(PL) Manchester United - Everton (06-02-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Uansett så bør det holde til seier når vi scorer 3 mål 🙃
post liked by: Blodfink, Belfastboy

Deleted User 430

Blodfink wrote: 07 Feb 2021, 00:07
Det ble strammet inn litt bakover utover i den sesongen, det endte opp med 43 tot. 13 baklengs på siste 15 kamper.

Om Solskjær får snittet ned på 0,8-0,9 baklengs pr. kamp så tar jeg gjerne det. Det må nok United skal det bli titler noen gang.
I fjor hadde vi 9 baklengs de siste 15, etter 27 baklengs første 23 kamper, og om noe lignende skjer i år så sitter vi vel igjen med omtrent samme resultat. Vinner vi ikke ligaen så er det fordi vi scorer for lite mål gjennom sesongen. Ikke i enkeltkamper, men på generelt basis.
Blodfink wrote: 07 Feb 2021, 00:07 Det stemmer ikke vel? Leser jo hauger av kritiske meldinger om de svake avslutningene? Jeg er en av kritikerne der selv jeg.
Sier ikke at det ikke kommer kritikk av svake avslutninger, men når det er poengtap så er min oppfatning at det er forsvaret som får skylden. Den kritikken av angrepet/avslutningen drukner i slakten av forsvaret selv om tallene tilsier at det burde være motsatt. Kritikk av forsvarsspillet og slakt av den totale uttellingen i angrep.
post liked by: Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18961

Jeg er helt enig i at det også er for svakt offensivt, men vi slipper inn for mye mål au, det koster poeng. Det er jo et lite under at vi har snudd 7-8 kamper etter å ha ligget under denne sesongen. Men det er ingen tvil om at United brenner feite sjanser for ofte.

Begge deler er et problem om man skal ha tak i en pokal.
post liked by: Buchan
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17368

Unødvendig poengtap.
Jeg forstår ikke det byttet Greenwood 👉 Tuanzebe 👈.
Hverken mtp tid eller spiller’n som kom inn.
Er det noe å tjene tidsmessig på å bytte 2 min før slutt?
Alle vet at dommer legger til godt med tid når United leder.
Og, hadde det ikke vært bedre å få inn en ballspiller?
En som kunne holde på ballen.
Martial eller van de Beek?

Forsvaret vs Angrepet diskuteres over her.
Gode poenger begge veier.
Det sagt, forsvaret (laget) har alt for ofte konsentrasjonssvikt i avgjørende øyeblikk.

XG her var 1,72 - 1,56 - begge lag scoret godt over forventning.
Sett på bakgrunn av de tallene er det mest nærliggende å skylde på forsvaret.
Det er noe med konsentrasjonen.
Wan-B opphevet offside 2x, dog uten at laget blir straffet.
Og på det siste målet er det ny kollektiv svikt.

Når det gjelder angrepet synes jeg det er vanskelig å kritisere Rashford for hardt.
Ja, han misset en stor sjanse - men, den ser kanskje større ut enn den er?
Olsen gjør en god jobb der.
Veldig mye av det som skjer når United angriper er etter initiativ av Rash.
Han får ting til å skje.
Og for noen pasninger han har hatt nylig.
Både i går til Cavani og den til Greenwood mot Liverpool i FA cupen.
Strålende.
Faktisk ligger Rashford foran skjema på scoringer ifht XG.
Gjett hvilke angripere som ligger bak skjema?
Ja, Martial, Greenwood og....Cavani faktisk.
(Digger Cavani).
Får Rashford litt for mye kritikk?

I 82,5 minutter kontrollerte United matchen i går.
Det var mye oppløftende spill.
Derfor føles det også så utrolig unødvendig å gi bort 2 poeng.

Jeg skrev etter 1-2 mot Sheff United at det var muligheter for 15 poeng på de 5 neste.
Nå kan det maks bli 11.
Uavgjort borte mot Arsenal var greit nok.
Uavgjort i går ikke.
Seier mot Soton, og det bør bli 6p v West Brom borte og NEWCASTLE hjemme.
post liked by: Buchan, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Synes 3-3 var et rettferdig reaultat. De som sier vi styrte hele kampen må se kampen på nytt.

