[PL] Chelsea - Manchester United (28.02.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Veldig lei av å bli bortdømt i kamp etter kamp nå. Blir mange poeng når du legger alt sammen. Vi skal selvsagt ikke skylde alle poengtap siste månedene på dommerne, men fotball er en jevn sport med små marginer, og det skal noe til å kompensere for dommerkatastrofer i nesten hver eneste kamp. Sir Alex sine lag klarte ofte å overvinne slikt, men vi er ikke på det nivået.

Den straffen er klokkeklar. Joda, sikkert et uhell, men hva svarten er vitsen med regler angående hands hvis dommerne bare ignoreres det når det passer dem?

For så vidt det samme med sabotasje av spillet da. City slipper unna hele tiden, og Chelsea gjorde det samme her.

Ved å løfte blikket og se litt mer generelt på det, så er det denne inkonsistensen som er så utrolig frustrerende. Det er ikke ett sett med regler i sporten som blir håndtert gang etter gang. Til hver kamp så lurer man på hvilket nivå reglene blir håndtert på denne gangen. Joker Nord.
post liked by: Pink Final, Buchan, pixma, Belfastboy

Vidar Dale Fjeld

Koseklubben Manchester United, lager aldri frispark, river aldri ned motspillere, skal egentlig aldri ha gule kort, har alle dommere mot seg og alle tvilsomme avgjørelser går alltid i Uniteds disfavør. VAR er kjøpt og betalt av motstanderne...gode gamle United.no er på full fart inn.
post liked by: Sir Crap-A-Lot
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

De fem avgjørelsene United har fått imot seg v Sheff United, WBA og den straffesituasjonen i går er ganske graverende dommerfeil.

Synes det er helt greit å påpeke i en kamptråd.
At United lager frispark, at Maguire holder, at Rashford detter i feltet, at Fred og Wan-B har hatt etterslengere har blitt påpekt her i omtrent hver kamptråd.
Nesten litt for mye fokus andre veien for min del.
Alt som er galt med United.
Dette er tross alt UNITED forum.no.
Holdt meg for egen del unna her store deler av matchen i går.

Hvis man ikke kan få påpeke så alvorlige dommerfeil her - hvor da?
United.no måtte stenge kommentarfeltet under match pga all usaklig negativitet mot eget lag og brukere som prøvde å ta eget lag, egne spillere og egen manager i forsvar.
Må man (jeg) melde meg inn i Stoke.no eller no’? 😜
Å skrive på deres (gode) forum.
Kalle meg Green ‘Un, Sentinel 😁
At dommeren gjør feil er ikke det samme som å bortforklare at United kunne spilt en bedre angrepskamp.
post liked by: Buchan, pixma, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Jeg vet godt at dette er et United-forum og at en i kampens hete mener det ene og det andre...det som har vært styrken her er evnen til å se litt mer objektivt på hendelser i etterkant og diverse avgjørelser for og imot.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18063

Av de VAR-situasjonene som har gått i mot, er det den i går med Odoi som er lettest å svelge synes jeg. Ble ikke kjempeprovosert av den, var mye mer oppgitt i de andre situasjonene.

Har sett sammendrag av kampen i dag, gikk ikke glipp av all verden. Man får ta med seg at laget holder nullen ofte mot topp 6, men man skulle jo gjerne hatt noen scoringer andre veien selvfølgelig.

Kampen i går kunne fort endt med 1-0 tap også. Vi kunne jo også scoret med litt flyt i avgjørende situasjoner.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16750

Vidar Dale Fjeld wrote: 01 Mar 2021, 09:39 det som har vært styrken her er evnen til å se litt mer objektivt på hendelser i etterkant og diverse avgjørelser for og imot.
Det er jeg enig i.
For min del må det være objektivt i den forstand at det man skriver er troverdig.
Og harmonerer med virkeligheten.
I tillegg er vi United fans.
For meg blir det naturlig å være litt sjåvinistisk på Uniteds vegne.
Om jeg vil påpeke alt som United gjør feil, og alt som går med United - ville jeg valgt et annet sted å poste det.
Vg debatt eller et annet nøytralt forum.
Må jo nesten forvente at vi United fans ser ting fra United’s side.
I min verden vil jeg skrive med United briller, men prøve å skrive slik at det harmonerer med de faktiske forhold.

Når det gjelder straffe situasjonen i går reiser den minst to spørsmål.
1 Skal slike hands situasjoner gi straffe?
I min bok er den i grenseland.
Han har armen høyt.
På den annen side må han ha armen et sted.
Som jeg har skrevet før.
Ball som såvidt sneier hånda, millimeter offside og slike ting vil jeg helst unngått å bruke VAR på.
Det er ikke i slike situasjoner vi trenger VAR.

Situasjonen i går er i grenseland i min bok.

2 Hvorfor følger ikke dommer regelboka?
Neste spørsmål blir hvorfor dommer ikke dømmer straffe.
Selv om jeg (og du) personlig mener at den er i grenseland må jo dommer dømme etter gjeldene regler.
Er helt horribelt om han ikke dømte fordi han var redd for reaksjoner i etterkant.
Da er ikke Attwell voksen for oppgaven.
Slik reglene er nå skulle han dømt mener jeg.

Jeg synes det er litt mye som har gått United i mot nylig.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Sa før kampen at jeg var fornøyd med U her, sett bort fra straffet vi skulle hat så er U greit.
Vi har forsatt meget gode sjanset på 2 plassen.
Hadde det vært tilfelle hvor vi var noen få poeng bak city så hadde det vært surt.

Men U borte, helt ok.

Tror vi skal kunne kjempe om 2 plassen helt inn.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

0-0 borte mot formlaget Chelsea skal man ikke være misfornøyd med. Overhodet ikke. I tillegg var det også forbedringer å spore. Det var ikke sånn som det har vært tidligere, hvor vi for eksempel har lagt oss defensivt inne på egen banehalvdel og satset på kontringer. Selvfølgelig var det litt av planen i går også, men i store deler av kampen presset vi Chelsea høyt i banen og vi fikk dem til å gjøre flere pasningsfeil inne på egen banehalvdel. Kanskje hadde vi scoret om Cavani hadde spilt istedenfor Greenwood? Utrolig synd at vi manglet uruguyaneren til denne og ikke minst Pogba, som garantert kunne bidratt fra start eller kommet inn fra benk.

Jeg etterlyste Martial da 2. omgangen startet og tenkte at han kanskje kunne bidra mer enn Mason, men sett i ettertid skjønner jeg ikke hvorfor.
Hvorfor skulle en lat Martial helt ute av form gjøre en bedre jobb? Vi skulle heller gitt van de Beek sjansen..

Ellers litt utrolig hvor bra stallen til Chelsea virker å være. De har vel dobbel dekning og kvalitet i alle posisjoner? Pluss en Werner som ikke har kommet seg ordentlig i gang - og Havertz som sliter med å finne seg til rette. Dette laget kan bli riktig så skummel neste sesong om disse to finner formen + at de sikkert forsterker seg med 2-3 spillere i tillegg. Grøss.
Post Reply