(FA) Manchester United - Liverpool (24-01-21)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Pink Final wrote: 24 Jan 2021, 20:19
Mcilroy wrote: 24 Jan 2021, 19:57 For øyeblikket er vi rett og slett et bedre lag enn Liverpool.
Selvsagt er det slik.
Vanskelig for Lfc fans å innse.
Mange meldinger fra Lfc kamerater her - vanskelig å innrømme at United nå er bedre igjen,
Har en kollega som av typen ufyselig LFC-fan. Men selv han innrømmer at de har en utfordring. Ligaen røyk på Goodison sier han.
Jeg vet at han innerst innerst i sjela et sted synes det er stas med OGS. Han er nemlig fra Kristiansund.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Jeg tror vi jaggu er tilbake.
Vi kommer til å kjempe helt inn...

😀😀😀
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det snur fort i fotball, enkelte Liverpool supportere ser fremgang i laget, selv om de tapte mot sin største rival. Som de har hånet i flere år nå.
Jeg er enig med de som sier at for tiden så er United et bedre fotball lag. Måtte det bare vare 😊
post liked by: offside, Pink Final, Blodfink

grumpy
Posts: 33
Joined: 18 Dec 2020, 10:49
Liker mottatt: 28

Nok en kjempekamp fra oss. Stabilt høyt nivå gjennom mange kamper nå. Synes McTominay kan bli vel nonsjalant i pasningsspillet, spesielt når han skal spille av press (gjelder også fred generelt og midtstopperne). Det blir del feilpasninger i stressede situasjoner og lag som City vil fort straffe oss (som de gjorde i ligacupen) også senere. Liverpool straffet oss i kveld og kunne fått enda et mål grunnet pasningsspillet Hadde et håp om en ny solid og pasningssikker midtbanespiller i vinduet her for å ha muligheten til å holde helt inn til ligatittelen. Skader og eller karantene på rash, bruno eller pogba så blir det tøft.

Er uansett utrolig deilig å kjempe "der oppe", i stedet for å hakke tenner om 4.plassen, og ikke minst utrolig deilig å vite at vi kanskje ikke er så langt bak de andre topplagene uansett liga!! Fantastisk av jobb OGS!

Tatt seg ut om vi hadde tatt "the double" i år!
post liked by: Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Det som også er gledelig er at det ikke blir panikk i laget når det kommer mål i mot.
post liked by: offside, Blodfink
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

DEILIG SEIER! :D

Merket at jeg var ganske rolig og avslappet inn til kampen mtp at Liverpool var motstanderlaget, men jeg følte at det ikke hadde vært noen krise om vi hadde tapt i dag så lenge vi fikk hvilt noen spillere siden vi bør fokusere 100 % på ligaen fremover, men da dommer Pawson blåste i gang matchen endret det seg raskt.

I dag vant vi fullt fortjent! Vet ikke helt hva som skjedde på det første baklengsmålet og selv om det var bra spill av Firmino og Salah (og en fantastisk avslutning), så ble det bare alt for enkelt. Heldigvis utlignet vi kort tid etterpå. Nydelig målgivende fra Rash og fantastisk avsluning fra Mason. :D
Ser også det nevnes på Twitter at Pogba hadde to gode ballvinninger rett før begge scoringene før pause. Kudos til han. Og igjen spilte han en god kamp på midtbanen.

Også baklengsmål nummer to kommer litt for enkelt, men sånt skjer når man skal prøve å spille seg ut mot Liverpool. De er gode til å vinne ballen høyt oppe i banen. Pasningen fra Maguire til Cavani er grei, men så mislykkes Cavani i pasningsforsøket sitt. Ikke imponerende av pasningsspill fra Cavani, for man ber om trøbbel hvis man mister ballen i det området mot Liverpool.. men spørsmålet er om kanskje McTominay gjorde jobben ekstra vanskelig for uruguayaneren i den situasjonen? Det blir jo umulig for Cavani å treffe Scott når han løper rett bak Milner som derfor fikk en enkel jobb med å bryte pasningen..

Men bør kanskje heller fokusere på det positive, for det var det mye av i dag. Fint at Rashford fikk seg et mål, men ikke like fint var det at han pådro seg en skade som gjør han usikker til neste match. Jeg håper det ikke er noe alvorlig, men det var visst noe i kneet og det skal man aldri ta lett på. Jeg håper han er klar til onsdag og at vi klarer å holde spillerne unna skader de neste månedene, for da kan dette bli ordentlig så spennende.

Alle spillerne skal ha skryt i dag - også Solskjær, selvfølgelig. Fred og Bruno kom inn og leverte varene.