Fakta er at denne sesongen har vi vunnet flere kamper på overtid og vært maks heldige mange ganger! At det da for en gangs skyld slår oss i trynet tilbake er da ikke noe å hyle om!

Vi er fremdeles med i kampen om topp 4. Det er det alt handler om.

Laget er milevis unna å være gode nok for gull. Klarer vi topp 4 skal vi være meget fornøyde!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Ikke for å legge skylda på Harry men han er svak i duellspillet og det samme er Svensken, med en stopper som Dunk fra Brighton så har nu ikke det siste målet kommet det er jeg ganske sikker på, så Dunk inn og Harry ut, seriøst ja si det.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Pink Final wrote: 07 Feb 2021, 09:23 Når det gjelder angrepet synes jeg det er vanskelig å kritisere Rashford for hardt.
Ja, han misset en stor sjanse - men, den ser kanskje større ut enn den er?
Olsen gjør en god jobb der.
Veldig mye av det som skjer når United angriper er etter initiativ av Rash.
Han får ting til å skje.
Og for noen pasninger han har hatt nylig.
Både i går til Cavani og den til Greenwood mot Liverpool i FA cupen.
Strålende.
Faktisk ligger Rashford foran skjema på scoringer ifht XG.
Gjett hvilke angripere som ligger bak skjema?
Ja, Martial, Greenwood og....Cavani faktisk.
(Digger Cavani).
Får Rashford litt for mye kritikk?
Enig i at Rashford skaper mye sjanser. Angrepene våres går som regel enten gjennom han eller Bruno. Forståelig nok med tanke på at de to er våre to soleklart beste spillere offensivt. Og skal si meg enig i at Rashford ikke spiller direkte dårlig. Men jeg syntes definitivt at han mangler noe foran mål. I alle fall denne sesongen.

Rashford forsøker ofte på de umulige tingene. Og han lykkes, noen ganger. Innlegget til Cavani for eksempel var det ekstrem høy kvalitet over. Nesten umulig å gjennomføre. Men når han i andre omgang ikke får mer ut av to målsjanser fordi han ved den første forsøker å lobbe fra 5 meter, og ved den andre fra gjennomspillet til Bruno velger en skuddfinte og setter den utenfor i etterkant, så mener jeg at dette er for dårlig.

I stedet for å være klinisk og drepe kampen så forsøker han å gjøre ting vanskeligere enn hva som strengt tatt er nødvendig. Er litt som Solskjær kritiserte Martial for et par år tilbake. Han må sette de enkle avslutningene, i det minste ta den avgjørelsen som skaper han selv best mulig sjanse for å score.

Videre i denne kampen så begynner jeg å bli alvorlig bekymret for situasjonen på stopperplassen. Jeg blir mer og mer overbevist om at Harry Maguire ikke er vår beste midtstopper. Han heter Victor Lindelöf i mine øyne. Maguire taper dueller mot Calvert-Lewin, som for all del er en god duellspiller, men samtidig så er forventningene til Maguire høyere enn hva han reelt sett leverer. Nå vi i det kollektive defensive sliter i tillegg, hvor han skal være den som leder an og tar ansvar så er det han som glipper offsidelinjen på siste målet, det er han som taper duellen på 2-1 målet. For min del så er han en av sesongens skuffelser, vært alt for ustabil etter min mening. Jeg rangerte han til en 4er på United.no, muligens noe strengt, samtidig så er kravene høye for en Manchester United kaptein.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Belfastboy, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17368

messilingard wrote: 07 Feb 2021, 10:36 Rashford forsøker ofte på de umulige tingene. Og han lykkes, noen ganger. Innlegget til Cavani for eksempel var det ekstrem høy kvalitet over...........Men når han i andre omgang ikke får mer ut av to målsjanser fordi han ved den første forsøker å lobbe fra 5 meter, og ved den andre fra gjennomspillet til Bruno velger en skuddfinte og setter den utenfor i etterkant, så mener jeg at dette er for dårlig.

I stedet for å være klinisk og drepe kampen så forsøker han å gjøre ting vanskeligere enn hva som strengt tatt er nødvendig........Han må sette de enkle avslutningene, i det minste ta den avgjørelsen som skaper han selv best mulig sjanse for å score.

