(PL) West Bromwich Albion - Manchester United (14-02-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Ligger du i bunnen av tabellen og mangler poeng, da kan du alltid stole på at Manchester United hjelper deg. Dette var nok en typisk United kamp mot et bunnlag, skuffende at de ikke greier å avgjøre.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, offside
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Sir Crap-A-Lot wrote: 14 Feb 2021, 16:53 Helt utrolig med uavgjort her! Er utrolig sjelden man ser kamper som denne hvor det er så stor dominans og overkjøring nonstop.
Vi har bokstavlig talt vært inne i 16 meteren dems fra første til siste spillemin! Da er det jammen meg godt gjort å ikke klare få ballen i mål mer enn en gang!!

Nei dette er alt for dårlig!!
Du serverer som regel mye Crap, men her er jeg helt enig.

Jeg liker ikke å sette fokus på Dommer for mye, men hvis han hadde gjort jobben sin på 1-0, så hadde kampen nok blitt en helt annen.

Jævlig irriterende kamp.

Cavani er nærmest 100% usynlig i kampen.
Høyresiden fungerer dårlig. Vi må ha inn en annen spiller slik at vi slipper å bruke Rashford der ute.
McT og Fred på banen samtidig blir en del for lite kreativt. Da mangler vi noen til å slå ball framover, slik som Pogba av og til gjør.

Helt tydelig at det er behov for et år til for å bygge opp et lag som kan kjempe om tittel.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

I dag kan jeg ikke si at det er noen av våre som utmerker seg positivt.
Synes samtidig at vi er for lite tøffe i begge boksene.
I angrep så blir vi statiske, ikke mye motsatte løp. Mange som står å venter på ballen.
Rashford er meg en gåte. Synes han er i en veldig blindgate. Går seg fast gang etter gang, mister ballen alt for ofte, velger avslutninger på dårlige muligheter.
post liked by: Blodfink, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Vel, det var ikke bra nok, ikke noe annet å si. Kan ikke skjønnmale, når vi står igjen med ett lusent poeng etter å ha spilt mot de to dårligste lagene i ligaen. Veldig skuffende.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

I følge xG er det ingen andre lag som har skapt SÅ lite mot West Brom med 0,48 denne sesongen. Heller ikke forrige sesong. Og heller ikke sesongen før der.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Belfastboy wrote: 14 Feb 2021, 17:01 I dag kan jeg ikke si at det er noen av våre som utmerker seg positivt.
Synes samtidig at vi er for lite tøffe i begge boksene.
I angrep så blir vi statiske, ikke mye motsatte løp. Mange som står å venter på ballen.
Rashford er meg en gåte. Synes han er i en veldig blindgate. Går seg fast gang etter gang, mister ballen alt for ofte, velger avslutninger på dårlige muligheter.
Enig, ingen spiller noe særlig bra. Veldig tannløst både foran og bak. Enig i vurderingen ang. Rashy au.

Og Moss i VAR-rommet mangler hjerne.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Lingard wrote: 14 Feb 2021, 17:06 I følge xG er det ingen andre lag som har skapt SÅ lite mot West Brom med 0,48 denne sesongen. Heller ikke forrige sesong. Og heller ikke sesongen før der.
Huff da. Triste greier
post liked by: Belfastboy
LUHG!

Deleted User 429

Greenwood var frisk etter at han kom innpå, og Shaw fortsetter å slå innlegg og skape sjanser. McT var vel også ganske bra i dag, men får ikke lov til å gå like hardt fremover når det er Fred/Donny han har på siden av seg. Ellers må alle minst et hakk opp til neste kamp.

Men, burde uansett vunnet denne. Får ikke nok ut av sjansene som skapes, og de i midten får alt for lite ut av innleggene som slås i dag.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Huh, siden ballen ikke var i nærheten av duellen der det først ble blåst straffe, så hadde det visst ingenting å si at han var i offside. Hvordan det da blir omgjort etter sjekk av bildene skjønner jeg ingenting av. Både armer og bein blir brukt for å legge ham i bakken.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Buchan, Pink Final, Pangaea
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Beta wrote: 14 Feb 2021, 17:59 Huh, siden ballen ikke var i nærheten av duellen der det først ble blåst straffe, så hadde det visst ingenting å si at han var i offside. Hvordan det da blir omgjort etter sjekk av bildene skjønner jeg ingenting av. Både armer og bein blir brukt for å legge ham i bakken.
Ja så det. På et eller annet tidspunkt må vel snart FA og PL reagere på alle dommerskandalene. Nivået på dømmingen er jo under all forventning. Ikke i nærheten av kvaliteten som kreves. Med tanke på hvor mye som står på spill bør det vel snart også få personlige konsekvenser for den enkelte dommeren. Manglende nye oppdrag først og fremst.

Ikke det at jeg forsvarer drapstruslene som ble rettet mot Mike Dean. Men dersom FA, PL, dommersjefene og dommerne selv gjør noe med kvaliteten og bruken av VAR så frykter jeg det fort kan bli mer enn bare trusler. Slik dagens samfunn er, og med hvor mange galninger det finnes der ute, så er det ikke et helt utenkelig scenario.

