(FA) Manchester United - West Ham United (09-02-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Deleted User 108

Med en håpløs manager og bare elendige spillere synes jeg vi har hatt en ok sesong fram til nå.......
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy, Elkey
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16733

Der så jeg ny Sheff United tabbe av Hendo.
Begynne å drible der 🤪
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Elkey
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 429

Mcilroy wrote: 09 Feb 2021, 22:58 Med en håpløs manager og bare elendige spillere synes jeg vi har hatt en ok sesong fram til nå.......
Og bare klassespillere på benken, uansett oppstilling.
post liked by: Pink Final, Buchan, Belfastboy
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16733

Sometimes you gotta win ugly.

Spent på trekninga for 6 runde.
post liked by: Buchan, Belfastboy, Elkey
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Det beste laget vant uten tvil, men nu trekker dem vel City i neste kamp i FA cupen.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Job done. Kanskje dette er sesongen for en pokal. Tar med meg at vi avanserer etter en kjedelig kamp i snøværet.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Jeg fikk ikke sett kampen, men forstod at det ikke var fyr på alle cylindere. Ikke så rart kanskje med det kamp programmet som de har.
9 kamper i desember, 9 kamper i januar og 8 nå i februar. Heldigvis så er det ikke kamp igjen før Søndag. Føles som en hel evighet 😊
post liked by: Pink Final, Blodfink

Deleted User 429

Buchan wrote: 09 Feb 2021, 23:12 Jeg fikk ikke sett kampen, men forstod at det ikke var fyr på alle cylindere. Ikke så rart kanskje med det kamp programmet som de har.
9 kamper i desember, 9 kamper i januar og 8 nå i februar. Heldigvis så er det ikke kamp igjen før Søndag. Føles som en hel evighet 😊
Det var ikke alt som stemte fremover i dag, men vi dominerte totalt. Første halvtimen var veldig bra, litt slappere frem mot pause, og så var det ikke så mye som stemte i andreomgang, uten at vi noensinne mistet kontrollen på kampen.

Bra trøkk, men litt manglende kvalitet vil jeg si.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8984

Mcilroy wrote: 09 Feb 2021, 22:58 Med en håpløs manager og bare elendige spillere synes jeg vi har hatt en ok sesong fram til nå.......
Er helt berettighet å kritisere dagens prestasjon. Vi vinner på en dårlig dag, McTominay dukker opp scorer et bra mål. Bortsett fra det så mener i alle fall jeg at Solskjær er for sent ute med bytte på midten ettersom at West Ham kommer seg inn i kampen. Mer tempo og fysikk var riktig, men byttet kunne fint ha kommet 10 minutter før. Dette begynner egentlig å bli en trend. At vi mister kontrollen over midtbanen et lite stykke ut i andre omgangen og at Solskjær venter med å se om de nåværende spillerne lykkes. Som regel så gjør de ikke det. En annen ting er jo om det er noe vits å bytte etter 85 minutter. De aller fleste spillere trenger som regel noen minutter å komme i gang.

Fred har en fryktelig svak kamp. Eller han er god i gjennvinningsfasen, han løper mye og dekker mye rom. Men med ball så har jeg nesten ikke sett en svakere prestasjon på midtbanen til United. Unødvendige balltap, svake pasninger, velger vanskelige alternativer. Dersom han spiller på sine styrker så er han en god spiller. Men noe Scholes "replika" blir han aldri, det er det på tide at Solskjær og trenerteamet gir han beskjed om. Eller egentlig burde han ha nok selvinnsikt til å innse dette selv.

Hvis jeg kan velge en spiller vi skal selge så hadde jeg valgt Martial. Er dritt lei hele fyren. Varierer alt for mye i prestasjonene, spiller hverken godt som spiss eller kant. Nærmest saboterer Rashford med sine løp i dag. Jobber ikke hjemover etter EGET balltap. Er få ting som provoserer meg enn akkurat det der. Tror han mangler mentaliteten for å lykkes på den største scenen. Men selvfølgelig, han gjør et par ting med ballen som ser helt sinnsykt ut. Hjelper lite når alt annet er under pari dog.

Ellers så er det temmelig sinnsykt hvor dårlig Maguire kan være. Spesielt som @Lingard nevnte, ble presset opp i en kinkig situasjon og han forsøker seg på en tunnel. Idioti spør du meg. På den headingen (som var offside) så snur Maguire rundt 180 grader og markerer ut Shaw sin spiller på bakerste stolpe og slipper Benrhama rett igjennom. Jeg forventer i alle fall mer fra en som skal være en leder og kaptein for Manchester United.

Syntes ikke at man er noe spesielt dårlig supporter for å kritisere dagens prestasjon. Det betyr ikke at jeg er OleOut eller at vi skal trakassere spillere eller komme bemerkninger på bakgrunn av hudfarge, religion etc. MEN å kritisere dagens prestasjon er helt innafor og på sin plass etter min mening.
post liked by: Elkey, Lingard, Sir Crap-A-Lot, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16733

Ikke akkurat et fyrverkeri av en match, lite sjanser.
Allikevel nerve hele veien - jeg er old school supporter - FA cup er prestisje.
Dårlig match, men det lå prestisje i lufta.