Videre i denne kampen så begynner jeg å bli alvorlig bekymret for situasjonen på stopperplassen. Jeg blir mer og mer overbevist om at Harry Maguire ikke er vår beste midtstopper. Han heter Victor Lindelöf i mine øyne.
Enig i hva du skriver om Rashford.
Han velger ofte feil, litt som Pogba gjorde så lenge.
Poenget mitt er ikke at Rash er feilfri.
Synes kanskje han får litt for mye pepper.
Han har faktisk scoret mer enn hva XG tilsier denne sesongen.
Ikke at XG fra Understat nødvendigvis er eksakt vitenskap.
Rashford er viktig - det tror jeg vi alle kan enes om.

Støtter deg angående stopperne.
Vet ikke hva det er med Maguire denne sesongen.
Er det den ubehagelige Hellas opplevelsen som plager ham?

Jeg synes Lindelöf har alt - bortsett fra to ting.
Han er ingen tøff duellspiller.
Og han burde ideelt sett vært litt raskere på de første meterne.
Ikke fordi Lindelöf er treig, men fordi Maguire trenger noen meter før han får opp farta.
post liked by: Blodfink, Belfastboy, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9233

Pink Final wrote: 07 Feb 2021, 10:46 Enig i hva du skriver om Rashford.
Han velger ofte feil, litt som Pogba gjorde så lenge.
Poenget mitt er ikke at Rash er feilfri.
Synes kanskje han får litt for mye pepper.
Han har faktisk scoret mer enn hva XG tilsier denne sesongen.
Ikke at XG fra Understat nødvendigvis er eksakt vitenskap.
Rashford er viktig - det tror jeg vi alle kan enes om.
For å ta litt samme logikken som med Maguire. Kravene i United til en spiller på nivået til Marcus Rashford er ekstremt høye. Sånn sett når det blir gjort såpass enkle taktiske feil til tider så mener i alle fall jeg at kritikken er berettighet. Jeg forventer rett og slett mer fra Rashford som til tross for sin unge alder har spilt 249 kamper for klubben.

Angående xG statistikk så forteller den flere ting. Han har på 23 kamper også kun en xG rating på 7,38 og har scoret 8 mål i PL. Så ja han har en positiv xG rating. Men er ikke denne alt for lav? Det er i alle fall slik jeg tolker det. Og det er et vel så mye kollektivt ansvar som hans, men samtidig så burde han komme til flere målsjanser enn hva han gjør for øyeblikket.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Belfastboy, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14537
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18961

Det kan ikke være tvil om at vi scora nok mål i går til å skaffe en sårt tiltrengt seier, nå er United ute å kjører litt resultatmessig. I går var forsvaret lekk. Wan-Bissaka som viser hvor dårlig han kan være taktisk, og kapteinen som ikke styrer skuta i det hele tatt.

Man leder 2-0 etter en spillemessig dårlig 1.omg, selv om vi på en måte dominerte den. Og så sovner man i 2.omg, hever seg så skikkelig, får 3-2, får så å rote det vekk igjen. Everton er et ok lag, men ikke mer enn det.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Det kan diskuteres opp og ned i mente hvem som har skyld i målene. På siste målet til Everton så synes jeg at valgene som ble gjort til og med frisparket var dårlige. DeGea som skyter ballen langt ut, AWB som ikke klarer å holde på ballen, og ikke lage frispark. På dø ball så kan alt skje. Det er helt klart at her trengs det forbedringer.
Bakdelen med denne sesongen er at det er så tett kamp program, så det er ikke så mye tid utenom. Men OGS og gjengen burde absolutt ta en diskusjon på kammerset angående dette.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17368

messilingard wrote: 07 Feb 2021, 10:58 Sånn sett når det blir gjort såpass enkle taktiske feil til tider så mener i alle fall jeg at kritikken er berettighet. Jeg forventer rett og slett mer fra Rashford
Her er vi på linje.
Rashford gjør ofte feil valg som sagt.
Både med og uten ball.
Han løper feks altfor mye i offside (ikke i går).
Faktisk er det ikke kun Wan-B og Bailly som gjør feil ifht offside.
Rashford også, men i motsatt ende av banen.
Han buer ikke løpene nok.
Så ja, det er flere ting å ‘ta’ Rash på.