Personlig mener jeg at dommerne burde stille opp til intervjuer i etterkant av matcher. Hvis de måtte ha forsvart egne handlinger i media ville fort pipa fått en annen blås. I stedet for å gjemme seg bak dommerforeningen som de har en tendens til å gjøre.
post liked by: Elkey, Buchan, Blodfink, Pink Final, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 429

messilingard wrote: 14 Feb 2021, 18:12Personlig mener jeg at dommerne burde stille opp til intervjuer i etterkant av matcher. Hvis de måtte ha forsvart egne handlinger i media ville fort pipa fått en annen blås. Spesielt i stedet for å gjemme seg bak dommerforeningen som de har en tendens til å gjøre.
Dommerrapportene burde i det minste være tilgjengelige sånn at man kunne ha fått bedre utgangspunkt for diskusjoner om hvordan dommere faktisk tolker regelverket.
post liked by: Pink Final
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

VAR overrasker til stadighet (i negativ forstand). Målet til WBA skal jo annulleres. Klart frispark til Lindeløf imo. United har tidligere fått mål annullert for mindre...
post liked by: offside
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Tråkig at United med normal dommerinnsats, fort hadde stått med 5 poeng mer på bare to kamper den siste tiden. Uten at spillet de presterer skal frikjenne dem fra alt ansvar.
post liked by: Elkey, Buchan
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Blodfink wrote: 14 Feb 2021, 19:17 Tråkig at United med normal dommerinnsats, fort hadde stått med 5 poeng mer på bare to kamper den siste tiden. Uten at spillet de presterer skal frikjenne dem fra alt ansvar.
Akkurat det er skikkelig tråkig, skal ikke skylde for mye på dommere og VAR, men at det ikke ble frispark til Lindeløf på målet er jo en gåte.
Ellers så mangler laget den flyten de hadde ved juletider det er bare å håpe at det ordner seg. Og så skulle OGS hørt på de fleste av oss her inne, og startet med Greenwood, Rashford og Cavani. Selv om ingen av d hadde noen stor kamp i dag. Gledelig med nok en målgivende fra Luke Shaw.
post liked by: Elkey, Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Nok en skuffende opptreden. Da sitter vi altså igjen med 2 poeng etter kamper mot Sheffield United, Everton og West Bromwich. Å havne utenfor topp 4 er uten tvil realistisk når man ser på prestasjonene og poengfangsten den siste tiden. Heldigvis har vi et lite forsprang på noen av konkurretene, men de tre neste kampene blir viktige. Først må vi slå Newcastle på Old Trafford neste helg, deretter må vi få med oss to gode resultater på Stamford Bridge og Etihad.

I dag fikk vi selvfølgelig en verst tenkelig start på kampen, med baklengsmål før det var spilt 2 minutter. Selvfølgelig KAN Lindelöf gjøre en bedre jobb i den situasjonen, men fakta er uansett at svensken skulle hatt frispark. Liten skandale at VAR ikke grep inn der. Jeg håper vi kan få litt fri fra Pawson en stund fremover. Jeg vet ikke hvor mye mer jeg klarer av han.
Makan til søppeldommer. Og det begynner å bli på tide at dommerne får høre det.. for nå har vi situasjoner mot oss i hver kamp. Jeg likte godt at Maguire nevnte det etter kampslutt.

West Brom er uansett et lag man burde skåre minst 2-3 mål på, faktisk.. men sannheten er at hjemmelaget var nærmere å score 3 mål enn det vi var. Og da prestasjonen vært alt for dårlig.. selv om WBA fikk kampen i sitt spor etter det tidligere målet.

Hvorfor startet egentlig Martial i dag? Og heller ikke Rashford imponerer noen for tiden. Man skulle nesten tro at man ikke har spillere på benken. Akkurat HVOR dårlig er Daniel James på treningene? Mata? van de Beek?
Jeg kan ikke skjønne annet enn at det blir mer rotasjon fremover. La Rashford og Martial spille de siste 20 minuttene og bruk James, Mata og van de Beek mer fra start. Kanskje må vi prøve tre midtstoppere i noen kamper? Eller diamantformasjonen? Noe nytt må til...

Cavani hadde heller ingen god dag på jobben, men han fikk heller ikke spesielt mye å jobbe med.
Savnet av Pogba var stort i en kamp som dette.

Dette skal selvfølgelig tas i overgangstråden, men til sommeren sommer MÅ det handles. Rashford og Martial trenger konkurrenter. Det går ikke an å holde på sånn her. I tillegg MÅ det komme en ny GOD midtbanespiller - som kan hjelpe Lindelof og Maguire, eller så MÅ det komme en ny midtstopper. Det er vel kanskje enda viktigere enn en ny angriper.
post liked by: Pangaea, Ryder
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jeg synes det er skikkelig merkelig at Mata er helt ute av både lag og tropp nå. Kommer seg ikke engang på benken. Har han falt helt sammen det siste halvåret? Greit nok at han ikke er rask til beins, men han er rask i hodet, og er kreativ. Mener han kunne vært et godt alternativ mot disse pisslagene.

Men det som kanskje føles verre enn "tapet", er at vi får urettferdige avgjørelser mot oss i hver eneste kamp, ofte flere også. Det er så jevnt i PL, at slike ting påvirker resultatene. Det har vi sett nå mange ganger. Det er ingenting annet enn en skandale at VAR blir håndtert så ELENDIG i PL sammenlignet med alle andre ligaer på kontinentet. Som vanlig tenker engelskmenn at de kan ting så mye bedre enn alle andre, og konsekvensen blir nær sagt som vanlig totalt kaos. Og det påvirker rettferdighetsfølelsen når det blir så mye feil i hver bidige kamp, og enorme sprik i hva som er ok og ikke fra kamp til kamp. Må være veldig vanskelig som spiller også, når man ikke aner hva slags linje dommer og VAR legger seg på. Vanskelig å forholde seg til så stor inkonsistens. Forstår meget godt at Maguire er forbannet, og er glad for at han blåste litt ut etter kampen. Når får han vel 10 kampers karantene eller noe slikt spinnvilt.
Post Reply