Synes ingen av spillerne gjorde en god match, kanskje med unntak av Lindelöf og McTominay.

Henderson - Virker trygg, men likte ikke den driblinga på egen 3 meter mot slutten.
Hendo er offensiv, men gir meg ‘løs kanon på dekk’ vibber.

Forsvaret - Har stort sett kontroll bakover, bortsett fra da Azza sleivsparker ballen i vildens sky og Hendo må opp å vippe den over tverra til hjørnespark.

Matic - Anonym, bruker fysikken da han skjermer ut ballen, ellers treg.
Fred - Løper og jobber, synes faktisk han gjør det bra defensivt.
Fryktelige pasninger i går, er det mulig!
van de Beek - Stakkars gutt, ser ikke ut til å passe inn. Er vel mer en medløpsspiller som kan komme fra dypere i banen og kombinere. Han kan ikke brukes så høyt i banen som Bruno.
Indreløper han også - som Pogba, Fred, McTominay - mange indreløpere.
Får litt Lingard/Cleverley vibber - flink til å slå raske pasninger og bevege seg, men mangler styrke, mangler kreativitet.
Håper han kommer sterkere.

Greenwood - Lekker bråvending på kanten da han rundlurer West Ham spiller’n, ellers anonym.

Martial - Synes han jobber hardt, men utretter lite.
Orker ikke høre på Viasat studio, men leste her de mente han gikk i veien for Rashford.
Ok, de i studio kan mer fotball enn meg.

Rashford - Som vanlig den som er mest i begivenhetens sentrum.
Løper med ballen gjennom West Ham rekkene, men holder for lenge på ball minst 2x.
Løper seg rett inn i trøbbel.
Misbrukte en ganske stor scoringssjanse.
Legger ballen lekkert til McTominay før målet.
Snartenkt der Rash.

McTominay - Nydelig scoring fra ‘skotten’ som har vokst opp i Manchester United.

West Ham har egentlig ingen sjanser i matchen.
Der nærmeste er sleiva til Wan-B, og det kunne blitt farlig da Hendo dro den finta innafor 5 meter’n.

Herlig å være i hatten når 6 runde trekkes.
Ønsker meg Barnsley.
Da må Yorkshire klubben slå ut Chelsea.
post liked by: Belfastboy, pixma
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 429

Tenker det er positivt at folk mener at dette var en svak match, for i så fall spiller laget ekstremt mye bedre på en dårlig dag nå enn for en sesong siden, og i hvert fall siden to og tre sesonger siden. West Ham hadde én sjanse etter 114 minutter, og den hadde blitt annulert hvis den hadde gått inn. Samtidig var det 3-4 store sjanser og rundt et dusin mindre sjanser andre veien.

Kan ikke nekte for at laget kan bedre, men samtidig var dette sterkt til å være dårlig. Synes det vitner om stor fremgang (og høyere krav).
post liked by: Belfastboy, pixma, Pink Final

Deleted User 108

Enig i det du skriver @Beta .
Men hvilke forhåpninger og tro hadde vi på laget før sesongen? At vi ikke skulle spille en eneste dårlig kamp? Vinne hver eneste match, og det med mye mål? Trodde vi at vi skulle ta igjen de 30 poengene vi havnet bak Liverpool i fjor? Er det bare meg som ville ha tatt i mot med glede hvis vi før sesongen har fått tilbud om denne ståa vi har akkurat nå? Hvorfor skal vi sofasupportere kunne kreve at Fred ikke skal ha en par dårlige kamper på rad etter en foreløpig flott sesong av han. Det har vært to tette sesonger med lite hvile og ferie for spillerne, men likevel føler vi at vi kan kreve at de presterer på topp i hver kamp. Og hvis de ikke gjør det er det vår plikt å gå ut med våre hemmelige navn og fortelle til hele verden hvor hjelpesløse de er.
Dagens lag, med dagens manager gjør meg stoltere enn på mange år å være Manchester United supporter. Gitt meg tilbake håpet på at vi snart er ned å kjemper om de to største trofeéne igjen. God følelse det for en supporter som vet at supporterlivet ikke bare er medgang.
Denne setningen vil nok gi meg mye pepper nå, men det eneste jeg ikke er stolt over når det gjelder Manchester United er eierne og dagens bortskjemte supportere.
Det var langt fra meg, og det siste jeg har å by på denne premier league sesongen.
Manchester er 🔴
post liked by: Buchan, Pink Final, Belfastboy
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8984

@Mcilroy, dersom vi skal snakke om hva slags forventninger vi har til sesongen så er ikke dette noe som er statisk basert på hvordan situasjonen var før sesongen startet. I alle fall ikke for min del. Den er mer dynamisk og kan gjerne endres ettersom hvordan sesongen går. Hvordan skadesituasjonen, formen og flaksen til oss selv og konkurrentene våre er.