Jeg liker egentlig ikke å fordele skyld ut på enkeltspillere.
Rashford har langt flere pluss enn minus i min bok.
Han er så anvendelig at han blir brukt på alle de tre fremste plassene.
Flere matcher på den mindre foretrukne høyrekanten.
Han spiller ikke ren spiss så ofte, allikevel scorer han mest av angriperne.
Og, han er den utenom Bruno som skaper mest.
Kanskje, kanskje burde vi forvente enda mer av ham?
Han har spilt i snart fem år, men er jo fremdeles kun 23 år.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

En selvpålagt karantene er over, men vi er i grunnen i samme situasjon som før. Vi er bedre og har utviklet oss som lag, noe som bare skulle mangle. Det har andre lag også og alle andre lag har også forklaringer på tap og på feil gjort av eget forsvar/keepere osv som gjør at motstander scorer og vinner. Sesongen er rar og vil være rar hele veien inn...tror publikum betyr mer enn det noen aner, har ikke belegg for dette foruten min egen oppfattelse av den energien et publikum gjør med en spiller. Men er bekymret for forsvaret som lekker som en sil. Det betyr at hele laget forsvarer seg for dårlig.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Mange gode kommentarer her.

Dette er en kamp hvor United taper 2 poeng pga dårlig fokus på starten av 2. omg, og manglende kynisme de siste par minuttene.

Det var vel omtrent et minutt igjen da AWB valgte å kjøre et angrep, i stedet for å spille ball ned mot hjørneflagg og Cavani. Cavani er stor og sterk nok til å greie å hold ball der ned lenge. I stedet ble det en elendig gjeonnomløpspasning som ble snappet raskt opp av Everton, som greide å få ball opp i angrep.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink, Pangaea
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17368

Steinar Stenseth wrote: 07 Feb 2021, 00:04 Vi har hatt 2 ordentlige "kokkos-kamper" i mine øyne i år, resultatmessig, og det er mot Tottenham og nå sist mot Southampton. Disse resultatene kom som følge av tidlige røde kort.
Tar vi bort disse så har vi altså 39-24 i målforskjell på 21 kamper. Da er vi plutselig under 2 mål pr kamp igjen. 24 baklengs på 21 kamper er ikke bra, men likevel er det antall mål som sørger for at vi ikke plukker flere poeng.
Veldig enig i å ikke trekke konklusjoner basert på enkeltkamper.
To tidlige røde kort hadde betydning i begge disse.

Trenden under Solskjær er imidlertid å score mye mål i enkelte matcher.
Har laget en oversikt over matcher med fem mål eller mer.
Hele 8 slike på 2 år, inklusive cuper selvsagt.

Her snakker du liga.
Under 2 mål pr match uten Soton matchen.
Jeg mener allikevel at United ser farlige ut i angrep, og har utviklet seg ila sesongen.
Det er fem ligamatcher uten scoring.
0-0 hjemme mot Chelsea - To lag som følte på hverandre.
0-1 hjemme mot Arsenal - en svak match angrepsmessig.
0-0 hjemme mot City - To forsiktige lag.
0-0 borte mot Liverpool - Svært nære scoring der.
0-0 borte mot Arsenal - Minnet litt om Chelsea hjemme, United hakket bedre.

Ellers har United scoret i alle matchene.
Min høyst subjektive mening er at jeg sitter og venter på mål - ‘vet’ de vil komme.

Dessverre motsatt bakover.
‘Vet’ det vil komme minst en konsentrasjonssvikt i hver kamp.

Som sagt, ingen fan av å bedømme laget spillemessig utifra enkeltmatcher (Noe du ikke gjør heller, du nevner resultater).
Men, heller ikke fan av å skulle utelukke enkelte resultater, og på den måten ‘bevise’ et poeng 😉😊.
Husk at det er flere lag som har hatt kokos resultater i år.
Om vi trekker bort Crystal P - Liverpool 0-7, eller Villa - Liverpool 7-2 m.fl så ser straks Uniteds tall bedre ut.
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply