(PL) Arsenal - Manchester United (30-01-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Arsenal v Manchester United

Premier League 21 runde
Emirates lørdag 30 januar kl 18.30

Arsenal nummer 9 med 30 poeng på 20 kamper.
Manchester United nummer 2 med 40 poeng på 20 kamper.

Norsk duell i duellen mot Kong Olav Vs favoritt klubb.
Martin Ødegaard debuterer muligens mot Solskjærs United.

United med fryktelig match sist mot Sheff United.
Men ubeseiret på de 13 siste i PL før der.

Sakser fra innlegget til @Blodfink fra en annen tråd.
Scenario som ikke så mange har tenkt på siden Arsenal har blitt latterligjort stort sett: De er 7 poeng bak oss om United ryker på lørdag...Håper jo det blir 13 bak i stedet. Blir en meget interessant match...

Arsenal har 11-1 i mål siste 5. 4 seiere og 1 U, et lag i form.
To lag i form som møtes om man ser bort fra United - Sheffield United.

ARSENAL

Klubben ble stiftet i 1886.
Med 13 ligagull har de tredje flest ligamesterskap.
Med 14 FA cupmesterskap er de mestvinnende der.
I tillegg har de vunnet Messebycupen, Cupvinnercupen og 2x ligacup.
De har spilt sammenhengende i øverste divisjon siden 1919, og har endt på øvre halvdel i 84 av de sesongene.

Arsenal er historisk den tredje største klubben i England.
Men, det kunne vært annerledes.
Opprinnelig kom de fra Woolwich i Greenwich sør for Themsen.
Der trakk de lite folk på matchene sine, selv med landets første tribune kalt The Kop (1904) på Manor Ground.
Da de rykket ned i 1913 så det mørkt ut.
I den siste sesongen før ww1 endte de på 5 plass i 2 divisjon.

Da hadde Arsenal foretatt den mest kontroversielle flyttingen av en fotballklubb, helt til Wimbledon ble flyttet til Milton Keynes nesten 100 år senere.
Arsenal flyttet til Islington i nord London,
Inn i Tottenham og Orient land.
Begge klubbene protesterte, til ingen nytte.
Med tiden fikk Arsenal også forandret navnet på undergrunn stasjonen Gillespie Road.
Fra 1932 har den hett Arsenal.
Sikkert noen med meg som har tatt undergrunnen dit fra Canada Water ifbm Highbury eller Emirstes match.

Den store forandringen for Arsenal ble utvidelsen av 1 divisjon fra 20 til 22 lag i 1919/20.
Spurs endte sist i 1 divisjon 1914/15.
De mente at de burde beholde plassen sin.
Det gjorde de ikke.
Derby og Preston tok topp 2 i 2 div 1914/15 og rykket opp.
Dermed var det én plass igjen.
Arsenal eier Henry Norris drev intens lobby virksomhet blant ligaklubbene.
Ikke minst ifht John McKenna fra Liverpool som var president i the Football League.
Nummer 3 og 4 i 2 div, Barnsley og Wolves ble oversett for opprykk.
Dermed ble det avstemning mellom Arsenal og Spurs, lokalrivalen.
Arsenal som ble nummer fem i 2 divisjon vant med 18 stemmer mot 8 for Spurs.

Siden har Arsenal spilt i toppen.
Og NL derbiet har vært intenst fra den gang.

Arsenal er som sagt en av de tre store.
Tross det, den 5 mai 1966 inntraff en merkelig hendelse.
Arsenal som alltid var blant klubbene som trakk mest folk møtte Leeds hjemme på Highbury.
I sesongens siste kamp.
Ingen av lagene hadde noe å spille for, og det var dårlig vær.
Samme kveld ble finalen i cupvinnercupen vist live på tv.
Sjeldent den gang.
Det virket som alle hadde bestemt seg for å bli hjemme samme kveld.
Kun 4,,554 så matchen.
Et sjokkerende tall - som skiller seg ut negativt i Arsenals historie.

STATISTIKK

Kamper spilt 233

97-52-84

Oppdelt

Liga 83-48-72
FA cup 8-2-6 *
Liga cup 4-0-2
CL 2-0-0
C Shield 0-2-4 **

*2005 Regner finalen som U (Arsenal vant på str)
**1993 og 2003 Regner som U (United vant begge på str)

Utelukkende PL matcher

24-17-16

Håper United pynter ytterligere på statistikken i morgen.
Og finner tilbake til den gode stimen fra før Sheff United matchen.
post liked by: Blodfink, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det blir et helsike i morgen tror jeg, så kanskje det da ikke blir det, (tipper ALDRI rett på United stort sett).

Morro om vi får se Ødegaard på banen, unner ham en god match, samtidig ikke, hehe.

Får vi se Diallo i morgen? Komme innpå siste 10 eller noe? Edit: Så nå at han skal spille for U23 mot Liverpool i morgen kl 14 :)

En ting er sikkert, står United som saltstøtter i morgen blir det fælt.
post liked by: Pink Final, Buchan
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Tror vi reiser oss. Det må vi. Spiller vi opp mot vårt beste, så slår vi Arsenal.

Håper Rashford spiller bra igjen. Vi trenger både han og Bruno i slag.

Så krysser jeg fingrene for at VAR ikke kødder til kampen igjen. Det har skjedd altfor mange ganger denne sesongen.
post liked by: Blodfink, Buchan
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Vært mye rar dømming nylig ja.

Dette blir tett og jevnt, som de fleste matchene United spiller.
Hjemme matchen mot dem var en av de mest skuffende denne sesongen.
Ingen av lagene produserte særlig med sjanser, slik jeg husker det.
Men, det som skuffet var at ballen var på Uniteds 1/3 del helt til Gooonerne scoret.
United evnet ikke å spille seg ut.
United evnet heller ikke å presse dem så de mistet ball.
Begge deler må bedres i kveld.
Tør ikke tippe resultat, men VIL SE spillemessig framgang fra Sheff United matchen.
Jeg tror United reiser seg.

United har ikke vunnet i ligaen (vant i FA cupen) på Emirates siden desember 2017.
David de Gea sto som en levende vegg, Pogba fikk rødt, Arsenal hadde vunnet alle sine hjemmematcher til da i 17/18 - og ikke tapt hjemme på 11 måneder.

United vant 3-1 ❤️.
Og ble med det laget som oftest har slått Arsenal i London etter etableringen av PL.
post liked by: Blodfink, Buchan, Pangaea
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jepp, det var litt av en match i des. 17 @Pink Final , vi får se hvordan United takler et evt. høyt press fra Arsenal etterpå.

Jeg er ikke overbevist om Uniteds evner her...Vi er heller ikke veldig flinke til å presse høyt selv.

Og hvordan forsvarer vi oss som lag? Solskjær snakket om det på pressekonferansen.

Mange spørsmål før denne kampen, Andy Mitten spurte om baklengsmålene på PK, Solskjær svarte jo ærlig om enn litt utflytende: "Det er bedre å vinne 3-2 enn 1-0, men det er bedre å vinne 3-0 enn 3-2". Han virket sjøl spent på hvordan laget ville forsvare seg.

Jeg håper de slår langt tidlig innimellom, istedet for 4-5 pasninger på tvers, til de må spille de Gea som da klarerer med litt dårlig tid. Noe annet er å spille gjennom ledd, men der mangler vi både presisjon og bevegelse ofte.

Savner et mer innnarbeidet system her.
post liked by: Pink Final, Buchan
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Før SU kampen så følte jeg at United muligens ville tape mot Arsenal.
Nå håper jeg de slår tilbake slik de har gjort etter tapene mot Leipzig og City.
Det snur fort i fotball, etter seieren mot Liverpool så ble manager og spillere hyllet av supportere, eksperter og journalister.
Etter et tap så er verken manager og spillere mye verdt av samme gjengen. Enda verre kommer det til å bli med et tap mot Arsenal.
Arteta har hatt et godt tak på OGS det håper jeg snur i dag.
Jeg forventer at de ikke står med lua i handen når kampen starter.
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

Kan ikke tenke meg vi verken taper eller spiller uavgjort mot Arsenal. De har noen seiere nå ja men ikke noen gode lag som oss de har spilt mot.
Kanskje vi bare vinner 1-0 eller 2-1 men seier og 3 poeng tror jeg vi får med oss her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Fra Buchan i tipp laget-tråden:

DeGea, AWB, Lindelöf, Maguire, Shaw, McTominay, Fred, Pogba, Bruno, Rashford, Cavani.