Nå er vi i en dårlig periode i alle fall poengmessig. Og vi har tapt et par matchballer mot Sheffield United, Arsenal og Everton. Det er selvfølgelig frustrerende, spesielt når det har vært mye individuelle feil som har kostet oss poeng. Da går dette utover enkelt individer som regel. Ikke så unaturlig heller etter min mening. Kravene har økt og standaren har blitt hevet. Dette har Solskjær selv sørget for med å levere bedre resultater.

Når det gjelder kritikk mot enkeltspillere så er det også naturlig når man spiller for United. Jeg forventer mer fra for eksempel Harry Maguire når det kommer til organisering og taktiske valg i bakre firer. Jeg syntes heller ikke at Fred skal fungere som en ballfordeler bak, for det er han rett og slett ikke god nok til. Når Fred spiller på sine styrker, som å bryte opp motstanderens pasningsspill, vinne dueller og dekke et enormt areal er han god. Han kommer mer til sin rett sammen med Bruno etter min mening. Da har han bedre rolleforståelse og gjør ting enkelt som å finne Bruno og gi ballen til han.

Angående Martial så er jeg helt enig med Bojan i Viasat sitt studio i går. Og den kritikken som går på innsats og mentalitet irriterer meg mer enn noe annet. At han har scoret mindre kan jeg fint akseptere. Den sløve innsatsen til tider sliter jeg mer med.

Så er det klart at situasjonen er ikke så svartmalt som blant annet undertegnende mente i går under kampens hete. Vi skal selvfølgelig ha en viss standard for hvordan vi uttaler oss om spillere, trenere og supportere. Men samtidig er det viktig å tillate at taket heves en gang i blant. At følelsene heller får renne litt over og nærme seg grensen. Alternativet er i alle fall mye kjedeligere dersom man spør meg.

Og ja du har helt rett, nå skal du få ditt vel fortjente pepperkorn, i alle fall fra meg. For jeg skjønner meg lite på supportere som skal på død og liv forsvare trenere, spillere, klubben etc. Med en eneste gang noen andre kommer med noe kritikk, uavhengig av om denne er berettighet eller ei, skal man sette andre supportere i bås og sette merkelapper som bortskjemte eller hinte til at de er noe dårligere supportere. Fotball er følelser og vi mennesker reagerer forskjellig, syntes likevel at vi kan la være i å beskrive andre supportere på en nedlatende måte, spesielt som du nevner at vi her inne er anonyme. Med andre ord kjenner vi ikke til andres historie, intensjoner eller meninger bortsett fra de som kommer til uttrykk her.

Mulig jeg var noe direkte her nå, mener at man i utgangspunktet ikke skal diskutere så mye person. Samtidig så tenker jeg at det er viktig at man får komme med motsvar når det kommer noen bemerkninger rettet mot en viss gruppe.
post liked by: Pink Final, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16733

Enig i veldig mye @messilingard
Selv om jeg vel befinner meg i kategorien - forsvare de som får kritikk - 😁.
Noen ganger må man kalle en spade en spade, og matchen i går var spillemessig svak.
Rashford gikk seg fast.
Fred bomma med pasninger.
Van de Beek virker veik.
Mange var under pari i går.

Det jeg tror @Mcilroy mener, er de som kun kommer på banen når det er noe å kritisere.
Vet ikke om det er hva han mener?
Slikt reagerer ihvertfall jeg på.
United supportere som holder seg borte når ting går bra, men er på pletten når det er noe som går skeis.

Når det gjelder å kunne skrive anonymt er det et privilegium vi har.
Både her og på United.no.
Hvorfor skal ‘hele verden’ vite navnene på oss som skriver om United og fotball?
Hva er så interessant med hvem som er bak nickene?
Eieren av siden her kjenner identiteten min.
United.no redaksjonen vet hvem jeg er, har vært medlem der i 38 år.
Stoler jo på at de følger EU’s GDPR reglement.
Enkelte medlemmer vet hvem jeg er.
Hvorfor skal ALLE leserne vite hvem som er bak nicket?
Når man ellers følger alle regler for komm felt og forum holder det i min bok.
Ser jo selvsagt at det er lettere å spy ut eder og galle under pseudonym.
Har man litt verdighet, holder man seg for god til det.
messilingard wrote: 10 Feb 2021, 12:44 Angående Martial .....kritikken som går på innsats og mentalitet irriterer meg mer enn noe annet. At han har scoret mindre kan jeg fint akseptere. Den sløve innsatsen til tider sliter jeg mer med.
Man ser matcher ulikt.
Martial er ingen Tevez eller Cavani type.
Men, er innsatsen så dårlig?
Eller er det inntrykket vi sitter med som lurer oss?
Jeg synes han løp mye og jobbet bra hjem i går.

——————————————————————————
Beklager rotete innlegg med mange ulike temaer på ett brett.
post liked by: Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply