(FA) Manchester United - West Ham United (09-02-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

United har vært overlegen i store deler av omgangen, men lar WH komme inn i kampen mot slutten. Dersom de ikke klarer å snu trenden vi så mot slutten, så er jeg redd dette blir en grei seier til WH.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Beta wrote: 09 Feb 2021, 21:12
messilingard wrote: 09 Feb 2021, 21:08 Syntes Fred tar mye unødvendig risiko. Greit nok å prøve på en vanskelig løsning i ny og ne, men når man gang på gang mislykkes er det kanskje på tide å gjøre ting enkelt.
Vanligvis klager jo folk på at han aldri tar sjanser og ikke spiller ballen fremover. Synes det er helt greit at han prøver når West Ham blir presset såpass langt bakover i banen som i denne kampen.
Var et par situasjoner hvor han forsøkte på noe veldig vanskelig fremfor å slå den ballen videre med tempo.

Sånn generelt sett så syntes jeg vi bruker alt for mange touch inne sentralt. Medisinen her er å få ballen ned på bakken, opp med tempo, spille på seg press og deretter vende spillet motsatt. For øyeblikket så blir for statiske og vender spillet alt for tidlig. Ellers så syntes jeg at Van De Beek må lenger ned i banen. Blir liggende for langt oppe, bedre å komme på løp inn i boksen fremfor å løpe i boksen.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

Kanskje må Bruno inn nok engang, for å senke the irons.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Jeg synes det er helt utrolig at dommeren ikke gir ut gule kort. Hvorfor skal alltid dommerne vente til etter pause for å gi ut kort? Noble "taklet" altså van de Beek da han skulle ta et innkast. ET INNKAST. Og uten at dommeren reagerte på det. Det er jo helt spinnvilt. West Ham lager frispark så fort de får muligheten og ødelegger kampen for oss.

Ellers er det av og til frustrerende å se hvor få touch van de Beek bruker på ballen når han er involvert. Må da være lov å vende opp eller i det minste bruke to touch noen ganger. :P
Verre er det med Fred. Han jobber som alltid bra og vinner flere dueller, men disse pasningene som han prøver på, som går over 25-30 meter, de kan han bare slutte med først som sist, for det viser han gang på gang at han ikke klarer.

Rashford har også fått en lei tendens til at han hele tiden skal vende spillet med en langpasning. Ja, det fungerte mot Liverpool da Greenwood scoret, men har han lykkes med en slik pasning siden den gang? Jeg tror ikke det..

Jeg vet ikke hvilke grep Solskjær bør gjøre, men jeg har som alltid lyst til å se van de Beek på midtbanen sammen med Fred. Så kanskje Matic ut og Bruno inn? Jeg tenker hvertfall at van de Beek kanskje bør spille litt lavere i banen..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og la dere forresten merke til Maguire etter ca 39 minutter?

Han ble spilt i en litt vanskelig situasjon der han måtte løpe til linja for å nå ballen og ble presset med en gang han snudde seg. Hvordan tenkte han å komme seg ut av situasjonen? Klinke ballen ut? Spille støtte til keeper eller en annen spiller?
NEI, han gikk for et tunnelforsøk på spilleren som kom i press. Lyktes ikke med forsøket, men var heldigvis sterk nok til å lage frispark sånn at vi fikk laget på rett side av ballen.
post liked by: messilingard, Pink Final, Torquemada, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Med mindre Fred ikke tar seg sammen nå så bør vi sette inn noen andre. Er ikke lenge før han koster oss et baklengsmål med en enkel og idiotisk feil som fører til balltap.
post liked by: Blodfink, Torquemada
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

I tillegg til Fred, så har ikke AWB og Greenwood hatt noen super kamp. Høyresiden MÅ jobbe bedre og å bli et solid alternativ i angrep. Det blir for forutsigbart å kun angripe opp langs venstre side.
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Stooor sjanse, fanden au Rashy, men hyggelig å skape en mulighet da...Vi sliter...West Ham har lagt om, lykkes med det.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Er det bare meg eller ser @Blodfink kampen med 15 minutters delay?

Uansett må vi opp i intensiteten defensivt. De får vende opp upresset, vi presser ikke bra nok kollektivt.
post liked by: Elkey
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

messilingard wrote: 09 Feb 2021, 21:55 Er det bare meg eller ser @Blodfink kampen med 15 minutters delay?
hehehe
post liked by: Elkey
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26219
Liker mottatt: 16748

United spiller på så små flater.
Brette ut spillet da, bruke banens fulle bredde, vri spillet.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Og som vanlig så er Solskjær helt hjelpesløs. Vi taper kampen sentralt i banen. Solskjær har FEM bytter tilgjengelig. Gjør endringer og vinn kampen før det blir for sent.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og Telles begynner å se helt ekstremt dårlig ut sammenlignet med Shaw.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Der kom det bytter, håpet Beek skulle få bli på banen riktignok.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Her var jeg imponert over Martial i første omgang, helt til expertpanelet påpekte at Martial okkuperer rommet til Rashford sin løpebane hver gang Rashford har ballen. Og nå ser jeg det hele tiden. Ja - Martial posisjonerer seg i løpebanen hver gang... Det er jo rene boikotten...

Få inn Cavani!
post liked by: Blodfink
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18057

Dette er jo helt på jordet fra begge lag...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Får vinne på straffer da...det oser ikke spillemål i dette oppgjøret...
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

2. omgang har vært fullstendig krise. Fred har ikke vært særlig god...
post liked by: Pink Final, Blodfink
Post Reply