De fleste tror på dette laget, men tror det kanskje kan komme overraskelser i startoppstillingen. Men OGS er ikke lett å lese denne sesongen.


Håper ikke det blir noen overraskelser...Dette er det beste laget United er kapable til å stille? Lindelöf ut for Bailly og McT ut for Pogba og da Greenwood inn på flanken er det eneste jeg muligens kan godta.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Tipper overraskelsen i dag blir Martial..
post liked by: Blodfink
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Lingard wrote: 30 Jan 2021, 13:26 Tipper overraskelsen i dag blir Martial..
Jeg blir overrasket om Martial starter kampen.
Dette tror jeg blir en tett og tøff kamp hvor jeg selvfølgelig håper at vi trekker det lengste strået.
Arsenal ser ut til å ha kommet litt i siget den siste tida, men med Aubameyang, Tierney og Caballos ute så har vi en god mulighet.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Belfastboy wrote: 30 Jan 2021, 16:19 Arsenal ser ut til å ha kommet litt i siget den siste tida, men med Aubameyang,
Jeg tror Auba er fit for fight?
Ole er en sta jævel og akkurat derfor blir jeg ikke overrasket om Martial starter.
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Buchan wrote: 30 Jan 2021, 10:17 Før SU kampen så følte jeg at United muligens ville tape mot Arsenal.
Nå håper jeg de slår tilbake slik de har gjort etter tapene mot Leipzig og City.
Det snur fort i fotball, etter seieren mot Liverpool så ble manager og spillere hyllet av supportere, eksperter og journalister.
Etter et tap så er verken manager og spillere mye verdt av samme gjengen. Enda verre kommer det til å bli med et tap mot Arsenal.
Arteta har hatt et godt tak på OGS det håper jeg snur i dag.
Jeg forventer at de ikke står med lua i handen når kampen starter.
Ja, ting snur fort i fotballen. Og veien fra helt til fiasko er kort. Ikke all kritikk er alltid berettighet. Syntes dog at kritikken etter Sheffield kampen var på sin plass. Spesielt den av Martial. Legg merke til kritikken og ikke trakasseringen, den er på trynet.

Jeg merker selv at standaren for hva jeg forventer av United har økt betraktelig ettersom at Solskjær har utviklet laget. Og det er sånn det skal være. Derfor syntes jeg det også er lov å kritisere når nivået plutselig synker såpass. Er lov å ha dårlige dager, men bunnivået må likevel være nogenlunde høyt skal man konkurrere om ligatittelen.

Uansett er jeg spent før kveldens kamp. Dette kan virkelig gå begge veier. Forhåpentligvis starter Cavani, han kriger i det minste og gjør livet litt surt for motstanderens stoppere. Syntes også at signaleffekten med å starte med Martial er helt fryktelig. En slags belønning for en helt ut av denne verden sløv prestasjon mot Sheffield.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Lingard wrote: 30 Jan 2021, 13:26 Tipper overraskelsen i dag blir Martial..
Det skal ikke forundre meg, men jeg håper Cavani starter. Vi trenger noen som presser fra front i dette oppgjøret, ikke en som improviserer som saltstøtte.

Tror det blir en jevn og tøff kamp, men håper vi drar det lengste strået. Vært godt med en seier mot Arsenal igjen. Skal kanskje ikke håpe på 8-2, men tar imot 3-0 også jeg, haha.

Alf banan
Posts: 252
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 18
Liker mottatt: 487

Sir Crap-A-Lot wrote: 30 Jan 2021, 11:48 Kan ikke tenke meg vi verken taper eller spiller uavgjort mot Arsenal. De har noen seiere nå ja men ikke noen gode lag som oss de har spilt mot.
Kanskje vi bare vinner 1-0 eller 2-1 men seier og 3 poeng tror jeg vi får med oss her.
Tipper 0-10 resultat i dag.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Offisiell lagoppstilling:

David de Gea

AWB
Lindelöf
Maguire
Shaw

McTominay
Fred
Pogba

Rashford
Cavani
Bruno Fernandes
Post Reply