Men jeg må innrømme at jeg ikke var fullt så fornøyd med dommer Pawson i dag. Jeg synes han burde tatt frem kortstokken mye tidligere enn det han gjorde, for da hadde Fabinho levd svært farlig hele matchen. I tillegg synes jeg det var merkelig at Mané ikke fikk rødt kort. Jada, han er på ball.. men sekundet etterpå er han med knottene i leggen på standfoten til Fred. Må det virkelig et benbrudd til der for at en utvisning skal skje? Feigt av Pawson, etter min mening.

Ellers er jeg veldig spent på lagoppstillingen mot Sheffield United. Både Shaw og Wan-Bissaka burde hvile snart og derfor trodde jeg Tuanzebe kom til å starte istedenfor Wan-Bissaka i dag, men kanskje på onsdag? Virker veldig naturlig at Telles starter istedenfor Shaw mot et dyptliggende Sheffield i alle fall.. men tiden vil vise.
post liked by: Blodfink, Buchan
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Solskjær: You can ask Marcus, I don`t think Marcus would have seen that pass to Mason without the great help from the boys on the bench,( and with a crowd in the stands) who shouted switch, switch, switch!

Og Bruno liker å lære frispark fra Mata, de står igjen og trener ekstra, Rashford og Telles også, og så nevner Bruno Fred til slutt, men han tror Fred kun er igjen ekstra for å ha det morro med venner, hehehe.

Nevner ikke Pogba dessverre, bør jo stå igjen han au...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Lingard wrote: 24 Jan 2021, 23:05 Vet ikke helt hva som skjedde på det første baklengsmålet og selv om det var bra spill av Firmino og Salah (og en fantastisk avslutning), så ble det bare alt for enkelt.
Ja, det var det absolutt, for enkelt. Helt krise både fra midtbanen og forsvaret der...
post liked by: Lingard, Buchan
LUHG!

grumpy
Posts: 33
Joined: 18 Dec 2020, 10:49
Liker mottatt: 28

Ja. Det går fort med liverpools første mål. Et manglende press på Firminho ble utnyttet maskimalt. McTominay hadde ansvaret på Firminho (bare jogger etter) som tredde ballen mellom to ledd. Skal nesten ikke være mulig på dette nivået. Skjønner at Salah fikk ballen mellom stopper og back. Både løpet og pasninger var god. Men hadde Tominay presset mye hardere slik at pasningen har vært mer unøyaktig hadde situsjonen blitt noe annet.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 25 Jan 2021, 00:27 Og Bruno liker å lære frispark fra Mata, de står igjen og trener ekstra, Rashford og Telles også, og så nevner Bruno Fred til slutt, men han tror Fred kun er igjen ekstra for å ha det morro med venner, hehehe.

Nevner ikke Pogba dessverre, bør jo stå igjen han au...
Fred bare vokser og vokser som United-spiller. :D Og at Pogba ikke står igjen etter treningene for å øve på frispark fikk vi se i denne kampen..
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Torquemada wrote: 24 Jan 2021, 20:24 Ligaen røyk på Goodison sier han.
Hehe, har flere Liverpool kamerater som mener det samme.
Det er fraværet av van Dijk som er forklaringen på nedturen deres.

Det er nok mer enn som så.
Lagene til Klopp gikk på downperioder i januar og februar 2016-2018.
Også i Dortmund fikk lagene hans en downperiode i flere av sesongene.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Lingard wrote: 25 Jan 2021, 01:57 Pogba ikke står igjen etter treningene for å øve på frispark fikk vi se i denne kampen..
Men han tar ekstra løpetreninger fortalte Solskjær.
Virker som Solskjær behandler Pogba på den rette måten.
Litt som Ferguson og Cantona i sin tid.

Synes ellers det er stas at United startet med fem fra eget akademi.
Og banens yngste var Greenwood, uansett hva Lfc fans måtte si om Jones og Williams.
De er begge mer enn et halvt år eldre enn Greenwood.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Jeg lever godt med at Pogba ikke står igjen og øver på frispark jeg ja. Ingen tvil om at han har tatt seg selv i nakken. Nå er han blant våre tre beste spillere i hver eneste kamp, blitt en vi stoler på og viktig for spillet vårt. Utrolig deilig sesong. Måtte det bare vare helt inn.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det var virkelig elendig forsvarspill i går egentlig, så kampen på nytt. Gutta bak der må opp et par hakk igjen. Vi kan ikke la motstander score først i hver eneste kamp fremover, selv om comebacks er en stor styrke.
LUHG!
Post Reply