[PL] Manchester United - Newcastle (21.02.21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Fikk ikke med meg situasjonen mellom Maguire og Lascelles under kampen, men ser nå at Newcastle ble snytt for straffe og at Maguire skulle hatt rødt kort. Ren idioti fra kapteinen vår, som plantet albuen i ansiktet på Lascelles. :o
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Når i kampen var det @Lingard? Fikk heller ikke med meg dette..

Edit: Var innom Twitter og så situasjonen. Ser ut som om at han treffer brystet på Lascelles. Treffer med albue/skulder og albuen var ikke særlig høy. Absolutt ikke noe rødt kort eller straffe etter min mening.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Belfastboy wrote: 21 Feb 2021, 22:47 Å komme med konstruktiv kritikk til deler av spillet, spillere etc. er innafor,
Konstruktiv kritikk er lærerikt.
Men, å snakke ned eget lag nærmest uansett er så utidig.
Man United gikk av banen i Torino 71 timer før avspark mot Newcastle.
Spillerne har knapt hatt lengre pauser på 1,5 år.
(Jo, de hadde lockdown i vår.
Det var ingen ferie, bare en annen måte å trene og leve på).
Dette laget spiller en svak 1 omgang i kveld.
Spillet tar seg dog opp i 2 omgang.
United har 71% ball, scorer 3 mål og vinner tilslutt en kontrollert seier.
Forventer folk fem målsseiere og festfotball i hver match denne sesongen?
Da har man forventninger som ikke er i kontakt med virkeligheten er min krasse påstand.

Synes dette United laget har tatt store skritt.
Blitt et stabilt topplag som nesten er umulige å slå.

Fra å ha en ubalansert stall med en haug av midtstoppere og 10’re er troppen mer balansert, og har mer dybde.
Troppen er dessuten ung.
Dette laget holder på å utvikle seg.

Forstår ikke hvorfor laget ikke får respekt hos deler av egen supporterskare.

Kan noen opplyse en stakkar?
post liked by: Belfastboy, offside
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Fred har en unik evne til å tre ballen inn midt mellom to gode pasningsmuligheter. Svært ofte trør han litt på ballen og vender litt fram og tilbake før han sender ballen videre på skrå bakover. Aller helst slik at to medspillere må snu og løpe tilbake. Jeg tror jaggu han har misforstått det å finne rom bak. Tragedisk kamp av Fred.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Må gi Rashy pepper for den filminga, litt mye Salah i den. Så det ikke live, men nå så jeg det...Det blir godt analysert her, det og Maguire/Lascelles-hendelsen:

][/hr]
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Lingard , @messilingard , jeg mener det er soleklart at Maguire begår en foul på Lascelles, vanskelig å se hvor han treffer ham fra twitter-klippet, men er nok enig i at det er bryst, mulig halshøyde. Jeg så det også i kampens hete og hadde ikke blitt overrasket om det ble blåst der.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote: 22 Feb 2021, 00:00 Kan noen opplyse en stakkar?
Dette er jo et evig tema, det har vært diskutert mye. Jeg synes som før at folk kan skrive så og si hva de vil, men holde seg unna personfokus. Fotball er mye følelser, og da må takhøyden være høy.

Om jeg synes noe er way off line så overser jeg det stort sett.

Men en frisk og heftig debatt går det an å ta

Sålenge det er en viss saklighet så er det interessant å debattere United

Et fanforum kommer alltid til å ha friksjon, det er store ulikheter i hvordan man ser fotball, hvilke spillere man liker osv. Krav man stiller etc.

Jeg lever greit med det.
post liked by: Pink Final, offside, Buchan
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Blodfink wrote: 22 Feb 2021, 00:25 holde seg unna personfokus. Fotball er mye følelser, og da må takhøyden være høy.
Reflektert innlegg @Blodfink.
Siterer litt av det.
Holde seg unna personfokus er første bud.
Ta ballen, ikke mannen - snakk sak ikke person.
Ja, fotball er mye følelser.
Har vanskelig for å forstå det når det kun er negative følelser rundt eget lag, egne spillere osv som proklameres.
Dette er et sted for oss som er glad i Manchester United Fc.
Laget vårt vinner nest flest kamper i engelsk fotball, scorer flest mål, når langt i alle cuper, taper omtrent aldri lenger.
Dette på tross av eiere som tar mer enn de gir, og har satt klubben tilbake.
Det er tydeligvis ett eller annet med kontekst og forventninger jeg ikke forstår.
Som klarer å glede meg over tingenes tilstand 😉
Dette temaet hører strengt tatt hjemme i tråden om supporteroppførsel, og ikke her i kamptråden.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 22 Feb 2021, 00:13 Må gi Rashy pepper for den filminga, litt mye Salah i den. Så det ikke live, men nå så jeg det...Det blir godt analysert her, det og Maguire/Lascelles-hendelsen:

@Lingard , @messilingard , jeg mener det er soleklart at Maguire begår en foul på Lascelles, vanskelig å se hvor han treffer ham fra twitter-klippet, men er nok enig i at det er bryst, mulig halshøyde. Jeg så det også i kampens hete og hadde ikke blitt overrasket om det ble blåst der.
Soleklar straffe til Newcastle. Jeg er usikker på hvilket kort Maguire skulle hatt, men ganske utrolig at vi slapp med skrekken nå som faktisk VAR kan gå inn og ta disse.

Når det gjelder Rashford-situasjonen, så synes jeg straffen er grei. Det er klar kontakt. Michael Owen skal ha creds for matchvinnerscoringen mot City i 2009, men han er en klovn og sier mye rart på TV. Jeg er selvfølgelig enig i at det er litt for enkelt å få straffer for tiden, spesielt når VAR kan gi dommerne muligheten til å se en straffesituasjon i reprise flere ganger.. men gårsdagens straffe støtter jeg 100%.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 21 Feb 2021, 23:39 Absolutt ikke noe rødt kort eller straffe etter min mening.
Kanskje ikke rødt, men soleklar straffe, etter min mening. :D

Edit: Nå fikk jeg akkurat sett situasjonen i reprise fra nært hold (ligger på twitteren til Jan-Henrik Børslid. Og jeg ser nå at forseelsen ikke er så stygg som jeg først trodde, men fortsatt et soleklart straffespark da Maguire ikke ser på ball i det hele tatt.

Vidar Dale Fjeld

Dessverre er fotballen i England på vei mot å latterliggjøre seg selv. Snart er det ikke en kontaktsport lenger og fansen vil på sikt forsvinne om dette fortsetter. Jeg kjenner det på meg selv...horrible dommeravgjørelser, VAR-dommere som ikke gjør jobben sin og spillere som detter som fluer om det blåser en flau bris...sjelen til fotballen er snart død og VAR har skylden. Fotball er nesten ikke gøy lenger og det går lenger og lenger mellom hver kamp som jeg MÅ ha med meg. Jeg klarer ikke å forsvare dagens spillere og at en kontorrotte skal avgjøre en kamp i en minibuss...hvor er stoltheten til dagens atleter...går den ut på å lure den som lures kan. Fotballen er nesten død...
post liked by: Pink Final, Blodfink, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Vidar Dale Fjeld wrote: 22 Feb 2021, 09:19 og at en kontorrotte skal avgjøre en kamp i en minibuss...hvor er stoltheten til dagens atleter...går den ut på å lure den som lures kan.
Haha, her treffer du spikeren på hode.
Dessverre har det blitt mer juks og skittent spill.

Det sagt, minst like ille er fokuset på å finne feil ved alt og alle.
En ting er at VAR har blitt et verktøy for å ta flisespikk som millimeter offside o.l.
Fokuset ligger ofte der, bruk masse tid på flisespikk.
Var det derfor vi fikk VAR?
Trodde ideen var å skulle ta store feil dommer ikke får med seg.
Slik det er nå skaper det nærmest mer konflikt enn motsatt.

