hovedproblemet er at Solskjær ikke stoler på "andrerekka". Og det har han sikkert god grunn til.

Vi var nok overekstatiske da det gikk så bra, for nå viser det seg (igjen) at realiteten er at bak den relativt klare første-elleveren, så har vi ikke nok dybde, eller nok kvalitet i dybden. Og med Pogba ute mangler vi kreativitet sentralt. For all del, Fred og McTominay har sine øyeblikk, og McT har scoret en del mål denne sesongen -- men de er ikke en kreativ kraft. En spiller som Carrick hadde vært fantastisk i dette laget.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Otac wrote: 04 Mar 2021, 10:59
Ryder wrote: 04 Mar 2021, 10:30 Fernandes og Rashford fikk en omgang hver, totalt unødvendig etter mitt syn. Det er noe annet å hvile helt enn å spille halve kamper.

I slike kamper, der vi er ganske store favoritter, har jeg også mer tro på å "bytte oss opp" i løpet av kampen i stedet for å "bytte oss ned". Spre litt frykt gjennom å sette på kanonene den siste halvtimen i stedet for å bytte Cavani mot James.
Lett å være etterpåklok.

Tenk om desse tre fekk kvile, evt bytta inn etter 60 min.
Hadde det blitt mindre klaging av det?
Det trur ikkje eg. Meir klaging.
Ja, dersom spillet og resultatet hadde blitt like trist, hadde klagingen selvsagt vært enorm. Men sjansen er jo større for at byttene faktisk hadde fått en effekt. Kunne vi holdt 0-0 til det 60. minutt med f.eks Alex Telles, Daniel James og Amad Diallo i startelleveren? Det tror jeg, og spreke innbyttere mot slitne Palace-bein kunne hatt større effekt enn når alle er like kjørt.

Hindsight is always 20/20. Men at stagnasjonen de siste ukene skyldes utmattelse kan det vel være liten tvil om, og det er managerens jobb å håndtere troppen best mulig på kort og lang sikt. Sier ikke at det er lett, men noen ting begynner å bli åpenbare.
post liked by: Lingard
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Pink Final wrote: 04 Mar 2021, 10:25
Sir Crap-A-Lot wrote: 04 Mar 2021, 10:15 Jeg får svare deg på det svaret du pleier å gi andre: Solskjær vet best :)
Pleier ikke å skrive det 😉
Pleier å skrive - In Solskjær we trust 😉
Poteto, Potato ;)
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

@Ryder
Mange gode poenger der.
Mitt inntrykk er at Solskjær roterer mye på 7-8 av plassene.
Wan-B og spesielt trioen Maguire, Fernandes og Rashford spiller mye.

Kanskje kunne ting vært løst litt annerledes?
Når vi sitter med fasiten er det enklere å si hva som burde vært gjort.

La oss si at Bruno og Rashford startet på benk i går.
Og United begynte slapt.
Hva ville kritikken gått på da?
At den spilleren med størst passion (Bruno) starter på benk?
Kritikk ville det blitt uansett med 0-0.
At kritikken kommer er det eneste som er sikkert om ikke United vinner overbevisende.

United har dekning på:
Keeper
Stopperplassen (skriver i entall, fordi Jones, Bailly og Tuanzebe ofte er skadet)
Venstreback
Indreløperne
Venstre kant
Spiss

Mangler dekning på:
Høyreback
Offansiv midt (Mata er ikke god nok i tette matcher)
Høyreving

Har Solskjær egentlig så mange valg?
Når skader kommer i tillegg.
Ofte må det roteres rundt for å finne en høyrekant.
Noe United ikke har p.t.

Er Amad Diallo klar for å starte på dette nivået?

Det reiser seg en del spørsmål som det er vanskelig å svare på om Solskjær skulle hvilt Maguire, Rashford og Fernandes mer.

@Sir Crap-A-Lot
Det er forskjell på å mene at en person alltid vet best.
Og å stole på noen/ha tillit til noen.
Da jeg vokste opp stolte jeg 100% på foreldrene mine.
Men, som tenåring forsto man at de ikke alltid visste best.
(Spesielt som tenåring forsto jeg det 😉)

Solskjær vet selvsagt ikke alltid best.
Det gjorde ikke sir Alex engang.
Men, jeg har tillit til at Solskjær tar United i riktig retning.
Jeg tror faktisk helt til PL gullet.
(Ikke i år).
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Ryder wrote: 04 Mar 2021, 11:21 Ja, dersom spillet og resultatet hadde blitt like trist, hadde klagingen selvsagt vært enorm. Men sjansen er jo større for at byttene faktisk hadde fått en effekt. Kunne vi holdt 0-0 til det 60.
Men da kan man argumentere med at det hadde vore større sjangser for null mål opp til det 60ende minutt.
Man ønsker jo å score før. Helst drepe kampen.
Det blir etterpåklokskap det også.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14249
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22216
Liker mottatt: 18061

Ryder wrote: 04 Mar 2021, 11:21 Ja, dersom spillet og resultatet hadde blitt like trist, hadde klagingen selvsagt vært enorm. Men sjansen er jo større for at byttene faktisk hadde fått en effekt. Kunne vi holdt 0-0 til det 60. minutt med f.eks Alex Telles, Daniel James og Amad Diallo i startelleveren? Det tror jeg, og spreke innbyttere mot slitne Palace-bein kunne hatt større effekt enn når alle er like kjørt.
Dette har vært gjort noen kamper, og da har de antatt beste kommet inn og snudd kampen (ved et par tilfeller minnes jeg). Så har også troen på dette.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Otac wrote: 04 Mar 2021, 13:32
Ryder wrote: 04 Mar 2021, 11:21 Ja, dersom spillet og resultatet hadde blitt like trist, hadde klagingen selvsagt vært enorm. Men sjansen er jo større for at byttene faktisk hadde fått en effekt. Kunne vi holdt 0-0 til det 60.
Men da kan man argumentere med at det hadde vore større sjangser for null mål opp til det 60ende minutt.
Man ønsker jo å score før. Helst drepe kampen.
Det blir etterpåklokskap det også.
Skulle tatt seg ut om vi ikke fikk sitte på internett og være etterpåklok... 😜
Jeg skjønner at det ikke er enkelt, og om jeg hadde vært manager er nok sjansen for at jeg hadde valgt samme ellever vært ganske stor.

Men det handler jo om å prøve og feile og lære, i et ellevilt tett kampprogram handler det også om å klare å "vinne stygt og billig" når man kan. Nå har det gått trått i mange kamper, og OGS leter nok også etter årsaker, men utad framstår det litt som at han prøver det samme igjen og håper det går seg til. Ingen formasjonsendringer, få og seine bytter.

På mange måter minner formen vår nå litt om det som skjedde på slutten av sommeren, da våre beste spillere var helt på stålet, resultatene dabbet av mens det ikke ble byttet på laget. Det virket som om OGS lærte av det, og det er rotert mer så langt i denne sesongen enn på slutten av forrige. Det er også et faktum at han ikke har all verden å velge mellom - likevel virker det som om tilliten hans til benkespillerne er på vei ned igjen til bunnivået fra i fjor.
post liked by: Blodfink
Post Reply