(EL) Real Sociedad - Manchester United (18-02-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Dette gikk jo brukbart :D :D
post liked by: Buchan, Elkey, Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

@Beta , jeg mener han kan bli mye bedre, jeg sier ikke at han ikke er en god spiller, og heller ikke at han ikke leverer. Men han har alle muligheter til å bli en mye mer komplett spiller imo.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Beta wrote: 18 Feb 2021, 21:32 Samtidig har han flest assist denne sesongen sammen med Bruno, og nest flest mål. 29 målpoeng på 38 kamper.
Det er faktisk ganske ekstreme tall. Hvertfall når man tenker at han fortsatt har mye å gå på og faktisk virket ute av form noen ganger også.
Fortsatt en del kamper igjen. Kan han komme seg opp på 40 målpoeng før sesongen er over? Og det uten straffer. Drøye tall. :D

Fytti grisen for en nydelig seier!
0-4. Det hadde jeg faktisk aldri trodd på forhånd. Jeg vet ikke med dere, men jeg blir nesten litt for optimistisk når vi leverer kamper som i dag. Det er morsomt å se hvor god vi kan være når ting fungerer.

Gledelig at James fikk tillit fra start og han til slutt kom seg på scoringslista. Han viser jo at han har noe å bidra med, så jeg håper han får litt tillit fremover når ting ikke stemmer for Rashford, Greenwood og spesielt Martial. Gir 100 % og skaper trøbbel for motstanderlaget pga den enorme farten.

Jeg synes også McTominay og Fred leverte gode matcher, spesielt Fred. Man begynner nesten å lure på om han har det som skal til for å være fast på laget om vi en vakker dag skal vinne PL eller CL igjen.

Man kunne se at Bailly var litt rusten, men klarte seg bra. Farten hans var viktig i dag mot fotrappe Alexander Isak. Sistnevnte løp nesten fra Bailly med ballen i beina og det er det ikke mange som gjør. Nå er det ikke sikkert Lindelöf hadde plassert seg på samme måte som Bailly, men om Lindelöf hadde havnet bak Alexander Isak i en løpsduell så kan man trygt fastslå at vår svenske ikke hadde klart å løpe han opp igjen.

Også helt fantastisk at Rashford fikk seg et mål, selv om han burde sendt oss i ledelsen tidligere. For en miss. :/

Ellers litt skuffende at ikke Mata og Amad fikk tillit LITT tidligere. Jeg synes de begge kunne fått 20 minutter i dag, men fint at Amad fikk debuten sin. Jeg gleder meg til fortsettelsen!

Det negative med dagens kamp må faktisk være Bruno Fernandes. :D Han er bare så ufattelig bra. Vi MÅ fikse Champions League-fotball neste sesong, i form av topp 4 på tabellen eller å vinne Europa League. Helst begge.. Og i sommer må laget forsterkes slik at vi er med å kjempe om ligagull neste sesong. For om neste sesong blir som denne, og vi fortsatt er et godt stykke bak City (og kanskje Liverpool) og ryker nokså tidlig ut av Champions League, så frykter jeg at Fernandes blir lokket til andre klubber.. som f. eks Real Madrid og Barcelona. ENORM SPILLER.
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Lingard wrote: 18 Feb 2021, 23:07 Det negative med dagens kamp må faktisk være Bruno Fernandes. Han er bare så ufattelig bra. Vi MÅ fikse Champions League-fotball neste sesong, i form av topp 4 på tabellen eller å vinne Europa League. Helst begge.. Og i sommer må laget forsterkes slik at vi er med å kjempe om ligagull neste sesong. For om neste sesong blir som denne, og vi fortsatt er et godt stykke bak City (og kanskje Liverpool) og ryker nokså tidlig ut av Champions League, så frykter jeg at Fernandes blir lokket til andre klubber.. som f. eks Real Madrid og Barcelona. ENORM SPILLER.
Absolutt skrekkscenario det der. Heldigvis har han kontrakt ut 24/25 sesongen med opsjon ut 25/26. Vi sitter ikke i saksa helt enda med andre ord.

Likevel er jeg enig. Laget må forsterkes. Og vi har nok mindre penger enn vi muligens hadde håpet. Spørsmålet er om vi klarer å genere noe mer. Få solgt Pogba for eksempel. Helst for mer enn 60 millioner pund. Mest sannsynlig mindre. Men dette laget trenger uansett en god midtstopper med tempo og fysikk som samtidig holder seg skadefri. Det burde være førsteprioritet etter min mening.

Over til dagens kamp. I dag var vi virkelig gode. Kunne fint ha vunnet 0-6. Undertegnende klagde noe på Rashford sin effektivitet. Det er vel det mest negative i dag. Selv om at det blir påpekt at han veldig tall denne sesongen. Likevel så forventes det mye fra gode spillere.

Dagens overraskelse var nok James for min del. Jobber knallhardt. Og bedre med ball enn på lenge. Han spilte på sine egne styrker og truet bakrommet. Får se om det var en god prestasjon eller om han får spilt på seg noe selvtillit videre.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Viser fin fotball, generelt har vi slitt mot spansk motstand derfor gledelig å se.
I kamper som denne så viser United potensialet og hva som faktisk bor i laget.
Nå er det slik at i Europa Leauge viser oss sterkere enn de andre klubbene, når vi går ned et nivå så viser vi at vi er bedre.

Gjenstår å kunne hamle opp mot de beste og ha evnen til å ta de, og luke vekk de unødige poengtapene.
post liked by: Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ah, utrolig deilig med en kamp som rett og slett var skikkelig bra, så å si fra start til mål, og der det ikke er noen vits i å sitte og gnage på ting som kunne vært bedre. Bortimot en perfekt kamp - antagelig den beste kampen laget har spilt i år, motstanderen tatt i betraktning.

Vi er bortskjemte med at Bruno er god, men i denne kampen var han ellevill. Han var overalt, som spiss, ving, ballvinner, førsteforsvarer, playmaker og målscorer. Elsker den mannen dypt og inderlig, og ikke bare pga fotballkvalitetene. Han har en vinnervilje som er helt koko, antagelig på grensen til å være en diagnose. Det er bare så deilig å se hvordan han legger sjela si i hver eneste involvering, hvordan han involverer seg følelsesmessig. Selve definisjonen av "hjertet utapå drakta". Legg merke til kroppsspråket hans hver gang han må spille en pasning på tvers eller - enda verre - bakover. Lyser av frustrasjon, veldig komisk 😍

Så kommer sikkert den der "Sociedad var naive, United kontrer som vanlig, mangler fortsatt grunnspill".
Hvis det bare er å kontre gode lag i senk, hvorfor gjør ikke alle det? Du hører aldri om City at "jo da, de er gode mot etablert forsvar, men kontringsspillet deres er ikke mye å skryte av. Hvorfor jobber ikke Pep med det på feltet?".
Som om godt kontringsspill ikke har taktiske elementer, som om det bare er å sparke ballen langt og løpe etter. Kontringer krever også mønstre, det krever timing og samhandling. Uniteds kontringsspill er i absolutt verdensklasse. Å tro at det er tilfeldig og kun et produkt av enkeltspilleres briljans og innfall, blir for dumt.
Samtidig er det en pragmatisk tilnærming - når du har spillere som Bruno og Rashford er det rett og slett smart å spille på denne måten - de (spes Rashford) er bedre når spillet går hurtig i lengderetning enn når det skal spilles fikst småspill.
post liked by: Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Hurtige kontringer er noe av det mer underholdende å se på det, så jeg støtter gjerne opp om godt kontringsspill :)
post liked by: Pink Final
LUHG!
Post Reply