(PL) Arsenal - Manchester United (30-01-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Deleted User 429

Fikk ikke sett kampen, men Keane og Carragher mente at United var nærmest i det minste. Veldig mange avslutninger til å være en kamp som endte 0-0.

Tror den svake høyresiden kunne sett bedre ut hvis de 3-4 fremst i banen skiftet posisjoner enda mer. Synes de gangene det flyter aller best i angrep er når løpene går på kryss og tvers og det begynner å bli vanskelig å se hvem som spiller hvor. Dette har det helt åpenbart blitt jobbet mye med allerede, for det skjer oftere denne sesongen enn før, men jeg vil se enda mer av det.
post liked by: Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Fulgte ikke med her inne under matchen ikveld.
Så posten din om venstrekant først etterpå @messilingard 👍
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

messilingard wrote: 30 Jan 2021, 19:15 Rashford fortjener en hvil som jeg ser det.
Kanskje han ikke er sulten nok. På mål ;)

Må innrømme jeg er ganske skuffet etter 0-0 i dag, og det føles mer som to tapte poeng enn 1 vunnet. Jevn kamp, men synes vi var best, og skulle et lag vinne, burde det være United. Synd Cavani ikke satt en av de sjansene.

Absolutt ikke krise med ett poeng borte mot le Arse, men Liverpool kommer fort forbi nå, og da sakker vi akterut i det jeg håpte skulle bli en (litt mer) reell tittelkamp.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Litt enig med Carragher og Keane, United virker litt redde for å gå for det. Det svikter når det gjelder.
LUHG!

grumpy
Posts: 33
Joined: 18 Dec 2020, 10:49
Liker mottatt: 28

Blodfink wrote: 31 Jan 2021, 01:02 Litt enig med Carragher og Keane, United virker litt redde for å gå for det. Det svikter når det gjelder.
Ja, de skal være så solide og ikke gjøre feil, og med det forsvinner litt av den offensive fandenivoldskheten som må til for å vinne slike kamper. Arsenal hadde vel en i tverrligger og noen nestenmuligheter. I det minste noe fandenivoldskhet å spore foran vårt eget mål. Det er noe vi har savnet de siste sesongene synes jeg. Uagjort er kanskje greit, men vi hadde flere relativt store sjanser.
post liked by: Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Skuffende med 0-0. :( Resultatet hadde ikke vært like skuffende om vi hadde tatt tre poeng mot Sheffield United noen dager før, men det gjorde vi ikke.

Da jeg så lagoppstillingen til Arsenal tenkte jeg også at her er det muligheter - derfor ekstra skuffende at vi ikke fant veien til nettmaskene 1 eneste gang. Førsteomgangen i går var solid, men etter pause var Arsenal hakket vassere og det virket som de røde fra London ville mest.

Som nevnt i kamptråden ble jeg litt sjokkert over hvor mye problemer en begrenset spiss som Lacazette klarte å skape for Lindelöf og Maguire, men han er tydeligvis veldig smart.. for spesielt rask er han ikke. Backene våre leverte nok en god kamp. Det samme kan man si om midtbanen, men veldig synd at McTominay måtte gå av banen allerede før pause, for det hjalp oss lite å sette inn en spiller totalt ute av form. Og det er nok dette vi sliter med for tiden, at både Martial og Rashford er fullstendig ute av form. Det er synd at vi tydeligvis ikke har gode nok spillere på benken som gjør at vi kan benke både Rashford og Martial, for slik situasjonen er nå så fortjener ingen av dem spilletid. Det er helt grusomt å se begge i aksjon.

Jeg håper en spiller som James, og selvfølgelig Mata og van de Beek, får litt tillit i kampene fremover. Dette er spillere som lett kan gjøre en bedre jobb. Forventer å se minst 1 av disse fra start på tirsdag!

Cavani gjør en bra jobb på topp, men det er synd at han trenger en del sjanser for å skåre. Hos oss får han ikke like mange muligheter som det han fikk i PSG.. så det gjelder å skåre når sjansen først byr seg.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

AWB overbeviser fortsatt ikke offensivt. Hvor mange muligheter hadde han til å legge inn i går, traff vel ikke på noe. Og ofte blir det bråstopp og pasning hjem.
LUHG!

Deleted User 108

Blodfink wrote: 31 Jan 2021, 14:57 AWB overbeviser fortsatt ikke offensivt. Hvor mange muligheter hadde han til å legge inn i går, traff vel ikke på noe. Og ofte blir det bråstopp og pasning hjem.
Var det ikke Wan Bissaka som la innlegget til Cavani? Det må jo sies å være minst en halvsjanse??
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Blodfink wrote: 31 Jan 2021, 14:57 AWB overbeviser fortsatt ikke offensivt. Hvor mange muligheter hadde han til å legge inn i går, traff vel ikke på noe. Og ofte blir det bråstopp og pasning hjem.
Som @Mcilroy nevnte så hadde AWB innlegget på Cavani sin andre sjanse. Uansett er jeg enig. Han er alt for lite direkte i det offensive spillet. Virker som om at han ikke tror på sine egne 1v1 ferdigheter. Selv om at han er hurtig nok til å kunne komme seg forbi på kanten for å komme til innlegg.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

@Mcilroy , @messilingard Jepp, helt korrekt at han la det innlegget, men han er vel dårligere denne sesongen enn forrige foreløpig mtp innleggskvaliteten. Han hadde vel faktisk 4 assist i fjor.

Jeg synes ikke han har utviklet seg noe særlig siden overgangen. Jeg er i grunn fan av AWB, men ikke så mye som jeg var. Ser ut som han sliter med trua ja, enig der.
LUHG!

Deleted User 108

Kan være enig at Wan Bissaka har skuffet litt i år. Synes han faktisk har skuffet mest defensivt. Ventet ikke at han plutselig skulle bli en poengplukker av rang framover.
Dessuten prøver jeg å være en motvekt til dagens norske United supportere som ALLTID skal lete fram det negative. Synes denne sesongen har vært over all forventing foreløpig. Jeg trodde ihvertfall ikke vi skulle ta inn de 30 poengene vi havnet bak Liverpool i fjor, allerede i år.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Mcilroy wrote: 31 Jan 2021, 15:47 Dessuten prøver jeg å være en motvekt til dagens norske United supportere som ALLTID skal lete fram det negative.
Ja, sånn kan det også sies, men de som ALLTID er negative, ergo meg som jeg forstår deg, sier ikke så mye annerledes enn det trenerteamet tar opp med spillerne tenker jeg... Solskjær har vel selv sagt at AWB bør utvikle seg mer. Er OGS for negativ da?

Skreiv i AWB-tråden nå btw.
LUHG!
Post Reply