Så er det alle pundits og eksperter.
De sitter der å leter med lys og lykte etter noe å kritisere.
Det blir stadig mer populært å analysere matchene i fillebiter for å finne feil.

Ofte slår jeg av tv rett etter match.
Orker ikke sitte å høre på den jamringa i studio.

Og ja, fotball er en kontaktsport.
Kevin Moran og Norman Whiteside kunne ikke spilt fotball slik spillet har blitt.
Basketballaktig blitt.

Allikevel, jeg synes det er så gøy med dette United laget.
Alle de unge spillerne, iveren etter å score mål, samholdet i laget.
Det virker å være ganske sunt i United.
Ikke har vi en manager som sutrer i media heller.
post liked by: Buchan, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Blodfink wrote: 22 Feb 2021, 00:13 jeg mener det er soleklart at Maguire begår en foul på Lascelles, vanskelig å se hvor han treffer ham fra twitter-klippet, men er nok enig i at det er bryst, mulig halshøyde. Jeg så det også i kampens hete og hadde ikke blitt overrasket om det ble blåst de
Han treffer i siden på skulderen, hvis man skal begynne å ta slike taklinger som det florerer av inne i 16 m, så kan det fort bli mange straffer av det. Ellers så var det jo ikke store protester fra Newcastle spillerne.

Etter en svak første omgang, så var det ingen tvil om hvor seieren skulle gå. Å score 7 mål, og slippe inn et på de to siste kampene finner jeg ikke så mye grunn til å klage over. United er det laget som scorer mest mål, og som, selv om jeg skulle ønske at de slapp inn litt færre. Ser man på hvor tett kampene kommer, så kan man ikke forvente full speed hele veien. I går var det å vinne det viktigste mener jeg. Så blir det to tøffe bortekamper nå mot Chelsea og City. Håper på full pott her, men blir ikke missfornøyd om det bare blir 4 poeng.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Buchan wrote: 22 Feb 2021, 09:48 Han treffer i siden på skulderen, hvis man skal begynne å ta slike taklinger som det florerer av inne i 16 m, så kan det fort bli mange straffer av det. Ellers så var det jo ikke store protester fra Newcastle spillerne.
Men det er en soleklar interference for å bruke gammelt hockeyspråk. Men nå er det historie, og det var en bra seier :)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Lingard wrote: 22 Feb 2021, 08:09 Det er klar kontakt. Michael Owen skal ha creds for matchvinnerscoringen mot City i 2009, men han er en klovn og sier mye rart på TV.
Ja, Owen sier en del rart, men både han og Wright er enige om at det er for enkelt. Ex-dommer Dermot Gallagher sier det jo som det er. At det er straffe i henhold til regelverket om man liker det eller ei.

Jeg synes det blir for billig. Enig i at det er kontakt, men det er liksom ikke nok.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Blodfink wrote: 22 Feb 2021, 10:19 Men det er en soleklar interference for å bruke gammelt hockeyspråk.
Det er jeg enig i, men er synes det er greit at det ikke blir noe. Uansett så er det ikke noe stort diskusjons tema rundt forbi.
¨
Blodfink wrote: 22 Feb 2021, 10:19 Jeg synes det blir for billig. Enig i at det er kontakt, men det er liksom ikke n
Enig i at den kan se litt billig ut, men hva er nok kontakt da?. Slik jeg ser situasjonen så var det et mylder av føtter rundt Rashford, ingen tvil om at han ble hindret. Heller ingen filming i mine øyne, som enkelta hevder.
Jeg synes straffen er grei.
post liked by: pixma
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

@Buchan , du har sitert deg selv og meg så det ser ut som jeg har skrevet det du skreiv, hehe, litt blanding der.

For å svare deg på det du spør om, jeg mener Rashford faller litt vel teatralsk...Om det Maguire gjør er helt greit, så bør det heller ikke blåses straffe for Rashford. Men man ser ting forskjellig :)
post liked by: Buchan
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Det er så mye lettere å forsvare håpløse dommeravgjørelser når de går vår vei...;-)
post liked by: Blodfink, Buchan
Post Reply